استقرار ارتش عراق در مسیر زائران اربعین

ارتش عراق در راستای تامین امنیت زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام،‌ در مسیرهای تردد زائران مستقر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فاس، خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که ارتش این کشور به طور گسترده در مسیر تردد زائران اربعین مستقر شده است.

هدف از استقرار گسترده ارتش عراق، تامین امنیت زائران طی روزهای آتی تا اربعین امام حسین علیه‌السلام می‌باشد.

شنبه گذشته نیز لشکر ۱۱۰ سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق خبر داد که طرح تأمین امنیت مسیر زائران ایرانی به سمت استان کربلا را بر عهده گرفته است.

«ظاهر حبیب المندلاوی» فرمانده لشکر ۱۱۰ الحشد به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: «بیش از ۵۰۰ نفر از لشکر ۱۱۰ به همراه هزاران نفر از نیروهای سایر لشکرهای الحشد، در طرح تأمین امنیت زایران ایرانی، مشارکت دارند».

 وی با بیان اینکه تأمین امنیت از مرزهای خانقین تا «حوض حمرین» ادامه دارد، خبر داد: «این طرح شامل اسکورد کاروانهای زوار و استقرار  گشتیهای مراقبتی در طول مسیر المنذریه تا اطراف شهرستان المقدادیه است».

این فرمانده الحشد همچنین گفت که این طرح تا پایان مراسم اربعین و با هماهنگی سازمان یافته با سایر نهادهای امنیتی ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران و عراق اخیرا توافقنامه و مکانیزم سازماندهی ورود زائران ایرانی به صورت روزانه و طی چندین نویت را امضا کردند.

در همین ارتباط، «علاء القیسی» مدیر سازمان گمرک عراق جمعه دو هفته پیش از ورود بیش از ۴۴ هزار زائر ایرانی به خاک این کشور از طریق مرز «زرباطیه»‌ (مهران) و شلمچه خبر داد.

انتهای پیام/.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *