گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور و امیر قطر

 

رئیس جمهور در مراسم روز ارتش با بیان اینکه ارتش به مردم عشق می وارد و ملت هم به ارتش اعتماد دارد، گفت: ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش طی سخنانی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران شاخصه هایی همچون خدا باوری، خودباوری و مردم باوری دارد.

وی افزود: خدا باوری اندیشه دفاع از مردم و وطن و حفظ ارزشهای الهی و ایستادگی و مقاومت را ایجاد می‌کند. ارتش ایران در دنیا افتخار دارد که ولایت مدار است و تحت زعامت جانشین امام عصر خدمت می‌کند و دستور و فرمان او را که فرمان الهی است بجان می خرد.

رییسی ادامه داد: امروز ارتش دلاور و شجاع ما در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه ربوده است و ارتش ما ارتشی مجهز، بروز و به هنگام است.

رییس جمهور گفت: ما شاهد بکارگیری تجهیزات پیشرفته‌ای در ارتش هستیم که جلوه ما می توانیم است. ارتش از تهدیدها فرصت می‌سازد و از همه کاستی‌ها برای کشور فرصت می‌سازد.

وی اظهار داشت: ارتش به مردم عشق می وارد و ملت هم به ارتش اعتماد دارد. ارتش امروز پشتوانه امنیت کشور است. هرجا حادثه ای در کشور پیش می آید ارتش در کنار ملت است.

رئیسی ادامه داد: ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار است و مرزبانی از مرزهای کشور را به عهده دارد. ارتش در اقیانوس‌ها از منافع ایران پاسداری می‌کند و مردم این زحمات را می بینند.

رئیس جمهور تصریح کرد: نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت ساز است و پیام مراسم روز ارتش پیام صلح و دوستی برای منطقه است. هر دستی که امروز بخواهد امنیت را برای منطقه حفظ کند، نیروهای مسلح ما دست آن را به گرمی می‌فشارد.

وی ادامه داد: نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند زیرا به نفع خودشان و به نفع منطقه است. حضور نیروهای بیگانه امنیت منطقه را تهدید می‌کند. اما نیروهای مسلح ما در هرکجا از منطقه هستند امنیت ساز هستند.

رئیسی افزود: نیروهای مسلح ما در مقابل تروریستها ایستادگی کرده و منطقه را امن کردند. اما بیگانگان فقط امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: قدرت نیروهای مسلح ما به نفع امنیت منطقه است و بر هیچکس پوشیده نیست که نیروهای مسلح ما چگونه از تمامیت ارضی و امنیت کشورهای منطقه حراست کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بویژه رژیم صهیونیستی این پیام را دریافت کرده‌اند که کوچکترین اقدامی علیه کشور پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود.

رئیس جمهور، اتفاق‌ نظر کشورهای اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی به ویژه اقدامات ددمنشانه این رژیم در مسجدالاقصی و علیه روزه‌داران فلسطینی را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.

رئیسی در گفت‌وگو با نخست‌وزیر بنگلادش: اتفاق‌ نظر کشورهای اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین ضروری است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در تماس تلفنی با خانم «شیخ حَصینه» نخست‌وزیر بنگلادش، همگرایی و اتفاق‌ نظر کشورهای اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی به ویژه اقدامات ددمنشانه این رژیم در مسجدالاقصی و علیه روزه‌داران فلسطینی را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به دولت و ملت مسلمان بنگلادش، محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر پایه توسعه و تقویت روابط با کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی عنوان و ابراز امیدواری کرد روابط خوب ایران و بنگلادش به‌ویژه در حوزه همکاری‌های همه‌جانبه اقتصادی و تجاری بیش از پیش توسعه یابد.

«شیخ حَصینه» نخست‌وزیر بنگلادش نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت شدید اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه روزه‌داران فلسطینی تأکید کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی موضع ثابت دولت و ملت بنگلادش است.

نخست وزیر بنگلادش با اشاره به اهمیت توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، بر تقویت این روابط به ویژه در حوزه تجاری و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای برای رسیدن به سطح مطلوب تأکید کرد.

پایان پیام/

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات و ناآرامی‌های جدید سودان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات و ناآرامی‌های جدید سودان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می‌نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: امیدواریم برادران سودانی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، ضمن خویشتنداری و توسل به گفتگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفتگو و آرامش عبور نمایند.

کنعانی تاکید کرد که بدون شک تنها راه حل گذار از بحران به وجود آمده، گفتگوهای سودانی- سودانی و اجماع داخلی روی یک ابتکار ملی است.

 

کد خبر ۵۷۵۵۸۲۵

سخنگوی وزارت امور خارجه اهانت مجدد به قرآن کریم در دانمارک را شدیدا محکوم کرد و از دولت دانمارک خواست برای جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات نفرت‌انگیز، تدابیر و اقدامات قاطع به عمل آورد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) ۲۶ فروردین ماه اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک را شدیدا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اقدام موهن که توسط یک گروه افراطی در ماه مبارک رمضان -ماه نزول قرآن- صورت گرفت، جسارت به دین آسمانی و نورانی اسلام و اهانتی آشکار به همه مسلمانان جهان است.

کنعانی تصریح کرد: این اقدام جسورانه و تحریک‌آمیز در روز جمعه و در حالی که آزادگان جهان یک صدا آزادی قدس شریف از چنگال رژیم جنایت پیشه و فتنه‌انگیز صهیونیستی را طلب می‌کردند، سخیف ترین راه برای به نمایش گذاشتن ادعایی است که در غرب از آن به عنوان آزادی بیان یاد می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: اهانت آزادانه به مقدسات مسلمانان، روی دیگر افراط گری و خشونت تکفیری است و به همان اندازه محکوم و شایسته واکنش بازدارنده جهانی است.

کنعانی از دولت دانمارک خواست برای جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات نفرت‌انگیز، تدابیر و اقدامات قاطع به عمل آورد.

پایان پیام/

 

 

 

 

رئیس ائتلاف الفتح و دبیر کل سازمان بدر عراق در روز جهانی قدس تاکید کرد که پرچم‌هایی که قدس را آزاد خواهد کرد، از عراق به اهتزاز درخواهد آمد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و از رهبران کمیته هماهنگی احزاب شیعه عراق «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، در کنفرانس روز جهانی قدس که در بغداد برگزار شد، بر اهمیت بیت‌المقدس برای امت عربی و اسلامی تاکید کرد.

العامری تصریح کرد: امام خمینی (قدس سره)، امروز را می‌دید و برای همین می‌خواست که آرمان فلسطین، آرمان امت اسلامی و عربی باشد.

این سیاستمدار عراقی گفت: ما تصور نمی‌کردیم که مسابقه‌ای برای عادی سازی وجود داشته باشد، اما مردم آزاده فلسطین توانستند این آرمان را حفظ و تداوم بخشند. ما باید با مردم فلسطین پیمان ببندیم تا از آنها حمایت کنیم و به آن‌ها اطمینان دهیم که پرچم‌های آزادی قدس از عراق به اهتزاز در خواهد آمد.

دبیر کل سازمان بدر افزود: رژیم صهیونیستی بخوبی می‌داند که پرچم‌های آزادی از عراق به اهتزاز درخواهد آمد و برای همین با عراق دشمنی می‌کند. اما من یقین دارم که ما به حول و قوه الهی به سلامت وارد قدس خواهیم شد.

ده‌ها هزار نفر از اهالی بغداد، دیروز (جمعه)، به مناسبت روز جهانی قدس در خیابان فلسطین این شهر تجمع کرده و در حمایت از مسجدالاقصی شعار دادند.

مراسم روز جهانی قدس، امسال در عراق، برای نخستین‌‌بار با حضور «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین برگزار شد و علاوه بر بغداد شهرهای دیگر عراق از جمله دیالی و ذی‌قار و بصره نیز تظاهرات روز جهانی قدس را برگزار کردند.

پایان پیام/ص

 

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در تاجیکستان

هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مراسم باشکوه بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور گسترده شخصیت‌های سیاسی، دینی، اجتماعی و فرهنگی تاجیک، سفرا و دیپلمات‌های مقیم و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در تاجیکستان+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مراسم باشکوه بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور گسترده شخصیت‌های سیاسی، دینی، اجتماعی و فرهنگی تاجیک، سفرا و دیپلمات‌های مقیم و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، اصحاب رسانه و ایرانیان مقیم تاجیکستان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی نورانی از کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس «محمدتقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با خوشامدگویی و قدردانی از حضور مهمانان و آرزوی قبولی شایسته عبادات آنها و دریافت برکات این ماه مبارک، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه قدس شریف در جهان اسلام، در همبستگی با مردم فلسطین و در محکومیت اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جنایات صورت گرفته علیه ملت فلسطین، نقض آشکار و جدی مقررات حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و همچنین مفاد منشور ملل متحد و مصوبات سازمان ملل بوده است و تا زمانی که به ریشه‌های این بحران و حقوق اساسی مردم فلسطین توجه نشود، امکان حل و فصل این بحران وجود ندارد.

صابری تصریح کرد: روز قدس یکی از آن جلوه‌‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است. بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین و قبله‌ی اول مسلمانان باقی خواهد ماند. ما یقین داریم با ادامه‌ مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و به آغوش جهان اسلام باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه «روز قدس به همه یادآوری می‌کند که فلسطین و قدس به همه مردم مسلمان، مسیحی و یهودی اصیل فلسطین تعلق دارد»، اظهار داشت: اشغالگری موقت رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این واقعیت را تغییر ‌دهد.

سفیر کشورمان با اشاره به آنکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزش‌های انسانی، ملی و دینی و تعهدات بین‌المللی خویش همواره بر لزوم حل و فصل بحران فلسطین تأکید کرده است، گفت: آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف برای ایران، نه یک رویکرد تاکتیکی که مسئله‌ حقیقی و سیاستی راهبردی است. دولت و ملت ایران، حامی حقوق ملت فلسطین خواهد بود.

صابری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در راستای حل و فصل بحران فلسطین طرحی دموکراتیک و عادلانه تحت عنوان «برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین» ارائه داده که در دبیرخانه سازمان ملل متحد نیز به ثبت رسیده است. به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود و برگزاری همه پرسی در میان مردمان اصیل این سرزمین برای تعیین سرنوشت و نوع نظام سیاسی مورد نظر، موثرترین راهکار برای حل این مناقشه است. بر اساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی‌الاصل قادر خواهند بود نوع نظام قانونی حاکم بر خویش را برگزیده و به صورت آزاد و برابر از حقوق آن منتفع شوند.

طرح جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول دموکراتیک و حقوق بین‌الملل مورد پذیرش کلیه دولت‌ها و ملت‌ها تدوین و ارائه شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه پیشاپیش عید سعید فطر را به حاضران در این مراسم و همچنین همه مسلمانان جهان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین از بند اشغالگری باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم «لویی عیسی» سفیر فلسطین در تاجیکستان طی سخنانی از جمهوری اسلامی ایران برای ابتکار اعلام روز جهانی قدس قدردانی کرد و گفت: برای تجلیل از روز جهانی قدس و بررسی فاجعه مردم فلسطین در اینجا جمع آمده‌ایم که این اقدام مطلوب از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت رژیم غاصب اسرائیل به تصرف زمین در این قلمرو اکتفا نکرده بلکه مردم فسلطین را از خانه و زمین‌هایشان بیرون کرده است. رژیم اسرائیل از قتل و کشتار، سرقت میراث، تاریخ و فرهنگ مردم فلسطین دست نکشیده و از اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی سرباز زده است.

سفیر فلسطین همچنین تبیین کرد: شما خوب می‌دانید که رژیم اشغالگر طی این روزها با نمازگزاران روزه‌دار در مسجدالاقصی چه رفتار وحشیانه‌ای کرد و شاهد هستید که بیت‌المقدس و تمام مردم فلسطین چه روزهای سختی را سپری می‌کنند. متاسفانه، برخی از کشورهای جهان به این قضیه با استانداردهای دوگانه برخورد و نهادهای بین‌المللی نیز در اجرای مصوبه‌های خود سهل انگاری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت‌های پیوسته‌اش از موضوع فلسطین سپاس‌گزاری می‌کنیم. ایران در افشا و مطرح کردن خشونت رژیم اسرائیل در در سرزمین‌های اشغالی شریک ما است. مردم فلسطین به آینده نیک به چشم امید می‌نگرد و مبارزه خود را با حمایت برادران مسلمان و کشورهای دوست ادامه می‌دهد و با کمک و مساعدت خداوند، فلسطین به آزادی و استقلال خود دست خواهد یافت.

مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس با اقامه نماز جماعت و پذیرایی و افطار مهمانان شرکت کننده پایان یافت.

پایان پیام/.

 

 

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سراسر کشور با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان آغاز شد.

راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم آغاز شد

به گزارش  خبرگزاری فارس، راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران با حضور پرشور مردم روزه‌دار، مسئولان لشکری و کشوری با شعار محوری «فلسطین محور وحدت جهان اسلام‌؛ قدس در آستانه آزادی»  آغاز شد.

این مراسم همزمان با تهران، در بیش از یک هزار شهر و روستای کشورمان به طور همزمان آغاز شده است.

علیرغم اینکه مراسم به طور رسمی از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد، اما مردم از دقایق اولیه صبح در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران که محل برگزاری مراسم است، حضور داشتند.

مردم روزه دار در این مراسم با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از این جنایتکاران نشان داده و مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهان رساندند.

مراسم و راهپیمایی  روز جهانی قدس امسال در سراسر ایران توسط بیش از ۴ هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار که بیش از ۱۵۰ نفر از آنان عوامل رسانه‌های خارجی هستند، پوشش خبری و رسانه‌ای داده خواهد شد.

بسیاری از گروه‌های مردمی در کنار نهادهای انقلابی و تشکل‌های مردم نهاد، با برپایی غرفه‌هایی برای اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی حضور دارند.

مرجع عالیقدر شیعیان بحرین بر لزوم مشارکت گسترده مسلمانان جهان در مراسم روز جهانی قدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، امروز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای امت اسلامی را به مشارکت گسترده در روز جهانی قدس که فردا همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، فراخواند.

در بیانیه مرجع عالیقدر شیعیان بحرین خطاب به امت اسلامی، آمده است: روز جهانی قدس میزان اهتمام و جدیت شما در مساله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی را نشان می‌دهد.

آیت‌الله عیسی قاسم افزود: در این شرایط عقب نشینی ما، دشمن را به تداوم و گسترش تجاوزاتش امیدوار می‌کند و البته حضور گسترده در میدان‌ها با حضور گسترده مردان، زنان و کودکان و طنین‌انداز شدن فریاد جهاد، این واقعیت را به دشمن نشان می‌دهد که با چه کسانی روبرو است و چه چیزی انتظارش را می‌کشد.

گفتنی است مراسم روز جهانی قدس فردا جمعه در اکثر کشورهای اسلامی و دیگر نقاط جهان در حمایت از فلسطین برگزار می‌شود.

کد خبر ۵۷۵۳۶۶۹

 

 

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأیید ورود هیأت فنی ایران به ریاض اعلام کرد: تلاش می‌شود نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی قبل از ایام حج امسال بازگشایی و فعال شود.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۳ فروردین ماه ضمن تأیید خبر ورود هیأت فنی ایران به عربستان به منظور بررسی روند بازگشایی دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی، گفت: در گامی جدید و در راستای اجرای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط رسمی و فعالیت دیپلماتیک نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دو کشور، هیأت فنی ایرانی ظهر امروز (چهارشنبه) وارد ریاض شد و مورد استقبال مسؤولان عربستان سعودی قرار گرفت.

کنعانی دوشنبه ۲۱ فروردین ماه از عزیمت هیأت ایرانی به عربستان سعودی تا قبل از پایان هفته جاری خبر داده بود. وی در این باره عنوان کرده بود: براساس توافقات بین دو کشور برای از سرگیری روابط رسمی و فعال سازی روابط صورت گرفت هیأت فنی عربستان سعودی در روز شنبه وارد تهران شد هم در تهران و هم در مشهد در حال بررسی شرایط و زمینه سازی برای بازگشایی سفارت در تهران و سرکنسولگری در مشهد هستند و ان‌شاءالله  طی چند روز آینده شاهد عزیمت هیأت ایران به عربستان خواهیم بود که زمینه‌های بازگشایی سفارت و سرکنسولگری و نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی را فراهم کنند. (اینجا بخوانید)

یک روز قبل از آن هم علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت ایرانی تا اواخر هفته به عربستان برای بررسی روند بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده خبر داده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در این باره گفت: هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی‌ دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.

وی همچنین یادآور شد: تلاش خواهد شد که نمایندگی‌های کشورمان قبل از ایام حج سالجاری بازگشایی و فعال شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد:هیأت فنی عربستان سعودی که شنبه هفته جاری وارد ایران شده بود، فردا عازم مشهد خواهد شد.

به گزارش فارس، صبح پنجشنبه ۱۷ فروردین، وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی بعد از حدود ۷ سال و ۳ ماه قطع روابط، در پکن رسما دیدار و بیانیه‌ای مشترک را امضا کرده و بر آمادگی برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند. وزرای خارجه ایران و عربستان در این بیانیه بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند. دو وزیر خارجه همچنین در خصوص فعال سازی موافقتنامه‌های مشترک و تبادل هیأت‌های دو کشور به منظور توسعه روابط در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری، انجام مذاکرات هیأت‌های تخصصی به منظور از سرگیری پروازهای مستقیم، تسهیل صدور روادید برای شهروندان دو کشور از جمله روادید عمره و نیز تقویت همکاری‌های مشترک در مجامع بین‌المللی توافق کردند. امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان همچنین از دعوت‌های متقابل به عمل آمده از یکدیگر برای سفر رسمی دوجانبه به پایتخت‌ها تشکر و استقبال کردند.

پایان پیام/

در آستانه روز جهانی قدس، مسئول جنبش جهاد اسلامی در سوریه اعلام کرد مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی اجازه دست‌درازی و تعدی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ابو مجاهد اسماعیل» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «العالم» اعلام کرد که مقاومت فلسطینی به اشغالگران اجازه نخواهد داد نمازگزاران و معتکفین در مسجد الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دهد، کما اینکه اجازه تغییر نشانه‌های اسلامی در مسجد مبارک الاقصی را نخواهد داد.

این مقام ارشد جنبش فلسطینی در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: «مردم فلسطین همچنان از تبعات سیاست‌های «دونالد ترامپ» در مسجد الاقصی در رنج به سر می‌برند.»

وی در ادامه افزود: «عرب‌ها، تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین اگر به خطر قریب‌الوقوع تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی توجه نکنند، این وضعیت به تحمیل واقعیت سیاسی مورد نظر رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.»

عضو جنبش جهاد اسلامی در سوریه تاکید کرد: «مقاومت فلسطین دستش بر ماشه است و آماده است در راه فلسطین و مسجد مبارک الاقصی بیش از پیش قربانی دهد.»

کد خبر ۵۷۵۲۹۲۱

 

 

منابع خبری گزارش دادند که در جریان تیراندازی نظامیان رژیم موقت صهیونیستی در شرق نابلس، دو جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عبری و فلسطینی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه از کمین نظامیان رژیم موقت صهیونیستی برای سه جوان فلسطینی خبر دادند.

خبرگزاری شهاب به نقل از منابع عبری گزارش داد که در جریان این کمین، دو جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «الون موریه» در شرق نابلس به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین هم خبر داد که یک جوان فلسطینی از ناحیه کتف، مورد اصابت گلوله صهیونیستها قرار گرفته است و هم اکنون در بیمارستان «رفیدیا» نابلس بستری شده است.

تصاویر و ویدئوهای زیر از محل تیراندازی منتشر شده است:

این در حالی است که مرکز اطلاعات فلسطین (معطی) پانزدهم فروردین ماه جاری در گزارشی با اشاره به ثبت ۲۹۲۷ مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی در ماه مارس گذشته اعلام کرد که ۲۶ فلسطینی از جمله پنج کودک و نوجوان در این ماه به شهادت رسیدند.

،نظامیان صهیونیست در ماه مارس گذشته چند فقره جنایت جدید را مرتکب شدند و تنها در یک مورد آن با یورش به استان جنین و اردوگاه آن ۱۴ فلسطینی از جمله «عبدالفتاح خروشه»(۴۹ ساله) را به شهادت رساندند.

نظامیان صهیونیست همچنین در یک جنایت دیگر در شهر جنین چهار فلسطینی از جمله شهید یوسف برکات شریم(۲۹ ساله) و شهید نضال امین خازم(۲۸ ساله) را به شهادت رساندند.

نظامیان صهیونیست همچنین در ماه گذشته ۴۸۴ فلسطینی را بازداشت کرده و علاوه بر آن شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به فروشگاه‌ها، زمین‌های زراعی و خانه‌های فلسطینیان یورش بردند و تعدادی از خانه‌ها را آتش زدند.

پایان پیام/

هلال احمر فلسطین دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای از افزایش تعداد مجروحان درگیری امروز شهرک «بیتا» در جنوب نابلس به ۲۱۶ فلسطینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه هلال احمر فلسطین آمده که تاکنون ۲۱۶ نفر از فلسطینیان در جریان مقابله فسلطینیان با شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی در شهرک بیتا نزدیک جبل صبیح در جنوب نابلس، مجرح شدند.

در ادامه بیانیه تأکید شده که از این میان، ۲۲ نفر از مجروحان به ضرب گلوله و ده‌ها نفر هم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور مجروح و دچار حالت خفگی شدند.

گروهی از شهرک نشینان صهیونیست امروز با حضور هفت وزیر کابینه و ۲۰ عضو کنست راهپیمایی را از مقابل ایست بازرسی «زعتره» آغاز کردند و مشارکت کنندگان به سمت کانون شهرکی تخلیه شده «اویتار» در «جبل صبیح» در جنوب نابلس حرکت کردند.

این راهپیمایی که با هدف توسعه شهرک سازی در کرانه باختری و سکونت مجدد در کانون شهرکی اویتار برگزار شده بود، با مقابله و واکنش فسلطینیان مواجه شد.

انتهای پیام

با استقرار بیشتر نظامیان صهیونیستی در اطراف حرم مبارک مسجدالاقصی و هم‌زمانی آیین عید پسح یهودیان تندرو با مراسم اعتکاف فلسطینیان در ماه رمضان، خشونت‌ها ضد نمازگزاران تشدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار الجزیره بامداد دوشنبه اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی به فلسطینیان زیر ۵۰ سال اجازه ورود به مسجدالاقصی برای شرکت در نماز صبح را نداده است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «اخبار منتشر شده در رسانه‌های عبری زبان مبنی بر تصمیم وزرا و اعضای کنست به مشارکت در راهپیمایی شهرک‌نشینان در کرانه باختری را محکوم می‌کنیم.»

در این اطلاعیه آمده است «در حال بررسی تنظیم شکایتی بین‌المللی در خصوص مشارکت وزرا و اعضای کنست رژیم صهیونیستی در راهپیمایی حمایت از شهرک‌سازی در کرانه باختری هستیم.»

شهرک نشینان اشغالگر یهودی از ساعات اولیه صبح دیروز یکشنبه تعرض به مسجدالاقصی را به مناسبت عید یهودی پسح آغاز کردند.

رژیم صهیونیستی از ترس تشدید درگیری‌ها با مردم فلسطین و عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری، اقدام به تقویت حضور نیروهای خود در این منطقه کرده است.

کد خبر ۵۷۵۱۰۶۹

به دنبال تشدید تنش روزهای اخیر در اراضی اشغالی، منابع خبری از تمدید بسته ماندن گذرگاه‌های کرانه باختری و نوار غزه توسط وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند. امروز یکشنبه نیروهای اسرائیلی قدس و مسجد الاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرده و صدها نفر از نیروهای خود را در مناطق مختلف این شهر مستقر کردند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی «معا» به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد که به دلیل اوضاع امنیتی یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم به تمدید بسته ماندن کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه گرفت.

طبق این گزارش، محدودیت‌های تحمیل شده به کرانه باختری و نوار غزه قرار بود که عصر شنبه به مناسبت ماه رمضان و عید یهودی «فسح» (پاک) پایان یابد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که گالانت به ارتش رژیم دستور داده است تا برای برقراری امنیت در مرکز اراضی اشغالی به نظامیان پلیس این رژیم ملحق شود.

طبق این گزارش، این تصمیم گالانت همچنین شامل لغو “تسهیلات” در نظر گرفته شده برای ورود فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری به قدس اشغالی طی ماه مبارک رمضان می‌شود.

همزمان با تمدید بسته ماندن گذرگاه‌های کرانه باختری و غزه منابع محلی اعلام کردند که درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک «عزون» در شرق «قلقیلیه» در گرفت.

طبق این گزارش، در این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی به نام «عائد عزام محمود سلیم» ۲۰ ساله با شلیک مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صهیونیست‌ها بامداد امروز به مسجد الاقصی و مصلای قبلی یورش برده و به زور قصد بیرون کردن نمازگزاران فلسطینی را داشتند؛ اما صدها نفر در داخل مسجد الاقصی تحصن کرده و حاضر به خروج از این مسجد نشدند.
شهرک نشینان اشغالگر یهودی از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه تعرض به مسجد الاقصی را به مناسبت عید یهودی پسح آغاز کردند.
اداره اوقاف اسلامی قدس تاکید کرد که از صبح امروز تا این لحظه بیش از ۹۰۰۰ شهرک نشین یهودی به مسجد الاقصی تعرض کردند.
صهیونیست ها پس از تعرض به مسجد الاقصی دست به اقداماتی تحریک آمیز زده و مناسک تلمودی را در داخل این مسجد برگزار کردند.
گروهی از شهرک نشینان نیز با لباس‌های مذهبی مخصوص یهودیان وارد مسجد الاقصی شدند.

همچنین شنبه شب درگیری‌هایی در غرب «سلفیت» شکل گرفت. طبق این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست به شهرک «دیر بلوط» در این منطقه یورش برده و با فلسطینی‌ها درگیر شدند.

منابع رسانه‌ای از مجروح شدند چند فلسطینی درپی این درگیری خبر دادند.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از تشدید تنش در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تصمیم گرفته است تا در دهه پایانی این ماه مانع از ورود یهودیان به مسجد الاقصی شود.

این تصمیم با اعتراض ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مواجه شده است و وی این اقدام را تسلیم شدن دربرابر گروه‌های مقاومت فلسطین توصیف کرده است.

در همین حال، سخنگوی پلیس “گارد مرزی” رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طبق دستور بنیامین نتانیاهو و ارزیابی‌های امنیتی، چهار گردان از افسران ذخیره پلیس از امروز (یکشنبه) جذب “گارد مرزی” می‌شوند.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نیروهای ذخیره جدید که جذب خواهند شد، حضور و امنیت را در مراکز شهرها و مکان‌های شلوغ افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

به دنبال تشدید تنش روزهای اخیر در اراضی اشغالی، منابع خبری از تمدید بسته ماندن گذرگاه‌های کرانه باختری و نوار غزه توسط وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی «معا» به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد که به دلیل اوضاع امنیتی یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم به تمدید بسته ماندن کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه گرفت.

طبق این گزارش، محدودیت‌های تحمیل شده به کرانه باختری و نوار غزه قرار بود که عصر شنبه به مناسبت ماه رمضان و عید یهودی «فسح» (پاک) پایان یابد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که گالانت به ارتش رژیم دستور داده است تا برای برقراری امنیت در مرکز اراضی اشغالی به نظامیان پلیس این رژیم ملحق شود.

طبق این گزارش، این تصمیم گالانت همچنین شامل لغو “تسهیلات” در نظر گرفته شده برای ورود فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری به قدس اشغالی طی ماه مبارک رمضان می‌شود.

همزمان با تمدید بسته ماندن گذرگاه‌های کرانه باختری و غزه منابع محلی اعلام کردند که درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک «عزون» در شرق «قلقیلیه» در گرفت.

طبق این گزارش، در این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی به نام «عائد عزام محمود سلیم» ۲۰ ساله با شلیک مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

همچنین شنبه شب درگیری‌هایی در غرب «سلفیت» شکل گرفت. طبق این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست به شهرک «دیر بلوط» در این منطقه یورش برده و با فلسطینی‌ها درگیر شدند.

منابع رسانه‌ای از مجروح شدند چند فلسطینی درپی این درگیری خبر دادند.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از تشدید تنش در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تصمیم گرفته است تا در دهه پایانی این ماه مانع از ورود یهودیان به مسجد الاقصی شود.

این تصمیم با اعتراض ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مواجه شده است و وی این اقدام را تسلیم شدن دربرابر گروه‌های مقاومت فلسطین توصیف کرده است.

در همین حال، سخنگوی پلیس “گارد مرزی” رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طبق دستور بنیامین نتانیاهو و ارزیابی‌های امنیتی، چهار گردان از افسران ذخیره پلیس از امروز (یکشنبه) جذب “گارد مرزی” می‌شوند.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نیروهای ذخیره جدید که جذب خواهند شد، حضور و امنیت را در مراکز شهرها و مکان‌های شلوغ افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

در جریان یک عملیات زیرگیری در منطقه بیت اومر در نزدیکی الخلیل در کرانه باختری دست کم سه صهیونیست مجروح شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در جریان یک عملیات زیریگری در منطقه بین اومر در نزدیکی الخلیل در کرانه باختری دست کم سه صهیونیست مجروح شدند.

بر اساس گزارش‌ها، نظامیان صهیونیست به عامل این عملیات زیر گیری شلیک کرده‌اند.

عملیات علیه رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر افزایش یافته است. چند روز پیش «کتیبة جنین» وابسته به سرایا القدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این گروه به صورت گسترده شهرک صهیونیستی «شاکید» را هدف قرار داد.

در این بیانیه آمده است: «به یاری خداوند یکی از گروه‌های کتیبة جنین در ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز چهارشنبه موفق شد شهرک شاکید در جنوب شهر جنین را هدف تیراندازی گسترده قرار دهد».

عملیات‌های استشهادی در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اخیرا در استان‌های کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش داشته است.

از سوی دیگر مبارزان فلسطینی گذرگاه الجلمه در شمال جنین را با بمب دست‌ساز هدف قرار دادند.

پایان پیام/.

رسانه‌های اسرائیلی از هلاکت سه شهرک‌نشین در عملیات تیراندازی در غور اردن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، در حمله مسلحانه به خودرویی در منطقه الحمرا در غور اردن دو شهرک نشین کشته و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد. اما ساعتی بعد نفر سوم نیز به هلاکت رسید. به این ترتیب تعداد تلفات این عملیات به سه تن افزایش یافت.

در این راستا جنبش جهاد جهاد اسلامی فلسطین عملیات شهادت طلبانه غور اردن را تبریک گفت و اعلام کرد: این عملیات انتقام از نقض‌های مکرر رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و هتک حرمت آن و دفاع مشروعی از ملت و سرزمین ما در برابر رژیم اشغالگر و جنایتکار است.

در بیانیه این جنبش آمده است، این عملیات پاسخی به جنایت‌ها و اقدامات تروریستی دشمن صهیونیستی و دولت فاشیست آن است. این عملیات ثابت کرد که مقاومت آماده پاسخگویی و ضربه به اشغالگران است. این عملیات این پیام قوی را می‌رساند که جنایت‌های اشغالگران در حق ملت ما بدون پاسخ باقی نمی‌ماند.

همچنین محمد حماده، سخنگوی جنبش حماس در شهر قدس اعلام کرد: عملیات غور اردن نشان می‌دهد که پاسخ مقاومت سریع و در اماکن حساس امنیتی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. ما از جوانان انقلابی و مقاومت شجاع که در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ایستادند، قدردانی می‌کنیم. مقاومت در قلب ملت ما ریشه دارد.

وی گفت: وفاداران به مسجد الاقصی امروز با عملیات شهادت طلبانه در غور اردن به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، کرانه باختری و قدس پاسخ دادند. تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی هرگز بدون پاسخ باقی نمی‌ماند. مقاومت تأکید کرده که مسجد الاقصی یک خط قرمز است.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی اعلام کردند، شب گذشته در پی تجاوزات جدید نیروهای رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی شدند. همچنین نیروهای اسرائیلی چند جوان فلسطینی را در شمال الخلیل بازداشت کردند.

در درگیری‌های غرب بیت لحم یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی زخمی شد. در این درگیری‌ها سربازان رژیم صهیونیستی از گاز اشک آور و بمب صوتی و گلوله واقعی استفاده کردند.

در درگیری‌های شهرک الخضر در جنوب بیت‌ لحم نیز یک کودک به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی زخمی شد.

انتهای پیام

رسانه ها از حمله راکتی گسترده از خاک لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه ها امروز پنجشنبه از موشک باران گسترده شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری شهاب، آژیر خطر در شهرک صهیونیستی «شلومی» به صدا درآمده است.

از سوی دیگر، رسانه‌ های عبری ادعا کردند که سامانه پدافندی گنبد آهنین ۲ موشک به سمت یک هدف ناشناس شلیک کرده است!

بر اساس اعلام رسانه ها، برخی منابع خبری گزارش دادند که طی مدت ۱۰ دقیقه حدود ۱۰۰ فروند راکت از جنوب این کشور به سوی شهرک‌ های صهیونیست نشین شلیک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این ارتباط ادعا کرد که یک راکت شلیک شده از لبنان از سوی سامانه گنبد آهنین رهگیری شده است!

این منبع در عین حال افزود: صدای انفجار مهیبی در آسمان منطقه اشغالی الجلیل شنیده شده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره خبر داد: پناهگاه‌ ها در منطقه «کرمئیل» واقع در شمال فلسطین اشغالی به طور کامل به روی صهیونیست‌ ها باز شده است. ستاره سرخ داود هم اعلام کرد که تا این لحظه ۳ صهیونیست در حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی زخمی شدند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات موشکی از لبنان به شمال فلسطین اشغالی بین حزب الله، حماس و جهاد اسلامی هماهنگ شده بود. منابع عبری زبان از بسته شدن حریم هوایی فلسطین اشغالی به طور کامل در پی حملات موشکی از سمت لبنان خبر دادند.

به گزارش این منبع، «آموس یدلین» تحلیلگر نظامی اسرائیلی در گفتگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که توان بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنانی که از نزدیک نظاره‌ گر شکاف و اختلافات داخلی ما هستند، به کلی از بین رفته است.

 «نوعم امیر» تحلیلگر اسرائیلی اعلام کرد:بزرگ‌ ترین مشکلی که اسرائیل از سال ۲۰۰۶ تا به امروز با آن مواجه است، این است که حملات موشکی از سمت لبنان را چگونه باید پاسخ دهد!

مرکز اطلاع رسانی فلسطین افزود: شهردار نهاریا در شمال فلسطین اشغالی هم دستور بازگشایی پناهگاه‌ ها به روی صهیونیست‌ ها را داده است.

بر اساس اعلام این رسانه، رسانه‌ های عبری زبان اعلام کردند که حملات موشکی از سمت لبنان توسط گروه‌ های مرتبط با حماس و با چراغ سبز و موافقت کامل حزب الله انجام گرفته است.

نیروهای مقاومت فلسطین در واکنش به حملات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، شهر عسقلان را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و گردان ناصر صلاح الدین از حمله موشکی به شهر عسقلان خبر دادند.

این حمله نیروهای مقاومت در واکنش به حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطقی در شمال، جنوب و مرکز نوار غزه طی ساعات گذشته صورت گرفت.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقدامی شکست خورده برای ممانعت از حمایت ما از ساکنان قدس اشغالی و کرانه باختری به شمار می‌رود.

وی افزود: ملت ما در غزه و سراسر فلسطین، به مثابه شمشیری برای دفاع از قدس اشغالی و سپری برای محافظت از آن آماده باقی خواهند ماند. حملات اسرائیل ما را نمی‌ترساند.

شب گذشته نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد حوادث و رخدادهای جاری در مسجد الاقصی جنایتی بی‌سابقه است که تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت. همه طرف‌های فلسطینی، عربی و اسلامی باید به مسئولیت و وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: عموم فلسطینیان ساکن کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به یاری مسجد الاقصی فرامی‌خوانیم.

کد خبر ۵۷۴۶۹۹۹
بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در پی تجاوز نظامی به جنوب خاک لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اشاره به تجاوز جدید خود به جنوب خاک لبنان اعلام کرد برخی از زیرساخت‌های متعلق به حماس را هدف قرار دادیم؛ دولت لبنان مسئول است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی فروکش یافتن حملات چند ساعته ارتش صهیونیستی به نوار غزه، منابع خبری از آغاز حملات هوایی و توپخانه‌ای تل آویو به مواضعی در جنوب خاک لبنان خبر دادند.

به گزارش شبکه الجزیره، لحظاتی پیش ارتش رژیم صهیونیستی مواضعی از جنبش حماس را در خاک لبنان هدف قرار داد.

الجزیره در خبری فوری از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه «سهل القلیله» در خاک لبنان خبر دادند طبق این گزارش، حملات موشکی اخیر مقاومت فلسطینی از این نقطه به سمت اراضی اشغالی آغاز شلیک کردند.

خبرنگار الجزیره در خبری فوری از پرتاپ ۶ موشک توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حومه شهر «صور» خبر دادند.

الجزیره در خبری فوری به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: «اجازه نخواهیم داد تا حماس حملات خود را از جنوب لبنان از سر بگیرد؛ برخی از زیرساخت‌های متعلق به حماس در جنوب خاک لبنان را منهدم کردیم. دولت لبنان را مسئول حملات از جنوب لبنان می‌دانیم.»

کد خبر ۵۷۴۸۵۶۳

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *