فرمانده صهیونیست اذعان کرد؛ اردوگاه جنین به جهنم نظامیان اسرائیلی تبدیل شده است/ غافلگیر شدیم

فرمانده یکی از یگان های ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات اخیر نظامی علیه اردوگاه جنین در روز چهارشنبه هفته گذشته مشارکت داشته است، جزئیاتی از این عملیات را افشا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده یکی از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات اخیر نظامی علیه اردوگاه جنین در روز چهارشنبه هفته گذشته مشارکت داشته در گفتگو با روزنامه یدیعوت آحرونوت اذعان کرد: در طول سالهای حضور در عرصه نظامی با چنین صحنه‌هایی برخورد نکرده بودم، زیرا در این عملیات صدها اسلحه به سمت نیروهای ما نشانه رفته بود.

این فرمانده صهیونیست عملیات گروه‌های مقاومت را پیچیده و جهنمی توصیف کرد و گفت: نیروهای ما ۳ ساعت زیر آتش شدید آنها قرار گرفته بودند. وی افزود: ده‌ها هزار فشنگ به سوی نیروهای یگان من و دیگر یگان‌های نظامی شرکت کننده در عملیات یورش، شلیک شد و برای اولین بار، از بمب کناره جاده‌ای علیه ما استفاده شد.

این فرمانده نظامی صهیونیست تصریح کرد: ساعت هشت و ۵۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه نیروهای یگان تحت امر من، به خانه‌ای که مبارزان فلسطینی تحت تعقیب در داخل آن حضور داشتند، رسیدند اما مشخص شد که مبارزان فلسطینی برای آنها تله گذاشته اند و در همان لحظات چهار بمب به وزن دهها کیلوگرم را یکی پس از دیگری منفجر کردند.

وی اذعان کرد که به خاطر ندارد که از سال‌ها پیش تا این عملیات، چنین حجم عظیمی از مواد منفجره را دیده باشد.

فرمانده صهیونیست در ادامه گفت: این بمب‌ها، زیر پای ما را لرزاند و دود ناشی از آن از دور قابل مشاهده شده بود، بگونه ای که فرماندهان ما این دودها را دیدند و فکر کردند که بلایی سرمان آمده است و مبارزان فلسطینی، همه نیروهای ما را کشته اند.

وی افزود: عملیات علیه مبارزان فلسطینی تحت تعقیب تنها ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشت، اما به دلیل شدت تیراندازی افراد مسلح، سه ساعت به طول انجامید. وی تصریح کرد: البته ما انتظار داشتیم با مقاومت مواجه شویم اما نه با این قدرت و شدت!

وی با اشاره به اینکه ترکش‌های مواد منفجره از محل عملیات به محل نظامیان حلقه دوم که در حدود ۴۰ متری منزل مستقر بودند، رسید، افزود: بیم آن می‌رفت که عملیات با کشته و زخمی شدن نظامیان اسرائیلی به پایان برسد.

او با اشاره به اینکه هر نظامی از حال سایر نظامیان دیگر اطمینان حاصل می‌کرد، افزود: لحظه‌های سختی را گذراندیم.

روزنامه یدیعوت آحرونوت همچنین در روایت دیگری به نقل از یک نظامی صهیونیست که در این حمله شرکت کرده بود، نوشت که نظامیان صهیونیست با مقاومت سرسختانه ای روبرو شده اند.

وی گفت: در اردوگاه جنین شما همیشه می‌دانید چگونه وارد شوید، اما هرگز نمی‌دانید چگونه از آن خارج شوید. دهها نظامی به اهداف متمرکز تبدیل می‌شوند و به سوی آنها از هر مکان مواد منفجره پرتاب و هزاران گلوله شلیک می‌شود.

این افسر صهیونیست در پایان درباره بازگشت نظامیان از اردوگاه جنین گفت: به سختی به خودروهای زرهی رسیدیم و نتوانستیم پیاده از اردوگاه جنین خارج شویم. همگی احساس می‌کردیم که جان ما در خطر است!

کد خبر ۵۶۰۰۱۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *