نگاهی مجدد به موضع برخی از کشورهای عربی نسبت به حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی

حمله موشکی وپهبادی شنبه شب گذشته (۲۵ فروردین ) جمهوری اسلامی ایران به سرزمین های اشغالی با موجی از خوشحالی مسلمانان و اعراب بویژه فلسطینی مواجه شد ولی این حمله موفق سبب شد که رژیم اردن در کنار امریکا، فرانسه و  انگلیس قرار گیرد وچند فروند هواپیمای بدون سرنشین وموشک ایران را در آسمان این کشور سرنگون سازد.

رژیم اردن اعلام کرد برای حمایت از امنیت مردم کشورش دست به اقدام علیه حمله ایران زده است ولی مقامات وروزنامه های صهیونیستی از پادشاه ودولت اردن بابت همراهی با صهیونیست ها تشکر وقدردانی کردند.

مطبوعاتی کشورهای عربی بویژه روزنامه رای الیوم چاپ لندن ضمن محکوم کردن موضع دولت اردن این سوال را مطرح کردند ایا دولت وپادشاه اردن در صورت تجاوز هواپیماهای اسرائیلی به حریم هوائی اردن این هواپیماها را سرنگون می کردند یا اجازه می دادند به کار خود ادامه دهند؟

رسانه های اسرائیلی خبر های دیگری منتشر کردند که حاکی از این بود که عربستان در سرنگونی برخی از هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایران شلیک شده بسوی سرزمین های اشغالی شرکت کردند ولی روزنامه سعودی گازیت چاپ عربستان اعلام کرد که عربستان در سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین وموشک های ایرانی شرکت نکرده است.

ولی برخی از رسانه ها اعلام کردند که عربستان وامارات در ارتباط با پاسخ اسرائیل به حمله پهبادی وموشکی ایران اطلاعاتی درباره ایران در اختیار اسرائیل قرار داده اند.

در این میان نشریه انترسبت نوشت امریکا از سامانه های موشکی خود در عراق که عراقی ها از وجود انها با خبر نبودند  برای سرنگونی چند فروند موشک ایرانی  استفاده کرد .

از سوی دیگر ترکیه خبر مشارکت این کشور در سرنگونی چند فروند هواپیمای بدون سرنشین وموشک ایران را تکذیب کرد.

بهر حال حمله پهبادی وموشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین های اشغالی با استقبال بی سابقه مردم مسلمان ایران وکشورهای عربی ومسلمان مواجه شد .ولی هرگونه اقدام برخی از کشورهای عربی وابسته به امریکا علیه ایران با خشم وانزجار مردم مسلمان وعرب مواجه می شود .

مردم اردن از اقدم رژیم وابسته کشورشان در سرنگونی چند فروند پهبا د وموشک ایرانی اظهار انزجار نمودند وانرا بنفع صهیونیست ها وامریکا توصیف کردند.

بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی

حشدالشعبی عراق تایید کرده است که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کلسو در شمال استان بابل رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق، فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *