قدرت ایران در انتقام گرفتن از امریکا

 

بدنبال موشک باران پایگاه نیروهای امریکائی در الانبارغرب عراق موسوم به عین الاسد ، مقامات امریکائی بویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا تاثیر این موشک باران را بی اهمیت قلمداد کرد واعلام نمود که هیچ سرباز امریکائی در این حمله جان خودرا از دست نداده است.

ولی با گذشت چند روز از این حمله به تدریج رسانه های امریکائی پرده از خرابی های زیاد تاسیسات این پایگاه وترس ووحشت نیروهای امریکائی مستقر در این پایگاه را برداشتند .

کارشناسان وافسران نیروهای امریکائی وخبرنگاران امریکائی به تدریج روایت خودرا از موشک باران این پایگاه توسط سپاه پاسداران مطرح کردند ونشان دادند که ادعاهای دونالد ترامپ ومقامات امریکائی دروغ بوده است وخسارت های سنگینی به پایگاه وارد شده است.

سرهنگ تیم گارلند از فرماندهان ارشد نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد عراق در گفتگو با واشنگتن پست گفت : موشک باران هفته گذشته سپاه پاسداران با قصد کشتن سربازان آمریکایی شلیک و هدف گیری شده بودند.

این روزنامه به نقل از شاهدان عینی می نویسد: با اصابت هر موشک بالستیک ایران به این پایگاه، آسمان منطقه تا شعاع چند کیلومتر روشن می‌شد.

.. به نوشته واشنگتن پست: برای پرسنل نظامی مستقر در عین‌الاسد، حمله موشکی ایران بدترین سناریوی ممکن بود؛ تا جاییکه آنها را مجبور کرد نیروها را به سرعت به سمت پناهگاه‌های زیرزمینی صدام هدایت کنند.

وی اضافه کرد ” در برخی نقاط پایگاه عین‌الاسد، درب ساختمان‌ها از شدت انفجار به داخل زمین فرو رفته بود و ساختمان‌های پیش‌ساخته نیز به یک “جسد فلزی غیرقابل شناسایی” تبدیل شده بودند

شبکه سی‌ان‌ان فیلمی از گفت‌وگو با سرهنگ دوم « استیسی کُلمن » مستقر در پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در غرب بغداد منتشر کرده که به تشریح اوضاع آنها در زمان اصابت موشک‌های ایران به این پایگاه پرداخته است.

وی به این رسانه گفت: وقتی نخستین موشک‌ها اصابت کرد، حتی برای ما که داخل سنگرهای زیرزمینی بودیم، موج انفجار کاملا محسوس بود و لرزش و تکان‌های سنگر زیرزمینی به حدی بود که درب سنگر با شدت باز و بسته شد. به طور کامل حس کردیم که دست‌کم هفت فروند موشک در نزدیکی سنگر ما اصابت کرد که بی‌نهایت ترسناک بود.

خبرنگار این رسانه از این سرهنگ آمریکایی پرسید؛ آیا زنده ماندن شما شانسی بوده؟، برای مواجهه با این گونه موارد آموزش دیده بودید یا اینکه از قبل به شما درباره حمله اطلاع داده شده بود؟
او پاسخ داد وگفت: راستش باید بگویم که همه اینها در زنده ماندن سربازها نقش داشت و البته خدا به ما رحم کرد.
کمی پیش از حمله به ما گفته شد که ممکن است این پایگاه مورد اصابت موشک قرار گیرد اما کسی از وقوع آن مطمئن نبود بنابراین ما اقدامات احتیاطی را انجام دادیم و نیروها را از اقامتگاه‌هایشان در پایگاه خارج کردیم.

خانم « آروا دامون » خبرنگار بین‌المللی سی‌ان‌ان  باحضور در ویرانه‌های بجا مانده از آنچه زمانی یک پایگاه مجهز نیروهای آمریکا بود، فیلمی مستند از خرابی‌های گسترده ناشی از اصابت موشک‌های ایران را به تصویر کشید. تصاویر کاملا حاکی از اصابت دقیق موشک‌ها به هدف است.
خبرنگار سی ان ان در گزارش خود گفت که تقریبا هیچ چیز از پایگاه باقی نمانده و خیلی عجیب است که در چنین ویرانه ای، به کسی آسیب نرسیده باشد.

شبکه العربیه الحدث بامداد روز چهارشنبه گذشته به نقل از منابع رسانه‌ای از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در نتیجه اصابت موشکهای ایران خبر داد.

تحلیلگر و کارشناس امور نظامی آمریکایی می‌گوید انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه عین‌الاسد نه تنها نمادین نبود بلکه موشک‌ها به تجهیزات و زیرساخت‌های این پایگاه برخورد کرده است.

.. ماسیکوت ضمن به اشتراک گذاشتن تصویری از نقاط هدف قرار داده شده توسط موشک‌های بالستیک ایران و حجم خساراتی که به این پایگاه وارد شده، نوشت: «من کارشناس [مسائل] ایران نیستم. اما تحلیلگر نظامی هستم. وقتی به نقاط اثر حمله ایران به پایگاه هوایی [عین] الاسد نگاه می‌کنم، حمله نمادین با هدف اجتناب از تلفات که بعضی‌ها می‌گویند، ندیدم».

وی با تاکید بر اینکه حملات هوایی ایران، توانمندی نظامی این پایگاه را هدف قرار داد، تصریح کرد: «موشک‌ها به تجهیزات و ساختمان‌های نگهداری آنها در بخش زیرساخت‌های این پایگاه (پر ازدحام) برخورد کرد. شدت اثرات برخورد، در محوطه خالی یا باند فرود در بخش جنوبی پایگاه پخش نشده است“..

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد نشان داد سپاه پاسداران باقدرت هرچه تمام تر بزرگ ترین پایگاه امریکا در عراق را موشک باران کرد و انتقام خودرا از امریکا بخاطر به شهادت رساندن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گرفت ویک سیلی محکم به امریکائی ها زد وثابت کرد که از هارت وپورت وتهدیدهای توخالی دونالد ترامپ مبنی بر بمباران ۵۲ هدف در داخل ایران نمی ترسد وبه قول خود در انتقام گرفتن از امریکا عمل کرده است واماده است سیلی دیگری به قدرت پوشالی امریکا بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *