روسای دانشگاه‌ هاروارد، ام.آی.تی، پنسیلوانیا و ماساچوست خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردن دادگاهی شدند

لابی  صهیونیستی با استفاده از نمایندگان کنگره آمریکا فشار زیادی را بر رؤسای دانشگاه‌های این کشور به دلیل حمایت دانشجویان از مردم غزه و فلسطین وارد کرده که به استعفای برخی از آنان انجامیده است.

دانشجویان از غزه حمایت کردند؛ رئیس دانشگاه مجبور به استعفا شد

فارس پلاس؛ روایت روز – پس از آنکه موجی از حمایت مردمی به ویژه در دانشگاه‌های کشورهای غربی از جمله آمریکا به وجود آمد، حاکمان این کشورها دست به سرکوب این موج به بهانه «یهودی‌ستیزی» زدند. در همین راستا جلسات بازجویی علنی خصوصا از سوی اعضای کنگره آمریکا ایجاد شد و فشارها برای استعفای اجباری روسای چند دانشگاه مطرح این کشور افزایش یافت.

در همین زمینه، روسای دانشگاه‌ هاروارد، ام.آی.تی، پنسیلوانیا و ماساچوست فقط به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردن دادگاهی شدند.

این جلسات که بیشتر شبیه به جلسات تفتیش عقاید با نام جلسه استماع بود، باعث شد که «الیزابت مگیل» رئیس دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا استعفا بدهد.

در این جلسه که با اتهام «یهودی ستیزی» برگزار شد، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا به سبب اینکه نگفت که آیا درخواست دانشجویان برای نسل‌کشی یهودیان با برخورد انضباطی روبرو می‌شود یا نه، مجبور به استعفا شد.

حمایت از فلسطین در آمریکا و کشورهای غربی به عنوان فراخوان برای نسل کشی یهودیان تعبیر شده است! مگیل پیش از استعفا نیز به دلیل اینکه حمایت از فلسطین را برابر با یهودی ستیزی تعبیر نکرده بود، عذرخواهی کرد اما بازهم وی را مجبور به کناره گیری کردند.

بی بی سی فارسی در این زمینه می‌نویسد: «خانم مگیل در پاسخ به این سئوال که آیا دعوت به نسل‌کشی یهودیان با قوانین انضباط رفتاری در دانشگاه تضاد دارد از دادن پاسخ صریح خودداری ورزید.»

گفته می‌شود لابی صهیونیستی در پشت اهرم فشار برای استعفای رئیس دانشگاه پنسیلوانیا بوده است و فشارهایی که برای استعفای مگیل انجام شده است را مدیریت می‌کرده است.

در همین راستا، یکی از حامیان مالی اصلی دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا در اعتراض به اظهارات رئیس این دانشگاه که آنرا یهودی‌ستیزانه تعبیر کرده‌اند، صد میلیون دلار کمک خود به این دانشگاه را قطع کرده بود.

از سوی دیگر بی بی سی فارسی گزارش داده است که «دانشگاه هاروارد می‌گوید کلودین گی، رئیس این دانشگاه، به‌ رغم جنجال‌های فزاینده بر سر حضورش در کنگره آمریکا در هفته گذشته شغل خود را حفظ خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش دکتر گی پس از آن که نگفت که آیا دانشجویانی که خواستار نسل‌کشی یهودیان بودند، تنبیه خواهند شد یا خیر، برای کناره‌گیری تحت فشار قرار گرفته بود.

پانصد کارمند این دانشگاه با انتشار نامه‌ای  از رئیس دانشگاه هاروارد حمایت کردند، و همین موضوع سبب شد تا فعلا فشارها برای استعفای وی بی اثر شود.

«وندی پرلمن»، استاد علوم سیاسی و مدیر موقت برنامه مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا در دانشگاه نورث وسترنیک در گفت و گو با سی ان ان از ایجاد موج سرکوب دانشجویان حامی مردم فلسطین خبر داده است. وی بیان داشته که اخیرا در آمریکا دانشجویان طرفدار فلسطین یا تهدید به مرگ شده‌اند، یا از محل کار اخراج شده‌اند و یا در لیست ممنوعیت برای تحصیل قرار گرفته‎اند.

این استاد یهودی دانشگاه نورث وست آمریکا احساس خطر مسئولان آمریکایی از یک “تغییر بنیادین” در نگاه جوانان آمریکا به موضوع فلسطین را علت اصلی این فشارها می‌داند.

وی درباره جلسه استماع کنگره آمریکا بیان می‌کند: « یهودی ستیزی، مانند همه اشکال نژادپرستی، باید در همه جا، بدون استثنا، محکوم و با آن مبارزه کرد. اما زمان برگزاری جلسه ( در بحبوحه کشتار مردم و کودکان غزه) به من نشان می‌دهد که چیز دیگری نیز در جریان است. از اتهامات یهودستیزی برای خاموش کردن انتقاد از دولت اسرائیل استفاده می‌شود. قانونگذاران این کمیته مرز بین یهودیان و اسرائیل را محو کردند و یهودی‌ستیزی و مخالفان طرفدار فلسطین را برابر دانستند.»

این استاد دانشگاه آمریکایی درباره اتهام زنی بی‌مورد به روسای دانشگاه‌های آمریکا می‌گوید: « الیز استفانیک، نماینده حزب جمهوری خواه، رؤسای دانشگاه‌ها را به خاطر نگفتن این موضوع که فراخوان برای نسل کشی یهودیان مغایر با قوانین رفتاری آنهاست، مورد انتقاد قرار داد و آن‌ها را به خاطر استفاده برخی از دانشجویان از کلمه “انتفاضه” که او این کلمه را “دعوت به ارتکاب” تعریف کرد، مورد انتقاد قرار داد و آنرا نسل کشی علیه قوم یهود تعبیر کرده است.»

پایان پیام/.

منابع مطلع تاکید کردند که رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) با نخست وزیر قطر دیدار ودرباره اسرای اسرائیلی بحث وگفت وگو کردند.

این منابع به شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کردند  که ملاقاتی بین دیوید بارنیا رئیس سازمان جاسوسی موساد وشیخ محمد بن عبد الرحمن بن جاسم ال ثانی نخست وزیر قطر صورت گرفت ودو طرف درباره اسرای اسرائیلی نزد حماس بحث وگفت وگو کردند.

قطر وامریکا برای احیای مذاکرات پیرامون اسرای فلسطینی واسرائیلی تلاش می کنند .انها پیشنهاد هایی برای ازادی بیش از ۱۰۰ گروگان اسرائیلی نزد حماس در نوار غزه تقدیم کرده اند.

 

 

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی نامه سفیر ایران در سازمان ملل، حمله تروریستی بزدلانه گروهک جیش العدل به مقر فرماندهی پلیس در راسک استان سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه اعلام کرد: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی “بزدلانه” به مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفت و منجر به شهادت دلخراش ۱۱ مامور پلیس ایران و مجروح شدن ۸۸ نفر دیگر شد، به شدت محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو و بار دیگر تاکید کردند: «تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است.»

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود «بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند.»

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین از همه کشورها خواستند، «مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت، به طور فعال با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط در این زمینه همکاری کنند.»

اعضای شورای امنیت تاکید کردند: «هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی مجرمانه و غیرقابل توجیه است.»

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: آنها مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشورها با تروریسم مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، دارای ۵ عضو دایم دارای حق وتو شامل روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه و ۱۰ عضو غیردایم است که ریاست شورای امنیت دوره ای و طول مدت آن یک ماه است.

اکنون ۱۰ عضو غیردایم فعلی شورای امنیت اسلوونی، کره جنوبی، گویان، سیرالئون، الجزایر، ژاپن، سوییس، مالت، موزامبیک و اکوادور هستند که ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری دسامبر ۲۰۲۳ بر عهده کشور اکوادور است.

پیش از این، سازمان ملل متحد حمله به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بر اساس گزارش ها دست کم ۱۱ کشته برجای گذاشت، به شدت محکوم و بر لزوم محاکمه عاملان این حمله تاکید کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی تصریح کرد: سازمان ملل متحد به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می گوید و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می کند.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رییس دوره شورای امنیت با محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران گفته بود: جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ در نامه خود تصریح کرد: با تاسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه امروز، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ در ایران انجام شد، جلب می کنم. جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان هدف قرار داد منجر به شهادت دلخراش ۱۱ مامور پلیس ایران و مجروح شدن ۸۸ نفر دیگر شد. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه خود افزود: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین آن تاکید می کند.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند. این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم از طریق قطعنامه ها تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی به رسمیت شناخته و مجدداً تایید کرده است، همسو است.

سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.

سفیر ایران در نامه خود به رییس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل از آنها خواست که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت شود.

نیمه شب پنجشنبه – ۲۳ آذرماه – در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است. فردا در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در پیامی ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه تروریستی شهرستان راسک از دست داده‌اند، تاکید کرد، نیرو های مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریعتر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

کد خبر ۵۹۶۸۶۴۸

 

 

 

 

 

 

کمیساریای عالی انتخابات عراق در اطلاعیه‌ای از آغاز سکوت انتخاباتی، برای انتخابات شوراهای استانداری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات شوراهای استانداری عراق روز دوشنبه هفته آتی (۲۷ آذر) پس از ۱۰ سال برگزار می‌شود، انتخاباتی که تأثیر به سزایی در اوضاع سیاسی این کشور دارد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این میان کمیساریای عالی انتخابات عراق امروز (جمعه) از آغاز سکوت انتخاباتی خبر داد و اعلام کرد که نامزدها از صبح امروز حق تبلیغات ندارند.

به گفته این اصلی‌ترین نهاد انتخاباتی عراق، رأی‌گیری خاص (برای نیروهای امنیتی) فردا برگزار می‌شود و روز گذشته نیز اتاق عملیات مرکزی برای رصد پایبندی نامزدها به سکوت انتخاباتی تشکیل شد.

طی دوره سکوت انتخاباتی، نامزدها باید برای تشویق مردم جهت رأی دادن و «تقویت دموکراسی» تلاش کنند.

این انتخابات که با تحریم جریان صدر همراه شده است، شامل ۱۵ استان (به جز سه استان اقلیم کردستان) می‌شود. آخرین بار انتخابات شوراهای استانداری عراق در سال ۲۰۰۹ برگزار شده و در سال ۲۰۱۸ قرار بود انتخابات استانداری‌ها همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار شود که به تعویق افتاد.

طبق قانون اساسی عراق، شوراهای استانداری اختیارات وسیعی دارند، تا جایی که حق صدور قوانین محلی را دارا هستند و همانند یک دولت کوچک، امور استان و مسئولیت رصد بودجه بخش بهداشت، حمل و نقل و آموزش بر عهده آن‌هاست.

انتخابات پیش رو در حالی برگزار می‌شود که یکی از خواسته‌های اصلی تظاهرات اکتبر ۲۰۱۹ انحلال شوراهای استانداری و برگزاری انتخابات بود، به گفته گروههای معترض شوراهای استانداری به دلیل عدم برگزاری انتخابات دچار فسادهای کلانی شده‌اند.

پایان پیام/م

 

 

 

 

چرا گروه های سلفی وتکفیری همچون داعش والقاعده وجبهه النصره در برابر تهاجم صهیونیست ها به مردم غزه از خود عکس العمل نشان نداده اند؟!

گروه های سلفی وتکفیری همچون داعش ، جبهه النصره والقاعده  دربرابر تجاوزات صهیونیست ها به مردم فلسطین بویژه اهالی نوار غزه وشهرهای کرانه باختری سکوت اختیار کرده وهیچ بیانیه وعکس العملی از خود نشان نمیدهند؟

روزنامه رأی الیوم با طرح این سوال از یکی از کارشناسان گروه های تکفیری وسلفی دراین مورد سوال کرده است.

دکتر کمال حبیب کارشناس گروه های اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا گروه های سلفی وتکفیری در برابر تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی که از  حمایت امریکا برخوردار است سکوت کرده وظرف بیش از دو ماه هنوز هیچ اظهار نظر وبیانیه صادر نکرده وعکس العملی از خود نشان نداده اند گفت:

گروه های سلفی وتکفیری همچون داعش والنصره از طرف دولت ها وگروه هایی بکار گرفته می شوند ودستورات خودرا از انها دریافت می نمایند .

هر گامی که مردم مسلمان برمی دارند این گروه های بر خلاف اقدام مسلمانان گام برمی دارند.از اینرو انها هیج عکس العملی دربرابر این تهاجم وحشیانه وگسترده صهیونیست ها به مردم مظلوم غزه وکرانه باختری تاکنون نشان نداده اند انگار که این تهاجم سبعانه به انها مربوط نمی شود.

این کارشناس گروه های تکفیری افزود این گروه هلفی وتکفیری از سوی امریکا وسازمان های جاسوسی غرب اجیر شده ومعتقدند که مقاومت در برابر تهاجم صهیونیت ها کار درستی نیست.

وی اضافه کرد این گروه های تکفیری همچون خوارج در صدر اسلام بر خلاف مسیر مسلمانان عمل می کنند .انها مانند خوارج نیروهای مسلمانان را هدف قرار می دهند .وتهاجم به مسلمانان را مسئله ای نمیدانتند که باید با ان مقابله نمود.

حبیب گفت رویدادهای غزه حقیقت این گروه های سلفی وتکفیری را به اثبات رساند ودر بحران ها حقیقت گروه ها ودسته ها بر ملا می گردد.

 

 

 

 

 

 

وزیر خارجه آمریکا اخیرا از نخست‌وزیر عراق درخواست کرده اقداماتی را برای جلوگیری از حملات بیشتر به نیروهای آمریکایی در این کشور اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق درخواست کرده تا اقداماتی را برای جلوگیری از حملات علیه نیروهای آمریکایی در این کشور اتخاذ کند.

این خبرگزاری آمریکایی همچنین به نقل از یک مقام عراقی گزارش داد که «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا به نخست وزیر عراق درباره پیامدهای وخیم عدم اقدام بغداد برای توقف حملات به آمریکایی‌ها در این کشور هشدار داده است.

سفارت آمریکا در بغداد صبح روز جمعه هدف حمله دو راکت قرار گرفت. در بیانیه سخنگوی رسمی سفارت امریکا آمده بود که حدود ساعت ۴:۱۵ دقیقه صبح جمعه، سفارت آمریکا هدف حمله با دو راکت قرار گرفته است. این حمله تلفاتی در پی نداشت.

پس از این حمله، نخست‌وزیر عراق نشستی را با حضور فرماندهان و دستگاههای امنیتی و نظامی برگزار کرد و حمله به سفارت آمریکا را «تروریستی» خواند و دستور داد تا عاملان حمله شناسایی و تحویل مقامات قضایی شوند.

از ابتدای جنگ در غزه، گروههای مقاومت در عراق، دهها بار مقرها و پایگاه‌های محل حضور نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق را هدف قرار داده‌اند و طبق گفته آمریکا تاکنون ۶۶ نظامی مجروح شده‌اند.

 «ابوالاء الولائی» دبیرکل کتائب سیدالشهدای عراق شب گذشته (جمعه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که وساطت طرف‌های عراقی برای توقف عملیات‌ها علیه مواضع آمریکا را نمی‌پذیرد.

او نوشت: «به تمامی واسطه‌های عراقی احترام می‌گذاریم و صحبت در خصوص توقف عملیات‌ها یا کاهش آن مادامیکه جنایات صهیونیسم در غزه ادامه دارد و اشغالگری آمریکا در عراق پابرجاست را مردود می‌دانیم».

پایان پیام/./ ت ۳۳۰۸

 

 

یک افسر سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) که بازجوی یحیی السنوار در دوره اسارت او بود، حقایق قابل توجهی را از او به زبان آورد.

بازجوی یحیی السنوار: او تا آخرین گلوله خواهد جنگید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۶۴ روز از جنگ در غزه می‌گذرد، مقامات اسرائیلی از ابتدای جنگ تاکنون بارها گفته‌اند که یکی از اهدافشان ترور «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه است، حتی نتانیاهو چندی پیش مدعی شد که نظامیان اسرائیلی خانه او را محاصره کرده‌اند.

در این راستا «مایکل کوبی» افسر سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) که روزگاری بازجوی «یحیی السنوار» در زندان‌های اسرائیل بود، به شبکه سی ان ان گفت که السنوار را بهتر از مادرش می‌شناسد و می‌داند که او تسلیم نخواهد شد.

بازجوی اسرائیلی در این مصاحبه گفت: «وقتی [در آن زمان] از یحیی السنوار پرسیدم که تو الان ۲۹-۲۸ سال سن داری چرا ازدواج نمی‌کنی؟ نمی‌خواهی تشکیل خانواده بدهی؟ او جواب داد: حماس همسر و فرزند من است، حماس برای من همه چیز است».

یحیی السنوار در سال ۱۹۸۸ به اتهام قتل دو نظامی اسرائیلی و چهار خائن فلسطینی و همچنین تشکیل گروه نظامی علیه اسرائیل، به چهار بار حبس ابد محکوم شد، تا اینکه در سال ۲۰۱۱ در جریان تبادل اسرا به همراه هزار فلسطینی دیگر در قبال آزادی «گلعاد شالیط» از اسارت رهایی یافت.

«مایکل کوبی» در مصاحبه دیگری به رادیو عمومی عبری‌زبان گفت: «یحیی السنوار را بسیار عالی می‌شناسم او مرد ی سرسخت و مصمم و با ایمانی راسخ است و به ضرورت نابودی اسرائیل ایمان دارد، تسلیم‌پذیری در قاموس او جایی ندارد و تا آخرین گلوله خواهد جنگید».

طبق گزارش وبگاه القدس العربی، منابع اسرائیلی در توصیف این رهبر حماس نوشته‌اند: «او تنها فرد در فلسطین است که رسیدن به توافق را تعیین می‌کند، او در رأس یک گروه کوچکی از اعضای با تجربه و کهنه‌کارِ شاخه نظامی حماس از جمله برادرش محمد، مرداون عیسی و محمد الضیف، فعالیت می‌کند، این گروه اولویت‌های حماس را پیش می‌برند و سیاست جنبش را شکل می‌دهند».

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، رهبران حماس در خارج از غزه عمدتا مسئول انتقال پیام‌های دیگر کشورها به سنوار و نیروهایش در غزه هستند.

القدس العربی در ادامه به نقل از رسانه‌های اسرائیلی نوشت: «السنوار در درخواست‌های خود خط سفت و سختی را دنبال می‌کند، اما برخی منابع ادعا می‌کنند که او در مواضع خود (به هنگام حصول توافق تبادل اسرا) انعطاف به خرج داد علی‌رغم اینکه معتقد بود او به یک پیروزی بزرگ و تاریخی بر اسرائیل در ۷ اکتبر دست یافته است. به نظر می‌رسد که بخشی از حوادث اخیر در این امر دخیل بوده است از جمله آوارگی یک میلیون نفر از شمال نوار غزه به جنوب، موج ترور رهبران ارشد حماس و دشواری‌هایی  که بازوی نظامی تحت فشار ارتش آن مواجه است».

به ادعای رسانه‌های اسرائیلی برادران یحیی السنوار، همانند مححمد الضیف، متولد خان یونس هستند و به احتمال قوی پس از ورود زمینی ارتش اسرائیل به شمال غزه، این منطقه را ترک کرده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نیز سه روز پیش مدعی شد که نظامیان اسرائیلی خانه یحیی السنوار را محاصره کرده‌اند. او ادعا کرد که ارتش اسرائیل دیر یا زود او را دستگیر خواهند کرد.

اما «ناحوم برنیا» تحلیل نظامی و سیاسی در روزنامه یدیعوت احارانوت، ادعاهای نتانیاهو را به سخره گرفت و نوشت: «فخرفروشی در مورد اینکه ارتش خانه السنوار را محاصره کرده، داستانی است که نخست‌وزیر برای ما تعریف می‌کند؛ جنگ به شدت ادامه دارد و هر روز در نتیجه حملات حماس یا آتش خودی متحمل تلفات می‌شویم».

پایان پیام/م

 

 

 

منابع خبری می‌گویند که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰ نفر را در غزه به اسارت گرفتند و به مکان نامعلومی منتقل کردند. برخی خبرها از اعدام شمار زیادی از این افراد حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قدوره فارس رئیس امور اسرا و آزادگان فلسطینی می‌گوید که درباره تعداد یا نام اسرای فلسطینی نوار غزه که در بند زندانهای صهیونیستی هستند، اطلاعات رسمی وجود ندارد.

شبکه خبری العربیه به نقل از فارس گزارش داد: این سانسور از سوی اسرائیل مشکوک است و ما قبلا در این باره هشدار داده‌ایم و خواستا فشار بر اسرائیل شده‌ایم تا اطلاعات اسرای نوار غزه را ارائه کند؛ اسرایی که از هفتم اکتبر بازداشت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به وکیل این سازمان یا صلیب سرخ اجازه نمی‌دهد با این اسرا ملاقات کنند و نامهای آنان را نیز اعلام نمی‌کند، تصریح کرد: از روز نخست، از طریق نهادهای بین‌الملل تلاش کردیم که درباره اسرا اطلاعات به دست بیاوریم، ولی اسرائیل با این مسئله مخالفت کرده است.

این مقام فلسطینی هشدار داد: مخفی کردن این مسئله، مخاطرات فاجعه‌باری دارد و مهمترین مورد این است که اسرائیل خواهد توانست با آزادی کامل، با اسرا برخورد کند و حتی آنان را بکشد، بدون اینکه کسی متوجه شود.

امروز همچنین فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری از دهها زندانی فلسطینی از نوار غزه منتشر کردند که بر روی زمین نشسته‌اند و سربازان اسرائیلی آنان را احاطه کرده‌اند.

 نظامیان اسرائیلی بعد از ربودن ده‌ها فلسطینی از یک مدرسه سازمان ملل در بیت‌لاهیا در غزه آنها را برهنه کرده و به یک پایگاه نظامی منتقل کرده‌اند. برخی از کاربران فضای مجازی تصاویری از انتقال این مردان به صورت برهنه منتشر کرده‌اند.

بر اساس این تصاویر، ارتش اسرائیل، این اسرا را با خودرو، به محل نامعلومی منتقل می‌کنند.

شبکه  تی آر تی ترکیه هم با اشاره به بازداشت این افراد، گزارش داد که صهیونیستها برخی از اسرا را اعدام کرده‌اند؛ تجاوزی که «با تجاوزات گروه تروریستی داعش هیچ تفاوتی ندارد».

فعالان شبکه‌های اجتماعی هم ضمن محکومیت این «عملیات کشتار جمعی» در غزه، تأکید کرد: اقدامات صهیونیستها شبیه اقدامات نیروهای آمریکایی در زندان ابوغریب است.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

حنبش حماس اعلام کرد که ۶۱ درصد واحدهای مسکونی غزه از اغاز جنگ در ۷ اکتبر گذشته تاکنون منهدم شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان امریکا ، سخنگوی جنبش حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی در غزه اعلام کرد از مجموع ۳۰۵ هزار واحد مسکونی در غزه ۵۲ هزار واحد بکلی تخریب و۲۵۳ هزار واحد مسکونی بصورت جزئی تخریب شده است.

وی گفت:  ۱۲۱ ساختمان دولتی و۶۹ باب مدرسه کاملا تخریب و۲۷۵ مدرسه بطور جزیی منهدم شده است.

سخنگوی حماس گفت : در هنگام تجاوز اسرائیل به غزه هواپیماهای رژیم صهیو.نیستی ۵۰ هزا تن مواد منفجره بر خانه های مردم وبیمارستان ها .ومدارس وموسسات مدنی فرور ریختند.”.

وی خواستار ورود ۱۰۰۰دستگاه کامیون حامل کمک های انسانی  برای مردم غزه ویک میلیون لیتر سوخت برای راه اندازی تاسیسات بهداشتی وگرمایشی بیمارستان ها  شد. .

 

 

 

 

 

ن فلسطین از نظر «مشروعیت و قابلیت‌ها» با چالش‌های بزرگی مواجه است.

​این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت: آنچه هنوز ناشناخته باقی مانده‌است، حجم جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است که پس از جنگ در غزه باقی خواهد ماند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه علیرغم تلاش‌های انجام شده، دولت آمریکا نتوانست رهبران صهیونیست را به سمت بحث معنادار درباره شکل غزه پس از جنگ سوق دهد، تاکید کرد: هیچ صحبتی از محدود کردن کمک‌های نظامی آمریکا به عنوان ابزاری برای فشار بر اسرائیل نیست.

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد که اگرچه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و سایرین در دولت بایدن اعلام کردند که تشکیلات خودگردان فلسطینی «احیا شده» باید نوار غزه را مدیریت کند، اما جزئیات چگونگی انجام این کار را فاش نکردند و تل‌آویو مخالفت خود را اعلام کرد و موضوع را کنار گذاشته‌است.

پالتیکو به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن گفت: «در نهایت، ما می‌خواهیم پس از درگیری، یک ساختار امنیتی فلسطینی در غزه داشته باشیم.»

​این در حالی است که کاخ سفید بیانیه‌ای رسمی درباره طرح فوق صادر نکرده‌است.

اگرچه دولت بایدن به دلیل حمایت از جنگ اشغالگران در نوار غزه با مخالفت‌های داخلی فزاینده‌ای مواجه است، رئیس‌جمهوری آمریکا – بیش از یک بار – آمادگی خود را برای ارسال منابع نظامی بیشتر به رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌است.

بایدن – در اظهارات خود – گفت که واشنگتن در کنار اشغالگران ایستاده و از آنها حمایت می‌کند و آماده است به زعم او به تمام نیازهای تل‌آویو برای «دفاع از خود»، از جمله تأمین مهمات و موشک برای گنبد آهنین، پاسخ دهد.

در اول دسامبر، آتش‌بس بشردوستانه هفت روزه بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پایان یافت. این توافق آتش‌بس با میانجیگری قطر و با حمایت مصر و آمریکا منعقد شد و طی آن اسرا مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه محدود به نوار غزه که حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، وارد شد.

انتهای پیام

گردان های عز الدین القسام جناح نظامی جنبش حماس روز دوشنبه  اعلام کرد  ر ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ خودرو نظامی اسرائیل را در نوار غزه منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری اناتولی ترکیه این گردان ها نیروهای صهیونیستی را با اسلحه ضد سنگرهدف قرار دادند وخسارت های سنگینی به انها وارد کردند. ”.

 ****

روزنامه   امریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد امریکا ۱۰۰ بمب سنگر شکن وده ها هزار اسلحه دیگر  به اسرائیل تحویل داد تا علیه مردم غزه استفاده کند.

اطلاعاتی درباره بمب های سنگر شکن امریکایی

GBU-72؛ بمب سنگرشکن جدید ایالات متحده برای نفوذ به بتن های تقویت شده UHPC

بدون شک شما نیز نام بمب های سنگرشکن را شنیده اید، بمب هایی که اخیراً اسراییل خواستار دریافت آخرین نسخه آن ها از ایالات متحده شده است، بمب هایی بسیار قوی که برای عبور از دیوارهای بتونی بسیار مستحکم که در پناهگاه ها و پایگاه های زیرزمینی استفاده می شود به کار برده می شوند. نیروی هوایی ایالات متحده اولین بمب سنگرشکن (bunker buster) را در سال ۱۹۸۵ معرفی کرد. بمب های معمول که برای اهداف کلی به کار گرفته می شوند دارای یک بدنه ساخته شده از فولاد نازک مملو از مواد منفجره هستند اما بمب های سنگرشکن ساختار بسیار نازک تری دارند با بدنه ای ضخیم تر و مواد منفجره کمتر. این طراحی طوری است که تمام وزن را روی منطقه ای کوچکتر متمرکز می کند و آن را به یک یخ شکن تبدیل می کند تا یک پتک، به همین خاطر بمب سنگرشکن می تواند از بتن یا نقب هایی که در زمین وجود دارد عبور کرده تا به اهدافی برسد که در عمق زمین پنهان شده اند.

 

 

 

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به استقبال امارات عربی متحده از رئیس رژیم صهیونیستی در کنفرانس آب‌وهوایی دبی، تاکید کرد چنین اقدامی دشمن را به تداوم حملات علیه مردم غزه ترغیب می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، شامگاه امروز (جمعه)، به استقبال امارات از رئیس رژیم صهیونیستی در شرایط تداوم حملات ارتش اسرائیل به غزه واکنش نشان داد.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی بعد از دو ماه نسل‌کشی در غزه و شهادت بیش از ۱۵ هزار نفر توسط ارتش اسرائیل برای شرکت در کنفرانس آب‌وهوایی دبی «COP28»، صبح امروز، پس از ورود به دبی با استقبال مقامات اماراتی مواجه شد.

سخنگوی انصارالله در بیانیه‌ای که آن را در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، در واکنش به استقبال از این مقام اسرائیلی گفت: «استقبال امارات از رئیس رژیم دشمن صهیونیستی محکومیتی سیاسی و اخلاقی برای این کشور است و دشمن را به تداوم جنایت‌های وحشیانه علیه مردم غزه ترغیب می‌کند».

محمد عبدالسلام اضافه کرد: «فضای انسانی آلوده به جنایت‌های اسرائیل و کسانی است که آن‌ها را ترغیب، پشتیبانی و حمایت می‌کنند. این مسئله نیازمند اجلاس‌هایی برای مواجهه، مبارزه و مقابله به این فضا با تمام ابزارهای موجود است».

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده، امروز، با هرترزوگ در حاشیه این نشست دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

صبح امروز جمعه آتش بس چند روزه به پایان رسید وهیچ طرفی از ادامه اتش بس سخن نگفتند .

به گزارش روزنامه القدس العربی  رژیم صهیونیستی بمباران مجدد غزه را از سرگرفت وبا نبیروهای مقاومت فلسطین درگیر شد.

بر پایه این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پایان اتش بس غزه را مجددا بمباران کرده است.

آتش بس بین رژیم صهیونیستی وحماس ساعت ۷ صبح جمعه پس از هفت روز توقف درگیری ها به پایان رسید .

 

 

 

صبح امروز (پنجشنبه)، با اتمام آتش‌بس ۶ روزه، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق برای یک روز دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «۳۰ اسیر فلسطینی در ازای ۱۰ گروگان در غزه، به‌اضافه ۲ شهروند روسی و ۳ تایلندی آزاد می‌شوند»، سخنگوی وزارت خارجه قطر بامداد پنج‌شنبه این خبر را اعلام کرد و ساعت ۰:۷:۰۰ صبح پس از منقضی شدن ۶ روز آتش‌بس موقت، ارتش رژیم صهیونیستی و حماس از تمدید آن برای یک روز دیگر خبر دادند.

بنا بر گزارش شبکه الجزیر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که آتش‌بس موقت در نوار غزه «با توجه به تلاش‌های میانجیگران برای ادامه روند آزادسازی گروگان‌ها و مشروط به شرایط توافق» ادامه خواهد داشت.

حماس نیز در بیانیه‌ای جداگانه تصریح کرد که توافق برای تمدید آتش‌بس موقت که از روز جمعه هفته گذشته آغاز شد، ادامه دارد و گزارش‌ها حاکی از آن است که وقفه در درگیری‌ها میان دو طرف برای مدت ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت.

همزمان با سومین ورود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، بامداد امروز شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که «امکان آتش‌بس موقت دو روزه در نشست امنیتی اسرائیل بررسی می‌شود».

قطر که نقش میانجی میان حماس و تل‌آویو را ایفا می‌کند گفته بود که توافق آتش‌بس موقت تحت همان شرایط گذشته تمدید شده است؛ این آتش‌بس در حالی برای مدت ۲۴ ساعت تمدید شده است که تنها یک ساعت قبل از منقضی شدن، هیچ چشم‌اندازی برای ادامه آن وجود نداشت زیرا دو طرف در زمینه فهرست جدید اسرائیلی‌هایی که قرار است آزاد شوند، به توافق نرسیده بودند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت فقدان زیرساخت‌های فعال و دسترسی به دارو و درمان به افزایش بیماری‌های عفونی در بین حدود ۱.۳ میلیون آواره در غزه منجر شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: هزاران آواره غزه در معرض خطر بیماری هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، ازدحام جمعیت و کمبود غذا، آب و اصول بهداشتی باعث تسریع شیوع بیماری در غزه شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تدروس آدهانوم در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد فقدان زیرساخت‌های فعال یا دسترسی به دارو به افزایش بیماری‌های عفونی در بین حدود ۱.۳ میلیون آواره در غزه منجر شده است.

به گفته وی، بیش از ۱۱۰ هزار نفر عفونت‌های حاد تنفسی دارند، بیش از ۷۰ هزار نفر مبتلا به درجاتی از اسهال  هستند و هزاران نفر مبتلا به بیماری‌های دیگر از جمله عوارض پوستی، آبله مرغان و یرقان هستند.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از یک ماه و نیم به طول انجامید، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این منطقه را هدف قرار داد که باعث شده بیشتر این مراکز از مدار فعالیت خارج شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه سخنانش خواستار تداوم آتش‌بس شد و هشدار داد شرایط کنونی در غزه خطر شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.

او همچنین سخنان سخنگوی سازمان جهانی بهداشت مارگارت هریس را تکرار کرد مبنی بر این که در صورت عدم بهبود سیستم بهداشتی در غزه، افراد بیشتری ممکن است بر اثر بیماری کشته شوند تا بمباران. او تاکید کرد: به آتش‌بس پایدار نیاز داریم. همین حالا. موضوع مرگ و زندگی غیرنظامیان است.

پیش‌تر شهردار غزه نسبت به شیوع انواع بیماری‌ها از جمله وبا در این منطقه هشدار داد و از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا آب و غذا و بخصوص سوخت به غزه برسانند. او از اینکه نهادهای بین المللی در غزه حضور ندارند انتقاد کرد.

پایان پیام/م

گزارش «آنروا» از اوضاع بغرنج غزه

آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی اعلام کرد که اوضاع در غزه بسیار دشوار است و میزان کمک‌ها برطرف‌کننده نیازهای مردم غزه نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، سخنگوی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: اوضاع در غزه بسیار دشوار است و کمک‌هایی که وارد این شهر می‌شود به اندازه نیازهای مردم غزه نیست. نیاز است که برای دو ماه متوالی هر روز ۲۰۰ کامیون کمک وارد نوار غزه شود. روزانه تنها ۵۰ کامیون کمک وارد نوار غزه می‌شود. یک میلیون و صد هزار آواره در نوار غزه هستند و پناهگاه‌ها نیز شاهد ازدحام بی‌سابقه هستند.

وی گفت: بیماری‌های گوارشی در نوار غزه چهار برابر و بیماری‌های پوستی سه برابر شده است. در غزه ظرف تنها یک ماه حدود نیم میلیون نفر را معالجه کردیم و این یک امر بی‌سابقه است. فراهم نبودن آب‌ آشامیدنی سالم در نوار غزه ممکن است منجر به گسترش بیماری‌هایی مثل وبا شود. ما روز گذشته موفق شدیم سوخت را برای راه‌اندازی موتور چاه‌ها در جبالیا وارد شمال غزه کنیم.

در این راستا مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه گفت: نوار غزه به ۱۰۰۰ کامیون کمک در روز نیاز دارد. ما به تجهیزاتی برای دفاع مدنی و دستگاه‌های پزشکی نیاز داریم. بخش بهداشت در نوار غزه به طور کامل از هم فروپاشیده است. عدم ورود سوخت به شهر غزه و شمال نوار غزه یک فاجعه بزرگ را ایجاد می‌کند. ما از جهان می‌خواهیم سوخت به نوار غزه برسانند. آتش‌بس ابعاد گسترده تخریب به‌ویژه در شهر غزه را نشان می‌دهد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی خواهان اخراج ساکنان شهر غزه و شمال نوار غزه است. ما عملا در مقابل یک فاجعه در نوار غزه به‌ویژه در شمال آن هستیم. از حدود ۵۰ روز پیش یه قطره سوخت وارد شهر غزه و شمال آن نشده است. بیمارستان الشفا روزانه به ۱۲ هزار لیتر سوخت نیاز دارد. چرخه حیات در نوار غزه متوقف شده و ما هر لحظه در مقابل یک فاجعه هستیم.

شامگاه دوشنبه ساعتی پس از اعلام توافق تمدید دو روزه آتش‌بس در غزه، چهارمین گروه از اسرای صهیونیست در غزه تحویل صلیب سرخ شدند.

جنبش حماس دوشنبه شب اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید. اخیرا حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روزه در غزه و تبادل اسرا موافقت کرده بودند. آتش‌بس در غزه از جمعه پیش آغاز شد.

طبق توافق تبادل اسرا در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند. چهار مرحله تبادل اسرا به پایان رسیده و قرار است در ازای هر روز اضافی از آتش‌بس نیز ۱۰ اسیر آزاد شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

انتهای پیام

عضو ارشد جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که آمریکا داستان نجات کشتی تجاری در خلیج عدن را ساخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، محمد البخیتی از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن، طی سخنانی اعلام کرد که داستان نجات یک کشتی تجاری از دست افراد مسلح در خلیج عدن صحت ندارد و توسط ایالات متحده آمریکا ساخته شده است.

این عضو ارشد جنبش انصارالله یمن ادامه داد: محلی که برای حضور کشتی در این داستان ذکر شده، برای توقیف نامناسب است.

البخیتی در ادامه گفت: ما تنها کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهیم داد و به کشورهای جهان هشدار می‌دهیم که از مانع‌تراشی در مسیر اقدامات نیروهای مسلح ما خودداری کنند.

گفتنی است پیش‌تر تلویزیون آمریکایی فاکس نیوز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که نیروهای یمنی شامگاه یکشنبه دو موشک بالستیک را به سوی یک ناوشکن آمریکایی در خلیج عدن شلیک کرده‌اند.

در این گزارش ادعا شده که شلیک این دو موشک پس از آن روی داده که نیروی دریایی آمریکا ربودن یک نفتکش را خنثی و ۵ نیروی وابسته به یمن را دستگیر کرده است.

فاکس نیوز به نقل از مقامات ارشد آمریکایی مدعی شد که ناو «یو اس اس میسون» دو موشک بالستیک شلیک‌شده توسط نیروهای یمنی را پیش از درگیری ساقط کرده بود و این موشک‌ها پس از مداخله یو اس اس میسون برای آزادسازی کشتی متعلق به شرکت صهیونیستی «زودیاک» در خلیج عدن پرتاب شده بودند.

کد خبر ۵۹۵۱۷۴۵

 

 

 

 

 

 

۸ سفیر پیشین فرانسه روز شنبه در یادداشت برای روزنامه لوموند هشدار دادند که اسرائیل توهم نابودی حزب‌الله را درباره حماس تکرار نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم ادامه ادعاهای مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره تلاش برای نابودی حماس، دیپلمات‌های فرانسوی گفتند که این هدف تنها «شعاری» و «توهم‌‌آمیز» است.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، ۱۸ سفیر پیشین فرانسه در کشورهای مختلف با انتشار یک یادداشت مشترک در روزنامه لوموند خواستار در پیش گرفتن راهکار سیاسی برای جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شدند.

سفرای سابق فرانسوی در این یادداشت به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که هدف اعلامی آنها درباره تلاش برای از بین بردن و حذف کردن حماس، توهم آمیز و تنها شعار است.

آنها استراتژی رژیم صهیونیستی برای اعمال جنگ تمام عیار در غزه را «وحشیانه» و «بی فایده» خواندند و تصریح کردند: «ریشه کن کردن حماس، بیشتر یک شعار است تا اینکه بخواهد یک هدف واقعگرایانه باشد».

دیپلمات‌های پیشین فرانسه در این یادداشت به تل‌آویو درباره تکرار شکست علیه حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه هشدار دادند.

آنها نوشتند: «اسرائیل در سال ۲۰۰۶ تمایل خود را برای “ریشه کن کردن حزب الله” اعلام کرده بود که نتایجش برای همه مشخص است. این یک استراتژی توهم‌آمیز است. حماس که قبلاً هدف پنج کارزار نظامی مرگبار قرار گرفته است، قطعا از نو متولد خواهد شد. ارتش (رژیم صهیونیستی) قادر نخواهد بود جنبشی را که بخش بزرگی از مردم فلسطین از آن حمایت می‌کنند، شکست دهد».

مقام‌های ارشد اسرائیلی شامل بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و آغاز حملات غیرانسانی به فلسطینیان در غزه به موازات تشدید محاصره این منطقه فلسطینی، بارها ادعا کرده‌اند که هدف حملات، ریشه کن کردن حماس است و تا زمان تحقق این هدف، جنگ علیه ساکنان غزه ادامه خواهد یافت.

از نظر دیپلمات‌های پیشین ارشد فرانسوی، به رغم سختی روز افزون تلاش برای اجرایی کردن راه‌حل دو دولتی در قبال اسرائیل و فلسطین با توجه به افزایش شدید شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در قدس و کرانه باختری، این راهکار همچنان ارزش پیگیری کردن دارد.

پایان پیام/

گروه جدیدی از فلسطینیان آواره شده در نتیجه جنگ در مسیر بازگشت به خانه‌هایشان در نوار غزه بر پایداری و عدم خروج از این باریکه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، دوربین شبکه المیادین، امروز (شنبه) با حضور در اطراف روستای «خزاعه» در شرق «خان یونس» واقع در نوار غزه، آثار و پیامدهای تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و همچنین پایداری ساکنان نوار غزه در دومین روز آتش بس را زیر نظر گرفت.

در همین راستا، یک شهروند زن فلسطینی که به روستای خزاعة بازگشته، گفت: «ما حتی به ویرانه‌های منازل تخریب شده خود باز می‌گردیم، چادر نصب خواهیم کرد و در سرزمین خود ثابت قدم می‌مانیم.»

دیگر نیز تاکید کرد، به رغم تمامی تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه آنها در سرزمین خود ثابت قدم هستند و سرزمین خود را ترک نخواهند کرد، در غزه باقی خواهند ماند و منازل خود را بازسازی خواهند کرد.

وی در پیامی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که “ای نتانیاهو چشمانت را باز کن و ببین!”

دوربین المیادین همچنین محله «الشیخ زاید» در شمال غزه را تحت نظر قرار داد که هفته گذشته شاهد درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای مقاومت فلسطین و ن رژیم صهیونیستی بود که خسارت‌های زیادی به بار آورد.

۰ seconds of 1 minute, 46 secondsVolume 90%

 

خبرنگار المیادین اعلام کرد که با عقب‌نشینی نیروهای رژیم اشغالگر و آغاز آتش بس، فلسطینیان شروع به بازگشت به بیت حانون کردند.

انتهای پیام

این خبرگزاری به نقل از یک مسئول صهیونیست گزارش داد: جنبش حماس نیز امروز ۱۴ اسیر اسرائیلی را آزاد خواهد کرد.

روز گذشته بر اساس توافق به دست آمده میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، ۳۹ اسیر فلسطینی به دنبال آزادی ۱۳ اسیر اسرائیلی بعد از خروج از زندان «عوفر» در شمال فلسطین اشغالی به نیروهای صلیب سرخ تحویل داده شدند.

خبرگزاری فلسطینی شهاب در این رابطه گزارش داده بود: شرکت کنندگان در مراسم استقبال از اسرای فلسطینی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی شعارهایی در حمایت از گردان‌های القسام و مقاومت غزه سر داده و از جانفشانی این گروه‌ها برای آزادسازی اسرای فلسطینی تشکر و قدردانی کردند.

۴۲ اسیر فلسطینی دیگر امروز آزاد خواهند شد

حمله ناشناس به کشتی صهیونیست‌ها در بحرالعرب 

 پایگاه خبری المیادین به نقل از منابع ویژه خود از هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در بحر العرب در پنجشنبه گذشته یعنی چند ساعت قبل از آغاز آتش‌بس در غزه خبر دادند.

بر اساس اعلام این منابع، کشتی مذکور در شمال اقیانوس هند هدف قرار گرفته و دچار آتش سوزی شد.

روعی کایس مسئول بخش امور عربی شبکه صهیونیستی کان در واکنش به این خبر گفت که صحت این خبر یا اثبات مالکیت اسرائیل بر این کشتی از سوی طرف‌های اسرائیلی مورد تایید قرار نگرفته است. با این حال، او در گافی خبری به بیان اطلاعات بیش از مطالب ذکر شده در شبکه المیادین پرداخته و گفته است که هدف قرار گرفتن کشتی مذکور توسط یک پهپاد انتحاری انجام شده است.

پیش از این نیز نیروهای مسلح یمن یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ مصادره و تاکید کردند که در صورت ادامه عملیات نظامی اشغالگران صهیونیستی علیه نوار غزه این عملیات‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در یمن اعلام کرده بود که عملیات بزرگ علیه رژیم اشغالگر تا زمان پیروزی فلسطینیان و نوار غزه ادامه پیدا خواهد کرد.

حمله ناشناس به کشتی صهیونیست‌ها در بحرالعرب 

وحشت صهیونیست‌ها از «برکان»

رسانه‌های عبری زبان در گزارش‌های خود طی امروز اذعان کردند که رژیم صهیونیستی نسبت به استفاده حزب الله لبنان از موشک برکان در مرزهای شمالی نگران است.

در ادامه این گزارش آمده است: اینکه حزب الله لبنان از موشک‌هایی از نوع برکان با سرجنگی سنگین برای هدف قرار دادن مناطق شمالی استفاده می‌کند یک پیشرفت مهم در نوع سلاح‌هایی به شمار می‌رود که این نیروها به کار می‌گیرند.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند: موشک برکان یادآور قدرت حزب الله در تهدید کردن اهداف موجود در اسرائیل است. تا زمانیکه حزب الله بتواند مناطق شمالی اسرائیل را هدف قرار دهد و این مناطق را با چنین سلاحی تهدید کند بعید است شهرک نشینان به منازل خود در مناطق شمالی بازگردند.

رسانه‌های مذکور تصریح کردند: تا زمانیکه نیروهای ویژه یگان رضوان حزب الله لبنان در نزدیکی مرزهای شمالی مستقر هستند شهرک نشینان به منازل خود برنمی گردند.

حزب الله لبنان طی روزهای گذشته با هدف حمایت از فلسطینی‌های بی گناه چندین بار مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را با استفاده از موشک برکان هدف قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کرده‌اند که این موشک با برد ۱۰ کیلومتر با وجود سرجنگی بسیار سنگینش می‌تواند تا شعاع ۱۵۰ متری از نقطه اصابت ویرانی به بار آورد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: ما پیش بینی می‌کنیم که حزب الله لبنان امروزه تعداد بسیار زیادی از این موشک‌ها در اختیار داشته باشد. ظهور این موشک‌ها در مرزهای شمالی بیانگر آغاز مرحله جدیدی از تهدیدات حزب الله است.

وحشت صهیونیست‌ها از «برکان»

شبکه صهیونیستی «کان»: ارتش اسرائیل عملا در غزه در حال شکست است

شبکه عبری زبان کان گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی تعداد عناصر نظامی خود را در نوار غزه کاهش خواهد داد.

در این گزارش آمده است: ۱۲ هزار نظامی اسرائیلی در غزه باقی نخواهند ماند. یکی از مشکلاتی که ارتش در غزه با آن رو به رو است ممانعت از انتقال ساکنان جنوب این باریکه به شمال آن به شمار می‌رود.

در این گزارش تاکید شده است: یگان‌هایی از ارتش اسرائیل مامور اجرای این روند هستند. البته بدیهی است که در همه زمینه‌ها موفق نخواهند شد.

در ادامه این گزارش آمده است: از لحاظ عملیاتی ارتش اسرائیل در حال شکست است. مجموعه‌ای از مشکلات در برابر نیروهای اسرائیلی در غزه وجود دارد که در زمان آتش بس به پایان نمی‌رسد.

شبکه صهیونیستی کان تاکید کرد: مشخص است که جنبش حماس تلاش می‌کند اقدامات ارتش اسرائیل در غزه را از بین ببرد. این احساس در اسرائیل وجود دارد که آتش بس تاوان دارد.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند: هر کس به حماس تسلیت می‌گوید باید اوضاع بعد از ۴۹ روز درگیری را نگاه کند. حماس ثابت کرد که همچنان قدرتمند بوده و کنترل نوار غزه را به دست دارد. ترس و نگرانی اسرائیلی‌ها این است که فلسطینی‌ها به منازل خود در شمال نوار غزه بازگردند.

ارتش اسرائیل عملا در غزه در حال شکست است

گزارش قطر در خصوص اولین روز تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو

ماجد بن محمد الأنصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر در گزارش خود در مورد اولین روز آتش‌بس و عملیات تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی گفت که اسرائیل عصر روز جمعه ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کرده و جنبش حماس نیز ۱۳ نفر از زنان و کودکان اسرائیلی و ۱۰ تایلندی و یک اسیر فیلیپینی را آزاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد که کامیون‌های امدادرسانی که قرار بود امروز وارد نوار غزه شوند، موفق به عبور از مرزها شدند تا کمک‌های معیشتی و حیاتی را به فلسطینی‌های محاصره شده در نوار غزه برسانند.

الانصاری ادامه داد که دولت قطر ارتباط مستقیم با دو طرف توافق و کمیته صلیب سرخ را در طول عملیات ادامه می‌دهد. دولت قطر از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و عملیات تبادل اطلاعات بین دو طرف و صلیب سرخ را در زمان مشخص برای بررسی تحولات و اتفاقاتی که ممکن است پیش بیاید، تسهیل می‌کند.

گزارش قطر در خصوص اولین روز تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو 

حماس نابودشدنی نیست/ «طوفان الاقصی» افتخار فلسطین است

«سمیر المشهراوی» معاون رئیس جریان الاصلاح در جنبش فتح در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: باید به یک راهکار سیاسی برای دستیابی به استقلال ملی و تحقق حقوق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود رسید. ما راهکارهای جزئی را رد می‌کنیم.

المشهراوی تصریح کرد: اسرائیل نمی‌تواند جنبش حماس را نابود کند چرا که این جنبش ریشه دار است. وقایع ۷ اکتبر باعث افتخار فلسطینی‌ها و لکه ننگی بر پیشانی اشغالگران است.

وی افزود: ارتش رژیم اشغالگر نمی‌تواند هیچ تشکیلات سیاسی در فلسطین را نابود کند. با وجود ویرانی‌های وحشتناک در نوار غزه شاهد بازگشت صدها فلسطینی از مصر به سرزمین خود هستیم. این روند بیانگر مقاومت ملت فلسطین است.

المشهراوی ادامه داد: تمام اختلافات سیاسی در برابر دردها و رنج‌های ملت فلسطین کنار می‌رود. هر پیروزی که فلسطینی‌ها محقق کنند متعلق به تمام شهروندان فلسطینی است.

وی تصریح کرد: تقویت مقاومت ملت ما در کرانه باختری و غزه در کنار پیروزی نیروهای مقاومت می‌تواند باعث شود این آخرین جنگ علیه ملت ما باشد. از نیروهای فلسطینی در کرانه باختری می‌خواهم برای یاری رساندن به غزه در برابر اشغالگران به پاخیزند. برادران عرب ما نیز باید مواضع خود را در قبال غزه یکپارچه کنند. غزه ثابت کرد که اشغالگران خانه‌ای سست‌تر از عنکبوت دارند.

حماس نابودشدنی نیست/ «طوفان الاقصی» افتخار فلسطین است

شهادت ۶۶ خبرنگار در حملات اشغالگران به نوار غزه

اتحادیه اصحاب رسانه در فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۶۶ خبرنگار از جمله شش خبرنگار زن به شهادت رسیده‌اند.

به تازگی نیز «فرح عمر»، خبرنگار و «ربیع المعماری»، فیلمبردار شبکه الیمیادین در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به گروه خبری این شبکه در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله وحشیانه و نازیستی رژیم اشغالگر صهیونیستی را به خبرنگاران شبکه المیادین در جنوب لبنان که به شهادت فرح عمر خبرنگار و ربیع المعماری عکاس این شبکه منجر شد، شدیداً محکوم می‌کنیم.

حماس بیان کرد که این جنایت در ادامه جنایات زنجیروار دشمن صهیونیستی علیه خبرنگاران انجام گرفت که آخرین مورد آن شهادت دکتر مصطفی الصواف، بلال جاد الله، آلاء الحسنات و آیات خضوره بود.

در این بیانیه آمده است که سیاست قتل و کشتار خبرنگاران هرگز نمی‌تواند به مخفی نگه داشتن حقیقت جنایات نازیستی صهیونیست‌ها در حق کودکان و زنان و نسل‌کشی این رژیم تحت حمایت مستقیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دولت صهیونیستی او بیانجامد.

شهادت ۶۶ خبرنگار در حملات اشغالگران به نوار غزه

اسرای آزاد شده فلسطینی چه گفتند

لحظه تاریخی آزادی تعداد ۳۹ نفر از اسرای فلسطینی در اولین روز از عملیات تبادل اسرا بعد از آتش‌بس در غزه که پس از حدود ۵۰ روز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و کرانه باختری و شهادت نزدیک به ۱۵ هزار فلسطینی صورت گرفت، لحظاتی متفاوت از اشک و لبخند و غم و شادی را رقم زد.

خبرگزاری فلسطینی شهاب در این رابطه گزارش داد: شرکت کنندگان در مراسم استقبال از اسرای فلسطینی نیز در مناطق مختلف فلسطین اشغالی شعارهایی در حمایت از گردان‌های القسام و مقاومت غزه سر داده و از جانفشانی این گروه‌ها برای آزادسازی اسرای فلسطینی تشکر و قدردانی کردند.

این احساس متفاوت در اظهارات اسرای فلسطینی آزاده شده نیز مشاهده می‌شود. «مرح باکیر» دختر نوجوان فلسطینی آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی که ساکن شهر قدس است، بعد از دیدار با خانواده خود در اظهاراتی تصریح کرد: احساس آزاد شدن از زندان در برابر خون شهدای غزه و جانفشانی‌های بسیار بزرگی که خانواده من در غزه انجام دادند، بسیار سخت است.

سارة عبدالله از دیگر اسرای نوجوان فسطینی از شهر نابلس بعد از ادای سجده شکر در قبال آزادی خود گفت: من حماس و غزه را بسیار دوست دارم و به وجود افرادی نظیر محمد الضیف و یحیی السنوار افتخار می‌کنم، چرا که آنها تنها کسانی بودند که در کنار ما ایستادند.

ملک سلمان از دیگر اسرای زن فلسطینی که دیروز آزاد شد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بعد از حوادث ۷ اکتبر ارتباط ما را با خارج به کلی قطع کرد. وی ادامه داد: من به تمامی خانواده‌های شهدا در نوار غزه تسلیت می‌گویم.

فاطمه شاهین از دیگر اسرای فلسطینی بعد از آزادی گفت: از مردم غزه که صبر و استقامت کرده و برای آزادی تمامی اسرا خون خود را نثار کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم. وی ادامه داد همه ما اطمینان داریم که مقاومت به اقدامات خود در آزادسازی کامل اسرای فلسطینی ادامه خواهد داد.

فاطمه شاهین یکی دیگر از زنان فلسطینی آزاد شده می‌گوید که هر لحظه در زندان‌های اسرائیل به اندازه یک سال طول می‌کشد.

اسرای آزاد شده فلسطینی چه گفتند

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

درحالیکه شهرهای مختلف کرانه باختری شاهد برگزاری جشن و سرور به مناسبت آزادی و بازگشت اسرای زن فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بود اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس به همراه ۱۵ جنگ افزار و تجهیزات نظامی خود حمله کردند.

این اشغالگران همچنین به منطقه عرانه واقع در شمال شهر جنین یورش بردند. شهر البیره نیز شاهد حملات اشغالگران صهیونیست و یورش به منازل شهروندان فلسطینی بود.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه شعفاط واقع در قدس اشغالی نیز حمله کردند.

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که خالد حشاش جوان فلسطینی که چند روز قبل در حمله اشغالگران به نابلس زخمی شده بود به شهادت رسید.

اشغالگران صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر نیز حمله کرده و اقدام به بازرسی منازل فلسطینی‌ها کردند. شهر الخلیل نیز شاهد حمله عناصر اشغالگر بود.

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر حمله به مناطق مختلف کرانه باختری اقدام به تخریب زیرساخت‌های اردوگاه عسکر در شرق نابلس کردند. آنها مزار شهید حمزه الاشقر را تخریب کرده و تصاویر شهدای فلسطینی را پاره کردند.

این اشغالگران همچنین مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه برای درمان افراد زخمی شده در جریان حمله صهیونیست‌ها شده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان: حماس پیروز این نبرد است

از سوی دیگر شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد: هر کس به حماس تسلیت می‌گوید باید اوضاع بعد از ۴۹ روز درگیری را نگاه کند. حماس ثابت کرد که همچنان قدرتمند بوده و کنترل نوار غزه را به دست دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: ترس و نگرانی اسرائیلی‌ها این است که فلسطینی‌ها به منازل خود در شمال نوار غزه بازگردند.

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

اسرائیل زیو سرلشکر نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: اگر حماس توانسته در شرایط کنونی درگیری‌ها را متوقف کند پس پیروز شده است.

رسانه‌های عبری زبان در ادامه گزارش دادند: کابینه اسرائیل تمام اسرای اسرائیلی را نادیده گرفته و یا در حق آنها خیانت کرده است. اگر کابینه از تمام توان خود برای آزادسازی آنها استفاده نکرده دچار اهمال کاری و خیانت شده است.

این رسانه‌ها اذعان کردند: حماس هنوز از بین نرفته و مسئولان این جنبش نابود نشده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: جنبش حماس با وجود عملیات زمینی ارتش همچنان قدرتمند است. این جنبش امور را در سطوح رهبری و اداری به دست گرفته و موفق شد اسرائیل را به سمت آتش بس انسانی بکشاند. این در حالیست که پیش از آن نتانیاهو تاکید کرده بود که بدون نابودی حماس هیچ آتش بسی در کار نخواهد بود!

معاون رئیس جریان الاصلاح در جنبش فتح در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که اقدام حماس افتخاری برای تمام فلسطینی‌ها است و سران اسرائیل نخواهند توانست این دستاورد را پاک کنند چرا که ریشه دار است.

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

گریفیتس: امیدواریم آتش بس طولانی مدت محقق شود

از سوی دیگر مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد: امیدواریم در پی روز نخست آتش بس، روزهای بعدی نیز فرا برسند و آتش بس انسانی طولانی مدت محقق شود.

این در حالیست که هلال احمر فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست قبل از آزادسازی یکی از اسرای فلسطینی دست او را شکستند. این نهاد فلسطینی تاکید کرد که اقدامات لازم برای انتقال وی به بیمارستان انجام شده است.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی لیست اسرایی که قرار است از غزه طی فردا آزاد شوند دریافت خواهد کرد.

در حال تکمیل

کد خبر ۵۹۴۸۹۶۹

شبکه «الجزیره» امروز جمعه در اولین روز اجرای آتش‌بس انسانی در غزه، تکمیل فرآیند آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

تل‌آویو فرآیند آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی را تکمیل کرد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه «الجزیره» امروز گفت که مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی فرآیند آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی از جمله ۲۴ زن را تکمیل کرده و این اسرا، هم‌اکنون باهدف آمادگی برای مبادله به زندان «عوفر» منتقل شده‌اند.

روزنامه عبری«یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که ۲۴ اسیر زن از زندان «دامون» و ۱۵ کودک اسیر فلسطینی از زندان «مجدو»، به زندان عوفر انتقال داده شدند تا در چارچوب توافق مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل آزاد شوند.

توافق آتش‌بس بشردوستانه که از صبح امروز آغاز شده، شامل آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی از غزه در ازای آزادی ۱۵۰ فلسطینی از زندان‌های اشغالگران است. امروز صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه، امدادی، تجهیزات پزشکی و سوخت وارد مناطق مختلف نوار غزه شد.

روز گذشته، پنج‌شنبه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام اسرائیلی خبر داده بود که تل‌آویو روز جمعه به عنوان بخشی از تبادل اسرا با حماس، ۳۹ اسیر فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

خبرنگار شبکه «المیادین» امروز جمعه، از آغاز روند بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق شمال غزه از جمله «بیت حانون» در اولین ساعات اجرای آتش‌بس انسانی خبر داد و گفت که اشغالگران آتش‌بس را در شرق رفح و شمال غرب غزه نقض کرده‌اند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم ساعتی پیش تاکید کرد که مقاومت، دشمن صهیونیستی را مجبور خواهد کرد تا در سطح گسترده‌‌تری به تبادل تمامی اسرا تن دهد.

پایان پیام/ ت ۹۰۹

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد.

آغاز آتش‌بس موقت در نوار غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد.

گردان های عز الدین القسام جناح نظامی جنبش حماس روز پنجشنبه تاکید کرد اتش بس در نوار غزه بامداد روز جمعه وبمدت ۴ روز برقرار  می شود.کلیه عملیات نظامی همزمان با اتش بس بین مقاومت فلسطین واسرائیل متوقف می شود.

گردان های قسام  طی بیانیه ای همزمان با اظهارات  ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر که گفته بود اتش بس ساعت ۷ بامداد روزجمعه به وقت محلی  برقرار می شود توضیحات خودرا بیان داشت.

گردانهای القسام در بیانیه خود تاکید کرد که اتش بس ساعت هفت صبح جمعه برقرار می شود وهواپیماهای دشمن صهیونیستی پرواز خودرا در آسمان غزه متوقف می سازد.

در این بیانیه آمده است هواپیماهای دشمن روزانه ۶ ساعت پرواز خودرا در اسمان غزه وشمال ان متوقف می سازد .درعین حال در برابر یک اسیر اسرائیلی  سه اسیر فلسطینی زن وکودک آزاد می شوند.

ظرف چهار روز ۵۰ اسیر اسرائیلی (  زنان وکودکان کمتر از ۱۹ سال  ) آزاد می شوند .

در پایان بیانیه گردان های قسام آمده است: هر روز ( طی چهار روز) ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل مواد غذائی ودارو وارد  همه مناطق نوار غزه  می شود  و۴ دستگاه تانکر ، سوخت وگاز آشبزخانه برای همه مناطق نوار غزه حمل می نمایند.

 

 

 

 

 

 

حماس اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش‌بس انسان‌دوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

خبرگزاری فارس ـ حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انسان دوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.
حماس در ادامه بیانیه خود مفاد این توافق را اعلام کرد که بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد.
بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشردوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.
حماس افزوده است: ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد.
در ادامه این توافق آمده است: حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش‌بس در جنوب غزه و در شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد.
حماس تأکید کرده است که طی دوره آتش‌بس رژیم اشغالگر متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح‌الدین را خواهند داشت.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آنان در برابر تجاوزات بود و مقاومت همواره به فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان توجه داشته است و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن، از موضع قدرت میدانی انجام داد.
در پایان بیانیه حماس آمده است: در حالی که ما رسیدن به یک توافق آتش بس را اعلام می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.

گفتنی است: همه وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش‌بس موقت رای مثبت دادند.

بنیامین نتانیاهو که به علت عدم موفقیت در آزادسازی گروگان‌ها از طریق عملیات نظامی تحت فشار خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی قرار دارد، قبل از برگزاری جلسه کابینه این رژیم برای بررسی نهایی توافق آتش‌بس موقت گفته بود: کابینه با تصمیم سختی مواجه است و این تصمیم درستی است.

پایان پیام/

 

 

 

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به وضعیت وخیم درمانی در غزه، گفت که رژیم صهیونیستی فقط به دنبال کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه است.

‍ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با ارتکاب انواع جنایت، به دنبال تحقق رؤیای دیرینه خود یعنی کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه است.

القدره با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفا را به مدت ۹ روز محاصره کرده بود، گفت: اسرائیل با متوقف کردن فعالیت بیمارستانها، تعداد قربانیان را افزایش می‌دهد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه هم شامگاه گذشته خبر داد که رژیم صهیونیستی بیش از هزار و ۳۰۰ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند. تأکید کرد: در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.

در بیانیه این مرکز امده است، ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز درمانی در غزه، به خاطر حملات رژیم صهیونیستی از مدار فعالیت خارج شده است.

القدره با بیان اینکه صهیونیستها، بیمارستان الشفا را به پادگان نظامی بدل کردند و تمامی تجهیزات پزشکی آن را منهدم کردند، تصریح کرد: ۲۵۹ زخمی در این بیمارستان باقی مانده‌اند که بعدا منتقل خواهند شد.

این مقام فلسطینی ادامه داد: روز گذشته از ما خواسته شد که این بیمارستان را تخلیه کنیم. در آن، پنج هزار آواره و ۶۵۰ بیمار و زخمی حضور داشتند. هر کس که قادر به حرکت بود، خارج شد و سازمان ملل هم ۱۹۱ نفر را که قادر به حرکت نبودند، خارج کرد.

القدره با بیان اینکه وضعیت درمانی نیازمند برپایی بیمارستانهای صحرایی است، خاطر نشان کرد: وجود شمار زیادی از آوارگان در بیمارستانها، در فعالیت آن اختلال ایجاد می‌کند.

پایان پیام/

به گزارش  خبرگزاری فارس، جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر امروز مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، این مدرسه وابسته به سازمان ملل (اونروا) است و آوارگان را در خود جای داده بود که بیشتر آن‌ها کودک هستند. همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.

آژانس امدادرسانی اونروا نیز در اطلاعیه‌ای گفت که به شکل روزانه مدارس و مراکز آوارگان را به اطلاع اسرائیل می‌رساند تا از حملات مصون بماند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش می‌دهند که منطقه جبالیا به شدت زیر بمباران هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل قرار دارد و اشغالگران از انواع بمب‌ها از جمله بمب‌های ممنوعه فسفری در این حمله بهره می‌برند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز گفته است که صدها نفر در حمله به دو مدرسه الفاخوره و تل الزعتر شهید و مجروح شده‌اند.

در پی این جنایت جنبش حماس در بیانیه‌ای گفت که کشتار مدرسه الفاخوره در ادامه صدها مورد قتل عام قلسطینی‌ها با چراغ سبز دولت آمریکا انجام شده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به بمباران مدرسه الفاخوره، گفت که این حمله وحشیانه اثبات می‌کند که رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی اعلان جنگ کرده است.

حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به غزه در حالی وارد چهل و سومین روز خود شده است که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطینی از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ زن و کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

علاوه بر این تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، هزاران ساختمان از جمله بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها نیز در اثرحملات هوایی بی‌امان و گسترده زمینی رژیم صهیونیستی در غزه محاصره شده و به طور کامل آسیب دیده و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای شروع حملات هوایی و زمینی خود، مناطق مربوط به سکونت غیرنظامیان، پناهجویان و بیمارستان‌ها را هدف قرار داده است و همچنان راه را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بسته است.

پایان پیام/

رژیم صهیونیستی روز جمعه دست به کشتار مجدد مردم غزه زده است .طبق آمار تاکنون تعداد شهدای تجاوز صهیونیست ها به  ۱۲ هزار شهید و۳۰ هزار زخمی رسیده است .هشدار نسبت به فراگیری بیماری ها وتوقف خدمت سازمان کمک به فلسطینی ها ( اونروا ) ویک میلیون اواره منتظر پابان درگیری ها می باشند. .

این بیمارستان از اوضاع فاجعه بارdرنج می برد هفت  هزار اواره، بیمار وگروه پزشکی در این بیمارستان بسر می برند وبا مرگ دست وپنجه نرم می کنند .تانک های اسرائیلی از میدان  بیمارستان عقب نشینی کردند سازمان ملل هشدار داد که مردم نوار غزه از گرسنگی رنج می برند .بلدوزرهای  اسرائیلی پس از عقب نشینی از برابر درب بیمارستان به تخریب وحفاری دراطراف بیمارستان مشغولند.تجهیزات صهیونیست ها از همه طرف های بیمارستان الشفاء مشغول محاصره بیمارستانند وهر جنبنده ای را هدف قرار می دهند.

نیروهای رژیم صهیونیستی پس از ترک بیمارستان الشفاء غزه مجددا به این بیمارستان بازگشتند. نیروهای رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان اندونزی را بشدت بمباران کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب مجددا وارد بیمارشتان الشفاء در غزه شدند .این نیروها دستگاه های این بیمارستان را تخریب وخودروهای ایستاده در اطراف این بیمارستان با بلدوزرها نابود کردند.

این نیروها پس از محاصره بیمارستان دو تن از افراد این بیمارستان را دستگیر کردند.این نیروهای برای هفتمین روز به محاصره ساختمان این بیمارستان ادامه می دهند.

(وكالات)

مدیر بیمارستان الشفا غزه: بوی مرگ از هر نقطه به مشام می‌رسد

مدیر بیمارستان الشفا در غزه با توجه به تشدید حملات و بمباران صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها گفت که بوی مرگ از هر نقطه از جمله بخش اورژانس و دیگر ساختمان‌ها به مشام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به بزرگترین مجتمع بیمارستانی در غزه، مدیر بیمارستان الشفا در غزه به شبکه الجزیره گفت که بخش‌های مختلف بیمارستان به روی افراد محاصره شده در داخل آن بسته شده و کسی امکان ورود و خروج ندارد.

وی درباره اوضاع وخیم بیمارستان‌های غزه به دلیل تداوم بمباران‌ها تصریح کرد، «قادر به ارتباط با پزشکان برای اطلاع از وضعیت آوارگان به ویژه کودکان نارس نیستیم».

وی ادامه داد: به دلیل توقف هرگونه خدمات رسانی در بیمارستان، زخم‌های مجروحان هر لحظه بدتر و شدیدتر می‌شود.

رئیس بیمارستان بیمارستان الشفا خاطرنشان کرد، بوی مرگ از هر نقطه از جمله بخش اورژانس و دیگر ساختمان‌ها به مشام می‌رسد.

مدیر بیمارستان الشفا در غزه تأکید کرد که از لحظه حمله به بیمارستان، کسی از اسرائیلی‌ها با ما تماسی نگرفته است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه در تازه‌ترین آمار خود شمار شهدا در سی و هشت روز گذشته از جنگ غزه را ۱۱۲۴۰ نفر اعلام کرد.

شمار شهدای غزه به ۱۱۲۴۰ نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه تاکنون به ۱۱۲۴۰ نفر رسید که ۴۶۳۰ نفر از این شهدا کودک و ۳۱۳۰ نفر نیز زن هستند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه همچنین از تخریب ۹۴ مقر دولتی، ۲۵۳ مدرسه، ۷۱ مسجد و سه کلیسا در حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون مرتکب ۱۱۵۳ مورد کشتار علیه فلسطینیان شده است.

همزمان با بی‌توجهی رژیم موقت صهیونیستی به درخواست‌های جهانی برای توقف حملات جنایتکارانه به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین، صلیب سرخ جهانی نیز درباره وخامت اوضاع انسانی در این منطقه به ویژه در بیمارستان الشفا هشدار داد.

«آلِنا سینِنکو» نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این زمینه گفت:: «بیمارستان‌هایی هم که به فعالیت [در غزه] ادامه می‌دهند، مملو از مجروحان و آوارگان شده‌اند؛ زیرا مردم گمان می‌کنند بیمارستان‌ها تنها مکان امن در منطقه هستند و به آنجا می‌روند تا از بمباران پناه بگیرند».

پایان پیام/.

 

 

 

 

 

 

اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدا از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۱۱۱۸۰ نفر رسید که ۴۶۰۹ نفر آن‌ها کودک هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدا تاکنون به ۱۱۱۸۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۶۰۹ نفر کودک و و ۳۱۰۰ نفر نیز زن هستند.
بر اساس این گزارش، فعالیت ۲۲ بیمارستان و ۴۹۹ مرکز درمانی غزه متوقف شده است و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بخش مراقبت‌های ویژه، ساختمان عمل جراحی و بخش زایمان بیمارستان الشفاء را بمباران کرده‌اند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، در گزارش دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه آمده است که دو نوزاد نارس نیز به دلیل نبودن امکانات و امدادرسانی در بیمارستان جان باختند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه همچنین اعلام کرد که رژیم اشغالگر ۷۰ مسجد را به طور کامل، ۱۵۳ مسجد را به طور جزئی و ۳ کلیسا را تخریب کرده است.

یک منبع پزشکی فلسطین نیز از فوت چند بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان الشفاء به دلیل نبودن امکانات و خدمات‌رسانی خبر داد.

پایان پیام/.

 

در سی و ششمین روز از جنگ نوار غزه، درحالیکه اشغالگران به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند، به رغم هشدارها بمباران بیمارستان‌های غزه نیز ادامه دارد. نیروهای اشغالگر از طریق زمینی در تلاش برای کنترل بر غزه هستند، اما ضربات سختی از مقاومت فلسطین دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمد ابوسلمیه، مدیر مجتمع پزشکی الشفا به الجزیره گفت: خط اصلی اکسیژن بمباران شد و اشغالگران حکم به قتل عمد همه افراد مجتمع دادند. ما نمی‌توانیم برای مجروحان به دلیل قطع برق و اکسیژن کاری انجام دهیم.

وی اظهار کرد: پهپادهای اسرائیلی همه کسانی را که در حیاط بیمارستان در رفت و آمد بودند، بمباران می‌کنند. اکنون یک نوزاد جان خود را از دست داده‌است.

مدیر بیمارستان الشفا می‌گوید: جهان مردن ما را تماشا می‌کند، اما ما عدد نیستیم. اجساد روی انباشته شده و تلاش می‌کنیم آنها را در داخل بیمارستان دفن کنیم. ما نه آب داریم، نه غذا، نه برق، نه اینترنت و کاملاً از دنیا منزوی شده‌ایم. وضعیت فاجعه‌بار است، کودکان داخل بیمارستان منتظر مرگ هستند و تعداد بیماران بسیار زیاد است. بخش مراقبت‌های ویژه و اطفال و تجهیزات اکسیژن، کار را متوقف کردند.

مدیر بیمارستان الشفا افزود: با صلیب سرخ مذاکراتی داشتیم تا مقداری سوخت وارد بیمارستان‌ها کنیم، اما آنها گفتند، نیروهای اسرائیل با آن مخالفت کردند. وی اظهار کرد: ما با آنروا و سازمان جهانی بهداشت نیز در تماس هستیم، اما آنها نیز گفتند از ارائه هرگونه کمک به غزه و منطقه شمال معذورند.

وی افزود: کشتار صهیونیست‌ها در بیمارستان‌ها مستند و مستدل شده‌است، اما اشغالگران بدون توجه فقط به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

یک خبرنگار از داخل بیمارستان الشفا به الجزیره گفت: پس از قطع کامل برق بیمارستان تلاش کردیم دنبال منبع برق بگردیم تا برخی تجهیزات کار کنند و بتوانیم برخی بیماران را نجات دهیم.

این خبرنگار افزود: درگیری‌ها بسیار نزدیک به مجتمع پزشکی الشفا و تقریبا در ۲۰۰ متری تا ۵۰۰ متری بیمارستان است.

این خبرنگار از داخل بیمارستان الشفا گفت که برخی از آوارگان پس از بمباران مجتمع سعی کردند از آنجا فرار کنند، اما توسط نیروهای اشغالگر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

این روزنامه نگار تاکید کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند در ساختمان‌های مجتمع پزشکی الشفا با دیگران ارتباط برقرار کند یا در داخل آن رفت و آمدی داشته باشد.

وی افزود که یک سوم کسانی که در داخل مجتمع هستند کودکانند. وی ادامه داد، آتش سوزی در کنار بخش کلیه در داخل مجتمع پزشکی همچنان ادامه دارد.

نیروهای اشغالگر همچنین یک مسجد مقابل مجتمع پزشکی الشفا را بمباران کردند. این مسجد که مقابل این مجتمع پزشکی است و تمام کسانی که قصد خروج از بیمارستان داشتند، بمباران شدند.

به گفته خبرنگار الجزیره، نیروهای اشغالگر خانواده‌ای در حال تلاش برای خروج از مجتمع پزشکی الشفا بودند، بمباران کردند.

یک پزشک در داخل این مجتمع پزشکی نیز به الجزیره تاکید کرد: تمام ساختمان‌های اطراف بیمارستان بمباران شده و هر فردی در داخل محوطه‌های بیمارستان تکان بخورد هدف قرار می‌گیرد.

اشغالگران پس از بمباران بیش از یک بیمارستان و یک آمبولانس و پس از انکار بمباران بیمارستان المعمدانی و مقصر جلوه دادن مقاومت، همچنان بمباران خود را به صورت متمرکز و عمدی در اطراف چندین بیمارستان در مرکز و شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا انجام می‌دهند.

رادیو صدای فلسطین گزارش داد که در بیمارستان الشفا که توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی بمباران و محاصره شده، تعداد زیادی شهید «گمنام» وجود دارد.

خبرنگار الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، نیروهای این رژیم نفوذ خود را در اردوگاه الشاطی همجوار بیمارستان الشفا بیشتر کرده‌اند. این خبرنگار افزود: خودروهای آمبولانس به دلیل ادامه بمباران‌ها نمی‌توانند زخمی‌ها و اجساد شهدا را منتقل کنند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند، درگیری‌های شدیدی بین ارتش این رژیم و نیروهای مقاومت در اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه رخ داده‌ است.

همچنین نماینده وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: محوطه‌های داخلی بیمارستان الشفا هدف قرار گرفت و درحال حاضر آتش سوزی‌هایی در این محوطه‌ها رخ داده و مرگ افراد در نتیجه آتش‌سوزی خواهد بود نه تشنگی.

این نماینده وزارت بهداشت فلسطین افزود: نه غذا و نه آبی در بیمارستان الشفا پیدا نمی‌شود و همه مورد هدف قرار دارند. ما هیچ آبی برای خوردن نداریم و تعداد مرگ‌ومیرها بیشتر خواهد شد.

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه به الجزیره گفت: برق قطع است و ژنراتورها کار نمی‌کنند و ما در محاصره هستیم و نمی‌توانیم از جایمان تکان بخوریم.

به گفته او، اشغالگران مرتکب هولوکاست جدیدی در هدف قرار دادن بیمارستان الشفا شده‌اند.

وزیر بهداشت فلسطین از شهادت ۳۹ کودک و شیرخوار در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد

می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین در کنفرانس خبری گفت، ۳۹ کودک و شیرخوار که در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بودند به دلیل نرسیدن اکسیژن به آنها شهید شده‌اند.

الکیله افزود: بمباران مجتمع پزشکی الشفا با بمب فسفر سفید صورت می‌گیرد. بیمارستان القدس از کار افتاده و تنها بخش مراقبت‌های ویژه‌اش کار می‌کند که آن هم تنها تا ساعات دیگر می‌تواند کار کند.

به گفته وزیر بهداشت فلسطین، ۲۰ بیمارستان از مجموع ۳۰ بیمارستان در غزه به طور کامل از کار افتاده و بیمارستان‌ها مقابل چشمان جهانیان بمباران می‌شوند.

الکیله افزود: عمل‌های جراحی در داخل بیمارستان‌ها روی زمین بدون هیچ ماده بیهوشی و در زیر نور گوشی‌های همراه انجام می‌شود و این در تاریخ اصلا رخ نداده است.

ارتش رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه تمامی بیمارستان‌های غزه شد

ارتش اشغالگر با این دستور، خاطرنشان کرد که هزاران نفر همچنان در حیاط مجتمع پزشکی شفا هستند و باید تخلیه شوند.

ارتش اعلام کرد که در طول سه روز گذشته حداقل ۱۵۰ هزار نفر شمال غزه را ترک کردند.

درخواست پزشکان بدون مرز برای توقف حملات به بیمارستان‌ها

پزشکان بدون مرز نیز با بیان اینکه طی ساعات گذشته حملات به بیمارستان الشفا به شدت تشدید شد، اعلام کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم با کارمندان‌ خود در داخل بیمارستان الشفا تماس برقرار کنیم.

این نهاد افزود: به شدت نسبت به وضعیت بیماران، کادر پزشکی و زخمی‌ها که هنوز در داخل بیمارستان هستند، نگرانیم و درحالیکه برخی اصلا نمی‌توانند حرکت کنند.

پزشکان بدون مرز تاکید کرد: خواستار توقف فوری حملات به بیمارستان‌ها و حمایت از کادر درمان و بیماران و تاسیسات بهداشتی و پزشکی هستیم.

در همین حال، صلیب سرخ جهانی تاکید کرد که وضعیت سیستم بهداشتی در نوار غزه به نقطه بی‌بازگشتی رسیده است و سوخت و تجهیزات پزشکی تمام شده و برق قطع است.

صلیب سرخ با بیان اینکه جان هزاران غیرنظامی، بیمار و پرسنل پزشکی در غزه با توجه به این وضعیت در خطر است، خواستار حفاظت از بیماران و کارکنان مراقبت‌های پزشکی در بحبوحه تشدید حملات به مراکز درمانی شد.

وقوع هولوکاست در بیمارستان الشفا/ شلیک مستقیم مقاومت به پهپاد اشغالگران

همچنین وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: از ابتدای جنگ تعداد شهدای کادر درمان به ۱۹۸ تن افزایش یافته و ۵۳ خودروی امداد رسان و آمبولانس منهدم شده‌است.

وزارت بهداشت غزه افزود: ۱۳۵ تاسیسات بهداشتی هدف قرار گرفته و ۲۱ بیمارستان و ۴۷ مرکز درمانی از کار افتاده‌اند.

منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه قبلا گفت: «اگر زنده بمانیم شنبه یک گور جمعی در مجتمع الشفا برای دفن ۱۰۰ شهید ایجاد می‌کنیم، زیرا نمی‌توانیم برای دفن بیرون برویم.»

تیراندازی به هر کسی که در اطراف بیمارستان الشفا حرکت کند

مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه با بیان اینکه هر فردی که در اطراف بیمارستان الشفا حرکت کند مورد هدف هواپیماهای اشغالگر و تک تیراندازها قرار می‌گیرد، گفت: نمی‌توانیم برای مداوای مجروحان به بیرون برویم و آمبولانس‌ها نیز نمی‌توانند حرکت کنند.

خبرنگار الجزیره گفت که تماس با خبرنگاران در داخل بیمارستان الشفا در غزه قطع شده است.

شلیک بمب‌های فسفری به بیمارستان الشفا از نیمه‌شب 

اشغالگران از نیمه شب بمباران شدیدی را در مجاورت بیمارستان الشفا انجام داده‌اند. پس از اصابت گلوله به یکی از درهای آن، همچنان حملات به ساختمانی که بیماران و کادر پزشکی در آن مستقر هستند نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، در طول بمباران، اشغالگران از بمب‌های فسفری ممنوعه بین‌المللی استفاده کردند که به نوبه خود ممکن است جان بیمارانی را که بیش از سایرین در بیمارستان در معرض خطر هستند، تهدید کند.

خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از منابع محلی گزارش داد: هواپیماها و توپخانه‌های دشمن صهیونیستی بار دیگر حیاط بیمارستان الشفا و اطراف بیمارستان اندونزی را بمباران کردند که برق آن عصر جمعه به دلیل تمام شدن سوخت به طور کامل قطع شد.

شبکه المسیره نیز اعلام کرد، برق بیمارستان الشفا نیز به طور کامل قطع شده است.

۰ seconds of 0 secondsVolume 90%

ان بی سی: واشنگتن نمی‌تواند ادعای اسرائیل درباره وجود مقر حماس زیر بیمارستان الشفا را تایید کند

شبکه ان بی سی به نقل از دو منبع کنگره گزارش داد که واشنگتن نمی‌تواند ادعای صهیونیست‌ها درباره وجود مقر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در زیر بیمارستان الشفا در نوار غزه را تایید کند.

در این راستا، دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد که چیزی برای تایید ادعای ارتش اشغالگر مبنی بر قرار گرفتن مقر رهبری حماس در زیر بیمارستان الشفا پیدا نکرده است.

همچنین در ادامه حملات هوایی صهیونیست‌ها، خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، تعدادی شهید و زخمی شدند. همچنین در بمباران دشمن اشغالگر که منزلی در بیت لاهیا را هدف قرار داد، در تلفات اولیه هفت شهروند شهید شدند و قربانیانی نیز زیر آوار خانه هستند که در حال خارج شدن هستند. منابع فلسطینی گفتند: توپخانه سنگین شرق بیت لاهیا و بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف قرار داد و سرعت درگیری میان مقاومت با نیروهای دشمن تشدید شده است.

وزارت داخلی در غزه همچنین اعلام کرد، جنگنده‌های اشغالگران گروهی از شهروندان را در پشت مسجد الهدی در اردوگاه النصیرات هدف قرار دادند که تعدادی از شهدا و زخمی‌های این حادثه به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد: بر اثر بمباران یک منزل در اردوگاه النصیرات چهار تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

وزارت داخلی در غزه پیشتر از شهادت شش تن و زخمی شدن تعدادی بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی خبر داده بود که خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

این در حالی است که خبرنگار تلویزیون فلسطین الیوم در غزه گفت: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه با بمباران مدرسه البراق غزه با موشک و توپخانه دست به کشتار جدیدی زدند که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت.

منابع پزشکی اعلام کردند که ۵۰ شهید از داخل مدرسه که محل اسکان آوارگان مناطق مختلف نوار غزه است، بیرون آمد.

در این راستا خبرنگار الجزیره گزارش داد: درگیری‌های میان اشغالگران و مقاومت در چندین محور در غزه ادامه دارد.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در غزه تاکید کرد که ارتش اشغالگر با مقاومتی مواجه است که مانع از پیشروی آن شده و خسارات سنگینی را متحمل شده‌ است.

خبرنگار المیادین با بیان اینکه گردان‌های القسام موفق شدند تعدادی تانک رژیم صهیونیستی را در محله النصر منهدم کنند، خاطرنشان کرد: مقاومت در چهار محور در غرب غزه علیه نیروهای اشغالگرِ در حال نفوذ اقدام کرد. خبرنگار المیادین در مورد درگیری در غرب اردوگاه الشاطی گفت که اشغالگران ارتباطات خود را با برخی از نیروهایشان در این اردودگاه از دست داده‌اند.

حملات القسام و القدس به تجهیزات و هواپیمای اشغالگران

گروه مقاومت «گردان‌های القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین، امروز از انهدام یک پهپاد غول پیکر ارتش اسرائیل به نام «هرون تی پی» (ایتان) خبر داد.

گردان‌های القدس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این پهپاد شناسایی را مورد هدف قرار داده است. پهپاد ایتان با طول بال ۲۶ متر و طول بدنه ۱۳ متر به اندازه یک هواپیمای مسافربری است. ایتان، واژه‌ای عبری و به معنای «با صلابت» است.

از طرفی دیگر، صدای آژیرهای هشدار در کیسوفیم در غلاف غزه به صدا درآمد. القدس تاکید کرد: با موجی از موشک‌ها کیسوفیم را هدف قرار دادیم.

گردان‌های القدس همچنین تاکید کرد: تجمع نظامی اشغالگران در اطراف پایگاه نظامی مارس را با موشک و گلوله‌های سنگین خمپاره بمباران کردیم.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام گفت: نیروهای ما وارد درگیری‌های شدیدی شده‌و چندین خودروی صهیونیست‌ها را در تمامی محورها و نقاط پیشروی دشمن در غزه منهدم کرده‌اند.

همچنین آژیرهای خطر در منطقه بئیری در غلاف غزه به صدا درآمد.

گردان‌های القدس در ادامه نیز گفت: نیروهای ما وارد درگیری شدید با اشغالگران در منطقه تل الهوا و اردوگاه الشاطی شده‌اند و تعدادی زخمی در میان صفوف دشمن برجای گذاشتند.

گردان‌های القسام نیز اعلام کرد، سه خودروی نظامی اشغالگران را با گلوله‌های راکت یاسین ۱۰۵ در محور جنوب غرب شهر غزه هدف قرار داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، گردان‌های القسام اعلام کرد که پایگاه نظامی «مارس» را با خمپاره بمباران کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از توقف درگیری در اردوگاه جبالیا به مدت ۴ ساعت خبر داد

آویخای اردعی، سخنگوی ارتش اشغالگر امروز شنبه از توقف چهار ساعته درگیری‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در نوار غزه خبر داد.

ادرعی با انتشار توییتی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت: به ساکنان اردوگاه جبالیا پیام زیر را ارسال می‌کنیم: امروز در طول روز بین ۱۰ صبح (۱۰:۰۰) تا دو بعد از ظهر (۱۴:۰۰) برای اهداف بشردوستانه و به منظور ایجاد فرصت برای شما جهت پیوستن به صدها هزار نفری که از طریق محور صلاح الدین به سمت جنوب حرکت کرده بودند، تعلیق تاکتیکی فعالیت‌های نظامی را انجام خواهیم داد.»

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی خواستار حمایت از خبرنگاران غزه است

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی از صلیب سرخ و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا از خبرنگاران در نوار غزه حمایت کنند.

در حالی که اجلاس سران عرب و کشورهای اسلامی در ریاض آغاز به کار کرده حماس از رهبران کشورهای عربی و اسلامی در نشست ریاض خواست تا برای توقف جنگ غزه اقدام کنند.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت که رژیم اشغالگر طی ساعات گذشته چند بیمارستان را در غزه به صورت همزمان بمباران کرده است.

وی تاکید کرد که ادامه بمباران بیمارستان‌های غزه توسط رژیم صهیونیستی به فاجعه‌ای بزرگ منجر می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه به شبکه الجزیره گفت که از بامداد امروز (جمعه) حملات رژیم صعیونیستی به بیمارستان‌ها در غزه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بامداد امروز بیمارستان الرنتیسی در غزه و اطراف بیمارستان شفا را به شکل مستقیم هدف قرار داده است.

,cارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بمباران بخشی از بیمارستان کودکان الرنتیسی در نوار غزه به آتش سوزی در آن منجر شده و جان کودکان بیمار و مجروح با خطر جدی مواجه است.

انتهای پیام

سی و چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی | نبردهای شدید در چندین جبهه در میان حملات بی‌وقفه اشغالگران

نبردهای زمینی مابین نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر اسرائیل در حومه و شمال نوار غزه در سی و چهارمین روز از آغاز جنگ ادامه دارد؛ حملات هوایی اشغالگران به مناطق پرجمعیت و مملو از غیرنظامیان بیش از ۱۰۵۰۰ شهید برجای گذاشته است.

ارتش اشغالگر با محاصره غزه و جلوگیری از رسیدن مواد غذایی به ساکنان شمال نوار غزه تلاش می‌کند در عملیات زمینی خود پیشروی کند این در حالی است که نیروهای مقاومت با آنها مقابله می‌کنند؛ از سوی دیگر جنگنده‌های اشغالگران حملات خود را به مناطق مسکونی تشدید کردند تا راه را برای حملات زمینی هموار کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی بر اثر حملات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ، به ۱۰۸۱۲ نفر از جمله ۴۴۱۲ کودک و ۲۹۱۸ زن رسید.

وی افزود: تعداد مجروحان نیز از ابتدای جنگ تاکنون به ۲۶۹۰۵ افزایش یافت.

تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان درصدد تصویب قطعنامه هایی در حمایت بیشتر از این رژیم برآمده ند.

منبع : شبکه تلویزیونی العالم


 

از اغاز جنگ در غزه در ۷ اکتبر تاکنون ، رژیم کودک کش صهیونیستی ۱۰۷۱ کشتار دستجمعی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری ها رژیم صهیونیستی طی یک ماه گذشته ۳۰ هزار تن مواد منفجره بر شهر غزه فروریخته است.

پایان .

سخنگوی برنامه جهانی غذا هشدار داد به دلیل کمبود سوخت،‌ فعالیت نانوایی‌ها در غزه با مشکل مواجه و فعالیت تعداد زیادی از نانوایی‌ها متوقف شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی برنامه جهانی غذا روز سه شنبه هشدار داد که کمبود سوخت در غزه، بزرگترین چالشی است که با آن مواجه هستند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می کرد، افزود: «کمبود سوخت و آب بهداشتی، فعالیت نانوایی ها در غزه را با مشکل مواجه کرده و تا پیش از این با ۲۳ نانوایی در غزه همکاری می‌کردیم اما الان فقط یک نانوایی وجود دارد».

سخنگوی برنامه جهانی غذا اضافه کرد: «در حال حاضر در شرایط بسیار سختی در غزه فعالیت داریم و به دلیل قطع و وصل شدن ارتباطات، هرج و مرج ایجاد شده است».

وی در ادامه گفت: «بحران غزه، از سخت‌ترین بحران‌های جهانی است که با آن مواجه هستیم».

جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه به حدی رسیده است که بر اساس آخرین آمار روزانه ۱۶۰ کودک در غزه شهید می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» گزارش‌های وزارت بهداشت فلسطین نشان داد که روزانه حدود ۱۶۰ کودک در غزه  در جریان حملات صهیونیست‌ها کشته می‌شوند.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر سه شنبه اعلام کرد که شمار  تلفات حملات رژیم اسرائیل در غزه به ۱۰۳۲۸ نفر از جمله ۴۲۳۷ کودک و ۲۷۱۹ زن رسیده است.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، اعلام کرد که در سایه بمباران بی‌سابقه و مستمر رژیم صهیونیستب به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته، به طور میانگین هر ده دقیقه در نوار غزه، یک کودک فلسطینی به شهادت می‌رسد و دو کودک دیگر مجروح می‌‌شوند.

آنروا طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، در روز دوشنبه (۶ نوامبر)، تاکید کرد که این آمار در بحبوحه جنگی است که اشغالگران اسرائیل برای سی و یکمین روز متوالی علیه نوار غزه و مردم آن ادامه می‌دهند.

آنروا در ادامه با اشاره به این‌که «حفاظت از غیرنظامیان در جریان این درگیری‌ها نه یک آرزو  یا یک هدف ایده‌آل، که یک وظیفه و تعهد در قبال بشریت مشترک است»، بر «ضرورت حفاظت از غیرنظامیان در هر کجا که هستند» تاکید کرد.

پایان پیام/./ ت ۵

 

 

 

رسانه آمریکایی خبر داد که دولت جو بایدن به کنگره این کشور خبر داده که درصدد ارسال بمب‌های هوشمند به رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطینیان، خبرها از تدارک دولت جو بایدن برای فرستادن محموله بمب‌های هوشمند به فلسطین اشغالی حکایت دارد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد، دولت آمریکا در نظر دارد که بمب‌های هوشمند به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منبع مطلع خبر داد، دولت جو بایدن در تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) به صورت کتبی و رسمی به رهبران کنگره آمریکا این مضوع را اطلاع داد.

طبق اعلام دولت بایدن به کنگره، دولت می‌خواهد محموله موشک هوشمند از «خانواده اسپایس» به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

تدارک جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دولت این کشور برای تقویت کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام می‌شود که واشنگتن از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، در حال کمک به این رژیم است.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی بدون توجه به تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی شامل کودکان و زنان بی پناه، در حال حمایت از رژیم صهیوینستی هستند و حتی خواستار آتش بس هم نمی‌شوند.

 اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تل‌آویو در خصوص وجود گذرگاههای امن برای آوارگان و کادر درمان دروغ می‌گوید، خاطر نشان کرد: گذرگاههای امنی که اسرائیل درباره آن سخن می‌گوید، فقط گذرگاه مرگ به شمار می‌رود.

روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به مکاتباتی که مشاهده کرد، خبر داد که شرکت «رافائل یو اس ای» سازنده بمب‌های هوشمند، این تسلیحات را برای استفاده توسط وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به شرکت مربوطه اسرائیلی منتقل خواهد کرد.

پایان پیام/م

 

 

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از ۹۷۰۰ نفر عبور کرده و طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۲۴۳ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، آمار جدید شهدای فلسطینی را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت رژیم صهیونیستی از ۳۰ روز گذشته در حال پاکسازی نژادی و کشتار مردم فلسطین است.

او در ادامه با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ نفر به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد شمار شهدا به ۹۷۷۰ نفر رسیده که از این تعداد ۴۸۰۰ نفر کودک هستند.

براساس این بیانیه، بیمارستان‌های غزه دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند و تنها تا چند ساعت دیگر بسیاری از آن‌ها امکان فعالیت خواهند داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در پایان از تمام طرف‌های ذیربط خواست گذرگاهی امن برای ارسال کمک‌‌های بشردوستانه از جمله سوخت به نوار غزه ایجاد کنند.

این حملات در حالی علیه نوار غزه ادامه دارد که «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده است.

این وزیر صهیونیست امروز با شرکت در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به مجری برنامه درباره حمله با بمب اتم به نوار غزه گفته بود که این هم یکی از راه‌ها برای نابود کردن فلسطینیان است.

 

پایان پیام/

در جنگ و کشتاری که این روزها رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آغاز کرده، ارتش این رژیم سلاح‌های کُشنده و پیشرفته‌ای را به کار گرفته که برخی از آنها برای اولین بار در یک عملیات نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله آنها اسلحه جدیدی موسوم به «نیش آهنی» است که رژیم اشغالگر برای اولین بار در این جنگ از آن برای کشتار غیرنظامیان در غزه استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، با آغاز جنگ زمینی، ارتش رژیم اشغالگر ورود خمپاره نقطه‌زن Iron Sting را که به نام «نیش آهنی» مشهور است و اولین استفاده عملی از آن را اعلام کرد و بر اساس آنچه ارتش اشغالگر مدعی شد، یگان «ماجلان» از این سلاح علیه سکوهای پرتاب موشک متعلق به جنبش حماس استفاده کرده‌است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، یگان ماجلان از روز چهارم جنگ در غزه از «نیش آهنی» استفاده کرد تا اینکه فعالیت خود را به جبهه شمالی و مقابله با حزب‌الله لبنان منتقل کرد.

آحارونوت در ادامه نوشت، یگان ماجلان حدود ۱۲ خمپاره مدل «نیش آهنی» را از زمان آغاز درگیری‌ها شلیک کرده که نیمی از آنها علیه غزه و نیمی دیگر به سمت جنوب لبنان شلیک شد و همین‌طور این یگان از حدود ۵۰ خمپاره معمولی نیز استفاده کرد.

نیش آهنی سال ۲۰۲۱ توسط یک شرکت صهیونیستی تولید شد

خمپاره‌های «نیش آهنی» توسط شرکت صهیونیستی Elbit Systems تولید شد و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پس از آزمایش آن در جنوب اراضی اشغالی و آغاز تولید آن توسط ارتش، در مارس ۲۰۲۱ برای اولین بار از آنها رونمایی کرد.

به نوشته newsweek، این شرکت صهیونیستی اعلام کرد که خمپاره‌ها برای اصابت دقیق به اهداف چه در فضاهای باز و چه در محیط‌های شهری از لیزر و جی‌پی‌اس استفاده کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه جدیدترین تسلیحات خود را به خدمت‌ گرفته‌است

بنی گانتس، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که «این سلاح به ارتش این امکان را می‌دهد که ضمن رعایت اصول قانونی و اخلاقی جنگ، با دشمنانی که در داخل محیط‌های غیرنظامی و شهری پنهان شدند، مقابله کند»، اما این اتفاق در جنگ فعلی با بیش از ۹ هزار شهید که نیمی از آنها کودکان هستند، اتفاق نیفتاد.

ویژگی‌های اسلحه تیغ آهنی چیست؟

«نیش آهنی» یک خمپاره نقطه‌زن است که با کمک لیزر و سیستم موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) شناخته می‌شود، مهمات اصلی آن همان خمپاره‌های با کالیبر ۱۲۰ میلیمتر است که از دقت بالایی برخوردار است.

این اسلحه بسته به مهمات مورد استفاده، برای هدف قرار دادن مساحت بزرگی به طول یک تا ۱۲ کیلومتر طراحی شده‌است.

ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه جدیدترین تسلیحات خود را به خدمت‌ گرفته‌است

مهمترین ویژگی این اسلحه این است که در مناطق باز و شهری استفاده می‌شود و به شکل خاص برای جنگ غزه ساخته شد.

طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، ویژگی دیگر این اسلحه قدرت تخریب بتن است که باعث شده در جنگ‌های شهری قدرت بالایی داشته باشد و همین امر برتری بزرگی به نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات‌هایی می‌بخشد که نیازمند دقت و حداقل خسارات جانبی است، اما با وجود قدرت تخریبی بالای این سلاح، صدور حکم درباره ویژگی‌های آن هنوز زود است چراکه مقاومت فلسطین همواره مردم خود را به غافلگیری‌های بسیاری در مقابله با تسلیحات جدید و پیشرفته صهیونیستی عادت داده‌است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات علیه مردم بی‌دفاع غزه و کادر درمان، جمعه شب (امشب) دروازه بیمارستان الشفاء را بمباران کردند.

15 شهید و ده ها زخمی در بمباران بیمارستان الشفاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دروازه بیمارستان الشفاء را بمباران کردند که در نتیجه آن ۱۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره به نقل از مدیر بیمارستان الشفاء به کشتار در اطراف این بیمارستان اشاره کرد و گفت که تیم‌های پزشکی و امدادگران در میان شهدا هستند.

مدیر بیمارستان الشفاء همچنین گفت که برخی از زخمی‌های این بیمارستان به دلیل کمبود امکانات و خدمات به شهادت رسیدند.

در همین ارتباط وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سه بیمارستان الشفاء، القدس و الاندونیسی را بمباران کرد.

رسانه‌ها امروز جمعه، سوم نوامبر و در بیست و هشتیمن روز نبرد «طوفان الاقصی» اعلام کردند که با تداوم بمباران هوایی نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم اشغالگر، تعداد شهدای فلسطینی از ۹ هزار فراتر رفت.

ارتش رژیم اشغالگر علاوه بر بمباران هوایی غزه و کشتار غیرنظامیان، تا به امروز و در حالی که تلفات نظامیانش افزایش یافته است، مدعی پیش‌روی در عملیات نظامی در نوار غزه شد

پایان پیام/

 

 

 

 

 

وزارت بهداشت فلسطینی، در بیست‌وهشتمین  روز جنگ غزه، شمار قربانیان این جنگ را ۹۰۶۱ شهید و ۳۲۰۰۰ مجروح اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، امروز (پنجشنبه، ۲ نوامبر)، در بیست‌وهفتمین روز نبرد «طوفان الاقصی» جدیدترین آمار قربانیان حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرد.

به نوشته الجزیره، وی تصریح کرد که رژیم اشغالگر همچنان در حالی ارتکاب جنایت، یکی پس از دیگری است و بر روی مناطق مسکونی متمرکز است و طی ۲۴ ساعت اخیر، مرتکب ۱۵ جنایت و شهادت ۲۵۶ نفر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد که شمار شهدای غزه تا به امروز به ۹۰۶۱ نفر از جمله ۳۷۶۰ کودک و ۲۳۲۶ زن و شمار مجروحان به ۳۲۰۰۰ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۲۰۶۰ نفر مفقود اعلام شده‌اند که در زیر آوارند و ۱۱۵۰ نفر از آنها کودکند.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی برای بیست‌وهفتمین روز متوالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

این مقام وزارت بهداشت فلسطین، امروز همچنین درخصوص یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع به دلیل توقف ژنراتور برق در بیمارستان اندونزی و بیمارستان الشفاء هشدار داد و از همه طرف‌ها خواست تا هرچه سریع‌تر کریدور انسانی امنی را برای ارسال کمک‌های پزشکی به غزه ایجاد کنند. ۱۶ بیمارستان و ۳۲ مرکز ارائه خدمات اولیه پزشکی تاکنون به دلیل بمباران‌ها یا اتمام سوخت از مدار خدمات‌رسانی خارج شده‌اند.

صبح امروز وزیر بهداشت ترکیه نیز رسما تایید کرد که از شب گذشته بیمارستان ترکی الصداقه، که تنها بیمارستان تخصصی غزه برای درمان بیماران سرطانی بود، از خدمت خارج شده است.

کتائب شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست و بیش از هفت دهه جنایت علیه ملت فلسطین، با اجرای عملیات پیش‌دستانه طوفان الاقصی، به اراضی اشغالی فلسطین حمله کرد و در مقابل نیز رژیم اشغالگر بمباران شدید نوار غزه را کلید زد که تاکنون هزاران نفر را شهید و مجروح و آواره کرده است.

پایان پیام/

میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست که از چند محور به غزه رخنه کرده‌اند، نبرد سنگینی جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردانهای قسام از هدف قرار دادن یک تانک دیگر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

در بیانیه قسام آمده است: یک تانک صهیونیست که در کنار آن نظامیان صهیونیست قرار داشتند را در منطقه جحر الدیک با موشک یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادیم.

قسام همچنین از هدف قرار دادن یک جنگ افزار رژیم صهیونیستی در محور شمال غرب غزه با موشک یاسین ۱۰۵ خبر داد.

همچنین قسام به هدف قرار دادن یک بولدزر نظامیان صهیونیست در شمال غرب غزه اشاره کرد.

این در حالی است که درگیری های شدیدی میان نظامیان رژیم صهیونیستی که از دو محور جنوب غرب و جنوب شرق غزه رخنه کرده با رزمندگان مقاومت فلسطین جریان دارد.

در شمال غرب شهر غزه هم درگیری شدیدی جریان دارد.

همزمان صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطرف غزه به صدا درآمد.

کد خبر ۵۹۲۸۱۹۸

یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های قدس از درگیری شدید مبارزان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که مبارزان مقاومت در محورهای الزیتون و الکرامه به شدت با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند.

این فرمانده میدانی در ادامه تصریح کرد: اطمینان داریم که نظامیان دشمن را هدف قرار داده‌ایم و خساراتی را به آنان تحمیل کرده‌ایم.

علاوه بر این گردان‌های قدس بیان کرد که توپخانه مقاومت به گلوله‌باران نظامیان دشمن و تجهیزات نظامی آنان در مناطق جنوبی نوار غزه و شرق شهرک الزیتون ادامه می‌دهد و در این اقدام از خمپاره‌های سنگین و موشک‌های «ال ۱۰۷۷» استفاده می‌کند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که دو تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه مدرسه الزراعه در بیت حانون با ۳ موشک یاسین ۱۰۵۵ هدف قرار داده است.

از سوی دیگر گردان جنین وابسته به گردان‌های قدس نیز تاکید کرد که در جریان درگیری‌های دو روز پیش موفق شده با منفجرکردن بمب «التامر» در بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت برساند یا زخمی کند.

همچنین بنا بر گزارش‌ها آژیر هشدار در مناطق اشغالی اطراف نوار غزه به صدا درآمده است.

کد خبر ۵۹۲۸۰۳۵

 

 

 

 

 

در پی تداوم حملات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، وزارت بهداشت اعلام کرد که شمار شهدا به ۸۵۲۵ نفر رسیده است؛ ۳۵۴۲ تن از مجموع شهدا کودک، و ۲۱۸۷ نفرشان هم زن هستند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۸۵۲۵ نفر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت غزه امروز سه‌شنبه ۳۱ اکتبر، اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه به ۸۵۲۵ نفر رسیده است که ۳۵۴۲ تن آن‌ها کودک، و ۲۱۸۷ نفرشان زن هستند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه افزود که نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صبح امروز بیمارستان «الصداقه» ترکیه را هدف حملات خود قرار دادند.

وی ادامه داد: شروع شمارش معکوس برای توقف ژنراتورهای اصلی در بیمارستان‌های الشفا و اندونزی را اعلام می‌کنیم؛ روز چهارشنبه (فردا) فعالیت در بیمارستان‌های الشفا و اندونزی متوقف خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: از مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را باز کند و از درست انجام شدن روند ارسال کمک‌های پزشکی، سوخت و خروج مجروحان اطمینان حاصل کند.

وی همچنین از شهروندان فلسطینی خواست تا برای اهدای خون سریعاً به بیمارستان‌های نوار غزه مراجعه کنند.

امروز و در بیست و پنجمین روز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، اشغالگران مدعی تداوم تحرکات زمینی خود در اطراف نوار غزه هستند و اذعان می‌کنند قصد گسترش عملیات را دارند؛ جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در پاسخ به جنایات تل‌آویو، به حملات موشکی خود علیه شهرک‌های اشغالی ادامه می‌دهد.

«ابوحمزه»، سخنگوی سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شب گذشته تأکید کرده بود: نظامیان رژیم صهیونیستی بارها در کمین‌های نیروهای مقاومت گرفتار شده‌اند؛ انگشتان نیروهای مقاومت، همچنان بر روی ماشه است و حملات راکتی نیز متوقف نخواهد شد.

کشورهای عربستان سعودی، کویت و عمان امروز هم بار دیگر بر لزوم اعلام آتش‌بس در نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه تاکید و تصریح کردند که عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به بهانه «دفاع از خود» قابل پذیرش نیست.

پایان پیام/

ارتش رژیم صهیونیستی برای بیست و پنجمین روز به بمباران شدید نوار غزه ادامه می‌دهد، از آن طرف، ایلات هدف حمله یک پهپاد قرار گرفت و رسانه‌های عبری مدعی شدند این پهپاد را بر فراز دریای سرخ ساقط کردند و آژیرهای خطر در بسیاری از شهرهای اشغالی به صدا درآمدند. نیروهای مقاومت با نیروهای زمینی اشغالگران در مرزهای شمالی غزه مقابله می‌کنند.

به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه آژیرها در «کرم شالوم» و شهرک «کیسوفیم» در مجاورت غلاف غزه به صدا درآمدند. آژیرهای خطر در ایلات نیز بعد از انتشار اخباری مبنی بر ورود یک پهپاد به حریم هوایی این منطقه به صدا درآمدند. شهرک نشینان از شنیده شدن صدای سه انفجار خبر دادند. رادیو اشغالگر گفت، یک پهپاد در حریم هوایی ایلات مشاهده شد که باعث شد سامانه‌های دفاع هوایی فعال شوند. رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد، یک پهپاد را بر فراز دریای سرخ سرنگون کرده است.

رسانه‌های عبری ادعا کردند، این پهپاد از یمن و از سمت دریای سرخ وارد حریم هوایی ایلات شده بود و رهگیری شد.

رسانه‌های عبری درخصوص نگرانی‌ها از نفوذ پهپاد به منطقه ایلات مدعی شدند: ترجیح اکثر و منطقی ما این است که منبع آن یمن بوده است. رئیس منطقه ایلات نیز در این باره گفت، سامانه‌های دفاع هوایی بیش از پیش در این منطقه فعال خواهند شد.

این درحالی است که آژیرهای خطر بامداد روز سه‌شنبه و در بحبوحه شلیک گلوله‌ها از نوار غزه در نقب غربی و شهر عسقلان در جنوب اراضی اشغالی به صدا درآمده بودند. این پس از حملات موشکی روز دوشنبه است که تعدادی از شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو و حومه آن و شهرهای غلاف غزه (اطراف نوار غزه) را هدف قرار دادند.

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در بحبوحه تشدید اوضاع در جنگ غزه هشدارهای مستمری اعلام کرده است.

رسانه‌های عبری از انفجارهایی در ریشون لیتزیون خبر دادند. این حمله جدید پس از آن صورت گرفت که اوایل عصر دوشنبه هشدارهایی در ریشون لیتزیون، نس زیونا و اللد مطرح شد. «گردان‌های القدس» اعلام کرد که شهر عسقلان را در ساعت ۹:۰۰ با رگبار موشکی شدید بمباران کرد. منابع عبری گزارش دادند که قطعات یک موشک باعث تخریب در ریشون لیتزیون شد.

ارتش اشغالگر با مقاومت شدید مبارزان فلسطین در شمال غزه مواجه است

به گزارش خبرنگار العربی الجدید، ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا بیشتر به مناطق مرزی شمال غزه نفوذ کند، و این مناطق از صبح شاهد شدیدترین درگیری‌های مسلحانه بین مقاومت و ارتش اشغالگر بوده است. درگیری‌ها و انفجارهای ناشی از گلوله‌های خمپاره شرق القراره در خان یونس را دربرگرفت.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی را در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادیم. القسام همچنین گفت: مبارزان القسام از یک کمین مستحکم به سمت نیروهای اشغالگر که به شمال غزه نفوذ کردند، آتش گشودند و آنها را با گلوله‌های خمپاره الیاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند. القسام در بیانیه دیگری افزود: مبارزان القسام یک خودوری صهیونیست‌ها در شرق ایرز با یک بمب و دو گلوله خمپاره الیاسین ۱۰۵ منهدم کردند.

القسام پیش از این در بیانیه‌ای در تلگرام خود نوشت: مبارزان القسام با مسلسل با نیروهای دشمنِ در حال نفوذ به محور جنوب غزه، درگیر شده و چهار خودرو را با گلوله‌های سلاح زره کوب آل یاسین ۱۰۵ و تله‌های انفجاری هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: گردان‌های القسام دو تانک و بولدوزر رژیم صهیونیستی را در شمال غرب محور غزه با دو فروند گلوله سلاح آل یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که مبارزان آن در حال مقابله با نیروهای ارتش اشغالگرِ در حال نفوذ به جنوب نوار غزه و درگیری با آنها با مسلسل و موشک هستند.

درگیری‌ها در طول شب بین گروه‌های مقاومت و نیروهای اشغالگر در مناطق شرق جبالیا و شمال غرب بیت لاهیا متوقف نشد و ادامه داشت. رسانه‌های عبری در این باره اعلام کردند، در طول شب شدیدترین درگیری بین افراد مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در شمال و شرق غزه رخ داد.

منبعی در مقاومت: در حال مقابله با تلاش‌های دشمن برای پیشروی به سمت شمال هستیم

یک منبع در مقاومت فلسطین به العربی الجدید گفت: عناصر مقاومت در حال مقابله با نیروهای دشمن هستند که در حال تلاش برای پیشروی در مناطق شمالی نوار غزه، شمال غربی بیت لاهیا، شرق و شمال بیت حانون و شرق جبالیا هستند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش اشغالگر در تلاش برای پیشروی خود از پوشش آتش سنگین از هوا و زمین استفاده می‌کند.

این منبع با اشاره به اینکه ارتش اشغالگر خودروهای نظامی خود را در مناطق مرزی تقویت کرده است، گفت: در مناطقی که قصد نفوذ دارد با آن جنگ می‌کنیم.

وی افزود: «از تسلیحات ضد زره و خمپاره برای حمایت از نیروهایمان که مستقیماً با نیروهای اشغالگر درگیر هستند، استفاده می‌کنیم.»

همزمان با این تحولات خبرنگار المیادین اعلام کرد، تعدادی شهید و زخمی از زیر آوار منزل خانواده حجازی و الزهار در رفح بیرون کشیده شدند. این منازل در حملات صبح امروز بمباران شدند. رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که در بمباران خانه خانواده الزهار در تل السلطان در غرب رفح در جنوب نوار غزه یک زن شهید و دو تن مجروح شدند.

یک منبع پزشکی به الجزیره گفت که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه را در محله‌های الزیتون و الزوایده هدف قرار داد، بیش از ۲۰ تن از جمله تعدادی کودک شهید و تعدادی زخمی شدند.

منابع مطبوعاتی و محلی اعلام کردند که در بمباران خانه خانواده ابوشماله در نزدیکی مقر خدمات پزشکی در منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه دست‌کم ۱۸ تن شهید شدند.

منابع افزودند: هواپیماهای اشغالگران به یک ساختمان چهار طبقه در محله الزیتون در جنوب شرقی غزه حمله کردند که در نتیجه آن هفت شهروند شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که حملات گسترده رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌هایی با قدرت تخریب بالا، محله‌های الزیتون، الشجاعیه و التفاح را هدف قرار داد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی بمباران شدیدی را در بیت حانون و شیخ زاید در مجاورت بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه انجام دادند و همچنین نزدیکی مرکز فرهنگی ارتدکس در تل الهوا در مرکز غزه را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در آسمان غرب و شمال شهر غزه بمب آتش زا پرتاب کرد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را در مجاورت بیمارستان الشفاء در غرب غزه انجام دادند و حملات توپخانه‌ای در مجاورت بیمارستان اروپایی ادامه یافت.

خبرنگار روسیا الیوم همچنین گفت: هواپیماهای اسرائیلی حملات شدیدی به اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه انجام دادند و هدفی در کنار بانک فلسطین در منطقه دوربرگردان زاید در شمال نوار غزه و خانه خانواده البنا روبروی قبرستان الفلوجا در شمال غزه بمباران شدند.

خبرنگار خبرگزاری شهاب نیز اعلام کرد، سه زخمی در پی حمله توپخانه‌ای به منطقه میدان ابو شرخ در شمال غزه به بیمارستان اندونزی منتقل شدند. همچنین گروهی از آوارگان در منطقه توام در شمال غزه هدف حملات توپخانه قرار گرفتند.

انفجار موتورسیکلت در خان یونس در جنوب نوار غزه تعدادی شهید و تعدادی زخمی برجای گذاشت. مناطق بیت حانون، بیت لاهیا، العطاطره و شمال غرب شهر غزه شاهد بمباران خشونت آمیز هواپیماهای اشغالگر بود. مناطقی در بریج، شرق خان یونس و شرق رفح نیز شاهد حملات هوایی اشغالگران و گلوله باران توپخانه بود.

وزارت داخلی فلسطین در غزه اعلام کرد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی یک آپارتمان مسکونی روبروی نانوایی نصیرت در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که بر اثر آن تعدادی زخمی شدند.

خبرنگار روسیا الیوم در ادامه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات خشونت آمیزی به اطراف بیمارستان القدس در غرب غزه انجام دادند.

رسانه‌ها می‌گویند: «۱۴ شهید پس از هدف قرار گرفتن منزل خانواده حمدان در منطقه الدعوه، خیابان ۱۸، در اردوگاه نصیرت، به بیمارستان الاقصی منتقل شدند. شهدا از خانواده‌های المقوسی و البکری هستند.»

در حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه، سه شهروند شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

وحشت در بیمارستان قدس پس از بمباران مناطق اطراف آن

هلال احمر فلسطین بامداد سه شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مواضعی را در شمال نوار غزه بسیار نزدیک به بیمارستان قدس بمباران کرد درحالیکه هزاران غیرنظامی در برابر بمباران در آنجا پناه گرفته‌اند.

هلال احمر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ساختمان بیمارستان می‌لرزد و غیرنظامیان آواره و کادر بیمارستان احساس ترس و وحشت می‌کنند.»

هلال احمر فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که همین منطقه شامگاه یکشنبه مورد بمباران مشابهی قرار گرفته است.

اشغالگران خانه صالح العاروری در کرانه باختری را منفجر کردند

صبح روز سه شنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی خانه صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس را در شهر عاروره در نزدیکی رام الله در کرانه باختری اشغالی منفجر کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای مشترک ارتش به حدود ۳۰۰ نقطه در نوار غزه از جمله اهداف حماس حمله کردند.

ارتش اشغالگر از ۲۳۸ اسیر در نزد حماس صحبت کرد

سی ان ان به نقل از یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، این رژیم می‌داند که ۲۳۸ اسیر در دست حماس است و متعهد است که برای آزادی همه آنها دست به هر کاری بزند.

این سخنگو ادعا کرد: «حماس از گروگان‌ها به عنوان ابزار فشار و جنگ روانی استفاده می‌کند و ما در بازی‌های ذهنی آن نمی‌افتیم.»

او گفت: «می‌دانیم که نبرد طولانی و سخت خواهد بود، اما از همه توان خود استفاده می‌کنیم.»

 

 

دفتر تبلیغات دولتی در غزه اعلام کرد که در اثر تجاوز ۲۳ روز گذشته صهیونیست ها به نوار غزه ۱۰ هزارنفر شهید ومفقود وزیر اوار مانده اند.

این دفتر تبلیغاتی افزود ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه به تجاوز هوائی وزمینی خود به نوار غزه ادامه داد که در اثر ان ده های نفر شهید وزخمی شدند.

از سوی دیگر وزارت کشور غزه روز یکشنبه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی یک اتوبوس را در جنوب شهر غزه مورد حمله قرار داد که در اثر ان جچند فلسطینی شهید وزخمی شدند.

 

 

 

 

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز جزئیات جدیدی از حملات گسترده شب گذشته به نوار غزه منتشر کرد و مدعی حمله به ۱۵۰ هدف زیرزمینی غزه و شهادت فرمانده پدافند هوایی حماس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی که شب گذشته حملات هوایی گسترده‌ای را علیه نوار غزه انجام داد به نحوی که شبکه رادیو ارتش اسرائیل، این حملات را بی‌سابقه توصیف کرد، امروز (شنبه، ۲۸ اکتبر) در بیست‌ودومین روز جنگ علیه غزه، جزئیاتی در خصوص این حمله ارائه کرد.

در حالی که شب گذشته منابع رسانه‌ای از تسریع روند مذاکرات برای آتش‌بس در غزه سخن می‌گفتند، ارتش رژیم اشغالگر به حملات خود علیه نوار غزه تشدید بخشید و امروز ادعا کرد: «با ۱۰۰ جنگنده، به ۱۵۰ هدف زیرزمینی در شمال غزه ازجمله تونل‌های جنگجویان جنبش حماس حمله کردیم. شماری از نیروهای این جنبش از بین رفتند و مقرهای نظامی و زیرساخت های زیرزمینی این جنبش از بین رفت».

شبکه خبری «المیادین» نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست در حملات هوایی شب گذشته خود به غزه از سلاح‌های پیشرفته ضد استحکامات استفاده کردند.

ارتش رژیم اشغالگر امروز همچنین از شهادت «علی ابورکبه» از رهبران مهم حماس و فرمانده سامانه پدافند هوایی و پهپادی جنبش حماس خبر داد.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی طی پستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) مدعی شد که ارتش رژیم موقت و دستگاه امنیت عمومی (شاباک)، شب گذشته موفق به «پاکسازی» این فرمانده حماس شده است.  وی مسؤول اداره سامانه‌های پهپادی و پاراگلایدری، شناسایی هوایی و پدافند هوایی حماس بود.

وی همچنین ادعا کرد که ابورکبه، در انجام حملات هفتم اکتبر جاری علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و پایگاه‌های نظامی اطراف نوار غزه و نفوذ رزمندگان حماس با پاراگلایدر و حملات پهپادی علیه مواضع ارتش اشغالگر نقض مهمی داشت.

در واکنش به حملات گسترده شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه، نیروهای مقاومت نیز مناطق زیادی را در عمق فلسطین اشغالی هدف حملات راکتی قرار دادند.

و  در پی این حملات، آژیرهای خطر در تل‌آویو، عسقلان، زیکیم، الرمله و چند شهرک اسرائیلی به صدا درآمد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *