توقف تجاوز به یمن تنها راه برقرار صلح در منطقه است

تجاوز نظامی عربستان وهم پیمانانش به یمن قبل از  چهار سال ونیم تاکنون سبب کلیه بحران های منطقه شده است. ادامه تجاوز در حالی صورت می گیرد که عربستان سعودی به تجاوز خود ادامه می دهد وبر لجبازی خود پافشاری می کند در حالیکه خروج این کشور از بحران تنها در پایان دادن به جنگ یمن امکانپذیر است.

مردم یمن طی چهار سال ونیم گذشته با سلاح های خود توانستند بیشترین اسیب ها را به ارتش های  متجاوز سعودی واماراتی وارد نمایند بطوریکه امارات از شدت خسارت وارده  تصمیم گرفت از ائتلاف متجاور خارج شود تا از انتقام مردم یمن در امان باشد.ولی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که تجاوز به یمن را اغاز کرد نمیخواهد به شکست خود اعتراف کند از اینرو به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می دهد تا به زعم خود مردم یمن را تسلیم خواسته هایش نماید.

این در حالیست که مردم یمن تجاوز سعودی را رد کرده وانصار الله به تجاوزات عربستان پاسخ داده ومقامات سعودی را به استیصال کشانده است.

حمله پهبادی انصار الله با تاسیسات نفتی عربستان ( ارامکو ) ضربه مهلکی به محمد بن سلمان وارتش متجاوز سعودی وارد کرد واین ارتش مسلح به همه نوع سامانه های دفاعی نتوانست در برابر حمله پهبادها مقاومت کند وانرا دفع نماید . کارشناسان سیاسی ونظامی اقرار کردند که ارتش سعودی هیچ عکس العملی از خود نشان نداد ونتوانست پهبادهای انصار الله را سرنگون نماید.

مقامات سعودی دست به دامان امریکا ورئیس جمهوری این کشور شدند تا امریکا به بهانه اینکه حمله به تاسیات نفتی عربستان با حمایت ایران صورت گرفته است به ایران تجاوز نماید در حالیکه عربستان با اسلحه های مدرن خود عملا ناتوانی خودرا در حفاظت از تاسیسات نفتی نشان داده است.

مطبوعات امریکا طی چند روز گذشته با اشاره به ناتوانی ارتش سعودی در حفاظت از تاسیسات نفتی این کشور از رئیس جمهوری امریکا خواسته اند فریب مقامات سعودی را نخورد وقربانی ناتوانی سعودی ها  نشود وبداند که ارتش سعودی حتی قادر به  حمایت از تاج وتخت ال سعود نمی باشد.

همانطور که سید حسن نصر الله گفت بهتر است عربستان وامارات جنگ علیه یمن را متوقف کنند وملت یمن را از اسیب هائی که وارد کرده اند رها سازند ومانع ادامه بحران درمنطقه خاورمیانه شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *