نتانیاهو همچنان منتظر تماس بایدن است

 

پس از ماه عسل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ودونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا اینک نتانیاهو منتظر تماس تلفنی جو بایدن است تا روابط خودرا با رئیس جمهوری جدید امریکا تنظیم کند.

 

عمیت سیغل تحلیلگر کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل معتقد است که روابط جو بایدن وبنیامبن نتانیاهو در هاله ای از ابهام قرار دارد ونتانیاهو دیگر دوست صمیمی رئیس جمهوری  امریکا نخواهد بود.

سه هفته از انتخاب جو بایدن واغاز کار وی در کاخ سفید می گذرد ولی هنوز بایدن با نتانیاهو تماس نگرفته است. این تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به دیدار جوبایدن ونتانیاهو پس از انتخاب بایدن بعنوان معون رئیس جمهوری باراک اوباما نوشت: جو بایدن به نتانیاهو گفت من موافق صحبت هایت نیستم ولی ترا دوست دارم. این تحلیلگر معتقد است که بایدن تالش می کند نتانیاهو را از قواعد دوستی اش اگاه سازد.

 

این روزنامه نگار اسرائیلی می افزاید نزدیکان نتانیاهو از خط مشی جدید جو بایدن از جمله مخالفت وی  با حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان وتصمیم وی مبنی بر بازگشت سریع  به برجام وتعیین رادیکال های دولت سابق اوباما از جمله رابرت مالی بعنوان نماینده امریکا در امور ایران نگرانند.

این تحلیلگر اسرائیلی بر این باور است که روابط اسرائیل وامریکا مانند سابق یعنی در دوران دونالد ترامپ نخواهد بود .وسفیر جدید امریکا در اسرائیل هم نماینده امریکا در اسرائیل وهم نماینده امریکا در سازمان ملل خواهد بود.

این تحلیلگر اسرائیلی می نویسد نتانیاهو به کمک امریکا نیازمند است تا بتواند از دادگاه بین المللی لاهه نجات یابد ولی بنظر می رسد کمک امریکا نمیتواند نتانیاهو را از احکام دادگاه نجات دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *