معامله قرن ..از تهاجم ظالمانه ترامپ تا تأیید بی چون وچرای سران سازشکار عرب

معامله قرن  در هفته جاری با حضو ر بنیامین نتانیاهو  نخسنت وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ اعلام وسفرای سه کشور عربی بنمایندگی از سوی رهبران خود بعنوان شاهد  اعلام شد .این معامله در واقع یک سند تسلیم ملت فلسطین به اشغالکران صهیونیست است که دونالد ترامپ انرا به ملت فلسطین تحمیل کرده است.

دونالد ترامپ بدون مشورت با صاحبان اصلی سرزمین فلسطین انرا به صهیونیست ها بخشید تا از این طریق بتواند حمایت صهیونیست ها را در انتخابات آتی ریاست جمهوری بدست آورد ودوست صمیمی خود نتانیاهو را از محاکمه وزندان به اتهام فساد ودریافت رشوه رها سازد.

اکنون دونالد ترامپ خودرا مالک بدون منازع کشورهای خاورمیانه می داند وبا گرفتن وکالت از سران عرب سرزمین فلسطین که متعلق به فلسطینی ها  است رایگان در اختیار صهیونیست ها  قرار می دهد وبجای اعتراض همواره با تایید سران عرب مواجه می شود.

در مسئله معامله قرن ملاحظه کردیم  فلسطینی ها ، اعراب ومسلمانان بخشش ترامپ را محکوم کردند واقدام او را زورگوئی وخیانت به ملت فلسطین توصیف کردند ولی برخی از سران عراب بجای محکوم کردن حاتم بخشی ترامپ،  اقدام اورا مورد تایید قرار دادند واز وی بخاطر تلاش در راه به اصطلاح برقراری صلح در خاورمیانه تشکر وقدردانی کردند.

او می دانست که اکثر سران عرب مجبورند اقدام اورا مورد تایید قرار دهند از این رو سفرای امارات ،بحرین وسلطان نشین عمان در امریکا را بعنوان شاهد این معامله فروش فلسطین دعوت کرد تا در مراسم یخشش سرزمین فلسطین به صهیونیست ها حاضر  وموافقت سران کشورهای خودرا در ان جلسه اعلام نمایند.

زمانی توطئه صهیونیست ها علیه مردم فلسطین تکمیل گردید که یاسر عرفات رهبران سابق فلسطین ۱۳ سپتامبر  ۱۹۹۳ با امضای پیمان اسلو  با اسحاق رابین نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با حضور بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت امریکا عملا مسئله فلسطین را به صهیونیست ها فروخت ومقامات کاخ سفید بر این معامله شهادت دادند واز ان تاریخ سران کاخ سفید به خود اجازه دادند در مسئله فلسطین دخالتکنند

مذاکراتی که منجر به امضای این پیمان شد، به طور مخفیانه در اسلو پایتخت نروژ انجام شد و در ۲۰ اوت ۱۹۹۳ به پایان رسید.  این پیمان به طور رسمی در ۱۳ سپتامبر ۹۳ در واشینگتن.دی‌سی با حضور «یاسر عرفات»، «اسحاق رابین» و «بیل کلینتون» امضا شد. قرار بر این بود که پیمان اسلو فقط برای یک دوره پنج ساله اعتبار داشته باشد و سپس جای خود را به یک توافق دائمی بدهد. مسائلی چون وضعیت  بیت‌المقدس، آوارگان فلسطینی، شهرک‌های اسرائیلی، مسائل امنیتی و تعیین مرزها بایستی در توافق دائمی حل‌وفصل می‌شد. ساف در پیمان اسلو دولت اسرائیل را به رسمیت شناخت و کاربرد خشونت را محکوم کرد. اسرائیل نیز ساف را به عنوان نماینده قانونی مردم فلسطینی به رسمیت شناخت و یاسر عرفات اجازه یافت تا به فلسطین بازگردد.

پس ار فوت یاسر عرفات محمود عباس قدرت را در دست گرفت ، وسازش را به حد اعلای خود رساند وتنها کاری که کرد ادامه حکومت خودرا تضمین کرد  ، بی اینکه اقدامی در جهت  گرفتن حقوق ملت فلسطین بعمل آورد.

اکنون محمد عباس امیدواراست شورای امنیت  سازمان ملل کاری برای فلسطینی انجام دهد ولی هرگونه قطعنامه ای که شورای امنیت علیه اسرائیل صادر کند از سوی امریکا وتو خواهد شد وبی اثر خواهد گردید.

ملت فلسطین معامله قرن را رد کرد وبر ادامه مقاومت تاکید نمود ، ورشوه ۵۰ میلیارد دلاری ترامپ که از کیسه سران عرب گرفته خواهد شد نمیتواند این ملت را فریب دهد ، زیرا با حاتم بخشی دونالد ترامپ صهیونیست ها اسوده نخواهد خوابید ومردم فلسطین برای استیفای حقوق غصب شده خود به مبارزه خواهند پرداخت وخواب را از چشمان صهیونیست های غاصب خواهند ربود  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *