شبکه لبنانی المیادین تحریم برخی رسانه‌های ایرانی توسط کانادا را رد کرد وتاکید نمود این تحریم ها به جایی نخواهد رسید

شبکه خبری المیادین لبنان در واکنش به اقدام کانادا در تحریم‌ برخی رسانه‌های ایرانی، خواستار همبستگی جهانی با رسانه‌های ایران شد و تأکید کرد، این تحریم‌ها به جایی نخواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غسان بن جدو» مدیر شبکه خبری المیادین لبنان در بیانیه‌ای از رسانه‌های ایرانی در مقابل تحریم کانادا اعلام حمایت و همبستگی کرد.

کانادا چهارشنبه ۲۷ مهر، شش فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریمی خود قرار داد. یکی از این چهار نهاد، خبرگزاری فارس بود. شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه نهاد دیگر هستند. قبل از این هم در روزهای گذشته، کانادا، «خبرگزاری تسنیم»، «روزنامه کیهان» و «نورنیوز» و همچنین حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، علی رضوانی خبرنگار صدا و سیما و پیمان جبلی رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در لیست تحریم خود قرار داده بود.

بن جدو در بیانیه‌ای گفت، شبکه رسانه‌ای المیادین، تصمیم مقامات کانادایی در تحریم رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی آن هم به بهانه‌های واهی را تعجب‌برانگیز و تردید‌برانگیز می‌بیند.

غسان بن جدو افزود: «المیادین همستگی عمیق خود را با تلویزیون ایران و خبرنگاران آن، با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های ایران و همه اعضای آنان اعلام می‌کند. المیادین اساساً تحریم را از هر نوعی باشد رد می‌کند و آن را گزینه‌ای شکست خورده، متهورانه و بی‌فایده می‌داند. انتقام گرفتن از طریق تحریم، صرفا بیان ضعف است نه قوت».


غسان بن جدو، رئیس هیأت مدیره شبکه رسانه‌ای المیادین

مدیر شبکه المیادین گفت، «رفتاری که با رسانه‌های روسی شد مثل حذف و کنارگذشتن، تأکیدی بر شکست این مسیری است که با اولیه‌ترین قواعد حرفه‌ای رسانه و احترام به آزادی مطبوعات، در تناقض است. تحریم‌های کنونی علیه رسانه‌های ایرانی نیز بی‌شک شکست خواهد خورد».

غسان بن جدو در ادامه از «تعامل دو گانه برخی کشورها و سازمان‌ها» با مسائل فلسطین بشدت انتقاد کرد و ادامه داد: «المیادین تأکید می‌کند که تعامل برخی کشورها و سازمان‌ها با رسانه‌های بین‌المللی، بر اساس استانداردهای دوگانه شگفت‌آور که حقایق فلسطین اشغالی را سرپوش می‌گذارد، از بین بَرنده اعتبارشان است چرا که ماشین کشتار اسرائیل اشغالگر همچنان به تجاوزهای روزانه در حق ملت فلسطین و آزادگانش ادامه می‌دهد».

مدیر شبکه لبنانی المیادین در پایان خواستار همبستگی جهانی با رسانه‌های ایران شد و گفت، «المیادین از رسانه‌های آزاده جهان درخواست می‌کند تا با همکاران رسانه‌ای در ایران ابراز همبستگی و بر رد سیاست‌های تحریم ظالمانه، تأکید کنند».

کنعانی سخنگوی وزارت خارجه نیز اخیرا درباره تحریم‌های کانادا علیه شماری از رسانه‌های ایرانی اعلام کرد: جنون تحریم آمریکا ویروسی شده و بسرعت به دوستانش منتقل می‌شود. کانادا به رفتارهای آپارتایدی عادت دارد. گورهای جمعی کودکان بومی این سرزمین، سند آن است! و اینک به آپارتاید رسانه‌ای روی آورده است. آنگاه که شعار رنگ می‌بازد و منطق ضعیف می‌شود، چاره‌ای جز توسل به زور و تحریم باقی نمی‌ماند. تحریم؛ زبان بین‌المللی آمریکا و متحدانش شده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *