نتایج دیدار رئیس جمهوری امریکا از منطقه خاورمیانه

جو بایدن رئیس جمهوری امریکا به دیدار کوتاه خود از فلسطین اشغالی وعربستان سعودی پایان داد وبه کشورش بازگشت.

وی در فلسطین اشغالی سنگ تمام گذاشت وبه صهیونیست ها قول داد همکاری اقتصادی ودفاعی امریکا واسرائیل را در اولویت قرار دهد.وی در این دیدار به صهیونیست ها اطمینان داد که امریکا با شرکای خود در منطقه در برابر ایران ایستادگی خواهد کرد وقول داد که نفوذ  تل اویو  در کشورهای منطقه را تقویت  وکشورهای منطقه را به برقراری روابط دیپلماتیک با تل تاویو تشویق وترغیب نماید.

جو بایدن در هنگام دیدارش از فلسطین اشغالی بر صهیونیست بودنش تاکید کرد .وگفت نیازی نیست که یک فرد صهیونیست باشد ولی یهودی نباشد .بایدن ظرف پنجاه سال گذشته ده بار از فلسطین اشغالی دیدن کرد  .وی گفت باید افتخار کرد که اولین رئیس جمهوری امریکا است که هواپیمایش بطور مستقیم از فرودگاه بن گوریون در تل اویو به فرودگاه جده عربستان  پرواز کرده است.

این تنها بایدن نیست که در دیدار اخیرش ا ز فلسطین اشغالی از صهیونیست ها حمایت کرده بلکه همه روسای جمهوری امریکا از صهیونیست ها حمایت کرده وبیشترین کمک های مالی ونظامی را تقدیم صهیونیست ها نموده تا این رژیم بتواند برتری نظامی بر کشورهای منطقه خاورمیانه داشته باشد.

رئیس جمهوری امریکا در عربستان سعودی با ملک سلمان پادشاه ومحمد بن سلمان ولیعهد عربستان وسران قطر، عمان ، بحرین ، کویت،  امارات ، اردن ، مصر وعراق دیدار وگفتگو کرد..در این دیدارها  بایدن قول داد که امریکا منطقه خاورمیانه را رها نخواهد کرد و از هم پیمانان امریکا حمایت وپشتیبانی خواهد کرد.

رئیس جمهوری امریکا که در وهله اول برای تشویق عربستان به افزایش تولید نفت وصادرات ان توانست موافقت مقامات عربستان ودیگر کشورهای عربی تولید کننده نفت را به افزایش صادرات خود کسب کند.

رئیس جمهوری امریکا  برای تشویق سران عربستان به  افزایش تولید وصدور نفت ، به این کشور سفر کرد وبه جهانیان نشان داد که امریکا با نادیده گرفتن قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی و فراموش کردن تهدیدهای خود علیه بن سلمان عملا جهت تحقق هدفهای مادی خود از اصول دمکراسی ودفاع از حقوق بشر ادعائی کوتاه امده وانرا فدای منافع زودرس مادی نموده است.

بایدن در دیدار خود از منطقه ، یکی از هدفهایش یعنی نزدیک کردن دیدگاه های  عربستان واسرائیل تحقق یافت ، ودادن مجوز از سوی عربستان به  هواپیماهای اسرائیلی برای عبور از آسمان این کشور بهترین هدیه ال سعود به رئیس جمهوری امریکا بود که موجب شد بایدن از مقامات عربستان تشکر وقدردانی نماید.

ناظران این اقدام عربستان را گامی در راه برقراری روابط دیپلماتیک بین ال سعود وصهیونیست ها توصیف کردند و اعلام نمودند که نزدیکی وبرقراری روابط دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی وامارات متحده عربی ، بحرین ، مغرب وسودان با تلاش ومیانجیگری عربستان صورت گرفته است. واینک محمد بن سلمان مصمم است روابط دیپلماتیک با صهیونیست ها برقرار سازد که طی ما های گذشته نشانه های ان برای همگان مشهود بود.

خلاصه اینکه دیدار رئیس جمهوری امریکا از خاورمیانه به نفع امریکائی ها وصهیونیست ها تمام شده واین  کشورهای عربی وفلسطینی ها بودند که از این دیدار بیشترین آسیب را دیدند وبهمین علت ملاحظه کردیم که گروه ها وجنبش های مقاومت فلسطین دیدار بایدن را محکوم کردند وانرا بنفع صهیونیست ها وبه ضرر ملت فلسطین دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *