وزارت کشور عراق: به درخواست ایران با ورود زائران افغانستانی به عراق موافقت شد

مشاور وزیر کشور عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس خبر داد که عراق با ورود زائران افغانستانی و پاکستانی از مرز شلمچه برای زیارت اربعین موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از گزارش‌ها درباره محدودیت برای ورود زائران اربعین کشورهای افغانستان و پاکستان، «مهدی الفکیکی» مشاور وزیر کشور عراق و رئیس کمیته اربعین در این کشور در گفت‌و‌گو با وب‌سایت عربی خبرگزاری فارس خبر داد که با ورود زائران افغانستانی و پاکستانی به عراق موافقت شده است.

مشاور وزیر کشور عراق در این باره اظهار داشت: «برای ورود پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های موجود در شلمچه به عراق هماهنگی صورت گرفته است.»

وی اشاره کرد که پس از گفت‌و‌گو با وزیر کشور عراق با ورود زائران پاکستانی‌ و افغانستانی موجود در مرز شلمچه موافقت شد.

مهدی الفکیکی همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران خواستار ورود زائران پاکستانی و افغانستانی شد چراکه آن‌ها کودک و افراد مسن بودند.

پیش از این گزارش شده بود که عراق برای زائران اربعین کشورهای افغانستان و پاکستان محدودیت اعمال کرده است؛ به‌طوری‌که این زائران امکان ورود به عراق از مرز زمینی را نداشتند و باید به صورت هوایی عازم عراق می‌شدند.

 هر ساله جمعی از زائران افغانستانی و پاکستانی برای زیارت اربعین پس از ورود به ایران به سوی عراق می‌روند و در بین زائران اربعین این مسیر را طی می‌کنند.

امسال با تصمیم طرف عراقی، محدودیت‌هایی برای زائران افغانستانی و پاکستانی اعمال شد که البته احتمال داده شد دلیل این امر برای افغانستانی‌ها نبود روابط منسجم و قانون‌مند دولت حاکم در این کشور با عراق باشد. در گذشته ستاد اربعین در افغانستان وجود داشت و هماهنگی‌هایی به منظور سهولت تردد زائران انجام می‌شد؛ اما طالبان چنین ستادی را تشکیل نداد تا روند اعزام زائران اربعین را پیگیری کند.

واشنگتن : جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا پس از دریافت دو میلیارد دلار از صندوق سرمایه گزاری ملی عربستان گفت : سعودی ها به من اجازه دادند پولهایشان را در شرکت های اسرائیلی سرمایه گذاری نماییم.

جرد کوشنر در مصاحبه با کانال تلویزیونی اسکای نیوز ضمن اعلام مطلب فوق ودر پاسخ به سوالی درباره روابط شخصی اش با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان وسرمایه گزاری عربستان به ارزش دو میلیارد دلار در شرکتش گفت :  سعودی ها تصمیم گرفتند سرمایه گزاری کنند ومن خرسندم که سعودی ها پس از اینکه موفق شدیم در خاورمیانه فعالیتهای خودرا گسترش دهیم به ما اجازه دادند  در شرکت های اسرائیلی سرمایه گزاری کنیم . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *