ژنرال های الجزایر مجددا برای قبضه کردن قدرت در این کشور تلاش می کنند

ژنرال های الجزایر باردیگر به فکر قبضه کردن قدرت در الجزایر افتاده اند بویژه که عبد العزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر قادر به اداره کشور نمی باشد وژنرال های ارتش بویژه فرمانده ارتش الجزایر تلاش می کند قدرت خودرا در این کشور مستحکم سازد.

مردم الجزایر طی یک ماه گذشته اعتراض خودرا به عبد العزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری این کشور که اعلام کرد قصد دارد برای پنجمین بار خودرا نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند با برگزاری تظاهرات نشان دادند ورئیس جمهوری را مجبئور کردند که از نامزد شدن برای انتخابات صرفنظر کند.

ولی منابع الجزایری فاش کرده اند که احمد قاید صلاح فرمانده ارتش الجزایر تلاش گسترده ای را برای جلب موافقت فرانسه وامریکا با به قدرت رسیدن وی جهت اداره امور الجزایر پس از کناره گیری بوتفلیقه میذول داشته است ولی تاکنون به این هدف دست نیافته است.

فرمانده ارتش الجزایر اخیرا طی پیامی به تظاهرکنندگان الجزایری به انها هشدار داد .

گفته می شود اروپا بویژه فرانسه  وهمچنین واشنگتن با به قدرت رسیدن فرمانده ارتش الجزایر مخالفت کرده اند.

در سال ۱۳۷۰ ارتش الجزایر بدنبال پیروزی جبهه نجات اسلامی الجزیایر در انتخابات پارلمانی وشکست دادن جبهه ملی ازادیبخش (حزب حاکم ) دست به کودتا زد ونتایج انتخابات را ملغی اعلام کرد وقدرت را در دست گرفت واین اقدام سبب یک دهه درگیری بین اسلامگرایان وارتش الجزایر وکشته شدن دویست هزار نفر از دو طرف شد.

طبق گزارش منابع غربی احمد قاید صلاح فرمانده ارتش الجزایر نامه هائی توسط مقامات  امارات برای واشنگتن فرستاده تا مقامات امریکا را متقاعد سازد که وی قدرت را پس از بوتفلیقه بدست گیرد.

بنظر می رسد که ژنرال های الجزایر همچنان معتقدند که می توانند اراده خودرا بر مردم الجزایر تحمیل کنند وخواست مردم دایر بر کناره گیری بوتفلیقه وحامیان وی از ژنرال های الجزایری را نادیده بگیرند.

تظاهرات مردم الجزایر ومخالفت انان با نامزدی مجدد عبد العزیز بوتفلیقه نشان داد که انها اجازه نخواهند داد رویدادهای دهه نود میلادی در الجزایر تکرار شود وانها با به قدرت رسیدن ارتش در این کشور مخالفند وخواهان روی کار امدن یک حکومت مردمی که به  مردم خدمت کند وبرای  جوانان بیکار شغل ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *