آمار تلفات انسانی و خسارات مادی در جنگ پنج ساله یمن

شفقنا- ۹ فروردین – با ورود جنگ یمن به شش سالگی خود و با گذشت بیش از پنج سال، یک مرکز حقوق بشری یمنی آمار تمامی جنایت‌های ائتلاف سعودی را اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، نهاد حقوق بشری «عین الانسانیه» روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که جمع کشته‌ها و مجروحان این جنگ تا کنون به ۴۲۵۸۲ تن رسیده است.

طبق این گزارش ۱۶۶۱۸ نفر تا کنون کشته شده‌اند که از این میان ۳۷۲۵ نفر کودک و ۲۳۵۷ تن دیگر زن هستند. ۲۵۹۶۴ نفر نیز زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۳۹۴۲ تن کودک و ۲۷۲۱ نفر دیگرشان از زنان هستند.

همچنین ۸۶۱۰ زیرساخت یمن تخریب شده یا بخشی از آن آسیب دیده است. حملات ائتلاف سعودی موجب تخریب ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۲۹۷ ایستگاه تولید برق و ۵۲۰ ایستگاه ارتباطی شده است

طبق اعلام نهاد حقوق بشری «عین الانسانیه» آمار دقیق خسارت‌های وارده به زیر ساخت‌ها و تأسیسات یمن از این قرار است:

۱۹۹۰ انبار و شبکه آب،۱۹۵۳ مورد تأسیسات دولتی و ۳۸۱۹ جاده و پل هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار گرفته و تخریب شده است.

۴۵۸۰۶۱ منزل مسکونی و ۴۶۸۲۲۹ تأسیسات خدماتی آسیب دیده است. ۱۷۳ ساختمان دانشگاهی، ۱۳۳۶ مسجد، ۳۵۷ تأسیسات گردشگری و ۳۸۵ بیمارستان و مرکز درمانی نیز تخریب شده است.

همچنین ۱۰۷۲ مدرسه و مرکز آموزشی، ۶۴۵۶ زمین کشاورزی، ۱۲۰ مورد تأسیسات ورزشی و ۲۴۱ مرکز گردشگری و ۴۶ مرکز رسانه‌ای آسیب دیده‌اند.

در این راستا ۲۱۴۶۲ تأسیسات اقتصادی نیز نابوده شده که جزئیات آن عبارت است از ۳۵۱ کارخانه و ۲۸۶ تانکر سوخت، ۱۰۹۱۰ مؤسسه تجاری و ۳۹۴ دامداری و مرغداری.

طبق اعلام مرکز عین الانسانیه، حملات ائتلاف سعودی ۶۴۰۴ وسیله حمل و نقل، ۴۵۶ قایق ماهیگیری، ۸۶۶ انبار مواد غذایی، ۳۸۷ ایستگاه سوخت و ۶۶۸ بازار و ۷۳۸ کامین حمل مواد غذایی را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *