عدم موفقیت دیدار رئیس جمهوری فرانسه از الجزایر

دیدار سه روزه امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از الجزایر روز جمعه به پایان رسید بی انکه ماکرون بتواند نتیجه ای از ان بدست آورد.نتایج دیدار برای ماکرون کمتر از انچه وی پیش بینی می کرد بود.

به نوشته مطبوعات جهان عرب در این دیدار هیچ توافقتنامه اقتصادی بین دو کشور به امضا نرسید چرا که نقطه نظرهای مقامات دو کشور متفاوت بود .

همچنین مستله دادن ویزا به الجزایری هائی  که قصد سفر به فرانسه دارند لا ینحل باقی ماند .چرا که رئیس جمهوری فرانسه اصرار داشت که فقط به جوانان ومتخصصان الجزایری ویزا داده می شود.

 

 

رسانه‌ها از اعتراض مردم مسلمان الجزایر حین بازدید رئیس جمهور فرانسه از این کشور خبر دادند.

ماکرون در محاصره معترضان الجزایری؛ «زنده باد الجزایر»+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور فرانسه حین دیدار از الجزایر با مخالفت و اعتراض‌های مردم مسلمان این کشور آفریقایی مواجه شد.

به گزارش شبکه خبری «تی‌آرتی» «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سفر به «اوران» در الجزایر با تظاهرات مردم این شهر روبرو شد. در فیلمی منتشر شده از سفر ماکرون به الجزایر در حالی که محافظان ماکرون به سرعت او را سوار خودرو کردند، جمعیت شعار «زنده باد الجزایر» سر دادند.

بر اساس این گزارش، به دنبال این اعتراض‌های مردمی، ماکرون سفر خود را کوتاه و شهر اوران را ترک کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در سفرش به الجزائر مدعی شد که گاز هدف اصلی سفر او نیست، اما منابع گازی الجزائر می‌تواند معادلات انرژی جهانی را تغییر دهد.

ماکرون هم‌اکنون در دومین سفر خود به الجزائر طی ۵ سال گذشته به سر می‌برد. او در این سفر، هیئتی متشکل از ۹۰ شخصیت از جمله تجار و روشنفکران متخصص در تاریخ دو کشور را نیز از پاریس همراه خود برده است؛ علاوه‌بر این ۷ نفر از وزرای دولت نیز او را در این سفر سه‌روزه همراهی می‌کنند.

اطرافیان رئیس جمهور فرانسه می‌گویند که دیدارهای این سفر با محوریت جوانان برنامه‌ریزی شده و هدف آن غلبه بر بیگانگی و تنشی است که نزدیک به یک سال بین دو کشور حاکم شده است؛ تنشی که در پس زمینه مسائل بحث‌برانگیز بین دو کشور مانند حافظه تاریخی الجزائری‌ها در دوره استعمار فرانسه (۱۸۳۰-۱۹۶۲) و برخی موارد دیگر به وجود آمد.

رسانه‌های دیگر اما معتقدند که پس از چرخش بی‌سابقه کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و آلمان به سمت الجزائر و خالی کردن پشت اسپانیا که به سمت مغرب متمایل شده است، رئیس‌جمهور فرانسه به الجزائر سفر می کند تا هم تنش‌های اخیر پیش‌آمده را برطرف کند و هم کمک این کشور در بخش انرژی را جلب کند.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر چندی قبل ضمن انتقاد از استعمار فرانسه گفت که کشتارهای فجیع این کشور در الجزایر را نمی‌توان فراموش کرد.  تبون در پیامی به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد کشتار ۸ مه ۱۹۴۵ توسط ارتش فرانسه، تأکید کرد که این جنایات، همچنان در ذهن مردم الجزایر است.

رئیس جمهور الجزایر در اشاره ضمنی به فرانسه گفت: «تمایل الجزایر برای رسیدگی به پرونده‌های این دوره استعماری، به دور از هر گونه معامله یا چانه‌زنی خواهد بود تا حافظه ما حفظ شود. [الجزایر] در عین حال در تلاش است که با حافظه و تاریخ، به صورت عینی و با شفافیت برخورد کند.»

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ١۴٠١ ارتش با اعلام خبر پایان این رزمایش گفت: پیام این رزمایش برای دشمنان این است که بدانند اگر خیال خامی در سر داشته باشند، قدرت پهپادی ارتش تنها یکی از مشت‌های آهنینی است که بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد.

پایان رزمایش پهپادی ارتش/ دریادار موسوی: قدرت پهپادی ارتش از مشت‌های آهنین بر سر دشمنان است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز پنج شنبه سوم شهریور پایان یافت.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: در این رزمایش که مراحل  عملیاتی آن از روز گذشته آغاز شده بود، با مشارکت نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و نظارت قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) عصر امروز پنج شنبه سوم شهریور خاتمه یافت.

وی افزود: بکارگیری انواع پهپادهای بومی شناسایی، رزمی، انهدامی و … از نیروهای چهارگانه و اجرای انواع عملیات‌های پهپادی از جمله ویژگی‌های بارز این رزمایش بود که با دقت زیاد از سوی نیروهای شرکت کننده اجرا شد.

امیر دریادار موسوی با اشاره به اینکه این برای نخستین‌بار بود که یک رزمایش پهپادی آن هم به صورت دو سویه برگزار می‌شد، عنوان کرد: شرکت بیش از ۱۵۰۰ فروند انواع پهپاد در این رزمایش و همچنین گستردگی منطقه عملیات که تمام مناطق کشور، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را شامل می‌شد موجب پیچیدگی برگزاری این رزمایش بود که بحمدلله با عملکرد بسیار مطلوب سامانه‌های فرماندهی و کنترل رزمایش با نهایت هماهنگی ممکن انجام شد.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با اشاره به بهره‌گیری از پهپادها و تجهیزات صددرصد بومی در این رزمایش عنوان کرد: اساسا آنچه که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت شامل پرنده‌ها، مهمات و سلاح، سامانه‌های فرماندهی و کنترل و … تماما بومی بود که با استفاده از تجهیزات بومی اجرا شد.

وی ادامه داد: پهپادهایی که در این رزمایش به اجرای عملیات پرداختند و همچنین تسلیحات و محموله‌های اپتیکی، جنگالی و … توسط متخصصان جوان و متعهد ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع وزارت دفاع و با همکاری بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند و بر اساس همین درونزا بودن، قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به قدرتی تحریم‌ناپذیر بدل گشته است.

امیر دریادار موسوی با تاکید بر ضرورت انتقال تجربه در رزمایش‌ها و تمرینات سالیانه، گفت: انتقال تجربه به نسل جدید و تقویت قدرت عمل و تصمیم‌گیری در جوانان از جمله اهداف مهم هر رزمایشی است که در این رزمایش نیز بحمدلله نسل باتجربه و پیشکسوت در کنار نسل جوان و جدید ارتش قرار گرفت که در نهایت منتهی به انتقال تجربه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به نظارت‌های مستمر بر مراحل مختلف رزمایش از سوی ستادهای برتر، گفت: تمام مراحل این رزمایش ضمن داوری  و ارزیابی مستمر کارشناسان و ارزیابان ستاد ارتش ، تحت نظارت قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص)، ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد.

امیر دریادار موسوی با تقدیر و تشکر از همراهی ملت شریف ایران در عرصه‌های مختلف، گفت: «ارتش فدای ملت» شعار همیشگی و تغییر ناپذیر ارتش جمهوری اسلامی ایران است و همواره در صحنه‌های مختلف عامل به این شعار بوده است. نقش مردم در مناطق درگیر رزمایش به ویژه استان‌های سمنان، اصفهان، یزد و … ستودنی است و جا دارد بابت همراهی ملت شریف ایران در برگزاری این رزمایش تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

وی افزود: در رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش نیز بخشی از اقدام ارتش در کنار فعالیت‌های رزمی،  انجام اقدامات مردم‌یاری از قبیل راه اندازی بیمارستان سیار و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه چاه افضل اردکان بود.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش همچنین اقدامات رسانه‌ای صورت گرفته در این رزمایش را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: اقدامات ارزشمند رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی از جمله نقاط مثبت رزمایش بود که توانست پیام ایستادگی و اقتدار سربازان و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ملت شریف ایران منتقل کند.

امیر دریادار موسوی در پایان پیام رزمایش مشترک پهپادی ارتش را برای ملت شریف ایران و دوستان پیام دلگرمی و اقتدار برشمرد و گفت: پیام این رزمایش برای دشمنان این آب و خاک این است که بدانند اگر خیال خامی در سر داشته باشند، قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها یکی از مشت‌های آهنینی است که بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد و باید خود را برای وجوه پنهان قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز آماده کنند.

انتهای پیام/

در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش مناطق مرزی، محدوده رزمایش و آب‌های بین‌المللی مورد شناسایی و پایش قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، پهپادهای مراقبتی و شناسایی از نیروهای چهارگانه ارتش، عملیات پایش مرزهای کشور و شناسایی اهداف مدنظر در منطقه عمومی رزمایش را با موفقیت انجام دادند.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر فوق گفت: در این بخش از رزمایش پهپادهای یسیر، صادق، پلیکان، ابابیل ۳، یزدان و مهاجر ۶ با پرواز از پایگاه‌های پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نقاط مختلف کشور نسبت به شناسایی اهداف و همچنین مراقبت و پایش مناطق مورد نظر در مرزها و آب‌های بین‌المللی اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به گسترش توان پهپادی ارتش و انجام ماموریت‌های متنوع و متعدد پهپادی و لزوم هماهنگی این پروازها، شبکه فرماندهی و کنترل عملیات پهپادی ارتش ایجاد شده است.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اشراف اطلاعاتی ارتش بر مرزهای تحت کنترل با استفاده از فناوری‌های نوین از جمله پهپادها، گفت: در این رزمایش تنها بخش کوچکی از دستاوردهای پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته خواهد شد.

امیر دریادار موسوی خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای آمادگی رزمی اصلی اجتناب‌ناپذیر برای ارتش جمهوری اسلامی ایران است و این آمادگی تمرینات مختلف در طول سال برای تمرین آموخته‌های علمی در محیط و میدان رزمایش است

کد خبر ۵۵۷۱۴۷۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *