دولت های اروپایی به هتک حرمت قرآن مجید، وتوهین به مسلمانان ادامه می دهند

اخیرا ” راسموس پالودان» رهبر اسلام‌ ستیز حزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک از سوی پلیس سوئد مجوز دریافت کرد تا در جریان تظاهرات برنامه‌ریزی شده ۲۱ ژانویه (اول بهمن‌ ماه) مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم، به قرآن کریم بی‌احترامی کند.

  اقدام این فرد افراطی یک اقدام فردی نبود که قابل اغماض باشد ، بلکه این اقدام با مجوز پلیس سوئد اتفاق افتاد ومی توان انرا توهین دولت های اروپایی به یک میلیارد ونیم مسلمان جهان تلقی کرد .

این اقدام با عکس العمل مسلمانان جهان مواجه شد ومسلمانان سکوت در برابر این توهین اشکار به قرآن مجید را غیر قابل تحمل دانستند.ولی ایا تظاهرات واعتراضات مسلمانان مانع ادامه هتک حرمت  کلام الله مجید می شود.

حرکت این تندرو افراطی  تنها در سوئد صورت نگرفته ، بلکه چنین حرکت هایی در دیگر  کشورهای اروپایی تکرار می شود .

حرکت های افراط گرایانه  به مناسبت های گوناگون در مناطق مختلف جهان بویژه در کشورهای اروپایی اتفاق می افتد واحزاب تندرو افراطی  به انحاء مختلف انزجار خودرا از مسلمانان چه مقیم اروپا وچه در کشورهای خاورمیانه تکرار می کنند.

این تنها دولت های اروپایی نیستند که مخالفت خودرا با قرآن مجید نشان می دهند بلکه امریکائی ها نیز اقدامات مشابهی انجام داده اند وبهترین مثال بر این امر اقدامات امریکایی ها علیه مسلمانان پس از حمله امریکا به افغانستان می باشند.یک کشیش امریکایی بنام تیری جونز در سال ۲۰۱۰ روز جهانی آتش زدن قرآن  تعیین وخواستار اتش زدن نسخه هایی از قران مجید شد.

در همین زمینه سربازان امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۱۴ نسخه هایی از قران را در پایگاه امریکایی  بگرام افغانستان به اتش کشیدند .همچنین بازجوهای امریکایی نسخه هایی از کلام الله مجید را در زندان گوانتنامو به آتش کشیدند وسیاستمداران جمهوریخواه امریکا نیز نسبت به مسلمانان بویژه پس از تجاور ارتش امریکا به افغانستان وعراق ابراز انزجار کردند.

افراط گرایان اروپایی  به آتش زدن نسخه هایی از قران مجید بسنده نکردند ، بلکه مجله فرانسوی شارل ایبدو کاریکاتورهایی علیه پیامبر اکرم محمد (ص) منتشر کرد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت .این مجله اخیرا توهین هایی به مرجعیت نیز کرده است.

اخیرا جنبش هایی ضد اسلامی در غرب  فعالیت خودرا تشدید  کرده وخشم خودرا نسبت به حضور مسلمانان در غرب نشان داده اند . بوریس جانسون نخست وزیر اسبق انگلیس زنان محجبه را دزدان بانک ها توصیف کرد .رئیس جمهوری فرانسه نیز خشم خودرا نسبت به اسلام در فرانسه بیان کرد.

موضعگیری سران اروپا علیه اسلام ومسلمانان سبب گردیده که صهیونیست ها ی افراطی تهاجم خودرا به فلسطینی ها تشدید نموده وهر روز بیش از گذشته برای اخراج فلسطینی ها از خانه وکاشانه خود به وسایل گوناگون متوسل شوند واکنون مشاهده می کنیم رهبران احزاب دینی افراطی کابینه اسرائیل را قبضه کرده اند  ومصممند فلسطینی ها را از خانه وکاشانه خود بیرون برانند ومتاسفانه با سکوت اعراب ومسلمانان مواجه می شوند.

جای تاسف است که یک ونیم میلیارد مسلمان قادر به مقابله با تنی چند از افراطی های اروپا واسرائیل که از سوی دولت های اروپایی حمایت وپشتیبانی می شوند نیستند ، وبطور مستمر آنها به دین مبین اسلام توهین می کنند .

سکوت دولت های اسلامی در برابر توهین های مستمر افراطیون اروپایی ، وعدم اتخاذ موضع واحد علیه اقدامات ضد اسلامی  دولت های اروپایی ، سبب گردیده که دولت های اروپایی تشویق به ادامه توهین به دین مبین اسلام وآتش زدن قرآن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *