عربستان حکم حبس نماینده حماس را کاهش داد

دادگاه استیناف عربستان حکم حبس نماینده حماس در این کشور را به شش سال کاهش داده و اجرای سه سال از این حکم را نیز لغو کرد، به این ترتیب انتظار می‌رود این نماینده حماس ژانویه سال آتی میلادی با تمام شدن مدت سه سال حبسش، آزاد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری “سما” فلسطین، کمیته بازداشت‌شدگان اردنی در عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه استیناف عربستان حکم حبس محمد الخضری، نماینده سابق جنبش حماس در ریاض را از ۱۵ سال به سه سال کاهش داد.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی قبلا  احکام  علیه نماینده فلسطینی ها در عربستان وفلسطینی‌های مقیم این کشور را  به اتهام حمایت از پایداری ملت فلسطین محکوم کرده بودند .

دادگاه جنایی عربستان اوت گذشته در بخشی از حکم‌هایی که از فوریه ۲۰۱۹ برای ۵۹ بازداشتی دیگر از اردن و فلسطین صادر کرده بود، الخضری را به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

در بیانیه کمیته یاد شده آمده است: دادگاه استیناف عربستان بازنگری در حکم‌های صادره در حق ۶۰ اردنی و فلسطینی به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین را آغاز کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جلساتی که طی چند هفته برگزار شد، برخی از حکم‌ها از بی‌گناهی به چند سال حبس افزایش یافته و همزمان حکم‌های اکثر متهمان تایید شدند.

همچنین در بیانیه مذکور آمده است: مهمترین تصمیم دادگاه کاهش مدت حبس نماینده حماس در عربستان از ۱۵ سال به شش سال و لغو اجرای سه سال از آن و در نهایت سه سال حبس برای الخضری بود.

خضر مشایخ، رئیس کمیته اردنی یاد شده به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: کاهش مجازات الخضری یک نشانه مثبت است زیرا نام او نمادی برای مساله (فلسطین) است.

مشایخ افزود: قرار است مقامات عربستان ماه آینده (ژانویه ۲۰۲۲) الخضری را که مدت سه سال حبسش در زندان کامل می‌شود، آزاد کنند.

همچنین حساب کاربری با نام “آزادی الخضری و بازداشت‌شدگان فلسطینی در عربستان”  در فیسبوک به نقل از عبدالمجید الخضری، برادر این بازداشتی اعلام کرد: دادگاه استیناف روز سه‌شنبه تصمیم گرفت حکم برادرم را از ۱۵ سال به شش سال کاهش داده که از این شش سال نیز اجرای حکم سه سال آن لغو شده و از عربستان اخراج نشود.

عبدالمجید الخضری درباره برادر دیگرش هانی نیز گفت: دادگاه برادرم هانی را نیز به سه سال حبس همراه با اخراج از عربستان محکوم کرد، امیدوارم این حکم‌ها در دادگاه عالی افزایش پیدا نکنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *