چرا ترامپ در رویاروئی با ایران شکست خورد ؟

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا پس از اقدام به ترور سپهبد قاسم سلیمانی مسئولیت انرا برعهده گرفت وایران را تهدید کرد که در صورت حمله به مراکز امریکا ۵۲ مرکز ایران را بمباران خواهد کرد. ولی  ما دیدیم که پس از موشک باران پایگاه امریکائی عین الاسد در عراق توسط ایران تهدیدهای امریکا پوشالی بود وخود ترامپ  از تصمیم خود مبنی بر بمباران ایران خودداری کرد وسکوت خودرا توجیه کرد.

زمانی که ایران پایگاه عین الاسد در غرب عراق را با موشک هدف قرار داد مقامات امریکائی اعلام کردند که موشک های ایران هیچگونه تلفاتی در برنداشته است .

در این میان مقامات کاخ سفید  ضمن اعتراف یه شلیک دوازده فروند موشک از سوی ایران بسوی پایگاه عین الاسد هیچگونه خبری مبنی بر مقابله سامانه های موشکی پاتریوت امریکا با موشکهای ایران منتشر نکردند. واین سوال مطرح گردید که ایا امریکا سامانه های ضد موشکی در این پایگاه نداشته یا این سامانه ها نتوانسته اند موشک های ایرانی را رصد وسرنگون کنند؟.

بنا بر این این سوال مطرح می شود چرا سامانه های موشکی امریکا در این پایگاه نتوانستند  موشکهای ایران را سرنگون کنند؟ وایا عاقلانه است که ۱۲ موشک ایرانی پس از اصابت به پایگاه  هیچ تلفاتی به نیروهای امریکائی مستقر در این پایگاه وارد نکرده  است در حالیکه در این پایگاه نیروهای امریکائی حضور داشته اند.. سوال دیگر اینست اگر موشک های ایران تلفاتی به نیروهای امریکائی وارد نکرده چرا امریکائی ها به خبرنگاران عراقی وخارجی مقیم عراق اجازه بازدید از پایگاه را نمیدهند تا این خبرنگاران مطمئن شوند که مقامات کاخ سفید دروغ نمی گویند.

درمورد حمله موشکی ایران به پایگاه امریکائی عین الاسد یاید گفت که ترامپ وارکان دولتش همواره ایرانیان را تهدید به عکس العمل شدید در صورت حمله به پایگاه های نظامی امریکا در عراق وکشورهای عربی حو.زه خلیج فارس می کردند ولی ایران با نادیده گرفتن تهدیدهای مقامات امریکائی این پایگاه را موشک باران کرد وبرای اولین بار در مقابل امریکا ایستاد وشهامت خودرا نشان داد وهیبت این ابرقدرت را لگدمال کرد. در حالیکه تاکنون هیچ کشوری اقدام به موشک باران پایگاه های امریکا نکرده است.

برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی در تبلیغات خود قدرت موشکی ایران را مورد تمسخر قرار می دادند که این موشک ها نمیتوانند درست عمل کنند وکار خود ایرانی ها است ولی در موشک باران پایگاه امریکائی عین الاسد وتخریب ان ثابت کرد که همه موشک های ایرانی به پایگاه عین الاسد اصابت کرده واین عکس های ماهواره ای که به سرتاسر جهان مخابره شد وهمه روزنامه ها انرا منتشر کردند نشان دادند که موشک های ایرانی داخل پایگاه اصابت کرده است وساختمانهای این پایگاه را ویران کرده است .دقت بی نظیر موشک های ایرانی نشان داد که تکنولوزی مورد استفاده ایرانی ها عالیترین تکنولوژی است وموشک ها توانسته به اهداف خود اصابت کنند .

خوب است مزدوران امریکا در منطقه قدرت تصمیم گیری مقامات ایرانی را در موشک باران نیروهای امریکائی در پایگاه عین الاسد عراق درک کنند وقدرت پوشالی ترامپ وسردمداران امریکا را نظاره نمایند وبدانند که ترامپ ومقامات کاخ سفید ترسو وبزدل ودروغگو هستند وامریکا یک قدرت پوشالی است ونمی تواند از مزدوران خود دفاع وحمایت نماید ، انها باید بدانند که ایران اسلامی قادر است امنیت منطقه خلیج فارس را بدون حضور نیروهای امریکائی تامین نماید. حضور  نیروهای امریکائی  در عراق و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هدفی جز دوشیدن سران این کشورها ندارد واین نیروها نمیتوانند  از حکومت های بی ثبات  ومتزلزل سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس  در صورت مواجهه با خطرها حمایت وپشتیبانی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *