فعالیت دو مرکز درمانی در نجف و کربلا برای اربعین

دبیر کمیته امداد و نجات ستاد مرکزی اربعین حسینی از فعالیت دو مرکز درمانی در نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائرین خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید علی مرعشی با بیان اینکه فردا اولین گروه برای بازگشایی درمانگاه و چیدمان امور راهی نجف می‌شوند، گفت: لیست اعضای گروه درمان و بهداشت اعزامی برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی تهیه شده و با آنها هماهنگی لازم صورت‌گرفته تا برای دریافت ویزا در سامانه «سماح» ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: قرار است دارو و امکانات بهداشتی موردنیاز زائران در همان کشور عراق تهیه شود.

مرعشی با بیان اینکه از ۲۸ شهریور که دولت عراق اعلام کرده است، تیم‌ها می‌توانند برای ارائه خدمات اعزام شوند، گفت: ما تا پایان مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در خدمت زائران اربعین حسینی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه لیستی ۱۸۰ نفره از کادر درمان و بهداشت برای اعزام تهیه شده است، افزود: تعدادی از گروه‌های داوطلب و کسانی که از سال‌های قبل به خدمت‌رسانی به اربعین حسینی در حوزه بهداشت و درمان مشغول بوده‌اند، امسال نیز به ما در انجام این وظیفه کمک می‌کنند.

مرعشی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، با اشاره به فعالیت دو مرکز درمانی در نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: به پزشکان حاضر در این دو مرکز مأموریت داده شده است که اگر موارد خاصی از بیماری در بین زائران مشاهده شد و نیاز به بستری در درمانگاه‌های عراق بود، اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند و در این راستا هماهنگی‌های لازم با بیمارستان‌های عراق نیز انجام شده است و اگر نیاز باشد این بیماران با آمبولانس به لب مرز برای انتقال به داخل کشور اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول در ستاد اربعین با بیان اینکه تعدادی از دوستان وزارت بهداشت و درمان از جمله در حوزه بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها در تیم‌های اعزامی به عراق حضور دارند، گفت: موضوع کرونا و جلوگیری از شیوع آن به‌دقت در بین زائران پیگیری می‌شود و کیت‌های لازم برای تشخیص همراه تیم اعزامی است.

مرعشی در پاسخ به این سؤال که آیا در این دو مرکز درمانی نجف و کربلا تست pcr از زائران نیز انجام خواهد شد، اظهار کرد: در هر دو مرکز تست انجام می‌شود و با هماهنگی با دوستان وزارت بهداشت عراق اگر لازم باشد تست Pcr در نجف انجام می‌شود. همچنین همه زائران حسینی بیمه خواهند بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *