بازداشت جوان مصری به دلیل برافراشتن پرچم فلسطین در ورزشگاه قاهره

نیروهای امنیتی مصر یک جوان این کشور با نام «عزت منیر خضر» را به دلیل برافراشتن پرچم فلسطین در ورزشگاه قاهره بازداشت کردند.

وقتی اهتزاز پرچم فلسطین در مصر هم جرم محسوب می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری عربی ۲۱، «عمرو عبدالسلام»، وکیل مصری در این باره گفت: عزت منیر خضر، در پی برافراشتن پرچم فلسطین در بازی مصر مقابل آفریقای جنوبی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد.

وی افزود: دادستان مصر تصمیم گرفته است که این جوان مصری، به مدت ۱۵ روز برای تحقیقات در بازداشت بماند.

عمرو عبدالسلام با تأکید بر اینکه خانواده بازداشت‌شده وی را برای وکالت فرزندشان انتخاب کرده‌اند، گفت: در رابطه با اتهامات عزت منیر و برای پیگیری پرونده وی امروز به دادسرای امنیت ملی مراجعه می‌کنم.

به گفته خانواده جوان بازداشت شده، عزت منیر خضر روز دوشنبه به دادسرای امنیت ملی احضار شد و تصمیمی مبنی بر بازداشت وی صادر شد.

وکیل عزت منیر افزود: این جوان در دانشگاه «عین شمس» قاهره در رشته زبان عبری مشغول به تحصیل است.

کلیپ تصویری بازداشت شدن این جوان مصری که در حال برافراشتن پرچم کشور فلسطین در سکوی تماشاگران در استادیوم قاهره بود، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. این کلیپ نیروهای امنیتی را که با لباس شخصی اقدام به بازداشت این هوادار کردند، به تصویر می‌کشد.

هواداران مصری هفته گذشته در بازی تیم ملی مصر در مقابل آفریقای جنوبی، پرچم فلسطین را برافراشته و شعارهایی در حمایت از آرمان فلسطین سردادند.

تعدادی از فیلم‌های ارسال شده در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب دو مرد را با لباس غیرنظامی نشان می‌دهند که یکی از آنها پرچم فلسطین را از این هوادار پس گرفته و در ادامه وی را از استادیوم در حالی که بازی ادامه داشت، بیرون بردند.

وقتی اهتزاز پرچم فلسطین در مصر هم جرم محسوب می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *