هشدار یک سازمان حقوق بشر :زندگی شیخ سفر الحوالی در زندان ال سعود در خطر است

پس از درگذشت عبد الله الحامد حقوقدان سعودی در روز جمعه

گذشته در زندان ال سعود پس از  ۱۱ سال زندان اینک یک سازمان حقوق بشر هشدار داده است که زندگی شیخ سفر الحوالی یکی از مخالفان رژیم ال سعودی  در خطر است وخواستار ازادی وی از زندان ال سعود شده است.

 

سازمان ” معتقلی الرای” زندانیان اظهار نظر طی پیامی اعلام کرده که حال سفر الحوالی در زندان وخیم است وممکن است جان وی در معرض خطر باشد.
شیخ سفر الحوالی وچهار فرزند وی از ژوئیه سال ۲۰۱۸ تاکنون در زندان ال سعود بسر می برند وحال وی وخیم است. چرا که وی علاوه بر کبر سن از چند بیماری مزمن رنج می برد.
سفر الحوالی هنگام زندان کتاب خودرا بعنوان ” مسلمانان وتمدن غرب”  را از طریق اینترنت منتشر کرد.وی در این کتاب به علمای وال سعود نصیحت کرده که دولت سعودی نباید میلیارد ها دلار به دونالد ترامپ بدهد.

این سازمان حقوق بشر هشدار داد که مقامات زندان به درمان بیماریهای شیخ سفر الحوالی توجه نکرده وممکن است وی دچار همان سرنوشت عبد الله الحامد شود.

یادآوری می شود عبد الله الحامد یکی از پایه گذاران کمیته دفاع از حقوق شرعی ویکی از پایه گذاران جمعیت سعودی حقوق مدنی وسیاسی (حسم) بود  القدس العربی نوشت :عبد الحامد در سال ۲۹۱۳ به ۱۱ سال زندان محکوم شد ولی ۶ سال به محکومیت وی اضافه شد واز سفر به خارج منع گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *