نگرانی شدید ترامپ از احتمال اشغال سفارت این کشور در عراق

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا نگران احتمال اشغال سفارت این کشور توسط مردم عراق  است .وی از این بیم دارد که ماجرای گروگانگیری  سفارت امریکا در ایران در ۱۳ ابان  ۱۳۵۸ این بار در عراق تکرار شود.

تهدیدهای ترامپ علیه ایران ومسئول دانستن مقامات ایرانی در حمله عراقی ها به سفارت امریکا در بغداد بخوبی نشان می دهد که وی شدیدا نگران است که مبادا ماجرای اشغال سفارت امریکا در تهران در ۱۳ ابان ۱۳۵۸ در عراق تکرار شود .

زیرا ماجرای گروگانگیری ۵۳ دیپلمات امریکا ئی طی ۴۴۴ روز سبب شکست جیمی کارتر رئیس جمهوری وقت امریکا در انتخابات ریاست جمهوری شد وترامپ از این مسئله بشدت نگران است وما می بینیم که ترامپ با نخست وزیر عراق تماس می گیرد واز او میخواهد از سفیر وکارکنان سفارت بشدت محافظت نماید وحتی مقامات امریکا دولت عراق را نسبت به عدم کنترل تظاهرکنندگان عراقی خارج از سفارت امریکا در بغداد مقصر می دانند..

دولت امریکا علاوه بر توصیه به نخست وزیر عراق جهت محافظت از سفیر وکارکنان سفارت تصمیم می گیرد نیروی اضافی  به بغداد اعرام کند تا این نیرو بتواند مانع حمله تظاهرکنندگان به ساختمان سفارت شود.

در همین حال نیروهای عراقی ضمن کنترل ساختمان سفارت امریکا مانع حمله تظاهرکنندگان به ساختمان سفارت  شدند وحتی محافظان امریکائی سفارت با پرتاپ گاز اشک اور وتیراندازی بسوی تظاهرکنندگان مانع حمله انان به سفارت شدند.

دونالد ترامپ که مصمم است در انتخابات ریاست جمهوری اینده امریکا شرکت کند وپیروز شود نمیخواهد به سرنوشت جیمی کارتر رئیس جمهوی اسبق عراق دچار شود ، زیرا هرگونه آسیبی به سفارت امریکا در بغداد  برسد می تواند ار فرصت انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری امریکا جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *