کنفرانس بحرین و تصفیه مسئله فلسطین

قرار است کنفرانس افتصادی بحرین روزهای سه شنبه وچهارشنبه هفته جاری در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.ریاست کنفرانس را جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا برعهده دارد .این کنفرانس در حالی برگزار می شود که فلسطینی ها انرا تحریم کرده  وتعدادی از کشورهای عربی از جمله لینان وعراق در ان شرکت نمی کنند .

جرد کوشنر طراح معامله قرن است وبه نمایندگی از رئیس جمهوری امریکا تلاش می کند فلسطینی ها را به میز مذاکره با اسرائیلی ها بکشاند.

معالمه قرن در قسمت دارد : اقتصادی وسیاسی قسمت اقتصادی اعلام شده وقرار است در  کنفرانس بحرین برای حل مسئله فلسطین پنجاه میلیارد دلار برای کمک به فلسطینی ها وکشورهای لبنان ، اردن ومصر جمع اوری شود .

قرار است طبق معامله قرن مبلغ ۵۰ میلیار دلار از عربستان وامارات وکشورهای عربی تولید کننده نفت در خلیج فارس وکشورهای غربی جمع اوری شود و این مبلغ دبین فلسطینی ها ، اردن ، مصر ولبنان تقسیم گردد.

فلسطینی ها با دریافت بخشی از این مبلغ  سر میز مذاکره با اسرائیلی ها حاضر می شودند .کشورهای لبنان ، اردن ومصر برای اسکان فلسطینی ها اقدام می کنند ومانع بازگشت فلسطیمی ها به کشورشان می شوند.

معامله قرن مزیت دیگری دارد وان نزدیکی اعراب واسرائیل است.قرار است یک هیئت اسرائیلی به کنفرانس بحرین اعزام وبا نمایندگان کشورهای عربی شرکت کننده در کنفرانس دیدار وگفت وگو نمایند.

ابین اولین با ر است که یک هیئت اسرائیلی بطور رسمی به یک کنفرانی در یک کشورهای عربی دعوت می شود ودراین کنفرانس شرکت می کند.

در واقع کنفرانس بحرین گامی در راه نزدیکی  اسرائیل وکشورهای عربی حوزه خلیج فارس است واین خواست امریکا است تا بدین ترتیب قبح روابط بین اسرائیل وکشورهای عربی ریخته شود.

در این میان ملت فلسطین وملت های عرب موضع صریح خودرا در برابر کنفرانس بحرین اعلام کرده اند. کلیه گروه ها ی فلسطینی این کنفرانس را محکوم کرده اند .محمود عباس رئیس حکومت فلسطین ضمن محکوم کردن این کنفرانس انرا نیز تحریم کرده است.

برای امریکا عدم حضور فلسطینی ها در کنفرانس بحرین هیچ اهمیتی ندارد زیرا به اعتقاد دونالد ترامپ حضور اسرائیل وکشورهای عربی حوزه خلیج فارس به اضافه اردن ومصر ومغرب می تواند معامله قرن را به  موفقیت برساند .

به اعتقاد ناظران ، امریکا با مطرح کردن معامله قرن میخواهد اسرائیل را به اعراب نزدیک کند ورضایت اسرائیل برای ترامپ مهم تر از موافقت فلسطینی ها با طرح  است زیرا وی معتقد است که تحمیل معامله قرن به فلسطینی ها با پول دلارهای نفتی می تواند به موفقیت طرح ورضایت اسرائیل منجر شود واین یکی از اهداف امریکا است که بتواند رضایت اسرائیل را جلب کند .

بعید بنظر می رسد  مخالفت فلسطینی ها با طرح معامله قرن این طرح با موفقیت همراه باشد زیرا طرح هیا بسیاری از سوی امریکا بر ملت فلسطین تحمیل شده ولی تاکنون به نتیجه مثبتی نرسیده است .این طرح نیز با مخالفت مردم فلسطین  به نتیجه نخواهد رسید ودونالد ترامپ ودامادش دست خالی از کنفرانس بحرین بازخواهند گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *