رسالت حسین بن علی در قیام کربلا

حسین بن علی در قیام  علیه حکومت یزید چیزی جز اصلاح امور وهدایت امت اسلام نمی خواست .او نمیخواست بر مردم حکومت کند بلکه او به ندای اهل کوفه لبیک گفت تا به حرکت به سوی کوفه حکومت یزید را با یک چالش بزرگ مواجه سازد.

در صلح امام حسن (ع) با معاویه هیچ ذکری از خلافت یزید بعد او برده نشد ولی معاویه پس از فوت امام حسن (ع) یزید  را جانشین خود کرد وپس از فوت معاویه یزید خودرا خلیفه مسلمین معرفی کرد.

یزید از والی خود در مدینه خواست از امام حسین بیعت بگیرد ووالی مدینه امام حسین را به دفترش دعوت کرد واز او خواست با یزید بیعت کند.

امام مهلت خواست ولی تصمیم گرفت از مدینه خارج شود وبا یزید هتاک وشارب خمر وخلافکار بیعت نکند. امام حسین به مکه عزیمت کردودر مکه هزاران نامه از اخهالی کوفه دریافت کرد که از او دعوت می کردند به کوفه برود وانها را از عمال یزید نجات دهد.

امام حسین قبل از حرکت به کوفه پسر عموی خودرا به کوفه فرستاد تا از اهالی کوفه مطمئن شود که به قول خود عمل خواهند کرد ولی با رسیدن مسلم بن عقیل به کوفه عمال عبید الله بن زیاد با دادن رشوه به کوفیان انها را از  دفاع از مسلم بن عقیل بازداشتند .وسرانجام مسلم بن عقیل را به شهادت رساندند.

حسین بن علی عازم عراق شد ودرراه کربلا فرمود :انی لم اخرج اشرا و لا بطـرا و لا مفسدا و لا ظالما و انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی (ص) ارید ان امر بالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر بسیرة جدی و ابی علی ابن ابی طالب (ع). فمن قبلنی بقبول الحق فاللّه اولى بالحق و من رد علی هذا اصبر حتى یقضی اللّه بینی و بین القوم بالحق و هو خیر الحاکمین

خروج و قیـام من از روى سرکشى و خوشگذرانى و فساد و ظلم نیست، تنها براى اصلاح در امت جدم(ص) قیام کردم و می خواهم به معروف امر کنم و از منکر بازدارم و به سیره جدم(ص) و پدرم على بن ابیطالب عمـل کنم. پـس هر کس مرا به درستی قبول کند خدا به (پاداش) درستی سزاوار تر است و هر که و هرکه این (قیام) را رد کند، صبر مى کنم تاخداوند بین من و این گروه قضاوت کند که او بهترین حاکمان است. 

امام حسین (ع) در کربلا با ارتش ابن زیاد  مواجه شد، بارها سخنرانی کرد وخودرا معرفی کرد وهدف خودرا از امدن به کربلا بیان کرد ولی ارتش ابن زیاد قصد جنگیدن با امام حسین را داشت وسرانجام روز عاشورا فرارسید وامام حسین وافراد خانواده واصحاب ویاران خود جنگیدند وبه شهادت رسیدند ولی به جهانیان نشان دادند که از عقیده خود دفاع می کند ودر برابر طلم ایستادگی می نمایند .

اکنون دنیا جهاد ومقاومت امام حسین را ستایش می کند واین میلونها انسان ازاده است که در عاشورای حسینی با شرکت در مراسم عاشورا از حسین بن علی بخاطر پایداری ومقاومت ستایش می نمایند ویاد وخاطره شهدای کربلا را گرامی می دارند.

شهادت امام حسین ویارانش در سرزمین کزبلا نشان داد که حق همواره پیروز وباطل همیشه شکست خورده است وما می بینیم که مقام امام حسین ویارانش همواره عالی وبی نظیر بوده وبر عکس یزید ویزیدیان خوار وذلیل وهیچ اثری از انها نمانده است.

ایا دشمنان اسلام  از واقعه عاشورا وشهادت امام حسین ویارانش  درس عبرت می گیرند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *