بن سلمان کارگردان سریال «تطهیر آل سعود» با بازیگری رونالدو و مسی

پشت پرده پروژه بزرگ آل سعود با هزینه های نجومی در ورزش افشا شد که این موضوع ناراحتی بسیاری از مردم این کشور همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این روزها عربستان به کانون توجه دنیا تبدیل شده چون هزینه‌های چند میلیارد دلاری بن سلمان ولیعهد عربستان باعث شده تا ستارگان ورزشی دنیا به این کشور بیایند.

انتقال کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی و دارنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن دنیا و گرفتن میزبانی ال کلاسیکو و سوپر کاپ‌های اسپانیا و ایتالیا در چند سال گذشته بیش از پیش باعث شده تا به جنون سعودی‌ها با صحنه گردانی بن سلمان در عرصه ورزش پی ببریم.

*پروژه بزرگ تطهیر آل سعود با سناریوی ورزش به کارگردانی بن سلمان

اما پشت پرده این جنون عجیب ولیعهد عربستان در ورزش چه چیزی وجود دارد؟ چرا پسر شاه میلیاردها دلار از اموال مردم کشورش را در زمینه ورزش هزینه می‌کند و کار به جایی رسیده که این ریخت و پاش های عجیب بن سلمان دادِ بسیاری از مردم این کشور را درآورده است.

با نگاه اجمالی به فعالیت‌های بن سلمان در چند سال گذشته در ورزش متوجه می‌شوید پروژه ولیعهد عربستان در ورزش این است که چهره آل سعود را در دنیا تطهیر کند و ورزش و فوتبال به عنوان قدرتمندترین ابزار در دنیا بهترین پروژه برای این اهداف است.

بن سلمان ریخت و پاش‌های خود را از دو سال گذشته در ورزش آغاز کرده است. ولیعهد عربستان در ابتدا تلاش کرد تا یکی از باشگاه‌های بزرگ فوتبال دنیا را بخرد تا بتواند جنایت های خود در یمن و اعدام های متعدد در کشورش را پوشش دهد و به نوعی خودش را به عنوان یک فرد صلح طلب و کشورش را به عنوان مهد دموکراسی به دنیا نشان دهد.

*عطش خرید منچستر یونایتد با خرید نیوکاسل فروکش کرد

پیش تر بن سلمان برای خرید باشگاه منچستر یونایتد که مشهورترین و پرافتخاترین باشگاه انگلیس به شمار می رود دست به کار شد. اما اقدام شاهزاده سعودی در این زمینه چندان نتیجه نداد. رایزنی های آل سعود با نخست وزیر انگلیس در این زمینه برای خرید باشگاه منچستر به جایی نرسید چون سازمان های حقوق بشر به شدت به انتقال مالکیت این باشگاه به خاندان آل سعود اعتراض کردند.

در نهایت پروژه خرید باشگاه انگلیسی مشهور بن سلمان ناموفق بود ولی این شاهزاده سعودی دست بردار نبود. بن سلمان این بار روی باشگاهی دست گذاشت که شهرت کمتری داشت ولی در لیگ برتر انگلیس حضور دارد. باشگاه نیوکاسل که اکنون در لیگ انگلیس به یک تیم متوسط تبدیل شده گزینه خرید بن سلمان شد.

ولیعهد عربستان این بار موفق شد با میلیون‌ها دلار هزینه از درآمدهای نفتی کشور عربستان، این باشگاه انگلیسی را در پوشش یک شرکت سعودی بخرد. جنون بن سلمان برای خرید باشگاه‌های فوتبال با خرید نیوکاسل تا حدودی فروکش کرد.

*ریخت و پاش دو میلیارد دلاری برای «گلف»

این بار شاهزاده سعودی برای خرید حق پخش مسابقات مشهور ورزشی وارد میدان شد. بن سلمان برای خرید حق پخش مسابقات مشهور گلف «گلف لایو» وارد عمل شد و موفق شد با هزینه نجومی ۲ میلیارد دلار حق پخش این مسابقات را به صورت انحصاری خریداری کند.

* ۶٫۵ میلیارد دلار برای مسابقات «کشتی کج»!

بن سلمان در ادامه حضور خود در مسابقات ورزشی و برای پیشبرد پروژه تطهیر آل سعود دست به دامن مسابقات مشهور کشتی کج یا WWE شد.

شاهزاده عربستانی در این پروژه شرکت WWE را با مبلغ ۶٫۵ میلیارد دلار خرید. سعودی‌ها کشتی گیران سرشناس این مسابقات را به ریاض کشاندند تا دنیا این مسابقات را به میزبانی عربستان نگاه کند و چهره متفاوتی را به دنیا مخابره کند.

* ۴٫۵ میلیارد دلار برای خرید بازی‌های کامپیوتری در ورزش

بن سلمان این بار برای تطهیر خاندانش و پوشش قرار دادن ورزش برای جنایت های پدرش وارد عرصه بازی‌های کامپیوتری شد.

خلاصه پروژه تطهیر آل سعود با ورزش

دو شرکت بزرگ بازی های کامپیوتری «ESL» و «FACEIT» را با مبلغ نجومی ۱٫۵ میلیارد دلار خرید.

بعد از آن سهام شرکت بازی‌های کامپیوتری «ACTIVISION BLIZZARD» را با مبلغ ۱٫۳ میلیارد دلار خریداری کرد و سپس سهام شرکت بازی های کامپیوتری «EA» را با مبلغ  ۱ میلیارد دلار خرید.

خرید بعدی بن سلمان در بازی های کامپیوتری این بار شرکت «TAKE TWO INTRECTIVE» بود که ۸۲۵ میلیون دلار برای آن هزینه کرد.

*رونالدو مهره کلیدی تطهیر آل سعود با ۴۳۰ میلیون دلار!

تازه ترین اقدام بن سلمان برای تطهیر چهره آل سعود کریستیانو رونالدو دارنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن دنیاست. همه بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منتظر آینده ابرستاره پرتغالی بودند.

دو هفته پیش این بمب در عربستان ترکید. هزینه ۴۳۰ میلیون دلاری برای جذب رونالدو با قرارداد دوساله همه دنیا را متحیر کرد. ریخت و پاش عجیبی که عربستان برای خرید رونالدو کرد باعث شد این بازیکن به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شود.

*جهش پروژه تطهیر آل سعود با شکار ۹۰۰ میلیون دلاری به نام مسی

البته به نظر می‌رسد بمب فوتبالی سعودی ها همچنان ادامه دارد. پروژه بزرگ سعودی‌ها این بار روی بهترین بازیکن دنیا و قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ دست گذاشته است. لیونل مسی می‌تواند دومین اهرم پاک کننده چهره زشت آل سعود از طریق ورزش می‌شود.

پیشنهاد باورنکردنی ۹۰۰ میلیون دلاری به مسی این پروژه را بیش از پیش قوت می‌بخشد. پیشنهاد به اندازه کل ثروت مسی برای بازی در عربستان برای مدت دو سال یعنی دقیقا محقق شدن اهداف بن سلمان با قدرت فوتبال است.

حضور همزمان رونالدو و مسی در عربستان برای بن سلمان شاید هزینه چند میلیارد دلاری داشته باشد اما پروژه تطهیر آل سعود با این دو ابرستاره فوتبال کاملا شکل خواهد گرفت.

*میزبانی از ال کلاسیکو و سوکاپ‌های اروپا

البته این پایان پروزه های جنون آمیز بن سلمان در هدر دادن بیت المال و دلارهای نفتی مردم عربستان نیست. میزبانی ریاض برای بازی مهم باشگاهی دنیا از جمله سوپر کاپ اسپانیا با حضور رئال و بارسلونا و سوپر کاپ ایتالیا با حضور اینتر و میلان بخشی دیگر از اقدام این شاهزاده سعودی است.

البته همان طور که پیش تر هم اشاره شد این اقدامات واکنش های منفی گسترده ای هم در عربستان به همراه داشته است.

در این میان سعید بن ناصر الغامدی، فعال رسانه‌ای کشور عربستان در توییتی به انتقاد از اقدام برای خرید رونالدو پرداخت و از حقوق سنگین فوق ستاره پرتغالی ایراد گرفت.

این فعال رسانه‌ای نوشت: ۸۰۰ میلیون  و ۵ ماشین و فروشگاه و استخر به یک بازیکنان می دهید ؟ پس فقرا، زنان بی سرپرست ، سیل زدگان جده و بیکاران چه می‌شوند؟

با نگاه به ریخت و پاش های عجیب بن سلمان در چند سال گذشته در زمینه ورزش کاملا مشخص است که پسر شاه ماموریتی بلندمدت برای عربستان دارد. ماموریتی برای تطهیر چهره زشت آل سعود به عنوان یک کشور با دموکراسی و آزادی از طریق تریبون ورزش با هزینه های نجومی از جیب مردم عربستان. اقدامی که به نظر می رسد بیشتر برای ظاهرسازی است تا تغییرات گسترده در کشوری که حتی یک انتخابات هم در آن برگزار نمی‌شود و همه چیز بر اساس تصمیمات شاهزاده‌های سعودی است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *