آرزوی های برباد رفته حکومت های عربی

پس از اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ توسط صهیونیست ها با کمک انگلیس وآواره ساختن میلیون ها فلسطینی از خانه وکاشانه خود ، صهیونیست ها باقدرت اسلحه وحمایت ابرقدرت ها توانستند در سرزمین فلسطین حکومت نژادپرستانه خودرا برقرار سازند واز ان تاریخ تا کنون این حکومت های فاشیستی توانسته مردم فلسطین را آواره وبه قتل عام فلسطینی ها ادامه دهد.

صهیونیست های نژادپرست علاوه بر اشغال سرزمین فلسطین جنگ هایی را به همسایگان فلسطین تحمیل کردند ودر جنگ ۱۹۶۷ علیه همسایگان عرب فلسطین توانستند با زور قسمت هایی از سرزمین مصر ، سوریه ، اردن را اشغال وحکومت های عرب را مجبور به امضای قراردادهای صلح (سازش ) در مقابل تخلیه سرزمین های اشغالی اعراب نمودند.

انور سادات اولین رئیس جمهوری یک کشور عرب بود که با میانجیگری امریکا قرارداد کمپ دیوید را در ۲۶ مارس ۱۹۷۹ با صهیونیست ها امضا کرد . سادات به این امید قرارداد کمپ دیوید را امضا کرد که بتواند از کمک های امریکا برای بهبود اوضاع اقتصادی مصر استفاده کند ولی نه تنها کمک های امریکا به مصر نرسید بلکه اوضاع اقتصادی این کشور روز بروز بدتر شده وهم اکنون عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دنبال سیاست سادات رفته وهمچنان با صهیونیست ها وارد مذاکره می شود شاید بتواند از کمک امریکائی ها وصهیونیست ها  استفاده کند.

اردن در دوران ملک حسین قرارداد صلح وادی عربه را در ۲۶ اکتوبر ۱۹۹۴ با صهیونیست ها امضا کرد به این امید بتواند این قرارداد اوضاع اقتصادی اردن را بهبود بخشد ولی این قرارداد نتوانست اوضاع اردن را بهبود بخشد بلکه هم اکنون این کشور با اعتصابات وتظاهرات ودرگیریها مواجه است .

امارات متحده عریی در  ۱۳ اوت ۲۰۲۰ قرارداد ابراهیم را با تشویق دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا با صهیونیست ها امضا کرد وهم اکنون شیوخ امارات درهای امارات را بروی صهیونیست ها وسازمان جاسوسی اسرائیلی موساد وارتش صهیونیستی باز کرده شاید بتوانند از این روابط نهایت بهره برداری اقتصادی را ببرند .انها موجودیت اسرائیل را برسمیت شناختند وبه فلسطینی ها پشت کردند تا هدفهای اقتصادی خودرا تحقق بخشند .

رژیم  بحرین در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ با صهیونیست ها روابط دیپلماتیک برقرار کرد به این امید که بتواند از این روابط قدرت خودرا تحکیم بخشد وبر مخالفین خود غلبه نماید .مسلما این توفق بدون موافقت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صورت نمی گرفت .واکنون حکام بحرین همه نوع روابط با صهیونیست ها برقرار کرده اندوسرزمین بحرین را در اختیار صهیونیست ها وموساد وارتش اسرائیل قرار داده اند.

مغرب نیر بافشار امریکا ودونالد ترامپ قرارداد صلح با اسرائیل در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ امضا کرد تا بتواند از کمک های مالی صهیونیست ها وامریکا بهره مند شود.

دولت سودان به تبع امارات ، بحرین و مغرب توافق صلح با صهیونیست ها را در ۲۳ اکتوبر ۲۰۲۰ با میانجیگری امریکا امضا کرد به این امید که بتواند از فشارهای داخلی واوضاع بد اقتصادی رهائی یابد .

همه این کشورهای عربی به طمع دریافت کمک امریکا ورضایت عمو سام با صهیونیست ها قرارداد صلح امضا کردند ولی بنظر می رسد صهیونیست ها وامریکائی ها قبل از اینکه کشورهای عربی کمک های اقتصادی دریافت کنند به هدف های خود یعنی گسترش نفوذ امریکائی ها وصهیونیست ها در منطقه وتضعیف اعراب وفلسطینی ها دست یافته اند.

مردم فلسطین پس از امضای توافق نامه های صلح بین صهیونیست ها واعراب بیشترین زیان ها را دیده وهمچنان همه روزه قربانی می دهند .صهیونیست ها پس از امضای قراردادهای صلح با چهار کشور عربی توانسته اند بیش از پیش به مردم فلسطین فشار وارد آورند وعملیات سرکوبگرانه خودرا تشدید نمایند

اکنون این سوال مطرح است ایا کشورهای عربی که اخیرا با صهیونیست ها قرارداد صلح امضا کرده وروابط دیپلماتیک برقرار نموده اند چه پاسخی به مردم فلسطین واعراب که هر روز مورد سرکوب وتعدی وتجاوز صهیونیست ها قرار می گیرند خواهند داد ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *