کتاب «ایران، احزاب و شخصیت‌های سیاسی»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب تحقیقی در دو قسمت تدوین شده است. در قسمت نخست این کتاب، تاریخچه احزاب سیاسی ایران در قبل از مشروطه و زمان پهلوی اول و دوم و همچنین قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده کتاب، قسمت دوم کتاب خود را به معرفی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایران در قبل و بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داده است.

زندگینامه بیش از ۱۰۰ شخصیت سیاسی و مذهبی ایران و نقش آن‌ها در جریان انقلاب و بعد از آن تا پس از انتخابات خردادماه ۱۳۹۲، انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران، تشکیل کابینه وی و تعیین اعضای دولت جدید مورد بررسی قرار گرفته است.

شاکر کسرایی متولد سال ۱۳۲۹، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های لبنان و فعال در عرصه تجزیه و تحلیل اوضاع خاورمیانه و آفریقا در رسانه‌ها و مطبوعات ایران است. وی مولف کتاب‌هایی مانند «دفاعیات خالد استامبولی»، «اس‍لام‍گ‍رایی‌ در ال‍ج‍زای‍ر»، «الیهود فی ایران: دراسه تاریخیه اجتماعیه» و مترجم کتاب‌های «قیام کعبه سر آغاز خونین قرن»، «مردم‌سالاری دینی» و «ماموریت من در عراق: خاطرات پل برمر اولین حاکم غیرنظامی آمریکا در عراق» است.

کتاب «ایران، احزاب و شخصیت‌های سیاسی ۱۸۹۰-۲۰۱۳» به قلم شاکر کسرایی از سوی انتشارات لبنانی ریاض نجیب الریس در بیروت منتشر و روانه بازار کتاب شد.

ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *