شورای همکاری خلیج فارس وادعاهای تکراری

سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی سی وچهارمین نشست خود در ریاض  ادعاهای همیشگی خودرا درباره ایران تکرار کردند.

سران این شورا در  بیانیه خود مدعی شدند که  ایران از برخی گروه ها در منطقه از جمله یمن ، عراق ، سوریه ولبنان  حمایت تسلیحاتی می کند ، در حالیکه این سران خود می دانند که رژیم ال سعود به کشور همسایه خود یمن جنگی هشت ساله را تحمیل کرد است وهمچنان به جنایت خود علیه مردم مظلوم یمن ادامه می دهد وبه  قتل وکشتار کودکان ، زنان ومردان این کشور وتخریب مراکز حیاتی ان ادامه می دهد ودر برابر دید جهانیان به این کار جنایتکارانه خود ادامه می دهد.

خوب است سران این شورا که خود شاهد  جرم وجنایت های ال سعود در تجاوز به یمن می باشند از حکومت ال سعود بویژه محمد بن سلمان قاتل زنان وکودکان یمنی بخواهند دست از جنایت خود علیه مردم یمن بردارد.

خود سران این کشورها خوب می دانند که شورای همکاری خلیج فارس فقط ظاهری زیبا دارد ولی این شورا هیچ اقدامی بنفع مردم شش کشور عضو شورا انجام نمی دهد فقط وفقط این شورا بنا به امر ودستور امریکا برای سرکوب انقلاب اسلامی ایران  تاسیس گردید وبیانیه های این شورا همواره تکراری است ودر هر بیانیه به ایران حمله می شود .

خوب است سران کشورهای عضو شورای همکاری که از ایران میخواهند به منشورهای حقوق بین الملل ، اصول حسن همجواری ، احترام به حاکمیت کشورها وعذم استفاده از زور یا تهدید به استفاده از ان  پایبند باشد به این سوال پاسخ دهند ایا خود انها به حقوق بشر وخقوق بین الملل پایبند هستند وایا به حاکمیت ایران احترام می گذارند واز زور برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها استفاده نمی کنند؟
 سازمانهای حقوق بشر در گزارش های خو د  کشورهای عضو شورا را به نقض حقوق مردم خود متهم کرده وانها را نیز متهم به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها کرده است .خوب است  این سران بجای امضا کردن بیانیه فورمالیته همه ساله شورای همکاری از خود بپرسند که تاکی باید از دستورات حکومت ال سعود اطاعت کنند وبا این حکومت متجاوز مماشات کنند وعلیرغم عدم تمایل به اتهام ایران دستور ولیعهد ال سعود را بپذیرند وزیر بیانیه همه ساله شورا امضا کنند.
خوب است سران کشورهای عضو شورای همکاری یکبار برای همیشه به ال سعود نه بگویند وآزادانه فکر کنند و بدانند که ایران نسبت به کشورهای همجوار حسن نیت دارد وقصد توسعه همکاری با انها را دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *