عقب نشینی استرالیا از شناسایی بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی

تصمیم دولت استرالیا مبنی بر لغو شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مورد استقبال فلسطینی ها ومسلمانان در سرتاسر جهان قرار گرفت.

این در حالیست که  اقدام دولت استرالیا در پس گرفتن شناسایی قدس غربی با واکنش وخشم نخست‌وزیر و دیگر مسئولان رژیم اشغالگر قدس مواجه شده است .

رژیم صهیونیستی در اعتراض به تصمیم استرالیا برای لغو تصمیم سال ۲۰۱۸ این کشور برای به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت این رژیم، سفیر استرالیا را به وزارت خارجه احضار کرد . «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا، اعلام کرد که  «استرالیا متعهد به راه حل دو دولتی است .بدین معنی که باید فلسطینی ها دولت مستقل خودرا داشته باشند واین چیزی است که صهیونیست ها انرا رد می کنند.

اقدام دولت جدید استرالیا در شرایطی انجام شده که دولت وقت این کشور در سال ۲۰۱۸ تحت فشارهای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری اسبق آمریکا ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته بود.

دولت سابق استرالیا همچنین اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، رسما اعلام کرد که جنبش فلسطینی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت شناخته است.

اقدام اخیر استرالیا نشاندهنده اینست که جهان اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست ها علیه فلسطینی ها و مصادره املاک وباغات فلسطینی ها را رد کرده وترجیح می دهد که ملت فلسطین دارای یک کشور مستقل باشد بر خلاف برخی از رژیم های عرب از جمله  رژیم های امارات متحده عربی ، بحرین ، مغرب وسودان با برقراری روابط دیپلماتیک با صهیونیست ها عملا این رژیم را تشویق به سرکوب بیشتر فلسطینی ها ومصادره املاک وباغات انان نموده وراه را برای تعرض بیشتر صهیونیست ها به کشورهای عربی واسلامی هموار سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *