تلاش رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با کشورهای افریقایی ونفوذ در قاره افریقا

در هفته جاری رژیم صهیونیستی توانست حضور خودرا در دو کشور افریقایی سودان وچاد تقویت کند.

در این هفته سفارت چاد در سرزمین های اشغالی گشایش یافت ور وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از سودان دیدار ومذاکره کرد.

محمد دیبی رئیس جمهور چاد در جریان سفرش به فلسطین اشغالی و پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیوید بارنیع رئیس موساد، سفارت کشورش در تل آویو را بازگشایی کرد.

در همین زمینه ایلی کوهین وزیر خارجه تل اویو ضمن دیدار از سودان مذاکرانی با عبد الفتاح البرهان  رئیس شورای حاکمیتی سودان بعمل آورد . به گزارش خبرگزاری دولتی سودان در این دیدار توافق شد که عادی سازی روابط بین خارطوم وتل اویو دنبال شود.

دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از خارطوم ومذاکرات وی با رئیس شورای حاکمیتی نشان داد که نظامیان حاکم بر سودان برای تقویت سلطه خود در این کشور به تقویت روابط خود با صهیونیت ها مبادرت کرده ودرنظر ندارند به غیر نظامیان سودان اجازه شرکت در اداره امور کشور بدهند.

این مذاکرات نشان داد که رئیس شورای حاکمیتی سودان قصد دارد به تنهایی روابط خودرا با صهیونیست ها تقویت کند وبا برقراری روابط با صهیونیست ها عملا به تنهایی بتواند قدرت خودرا در این کشور تقویت کند.

صهیونیست ها از سال ها پیش تلاش می کنند با کشورهای افریقایی روابط برقرار وبا کمک به این کشورها نقفوذ خودرا در افریقا گسترش دهند.

صهیونیستها با در نظر گرفتن نیازهای اقتصادی ونظامی وامنیتی کشورهای افریقائی عملا خودرا دوست افریقایی ها قلمداد کرده تا بتواند جای پایی در افریقا پیدا کنند.

ذکر این نکته ضروری است که همکاری صهیونیست ها با امریکایی ها جهت نفوذ در افریقا سیاست دائمی امریکا در افریقا است وامریکا با تلاش برای تقویت نفوذ صهیونیست ها در افریقا عملا ایجاد جبهه جدید در افریقا را یکی از اهداف خود می دانند .

در این میان مخالفت مردم سودان با برقراری روابط دیپلماتیک بین شورای حاکمیتی سودان وصهیونیست ها نشان می دهد که نظامیان حاکم بر سودان بدون در نظر گرفتن خواسته های مردم این کشور اقدام به مذاکره با مقامات صهیونیستی کرده اند. ومسلما مخالفت مردم سودان می تواند مانعی بر سر راه برقراری روابط بین سودان وصهیونیست ها گردد ونقشه صهیونیست ها برای نفوذ به افریقا را برهم زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *