ترس ودلهره نیروهای امریکایی وغربی در عراق

تهدیدهای گروه ها واحزاب عراقی علیه نیروهای امریکا در عراق وتصمیم اخیر پارلمان عراق مبنی بر ضرورت خروج نیروهای امریکایی از این کشور سبب ترس ووحشت این نیروها وهمچنین ترس ونگرانی نیروهای غربی مستقر در عراق گردیده است بطور ی که در خبرها امده است که امریکا در صدد اخراج نیروهای خود از عراق است و المان وچند کشور غربی قصد دارند نیروهای خودرا از عراق خارج کرده ودر کویت واردن مستقر سازند. در این میان منابع نظامی در بغداد اعلام کردند که امریکائی ها در نظر دارند از مناطق شیعه نشین عراق به مناطق اهل سنت وکردنشین منتقل شوند.وامریکا تدابیری را برای تقویت امنیت نیروهای خود در شرق فرات سوریه اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر امریکا به نیروهای خود در سرتاسر جهان دستور حالت امده باش داده است تا اماده مقابله با هرگونه حمله باشند . در همین حال امریکا تدابیر امنیتی در شهرها وبناها ویادبودها این کشور را تشدید کرده است.

ترس ووحشت امریکا از احتمال حمله ایران ویا جبهه مقاومت سبب می شود که نیروهای امریکا همواره در حال آماده باش کامل باشند واین امر موجب فرسایش نیروهای امریکائی می گردد وسبب ترس ودلهره دائمی این نیروها میشود.

تهدیدهای مقامات ایران وهمچنین رهبران مقاومت در لبنان وعراق ویمن ودیگر کشورهای اسلامی علیه ایالات متحده وهمپیمانانش در منطقه می تواند اعصاب دونالد ترامپ  ومقامات کاخ سفید را خرد کند وانها را در ترس دائم قرار دهد.واین بهترین وسیله برای خرد کردن اعصاب این مقامات که علاقه زیادی به قتل ونابودی انسان ها را دارند می باشند.

تهدیدهای حزب الله عراق علیه امریکا مینی بر اینکه در صورت تحریم عراق  این حزب  صادرات نفت به امریکا را هدف قرار خواهد داد ،  خواب را از چشمان ترامپ ودارودسته اش ربوده است. از اینرو می بینیم که سخنگوی وزارت خارجه امریکا بلا فاصله اخبار منتشره درباره آغاز تنظیم پیش نویس تحریم ها علیه عراق را تکذیب می کند.

با اینکه ترس ووحشت همه مقامات امریکائی را فراگرفته است ، با این همه خبرها حاکیست که امریکا در صدد تاسیس فرودگاهی برای بمب افکن های غول پیکر بی ۵۲ خود در پایگاه عین الاسد در استان  الانبار عراق می باشد.

در همین حال روزنامه های امریکائی به تجزیه وتحلیل رویدادهای عراق پرداخته وروزنامه یو اس ای تودی نوشته است که بدنبال تشدید وخامت اوضاع برای نظامیان امریکا در عراق وکل منطقه خاورمیانه ، زمان آن فرارسیده که این نیروها منطقه را ترک کنند.زیرا این روزنامه معتقد است که با افزایش تبعات مستقیم اقدامات امریکا در عراق احتمال حملات گروه های مختلف از جمله نیروهای بسیج مردمی عراق علیه نظامیان امریکایی افزایش یافته است.

بهر حال ، اظهارات پی در پی مقامات امریکائی در مورد حمله احتمالی به ایران هدفی جز ایجاد وحشت وترس بین مردم ایران ندارد  تا مقامات ایرانی هیچگاه در صدد انتقامجویی از رئیس جمهوری امریکا ونیروهای امریکائی مستقر در منطقه برنیایند ، ولی بر مقامات ایرانی است که نگذارند دونالد ترامپ وسردمداران کاخ سفید وهم پیمانانشان در منطقه خواب راحتی داشته باشند وهمواره در ترس ووحشت دائم قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *