هدایای ترامپ به نتانیاهو !!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا روز دوشنبه در کاخ سفید با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی شناسائی ارتفاعات جولان سوریه بعنوان بخشی از اسرائیل امضا کرد .این در حالیست که ارتقاعات جولان متعلق به سوزیه است واسرائیل  در سال ۱۹۶۷ (۱۳۴۶) انرا اشغال کرده است وواگذاری ان به اسرائیل از سوی امریکا یک اقدام عیر قانونی بشمار می رود.

دونالد ترامپ علاوه بر شناسائی ارتفاعات جولان بعنوان بخشی از اسرائیل ، سفارت امریکا را به بیت المقدس منتقل وبیت المقدس را بعنوان پایتخت اسرائیل برسمیت شناخت .

ترمپ به این امر اکتفا نکرد بلکه سرکوب داعش را بعنوان سومین هدیه امریکا به اسرائیل عنوان کرد .

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طی سخنانی گفت ترامپ به همه تعهدات خود در برابر اسرائیل عمل کرد .وی از توافق هسته ای خارج شد وتحریم هائی علیه ایران اعمال کرد وقدس را بعنوان پایتخت اسرائیل برسمیت شناخت واکنون ترامپ حاکمیت اسرائیل بر جولان را برسمیت شناخت.

اقدامات ترامپ بنفع نتانیاهو در زمانی صورت می گیرد که نخست وزیر اسرائیل با تهمت های فساد مواجه است وممکن است در انتخابات پارلمانی اینده نتواند پیروز شود . این اقدامات نه تنها مخالف قوانین بین الملل ، بلکه مخالف سیاست دائمی  امریکا مبنی بر اشغال جولان توسط اسرائیل است.

ترامپ از اقدام خود چند هدف را دنبال می کند : ۱- تقویت حضور نتانیاهو در صحنه سیاسی اسرائیل و۲- نزدیکی به محافل یهودیان در ایالات متحده که همواره رای خودرا به دمکرات های می دادند .

اینک دونالد ترامپ در برابر مسلمانان واعراب جبهه گیری کرده وعملا به انها دهن کجی کرده وبا این اقدام خود عملا سرزمین سوری جولان را به اسرائیل بخشیده است .اکنون این سوال مطرح است ایا مسلمانان واعراب دربرابر دونالد ترامپ چه موضعی خواهند گرفت در حالیکه سازمان ملل واتحادیه اروپا اقدام ترامپ را غیر قانونی اعلام کرده وجولان را بخشی از سرزمین سوریه برسمیت شناخته اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *