پیشنهاد انصار الله به عربستان جهت توقف جنگ وپاسخ منفی ال سعود

مهدی المشاط رئیس شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در پنجمین سالگرد تاسیس این جنبش به عربستان سعودی پیشنهاد توقف عملیات نظامی را کرد .وی اعلام کرد که انصار الله عملیات نظامی خودرا علیه  عربستان متوقف می کند وانتظار دارد عربستان سعودی به این پیشنهاد انصار الله پاسخ مثبت دهد ومتقابلا عربستان عملیات نظامی خودرا علیه  یمن قطع نماید.

ولی ال سعود بجای استقبال از این پیشنهاد هواپیماهای خودرا به یمن فرستاده ومناطق عمران وهمدان را بمباران  وتلفاتی به غیر نظامیان وارد نمودند.

بنا به نظر محافل سیاسی پیشنهاد انصار الله به عربستان چهت متوقف کردن جنگ در واقع  پیشنهاد طرف پیروز در جنگ بود زیرا انصار الله  توانسته بودند مراکز تولید وتصفیه وصدور  نفت عربستان را بشدت بمباران کنند وخسارت های زیادی به ال سعود وارد نمایند .

پاسخ منفی عربستان به انصار الله بدین جهت است که عربستان اغاز گر جنگ بوده وپس از چهار سال ونیم نتوانسته این جنگ را به نفع خود به پایان برساند واینک در برابر مردم عربستان پاسخی ندارد بدهد ،زیرا این جنگ برای عربستان چیزی جز خسارتهای ده ها میلیار دلار ی در اسلحه وافراد نداشته وال سعود نمیتوانند بدون نتیجه این جنگ را متوقف کنند.

اینک بر انصار الله است که اینده جنگ را اعلام کنند که ایا میخواهند به جنگ ادامه دهند یا نه ولی انچه که مسلم است اینست که انصار  الله در این جنگ پیروز شده وتوانسته است بیشترین ضررها را به عربستان وارد کند وملاحظه می شود که امارات از این جنگ درس عبرت گرفته وتا حدودی نقش خودرا در جنگ کمرنگ کرده ومایل است از شرکت در این جنگ خانمانسوز رها شود وعربستان را تنها بگذارد.

انصار الله به عربستان وامارات هشدار داد که باید جنگ را متوقف کنند ودر غیر این صورت  پاسخ خنایات خودرا در اینده خواهند دید ومسلما امارات راه فرار را انتخاب خواهد کرد زیرا ادامه شرکت در جنگ می تواند به زیان این امیر نشین تمام شود .

مسلما ال سعود انتظار دارند که امریکا کاری کند وبه دادش برسد ولی امریکا نمیخواهد بخاطر سعودی ها خودرا در جنگ منطقه درگیر کند وانتظار دارد خود سعودی ها مشکل خودرا بدست خود حل کنند وجنگ چهار ساله خودرا علیه یمن به پایان برسانند.

عربستان راهی جز قبول شکست وعقب نشینی از یمن ندارد ومقامات عریستان خوب می دانند که انصار الله پس از چهار سال ونیم مقاومت اینک بیش از گذشته قادر به ادامه چنگ ووارد کردن خسارت های سنگین به ارتش سعودی   است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *