اخرین روزهای رئیس جمهوری شکست خورده امریکا 

روزنامه رای الیوم چاپ لندن در سرمقاله روز جمعه خود ارزیابی خودرا از چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ ارائه کرد.

عبد الباری عطوان در سرمقاله رای الیوم نوشت : ترامپ شکست خورده وسرافکنده  از درهای فرعی کاخ سفید به بیرون خواهد رفت واین جو بایدن است که باید کاخ سفید را ویرانی ها ترامپ پاکساری نماید.

رای الیوم افزود : پس از اینکه ترامپ لوازم شخصی اش را از کاخ سفید خارج خواهد کرد این نویت جو بایدن است که کاخ سفید را از لوث رئیس جمهور شکست خورده پاکساری کند واثار وی را یزداید.

رای الیوم نوشت ترامپ سرافکنده مانند یک دزد کاخ سفید را ترک خواهد کرد .او بود که کشورش وحزب جمهوری خواه را نابود کرد ودشمنان امریکا را چند برابر کرد وموجب شد ۳۰۰ هزار امریکائی در اثر ویروس کرونا جان خودرا از دست دهند وچهار میلیون هنوز با این ویروس دست به گریبانند.

رای الیوم نوشت جو بایدن امریکای ویرانه وتقسیم شده را از ترامپ تحویل خواهد گرفت واو موظف است که امریکا را از نوبازسازی کند ومانع فروریختن این کشور شود.

عبد الباری عطوان نوشت : برخی ایراد گرفته اند که چرا یوتیوپ ، توئیتر ، و.. مانع پخش سخنان ترامپ شده اند ولی باید به انها گفت ایا ترامپ به دیگران اجازه داد ازادانه اظهار نظر کنند وایا دمکراسی وحقوق بشر را رعایت کرد ایا او نبود ۳۰۰۰ کودک را از پدر و مادرشان جدا کرد واتباع هفت کشور مسلمان را از ورود به امریکا منع کرد وسیاست های یهودی سازی اسرائیل را مورد حمایت قرار داد وکمک های امریکا به آژانس اونوروا وابسته به سازمان ملل برای کمک به فلسطینی ها را قطع کرد. ترامپ کاخ سفید را ترک می کند ولی گروه های مسلح طرفدار خودرا به جان مردم امریکا می اندازد تا هرج ومرج را در این کشور حاکم سازند .

رای الیوم نوشت : دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید با ۶۰ شکایت مواجه می شود ولی با داشتن میلیارد ها دلار می تواند جریمه ها را بپردازد وهم پیمانان عرب وی به او کمک خواهند کرد ولی او از این میترسد که پشت میله های زندان بماند ومحاکمه شود. ترامپ با خروج از کاخ سفید مصیبت هایش پایان نمیگیرد بلکه تازه شروع می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *