ده‌ها تن از شهروندان مراکشی در اعتراض به عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی، مقابل پارلمان مراکش در رباط تظاهراتی برپا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهروندان مراکشی در جریان تظاهرات خود در مقابل پارلمان، شعارهایی را در محکومیت همگرایی و نزدیکی میان مراکش و رژیم صهیونیستی و همچنین علیه دیوید گوفرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش و ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش سر دادند.

تظاهرات در مراکش علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

تظاهرات در مراکش علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

این تظاهرات پس از فاش شدن گزارش‌هایی در خصوص آزار و اذیت‌های جنسی علیه زنان مراکشی در دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در رباط برگزار شد.

تظاهرات در مراکش علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی پس از انتشار این گزارش‌ها سفیر خود در مراکش را به منظور تحقیق و بازجویی احضار کرد.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به نقل از شبکه عبری زبان “کان” اعلام کرد: بازرس کل وزارت خارجه اسرائیل همراه با هیئتی هفته گذشته برای تحقیقات درباره شکایت‌های ارائه شده علیه رئیس هیئت دیپلماتیک اسرائیل در رباط و اعضای هیئت به مراکش رفت. این شکایت‌ها درباره تجاوزهای جنسی به زنان مراکشی است که احتمالا به بحران سیاسی بزرگی تبدیل شود.

این رسانه همچنین گزارش داد، این شکایت‌ها مربوط به تجاوزات جنسی علیه زنان مراکشی است که علیه دیپلمات ارشد هیئت دیپلماتیک رژیم صهیونیستی مطرح شده است. شبکه عبری زبان کان پیشتر جزئیات جدیدی را از رسوایی تجاوزهای جنسی دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی در مراکش فاش کرد.

این شبکه اعلام کرد که مقامات دولت رژیم صهیونیستی از یک سال پیش از شکایت‌های ارائه شده علیه رئیس هیئت دیپلماتیک اسرائیل در رباط به اتهام تجاوز جنسی به زنان مراکشی مطلع بوده‌اند.

مراکش که سال ۲۰۰۰ در پی آغاز انتفاضه دوم فلسطین، روابط خود را با رژیم صهیونیستی متوقف کرده بود، دهم دسامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌ای را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با این رژیم به امضا رساند و پس از امارات، بحرین، مصر، اردن و سودان، ششمین کشور عربی بود که روابط خود را با تل‌آویو به حالت عادی بازگرداند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *