رژیم متجاوز سعودی همچنان به تجاوز خود به مردم یمن ادامه می دهد

کشور یمن با مساحت ۵۲۷۹۷۰ کیلومتر مربع وبا جمعیت حدود ۲۷ میلیون نفر در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (۶/۱/۱۳۹۴ ) مورد تعرض وتجاوز عربستان سعودی وهم پیمانانش قرار گرفت .این کشور ظرف ۲۸۰۰روز از تجاوز سعودی ها وهم پیمانانشان خسارت های سنگینی متحمل شد که در گزارش زیر جزئیات این خسارت ها شمرده شده است:

مرکز حقوقی عین الانسانیه یمن گزارش داد، ظرف ۲۸۰۰ روز از جنگ یمن، ۴۷ هزار و ۶۷۳ یمنی از جمله ۸۸۰۰ کودک کشته و زخمی شدند.

این مرکز در گزارش خود اعلام کرد، در مدت ۲۸۰۰ روز از جنگ یمن، ۱۸ هزار و ۱۳ یمنی به شهادت رسیده و ۲۹ هزار و ۶۶۰ تن دیگر زخمی شدند که از این تعداد ۴۰۶۱ کودک شهید شده و ۴۷۳۹ کودک دیگر نیز زخمی شدند، همچنین از این تعداد ۲۴۵۴ زن به شهادت رسیده و ۲۹۶۶ زن دیگر زخمی شدند.

همچنین عین الانسانیه در ادامه گزارش داد، جنگ در یمن در طول ۲۸۰۰ روز موجب ویرانی ۵۹۸ هزار و ۷۳۷ منزل مسکونی، ۱۸۲ زیرساخت دانشگاهی، ۱۶۷۹ مسجد، ۳۷۹ زیرساخت گردشگری، ۴۱۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۱۲۴۲ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۴۰ زیرساخت ورزشی، ۲۵۵ مکان تاریخی، ۶۱ زیرساخت رسانه‌ای و ۱۰ هزار و ۸۰۳ زمین کشاورزی شد.

در ادامه گزارش یاد شده آمده است، در طول جنگ علیه یمن، جنگنده‌های دشمن ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۴۴ نیروگاه برق، ۷۰۹۹ جاده و پل را هدف قرار داده و ۶۱۶ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۲۹۷۴ مخزن و شبکه آب و ۲۱۰۱ زیرساخت دولتی را ویران کردند.

این مرکز حقوقی یمنی درباره زیرساخت‌های اقتصادی آسیب دیده در طول جنگ یمن تاکید کرد، دشمن ۴۰۷ کارخانه، ۳۸۵ تانکر سوخت، ۱۲ هزار و ۳۰ زیرساخت تجاری و ۴۵۴ مرکز پرورش دام و طیور را هدف قرار داد.

مرکز یاد شده در پایان نیز اعلام کرد، دشمن ۱۰ هزار و ۱۱۲ وسیله نقلیه، ۹۹۸ کامیون مواد غذایی، ۷۰۰ بازار، ۴۸۵ قایق ماهی‌گیری، ۱۰۱۴ انبار مواد غذایی و ۴۲۵ پمپ بنزین را منهدم کردند.

رژیم ال سعود ظرف حدود نه سال از تجاوز به یمن همچنان به بمباران مناطق تحت نفوذ انصار الله ادامه می دهد وبا اینکه با میانجیگری سازمان ملل آتش بس بین حوثی ها وال سعود برقرار شد لکن سعودی ها بارها اتش بس را نقض کردند وبه تجاوز خود ادامه دادند.

در اینجا ذکر چند نکته درمورد تجاوز ال سعود به یمن ضروری است:

۱- ال سعود نسبت به انصار الله  کینه خاصی دارند وتلاش می کنند این گروه را متلاشی نمایند.

۲- ال سعود از سلفی های یمن حمایت وپشتیبانی می کند وهرگونه مخالفت با سیاست هایش در یمن را بشدت سرکوب نماید.

.سلفی های یمن کینه خاصی نسبت به انصار الله دارند وسعی می کنند از طریق جنگ این گروه یمی را با زور اسلحه عربستان سرکوب نمایند.

۳- عربستان سعودی با تجاوز به یمن تلاش می کند نفوذ خودرا در این کشور حفظ کند ودارایی های  مردم یمن را غارت کند وانصار الله تلاش می کند مانع سرقت نفت این کشور از سوی ال سعود وال نهیان شود.

۴- عربستان سعودی سلفی های یمن را به اسلحه وتجهیزات نظامی وکمک های مالی مجهز می کند تا بتوانند در برابر انصار الله قد علم کنند.

با اینکه تلفات مردم یمن در این مدت بسیار زیاد است واین کشور خسارت های مادی زیادی  تحمل کرده است ولی رژیم ال سعود  به جنگ ادامه می دهد وسازمانهای بین المللی  نتوانسته اند رژیم متجاوز ال سعود را مجبور به قبول اتش بس دائمی در این کشور نمایند .

مسلما غربی های نسبت به توقف جنگ در یمن جدی نیستند وگرنه به ال سعود فشار وارد می کردند تا آتش بس را بپذیرد وجنگ خانمانسورز را متوقف کند واجازه دهد مردم یمن بدون دخالت خارجی وطن خودرا بازسازی نموده وخسارت های جنگ را جبران نمایند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *