شکست مفتضحانه ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتي در یمن

خبرهای خبرگزاریها وروزنامه های امریکائی جاکی از اینست که امارات متحده عربی از چند هفته پیش نیروها ، اسلحه ،تجهیزات ومهمات نظامی خودرا از یمن خارج می کند.امارات از اغاز تجاوز  ائتلاف عربستان در فروردین ۱۳۹۴ علیه یمن جزو شرکای عربستان در تجاوز به ملت یمن  وشریک جرم ال سعئود بود.

روزنامه امریکائی نیویورک تایمز بنقل از یک مقام امارات نوشت کاهش دادن نیروهای امارات در یمن بعلل استراتژی وتاکتیکی است .یک مقام امارات نیز گفته بود که امارات از استراتژی نظامی به استراتژی صلح منتقل خواهد شد.

اظهارات مقامات امارات درمورد عقب نشینی از جنگ یمن نشانگر اینست که انها به این نتیجه رسیده اند که جنگ تجاوزکارانه عربستان – امارات به بن بست رسیده ونیروهای متجاوز قادر به پیروزی در این جنگ نیستند.

علاوه بر این مقامات امارات از قدرت موشکی وهوائی نیروها ی انصار الله ترسیده واز این بیم دارند که نیروهای انصار الله موشک های خودرا بسوی امارات نشانه روند وفاجعه ای ببار اورند همانطور که موشک ها وهواپیماهای بدون سرنشین فرودگاه ها وپالایشکاه های نفت ومواضع استراتزیک عربستان را هدف قرار داده وسعودی ها قادر به عکس العمل نیستند.

اکنون مقامات امارات به این نتیجه رسیده اند که اخراج نیروهای خود از یمن می تواند مانع اسیب رسیدن جدی به این امیر نشین شود

مقامات امارات اینک ترجیح می دهند اسلحه ومهمات وتجهیزات خودرا از یمن به داخل امارات منتقل کنند تا بتوانند در مواقع ضروری از خود دفاع کنند هرچند که اماراتی ها باخرید میلیارد ها دلار اسلحه وتجهیزات نظامی قادر به استفاده از انها نیستنذد.

اینک مقامات امارات پس از شکست در یمن وتحمل خسارتهای جانی ومالی تصمیم گرفته اند خودرا از ایمن منجلاب رها سازند ومسلما مقامات عربستان تصمیم امارات را یک نوع فرار از صحنه جنگ تلقی خواهند کرد ولی بنظر می رسد مقامات سعودی اینک نیز  دنبال بهانه ای هستند که خودرا از این منجلاب رها کنند ونیروهای خودرا از یمن خارج سازند.

شکست امارات وعربستان در جنگ یمن نشان داد که محمد بن سلمان هیچ نتیجه ای از ماجراجوئی خود علیه ملت یمن نگرفته وپس از چهار سال اینک مجبور شده است دنبال راهی باشد که جنگ را بنحوی پایان دهد.

اکنون این سوال مطرح است ایا جامعه بین الملل دربرابر جنایت های ال سعود علیه ملت یمن سکوت اختیار خواهد کرد یا محمد بن سلمان ودیگر مقامات سعودی را بخاطر جنایت های جنگی در  دادگاه های بین الملل محاکمه ومجازات خواهد نمود؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *