حمایت مجدد انگلیس از صهیونیست ها و پشت کردن به حقوق ملت فلسطین

 نخست‌وزیر جدید انگلیس  اعلام کرد سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی به نقل از «منابعی آگاه» اعلام کرد «لیز تراس»، نخست‌وزیر جدید انگلیس روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر این رژیم اطلاع داده که انگلیس سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

شبکه کان به نقل از «یک سخنگوی دولت انگلیس» که به نام او اشاره نشده افزود: تراس به لاپید اطلاع داد در حال بررسی تغییر مکان فعلی سفارت انگلیس در اسرائیل است.

وبدین ترتیب انگلیس اقدام دیگری در حمایت از صهیونیست ها وپشت کردن به ملت مظلوم فلسطین انجام داد تا صهیونیست ها را مصمم تر به سرکوب ملت فلسطین وپایمال کردن حقوق حقه انان نماید

از اینرو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  با انتشار پیامی در توئیتر  نوشت: تشکر می‌کنم از دوست خوبم، لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس که اعلام کرد در حال بررسی انتقال سفارت انگلیس به اورشلیم (قدس اشغالی) است.

بادآوری می شود   تصمیم ضد فلسطینی انگلیس پس از اقدام دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود از تل اویو به قدس اشغالی انجام می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علی‌رغم اعتراض‌های جهانی زمستان ۹۶ اعلام کرد که شهر اشغالی قدس را به عنوان پایتخت رسمی رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد. ترامپ اردیبهشت ۹۷ این تصمیم خصمانه و ضد فلسطینی خود را عملی کرد و با وجود اعتراض‌های جهانی و تظاهرات گسترده مردم فلسطین، سفارت آمریکا رسماً به قدس اشغالی منتقل شد.

انگلیس اولین کشوری بود که به صهیونیست ها قول تاسیس یک میهن را  داد وفلسطین را به یهودیان واگذار کرد وبدنبال ان صهیونیست ها به سرزمین فلسطین سرازیر شدند وفلسطین را اشغال وفلسطینیان را از خانه وکاشانه خود اخراج کردند ودولت خودرا تشکیل دادند
اینک دولت انگلیس پس از بیش از هفتاد سال از اشغال فلسطین مجددا حمایت خودرا از صهیونیست ها تکرار کرده وعملا در برابر ملت مظلوم فلسطین قرار گرفته است .
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تأکید بر ضرورت مقابله با تصمیم نخست وزیر انگلیس برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس، آن را تجاوز استعماری وقیحانه علیه ملت فلسطین و امت اسلامی توصیف کرد.
طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین  در ادامه افزود: این موضع «لیز تراس» باید با واکنش گسترده مواجه شود، به ویژه که انگلیس (با امضای اعلامیه بالفور) مسئول مستقیم مصیبت مردم فلسطین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *