زمزمه اخراج رهبران حماس از قطر وبازگشت آنها به اردن

رسانه های جهان عرب مدت ها است که درباره خروج احتمالی رهبران جنبش اسلامی حماس از قطر ورفتن انها به ترکیه سخن بمیان می اورند .

برخی از این رسانه ها معتقدند که امریکائی به مقامات قطر فشار وارد می کنند تا رهبران جنبش حماس که در قطر زندگی می کنند را از این کشور اخراج نمایند.یا شرایط امریکا برای سازش با صهیونیست ها را بپذیرند.

مطبوعات عرب پیش بینی می کنند که رهبران حماس در صورت اخراج از قطر به ترکیه خواهند رفت وهم اکنون مذاکراتی بین رهبران حماس ومقامات ترکیه در جریان است.

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن ، موسی ابو مرزوق یکی ارز رهبران حماس اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد رهبران حماس که تابعیت اردن را دارند درصورت اجبار به اردن بازخواهند گشت واین سوال را مطرح کرد ایا امریکائی ها اجازه خواهند داد این رهبران به اردن بازگردند.

این روزنامه افزود رهبران حماس با فشار امریکا از اردن اخراج شدند وبه کشورهای عربی رفتند ودر انجا اقامت نمودند.

اظهارات ابو مرزوق سر وصدای زیادی در اردن براه انداخت بویژه که پادشاه اردن روابط مستحکمی با امریکا وصهیونیست ها دارد ودر مقابل قراردادن ۲۰ پایگاه در اختیار امریکائی ها کمک های مادی کلانی از امریکا دریافت می کند. وی همچنین روابط مستحکمی با صهیونیست ها دارد واجازه می دهد میوه وتربار از اردن به فلسطین اشغالی  صادر گردد واجازه می دهد کمک های مواد غذائی که توسط امارات تهیه و از خاک  عربستان واز اردن عبور می کند به فلسطین اشغالی برسد  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *