بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان

بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان

منابع محلی از شهید و مجروح شدن شماری از فلسطینیان در بمباران بامدادی رفح خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع محلی بامداد امروز جمعه از شهید و مجروح شدن شماری از فلسطینیان در بمباران بامدادی رفح خبر دادند.

بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان

بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان

بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان

بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز خانه‌ای را در شمال رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن تعدادی شهید و مجروح شدند. چند نفر از شهدا کودک هستند.

کد خبر ۶۰۹۵۴۳۵

غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی

غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی

درحالیکه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد دویست و نهمین روز خود شده، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف این باریکه ادامه داده و درنتیجه این بمباران‌ها ده‌ها شهید و زخمی برجای مانده است.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شده که درپی آنها ۳۳ تن شهید و ۵۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، با تداوم جنگ رژیم صهیونیستی و در روز جهانی کارگر نرخ فقر به بیش از ۹۰ درصد رسیده و ۹۵ درصد از تأسیسات غزه از کار افتاده است.

در همین راستا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حملات گسترده خود به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهند.

اطراف فرودگاه بین‌المللی غزه، شهرک «الشوکة» و محله «التنور» در شرق رفح نیز مجددا در معرض حملات هوایی قرار گرفتند و در نتیجه این حملات یک شهروند فلسطینی به شهادت رسید.

این بمباران‌ها به منطقه «قاع القرین» امتداد یافته و درنتیجه آن یک شهروند زن فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر برخی منابع محلی از تخریب گورستانی در خان یونس توسط اشغالگران خبر دادند.

تیم‌های دفاع مدنی در خان یونس نیز اجساد متلاشی‌شده ۶ شهروند فلسطینی را از منطقه «المعسکر» واقع در استان خان یونس بیرون آوردند.

اشغالگران صهیونیست نیز محله «الشیخ عجلین» واقع در شهر غزه را مورد هدف قرار دادند؛ ۲ شهروند فلسطینی درپی هدف قرار دادن گروهی از شهروندان در محله «الزیتون» واقع در جنوب شرقی شهر غزه به شهادت رسیدند.

۶ شهروند فلسطینی نیز درپی حمله به شهر «الزهراء» واقع در شمال اردوگاه «النصیرات» شهید شدند. ۹ فلسطینی نیز درنتیجه بمباران اراضی کشاورزی در نزدیکی مرکز پلیس در «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه زخمی شدند و برخی منازل فلسطینیان نیز آسیب دیدند.

منابع خبری همچنین از بمباران مسجد «القسام» در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه خبر دادند.

اشغالگران همچنین منطقه «المغراقة» واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

در حمله رژیم اشغالگر در ورودی «الزوایدة» در مرکز نوار غزه نیز تعدادی زخمی شدند.

منابع خبری اعلام کردند که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شرق «جحر الدیک» در مرکز غزه را گلوله باران کرد.

در همین رابطه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد شهدا از هفتم اکتبر به ۳۴۵۹۶ تن و شمار مجروحان به ۷۷۸۱۶ تن افزایش یافته است.

در همین راستا، برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» در گزارشی از شهادت یا زخمی شدن دست‌کم ۵ درصد از ساکنان غزه خبر داد.

در این گزارش آمده است دست‌کم ۵ درصد از ساکنان غزه در جنگ دایر در غزه شهید و یا زخمی شده‌اند و در صورت تداوم جنگ میزان فقر در غزه از ۳۹ درصد به ۶۱ درصد افزایش خواهد یافت.

طبق این گزارش، جنگ اقتصادی علیه غزه تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی بر ملت فلسطین دارد و با هدف مقابله با بحران انسانی و بازسازی اقتصاد و زیرساخت‌های فلسطینی باید آتش‌بس برقرار شود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که نتیجه آن شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار غیرنظامی بوده که بیشتر آنها زن و کودک هستند و همینطور فاجعه انسانی و ویرانی گسترده‌ای در این منطقه رقم خورده است.

انتهای پیام

تداوم حمله های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و لبنان و هشدار نسبت به وخامت اوضاع انسانی در این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد نهادهای حقوق بشری و امدادرسان نسبت به اوضاع وخیم این باریکه هشدار دادند.

حمله های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که بامداد امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی خانه های مسکونی محله الشابوره را واقع در شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در جریان این حمله هوایی شدید تعدادی از فلسطینی های زخمی به بیمارستان الکویت منتقل شدند.

نیروهای دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کردند که پیکر متلاشی شده ۹ شهید فلسطینی را از زیر آوار منطقه المعسکر واقع در شهر خان یونس خارج کردند.

بمباران خانه های مسکونی در خیابان الجلاء واقع در مرکز شهر غزه چندین شهید و زخمی در میان فلسطینی های بی گناه برجای گذاشت. علاوه بر حمله های هوایی، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز منطقه النصر در شرق شهر رفح را هدف قرار داد.

حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان

جنگنده های رژیم صهیونیستی علاوه بر نوار غزه بخش هایی از جنوب لبنان را نیز هدف قرار دادند. این جنگنده های متجاوز بامداد امروز اطراف منطقه های کفرکلا، میس الجبل و برغز در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

حمله های توپخانه ای رژیم صهیونیستی منطقه شبعا در جنوب لبنان را نیز در برگرفت.

هشدار نهادهای امدادرسان نسبت به اوضاع غزه و رفح

از سوی دیگر نهادهای فعال در زمینه امدادرسانی بار دیگر نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار دادند.

به گزارش شبکه الجزیره، مدیر سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: ما شاهد تداوم قحطی در نوار غزه و تحت محاصره قرار دادن کمک های بشردوستانه در این باریکه هستیم.

وی افزود: این روند خطرات گسترش بیماری های واگیر در نوار غزه را تشدید می کند.

مدیر سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: ما شدیداً نیاز داریم به صورت مستمر و امن به ساکنان نوار غزه دسترسی داشته باشیم. باید هر چه سریعتر آتش بس در این باریکه اجرا شود.

در همین راستا ۵۰ نهاد فعال در زمینه حقوق بشر در سراسر جهان طی نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند: ما نسبت به هر گونه حمله به شهر رفح هشدار می دهیم. این حمله می تواند باعث نابودی کامل روند توزیع کمک های بشردوستانه شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش شبکه فلسطین الیوم شهرک نشینان صهیونیست مجدداً به کامیون های حامل کمک های بشردوستانه که در مسیر نوار غزه بودند حمله کردند.

شهرک نشینان پیش از این نیز چندین بار به صورت وحشیانه این کمک های بشردوستانه را از کامیون های مذکور خالی کرده و آنها را از بین بردند.

دست و پا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت

از سوی دیگر شبکه الجزیره به نقل از روزنامه صهیونیستی اسراییل هیوم گزارش داد که مسئولان صهیونیست با اعضای کنگره آمریکا تماس هایی برقرار کرده اند.

بر اساس این گزارش، تماس های مذکور در راستای اعمال فشار بر دیوان کیفری بین المللی و ممانعت از صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی برقرار شده است.

اسراییل هیوم اضافه کرد: برخی طرف ها در آمریکا از تل آویو در غائله صدور حکم بازداشت احتمالی دیوان کیفری بین المللی حمایت می کنند.

در همین ارتباط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد نتانیاهو از خانواده‌های اسرای صهیونیست خواسته دیوان کیفری بین‌المللی را جهت جلوگیری از صدور حکم بازداشت او و دیگر مقامات تل آویو تحت فشار قرار دهند.

حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان

به تازگی پایگاه مرکز مطالعاتی العربی الجدید در مقاله‌ای به بررسی اقدامات فوری محافل قضایی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی که نشان از وحشت این رژیم از احتمال صدور حکم بازداشت قضایی ضد سرکردگان تل‌آویو حکایت دارد، پرداخت و نوشت که رژیم صهیونیستی هجمه قضایی و دیپلماتیک گسترده‌ای را برای ممانعت از صدور حکم دادگاه لاهه ضد مسئولان ارشد سیاسی و نظامی خود به کار گرفته است، اما محافل صهیونیستی امکان موفقیت این تلاش‌ها را بسیار اندک می‌دانند.

وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله صهیونیست ها

این در حالی است که نظامیان صهیونیست بامداد امروز نیز مانند روزهای گذشته به صورت گسترده به شهرهای مختلف کرانه باختری حمله و اسرای فلسطینی که به تازگی آزاد شده بودند را بازداشت کردند.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست میسره عفانه اسیر آزاده فلسطینی را بعد از یورش به خانه وی در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت کردند.

همچنین در جریان یورش عناصر متجاوز به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و این عناصر به وقوع پیوست.

نظامیان صهیونیست به اردوگاه عین السلطان در اریحا نیز حمله کردند. محله ام الشرایط در شهر البیره نیز شاهد یورش عناصر صهیونیست بود.

این عناصر تعدادی از جوانان فلسطینی را در محله ام الشرایط و اردوگاه الدهیشه در بیت لحم بازداشت کردند. رزمندگان فلسطینی نیز ساکت نمانده و به سمت ایست بازرسی نظامی در جبل جرزیم در نابلس تیراندازی کردند.

کد خبر ۶۰۹۳۷۳۰

مقاومت اسلامی لبنان با موشک و توپخانه یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی زیر آتش گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان در بیانیه ای از حمله سنگین به پایگاه خربه ماعر و مواضع توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت در ساعت ۵ عصر امروز به وقت محلی روز دوشنبه ۲۹ آوریل ۲۰۲۴، آتش سنگینی روی پایگاه نظامی خربه ماعر و مواضع توپخانه و محل استقرار نظامیان دشمن و جنگ افزارهای آنها ریخت و با موشک و توپخانه آنها را هدف قرار داد.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حملات به شمال فلسطین اشغالی متوقف نمی شود.

این منابع بیان کردند که از صبح امروز تاکنون حداقل ۴۰ موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. همچنین موشکهای ضدزره نیز شلیک شده است.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک سه موشک ضدزره از سوی حزب الله لبنان به شهرک المطله خبر دادند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای در این باره اعلام کرد که مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در این شهرک هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آنها وارد کرده است.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به حملات دشمن اسرائیلی به روستاهای جنوب لبنان و منازل که آخرین آن در شهرک الخیام بود، مرکز تجمع نظامیان دشمن صهیونیست در شهرک المطله هدف قرار گرفته است.

این درحالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی شهرک طیرحرفا در جنوب لبنان را بمباران کردند.

رسانه‌های عربی از حمله موشکی گسترده نیروهای لبنانی به سمت اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دقایقی قبل ارتش رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

رسانه‌های خبری نیز گزارش دادند که بیش از ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شده است.

همچنین صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی کریات شمونه و اطراف آن در اصبع الجلیل به صدا درآمده است.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان نیز گزارش داد که حین این حمله موشکی گسترده، سامانه موشکی گنبد آهنین در منطقه اشغالی اصبع الجلیل فعال شد اما نتوانست اکثر موشک های شلیک شده از سمت لبنان را رهگیری کند و این موشک ها به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند.

رسانه های عبری زبان نیز از شلیک دست کم ۴۵ فروند کاتیوشا به سمت کریات شمونه و اطراف آن خبر دادند.

حمله‌های موشکی نیروهای مقاومت اسلامی لبنان طی بیش از هفت ماه گذشته با هدف حمایت از ملت مظلوم فلسطین در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر ۶۰۹۱۷۹۵
حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی برای نخستین بار از موشک های الماس استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی برای نخستین بار از موشک‌های الماس استفاده کرده است.

حزب الله لبنان اعلام کرده که روز گذشته در حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی و همچنین هدف قرار دادن تجمع گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک المناره از این نوع موشک‌ها استفاده کرده است.

۰ seconds of 2 minutes, 41 secondsVolume 90%

 

حزب الله لبنان در همین رابطه تصاویر ویدئویی جدیدی نیز منتشر کرده است که بیانگر آغاز استفاده از از موشک‌های نوع الماس در نبرد کنونی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

بنابراین گزارش، موشک‌های الماس از موشک‌های هدایت شونده محسوب می‌شوند که می‌توانند با عبور از سامانه‌های دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی، نقاط ضعف آنها را مورد اصابت قرار دهند.

کد خبر ۶۰۹۱۱۳۶

 

 

 

 

 

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات طوفان الاقصی نیز به مانند تمام نبردهای سرنوشت ساز تاریخ سبب صعود و سقوط افراد بسیاری از هرم قدرت در سرزمین‌های اشغالی شده است. ضربه حیثیتی هفتم اکتبر به قدری برای کابینه و جامعه صهیونیستی سنگین و دردناک بوده است که بسیاری از تحلیلگران مسائل فلسطین اشغالی با اشاره به مصاحبه‌ها و اظهارنظر مقامات اسرائیلی از سونامی استعفا و تسویه حساب سیاسی در رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.

در ادامه کناره‌گیری سریالی فرماندهان میدانی صهیونیست‌ها در جنگ غزه، فرمانده یگان ویژه «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی به طور ناگهانی از سمت خود استعفا کرد.

با توجه به اینکه یگان اشباح در شرایط کنونی در جنگ غزه مشغول به جنگ است، استعفای وی ضربه‌ای مهلک به نبرد صهیونیست‌ها علیه مقاومت فلسطین محسوب می‌شود.

منابع عبری گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی، فرمانده یگان ویژه موسوم به «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

این منابع اعلام کردند فرمانده یگان ویژه رفائیم که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دفیر حیفر فرمانده مافوق خود ابلاغ کرده که قصد دارد استعفا دهد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم بیان کرد که این فرمانده صهیونیست هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفته اند.

پس از آهارون هالیوا رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، یک مقام نظامی بلندپایه دیگر هم قصد استعفا دارد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که «یهودا فاکس»، فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی به هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش ابلاغ کرده که اوایل ماه آگوست از سمت خود استعفا خواهد داد.

فاکس دومین مقام نظامی صهیونیست خواهد بود که به دنبال شکست هفتم اکتبر قصد کناره‌گیری از سمت خود را دارد.

در همین رابطه امروز شنبه کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمالاً هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش به زودی از سمت خود استعفا خواهد داد و گفتگوهایی در مورد تعیین جانشین او در جریان است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز نوشت که به دنبال استعفای اهارون هالیوا رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش و ژنرال یهودا فاکس فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۸ مقام ارشد دیگر ارتش و نهادهای امنیتی از جمله هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش، رونین بار رئیس شاباک و چند مسئول دیگر استعفا دهند.

فرجام کلام

تحولات روزهای اخیر پس از استعفای آهارون هالیوا نشان می‌دهد که قطعاً وی آخرین قربانی عملیات هفتم اکتبر و عملیات وعده صادق نخواهد بود. همان‌طور که در بیانیه استعفا هالیوا آمده، وی ضمن پذیرش مسئولیت شکست در برابر مقاومت، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب با هدف بررسی «عمیق، دقیق و جامع» در خصوص شکست در عملیات طوفان الاقصی شده است.

به نظر می‌رسد در روزهای آتی بسیاری از شخصیت‌های کنونی رژیم صهیونیستی مانند رونین بار رئیس شین بت، یوآف گالانت وزیرجنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل استعفا نامه خود را مانند رئیس آمان آماده کنند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا ماجراجویی جدید نتانیاهو در رفح به سرانجام روشنی خواهد رسید یا آنکه وی و سایر مقامات اسرائیلی باید آماده سناریو سقوط کابینه و برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین‌های اشغالی باشند.

استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد

در پی استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل از سمت خود به دلیل اشتباه در طراحی حمله به کنسولگری ایران و ناکامی در هفتم اکتبر، دومینوی استعفاها بین سران نظامی صهیونیست به حرکت افتاده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات طوفان الاقصی نیز به مانند تمام نبردهای سرنوشت ساز تاریخ سبب صعود و سقوط افراد بسیاری از هرم قدرت در سرزمین‌های اشغالی شده است. ضربه حیثیتی هفتم اکتبر به قدری برای کابینه و جامعه صهیونیستی سنگین و دردناک بوده است که بسیاری از تحلیلگران مسائل فلسطین اشغالی با اشاره به مصاحبه‌ها و اظهارنظر مقامات اسرائیلی از سونامی استعفا و تسویه حساب سیاسی در رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.

در این میان حمله غیرقانونی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و ترور فرماندهان و مستشاران ارشد نظامی ایران در حوزه شامات سبب تشدید سطح تنش میان تهران- تل‌آویو شد. در حالی که مقامات صهیونیست براساس برآوردهای نظامی- امنیتی انتظار تداوم سیاست «صبر استراتژیک» از سوی مقامات تصمیم گیر در تهران را داشتند، این ارزیابی غلط سبب ظهور پاسخی دردناک به نام عملیات وعده صادق علیه اهداف نظامی در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی شد. آهارون هالیوا فرمانده رکن دوم ارتش اسرائیل به دلیل اشتباه در عملیات هفتم اکتبر و پیش‌بینی نادرست نسبت به توان و ابعاد پاسخ سخت تهران در جایگاه متهم ردیف اول این شکست بزرگ نظامی قرار دارد. چنین اشتباهی هولناکی آن هم تنها پس از گذشت ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی در نهایت منجر به استعفای هالیوا رئیس آمان شد. برهمین اساس در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا ضمن معرفی آهارون هالیوا به بررسی دلایل استعفای وی و پیامدهای این تصمیم بپردازیم.

آشنایی با فرمانده اسرائیلی شکست خورده

سرلشگر آهارون هالیوا فرمانده ۵۷ ساله از پدر و مادری مراکشی الاصل در شهر حیفا به دنیا آمد. رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل پیش از قرار گرفتن در این پست حیاتی سابقه فعالیت در اداره فناوری و لجستیک، گردان چترباز تسفا، تیپ ۵۵ و لشگر ۹۸ چتربازان و بخش عملیات در ارتش اسرائیل را داشت. علاوه بر این وی سابق جنگیدن در نبردهای لبنان و غزه را در کارنامه کاری خود دارد. به غیر از سوابق نظامی، یکی از حوادث قابل توجه در دوران فعالیت وی سرقت بی‌سابقه سلاح از پایگاه ارتش اسرائیل در ژانویه ۲۰۲۱ بود که وی را برای پاسخگویی در برابر کمیته امور خارجه و جنگ قرار داد.

استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد

هالیوا از جمله حامیان پیمان آبراهام با کشورهای عربی بود و از توافق گازی با لبنان در میدان گازی قانا / کاریش حمایت می‌کرد. او برخلاف مقامات راستگرای اسرائیل بر این اعتقاد بود که رژیم صهیونیستی برای مقابله با گروه‌های مقاومت در کرانه باختری چاره‌ای جز تقویت تشکیلات خودگردان ندارد. وی همچنین یکی از ارکان اصلی نبرد سیف القدس در نوار غزه برای هدف قراردادن گروه‌های مقاومت در مه ۲۰۲۱ بود. یکی از راهبردهای کلان هالیوا برای تضعیف و تغییر رفتار دشمنان اسرائیل وارد کردن ضربات دقیق به آنها بوده است. برهمین اساس به نظر می‌رسد پس از ضربه طوفان الاقصی، مسئولیت پرونده ترور تمام بازیگران مؤثر در عملیات هفتم اکتبر، به ویژه ترور فرماندهان و شخصیت‌های ارشد حزب الله لبنان و جنبش حماس را در ارتش رژیم بر عهده داشته است.

تغییر معادلات نظامی با عملیات ایران؛ نخستین قربانی گرفته شد

در ساختار نظامی- اطلاعاتی رژیم صهیونیستی «آمان» در کنار «موساد» و «شین بت» سه رکن مهم اطلاعاتی تل‌آویو برای برتری بر دشمنان خارجی و عامل ابتکار عمل در برابر تهدیدات حیاتی محسوب می‌شود. خطای محاسباتی و ارزیابی غلط هر یک از این اعضای مثلث می‌تواند سبب وارد شدن ضربات دردناکی بر پیکره صهیونیست‌ها شود. بر همین اساس آهارون هالیوا رئیس آمان روز دوشنبه ۲۲ آوریل با انتشار نامه‌ای از استعفای خود به دلیل شکست در عملیات هفتم اکتبر خبر داد و گفت که پس از یافتن جایگزین به سرعت از این جایگاه کنار خواهد کشید. وی در ادامه مدعی شد که پیش از انتشار عمومی این خبر با هرتصی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش و یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

با وجود اینکه آهارون هالیوا از هفتم اکتبر به عنوان «روز سیاه» یاد می‌کند اما به گزارش تایمز اسرائیل وی در روز واقعه به جای قرار داشتن در پست حساس فرماندهی، در تعطیلات به سر می‌برده است! با وجود اشاره هالیوا و رسانه‌های عبری به عملیات هفتم اکتبر به عنوان عامل اصلی استعفای رئیس آمان اما به نظر می‌رسد دلیل دیگری سبب شده است تا وی مأموریت جنگ در هفت جبهه مختلف را نیمه کاره رها کرده و به مانند سایر مقامات امنیتی و فرماندهان اسرائیلی پس از جنگ استعفای خود را اعلام کند. ظاهراً برآوردهای غلط وی در خصوص پاسخ احتمالی ایران به حمله دمشق و به دنبال آن عملیات بی‌سابقه «وعده صادق» علیه پایگاه هوایی نواتیم در صحرای النقب سبب افزایش اختلافات داخلی در میان فرماندهان و سیاستمداران صهیونیست و در نهایت کناره گیری رئیس آمان شده است. حال هالیوا باید آماده پاسخ به افکار عمومی رژیم صهیونیستی باشد که چرا ارزیابی درستی نسبت به توان آفندی دشمنان اسرائیل نداشته و با ارزیابی‌های غلط آسیب پذیری رژیم صهیونیستی را برای تمام دشمنان و رقبا خارجی آن آشکار کرد.

واکنش صهیونیست‌ها؛ نتانیاهو در محاق

یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از استعفای آهارون هالیوا رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش این رژیم استقبال کرد و از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هم خواست که راه این ژنرال را در پیش بگیرد و استعفا کند.

در واقع در داخل جامعه صهیونیستی در شرایط کنونی نتانیاهو به عنوان مسئول اصلی شکست در برابر مقاومت فلسطین و عملیات تنبیهی ایران دانسته می‌شود و اکثر طرف‌ها به ویژه مخالفان قسم خورده نتانیاهو خواستار استعفای وی هستند.

هاآرتص در این باره در گزارشی نوشت که جنگ باید پایان یابد و نتانیاهو نیز باید استعفا دهد. این روزنامه عبری زبان در سرمقاله خود نوشت جنگ در غزه باید پایان یابد و نتانیاهو باید کنار برود، زیرا این مساله به قضیه مرگ و زندگی تبدیل شده است!

هیلل بیتون روزین خبرنگار نظامی شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش نباید استعفا می‌داد، او باید همراه همه کسانی که شنبه شب در هفتم اکتبر اوضاع را رصد و پیگیری می‌کردند، محاکمه شود.

گدعون ساعر از هم‌پیمانان سابق نتانیاهو و مخالفان فعلی وی نیز گفت: کسانی که مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، نباید در قدرت بمانند.

این عضو کابینه جنگی که اخیراً از حضور در آن استعفا داده، تاکید کرد کسانی که مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، نباید در قدرت بمانند. ساعر تاکید کرد که با دیگران به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود. وی گفت ما به تغییرات گسترده در نظام سیاسی رژیم صهیونیستی نیاز داریم!

رئیس جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: خدمات فنی ومهندسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل قبولی دارد که مورد قبول همگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس بین جمهوری اسلامی ایران و قاره پرظرفیت آفریقا و نیز تشکر از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده برای برگزاری این اجلاس و نمایشگاه مرتبط با آن، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق با زمان‌بندی مشخص برای تحقق اهداف اجلاس تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف این اجلاس وجود اراده میان طرفین است که نفس برگزاری اجلاس نماد و نمودی از وجود این اراده است، گفت: گام دوم شناخت ظرفیت‌های متقابل است که اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در کنار این اجلاس، قدم مهمی برای معرفی این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به کشورهای آفریقایی است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه به رغم تحریم‌ها و فشارها، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری داشته و امروز می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید، افزود: کسب شناخت از پیشرفت‌ها و دستیابی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تقویت همکاری‌ها با کشورهای قاره آفریقا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تأکید امام راحل بوده و در این سال‌ها نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر این مسئله تأکید داشته‌اند، اظهار داشت: تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

رئیسی با بیان اینکه به باور ما در صورت فراهم بودن بسترهای لازم، مردم کشورهای آفریقایی همانند کشورهای غربی دارای استعداد و زمینه‌های فراوانی برای پیشرفت و دستیابی به جایگاه‌های رفیع علمی و فناوری هستند، تصریح کرد: اگر چه کشورهای غربی اینگونه تبلیغ می‌کنند که فقط خودشان توانایی دستیابی به فناوری‌های نوین را دارند، اما باور داریم که استعدادها و توانمندی‌های کشورهای آفریقایی در این زمینه به هیچ وجه کمتر از کشورهای غربی نیست.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت شناخت دقیق ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در کشورهای آفریقایی، وجود معادن و منابع گسترده در این کشورها و فناوری و دانش لازم برای بهره‌برداری و فرآوری این معادن در جمهوری اسلامی ایران را ظرفیت‌های متقابل و مکمل توصیف و اضافه کرد: کشت فراسرزمینی و تامین منابع اولیه برای مراکز تولیدی و صنعتی با قیمت مناسب از دیگر زمینه‌های همکاری با آفریقا هستند.

رئیسی با بیان اینکه خدمات فنی-مهندسی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی بسیار پیشرفت داشته است، به بهره‌برداری از سد ساخته شده در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی در روزهای گذشته اشاره کرد که با بالاترین سطح تکنولوژی‌های نوین احداث شده بود و تصریح کرد: امروز متخصصان ایرانی توانمندی ساخت پالایشگاه و نیروگاه‌های پیشرفته را دارند و این ظرفیت مهمی برای گسترش همکاری‌های فیمابین ایران و کشورهای آفریقایی است.

رئیس جمهور گام بعدی در زمینه گسترش روابط دو طرف را شناخت موانع پیش‌رو و تلاش برای رفع آنها دانست و خاطرنشان کرد: تمهید زیرساخت‌های لازم برای گسترش روابط از جمله توسعه و تقویت خطوط کشتیرانی، خطوط هوایی و رفع مشکلات نقل و انتقالات مالی و پولی از زمینه‌های ضروری برای گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو طرف است.

ررئیسی ادامه داد: طبیعتاً هر کدام از کشورهای آفریقایی شرایط خاص خود را دارند و لذا برای توسعه روابط با این کشورها لازم است برنامه متناسب با وضعیت هر کدام از کشورها تهیه و عملیاتی شود.

رئیس جمهور ضمن تشکر از گزارش ارائه شده در زمینه برنامه وزارت صمت برای رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط تا اجلاس سال آینده، گفت: یکسال زمان برای رفع این مشکلات زمان بسیار طولانی است و باید تلاش کنید موانع موجود نهایتاً در مدت ۳ ماه برطرف شود؛ وزیر و دست‌اندرکاران وزارت صمت نشان داده‌اند که توانمندی این کار را دارند و رفع این موانع نباید یکسال به طول بیانجامد.

رئیسی نکته مهم بعدی را برای گسترش همکاری‌های میان ایران و کشورهای آفریقایی بعد از برنامه‌ریزی‌های لازم با زمانبندی دقیق، پیگیری مجدانه برشمرد و افزود: شرط موفقیت در رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده، پیگیری مجدانه به شکل روزانه است و محول کردن کارها به گردش کارهای اداری معمول نمی‌تواند اهداف مدنظر را محقق کند. لازم است در این زمینه از بخش خصوصی که کارها را نه حتی روزانه بلکه ساعتی پیگیری می‌کنند، الگو گرفته شود.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه برگزاری این اجلاس و نمایشگاه مرتبط و پیگیری‌های بعدی با توجه به ظرفیت‌های متقابل و متناسب ایران و آفریقا بتواند باعث تحقق اقتصاد مکمل میان طرفین شود، اظهار داشت: هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری برای همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا در یکسال آینده به هیچ وجه متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و حتماً باید به سمت هدف ۱۰ برابری حجم همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین حرکت کنیم.

رئیسی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در جمهوری اسلامی را که در سال گذشته حجم صادرات آنها به حدود ۲ میلیارد دلار رسید، از جمله ظرفیت‌های بسیار مناسب برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و روابط تجاری برشمرد و تصریح کرد: در سفرهایی که به برخی کشورهای آفریقایی داشتم و در نمایشگاه‌هایی که در این سفرها برگزار شده بود، محصولات دانش‌بنیان ایرانی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، درمانی، پزشکی و دیگر زمینه‌ها مشتری‌های بسیار خوبی پیدا کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه‌های صادراتی خوبی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد و عموماً شاهد بوده‌ایم که کشورهای آفریقایی برای همکاری با ایران تمایل زیادی دارند، خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست منشا تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازنده و موثری برای ارتقای اقتصاد مکمل و اثربخش میان ایران و کشورهای آفریقایی و منشا پیشرفت اقتصادی بیش از پیش برای دو طرف باشد.

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا در این وزارتخانه و پیگیری مسائل مهم در جهت توسعه روابط برد برد با کشورهای آفریقایی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی-وزیر صنعت، معدم و تجارت- روز جمعه در دومین اجلاس ایران و آفریقا اظهار کرد: این دبیرخانه دائمی گام مهمی است تا مسیر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا هموار شود.

وی افزود: تلاش برای اصلاح تعرفه های گمرکی در جهت توسعه روابط برد برد با کشورهای آفریقایی یکی از مسائل مهمی است که از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه رفع موانع تجارت و صادرات در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اطلاعات کاملی از ظرفیت کشورهای آفریقایی از تولید و امکان صادرات انواع سنگ های معدنی، قیمتی و صنایع دستی وجود دارد و بر این باور هستیم که با توسعه معادن و خطوط محصولات فراوری به کمک توانمندی های یکدیگر و واردات بخش عمده نیازهای ایران از قاره آفریقا را از طریق روابط برد برد توسعه دهیم.

وی ادامه داد: برنامه های ما برای توسعه تجارت شامل توسعه زیرساخت های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره ای است.

علی آبادی به توسعه زیرساخت های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است تا با توسعه خطوط کشتی رانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی از طریق استفاده از ارز محلی و تهاتر کالا یکی از مسائل در توسعه تجارت است، یکی از ابزارهای مهم برقراری روابط مالی و بانکی بین ایران و منطقه تبادل کالاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم.

علی آبادی، بر افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره ای بین توسعه تجارت ایران و آفریقا تاکید کرد و ادامه داد: آمادگی بر تشکیل اتاق های بازرگانی و افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن در یک افق کوتاه مدت، تسهیل در دسترسی متقابل رایزن ها در قالب هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه ها و عرضه محصولات ایران در افریقا به صورت متقابل را داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابرای امیداوری کرد: کشورهای افریقایی در موارد توسعه تجارت، اقداماتی را انجام دهند.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، وی با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه های مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران از توانمندی‌های صنعتی قابل توجهی در زمینه‌هایی مانند پتروشیمی مواد شیمیایی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، صنایع معدنی، صنایع خلاق و دانش بنیان شوینده و مواد بهداشتی دارو و تجهیزات پزشکی مصالح ساختمانی مواد غذایی و همچنین در بخش خدمات فنی و مهندسی به خصوص در زمینه زیرساخت‌های پالایشگاهی نیروگاهی حمل و نقل مسکن گردشگری بهداشت و درمان و آموزش برخوردار است.

علی آبادی افزود: ایران می‌تواند این توانمندی ها را در جهت توسعه هرچه بیشتر کشورهای آفریقایی به کار گیرد.

وی ادامه داد: همه تلاش ما در این چند روزه این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج شود و به یک رویداد کاری تبدیل گردد از اینکه امروز شاهد حضور بیش از ۲۰۰ بازرگان برجسته آفریقایی در این نشست هستیم بسیار خوشحالیم و تقاضا می‌کنم در نشست‌هایی که از نزدیک بین بازرگانان برگزار می‌شود همه تلاش کنیم تا این اجلاس را از سطح یک اجلاس صرفاً تشریفاتی به یک اجلاس کاری تبدیل کنیم.

انتهای پیام

(تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا

(تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا

دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا، صبح جمعه (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در مرکز همایش‌های اجلاس سران برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ – ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پ

از میان تصاویر

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

یک منبع در جنبش حماس از حضور میدانی یحیی السنوار در غزه و دیدارش با نیروهای مقاومت خبر داد؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی این اتفاق را به منزله شکست این رژیم و کابینه جنگ آن دانستند.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افشا کرد «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه به تازگی از مناطق درگیری میان نیروهای مقاومت و ارتش اشغالگر بازدید کرده و با تعدادی از نیروهای این جنبش روی زمین و نه در تونل‌ها دیدار کرد.

این منبع در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «العربی الجدید» اظهار کرد: در رایزنی‌هایی که به تازگی میان سران جنبش در داخل انجام شد، السنوار، رئیس حماس در خارج را از شرایط مقاومت در نوار غزه آگاه کرده و بر اساس آمار و گزارش‌های میدانی دقیق بر موضعگیری قدرتمند مقاومت و صلابت و اقتدار آن در مواجهه با نیروهای رژیم اشغالگر تاکید کرد.

روز دوشنبه روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا به نقل از چند مسوول رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره قدرتی که حماس پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه از آن برخوردار است، نوشت.

برخی مسوولان سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفتند حماس و دیگر تشکل‌های مسلح فلسطین هنوز توانایی‌های متعددی روی زمین و زیر آن داشته و هنوز توان بسیاری برای مقاومت و ادامه دادن به جنگ دارند.

این منابع افزودند «حدود چهار تا ۵۰۰۰ نیرو در شمال غزه با وجود محاصره شدید در تمامی مناطق آن مقاومت کردند، در حالی باور داشتیم این دلیل برای ضعف و تسلیم شدن کافی است».

 

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
تصاویر السنوار و ابوعبیده، سخنگوی القسام بر دیواری در غزه

السنوار در میدان حاضر است

منبع آگاه حماس در ادامه و درباره مطالبی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد السنوار منتشر می‌کنند، گفت: اینکه گفته می‌شود السنوار در تونل‌ها منزوی و پنهان شده، تنها ادعایی از سوی نتانیاهو و دستگاه‌هایش با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست او در تحقق اهداف اعلام شده برای حمله به غزه در برابر افکار عمومی اسرائیل و هم‌پیمانان آن است و السنوار به عنوان رهبر جنبش، در حال انجام کار خود در میدان نبرد است.

پس از تایید صحت خبر حضور السنوار در خیابان‌های غزه و دیدارش با نیروهای مقاومت و بازدید او از مناطق درگیری، این اظهارات ساکنان اراضی اشغالی را به خروش آورده و سونامی را در افکار عمومی آن ایجاد کرد.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از برخی منابع اطلاعاتی صهیونیست صحت خبر خروج السنوار از تونل‌ها به غزه را تایید کرد.

ستاد خانواده‌های اسرای صهیونیست هم اعلام کرد تصویر السنوار در خیابان‌های غزه در حالی که اسرا در تونل‌ها می‌میرند، در حقیقت تصویر شکست اسرائیل و کابینه جنگ است.

انتهای پیام

سخنگوی گردان‌های قسام با اشاره به گستره تاثیرگذاری عملیات تنبیهی «وعده صادق» اعلام کرد که این عملیات قواعد جدیدی را وضع کرد و محاسبات دشمن صهیونیست را به هم ریخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) در سخنانی اعلام کرد که دشمن صهیونیست پس از ۲۰۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی تلاش دارد خود را جمع و جور کند.

ابوعبیده افزود: دشمن همچنان در شن‌های غزه گرفتار شده، هیچ دستاوردی جز شرمساری و شکست نداشته است و از این ورطه برای کشتار و ویرانی بیشتر استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ روز است که دشمن بدون هرگونه هدف، چشم‌انداز و آزادی اسیران خود در شن‌های غزه گرفتار شده است. در دویستمین روز از جنگ غزه مقاومت همچنان مانند کوه استوار است. جهان قدرت مبارزان ما و ضربه‌های دردناک آن‌ها را نه تنها در مقابله با حمله‌های دشمن بلکه هنگام عقب‌نشینی آن‌ها نیز شاهد بود.

ابوعبیده گفت: ما تنها بخش اندکی از ضربه‌های قهرمانانمان به دشمن را به تصویر کشیده و ثبت کردیم. ضربه‌های ما به دشمن ادامه خواهد داشت و شکل‌ها و گونه‌های جدیدی را به خود خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله دروغ‌های کابینه دشمن آن است که تلاش دارد برای جهانیان این توهم را ایجاد کند که گردان‌های قسامرا نابود کرده و تنها یک گردان در رفح باقی مانده است. این یک دروغ بزرگ است. ما از حقوق ملت خود، پایان جنگ، بازگشت آوارگان، بازسازی غزه و ورود کمک‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

ابوعبیده ادامه داد: خون‌هایی که ریخته شدند تنها با گرفتن حق طبیعی ما و تحقق شروط مقاومت جبران خواهند شد. کابینه دشمن در دستیابی به توافق مبادله اسیران وقت‌کشی می‌کند و تلاش دارد در تلاش‌های میانجیگران برای دستیابی به آتش‌بس کارشکنی کند.

سخنگوی قسام گفت: سناریوی «رون آراد» شاید در دسترس‌ترین سناریو برای تکرار در مورد اسیران دشمن در غزه باشد. آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود تنها ما را به پایداری روی مواضعمان، حفاظت از حقوق مردممان و کوتاه نیامدن از آن سوق می‌دهد.

وی افزود: ما تمامی اقدامات وتلاش‌های نظامی و مردمی به ویژه در جبهه‌های لبنان، یمن و عراق را ارج می‌نهیم. ما عمقتأثیر واکنش ایران و ضربه‌های آن به دشمن را درک می‌کنیم. حجم و ماهیت واکنش ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

سخنگوی قسام ادامه داد: دوره عربده‌کشی بی حساب و کتاب دشمن تمام شده است. پاسخ همراه با دست‌پاچگی دشمن به اقدامات مقاومت در تمامی جبهه‌ها اهمیت مقاومت را نشان می‌دهد.

ابوعبیده گفت: ما از مردم اردن می‌خواهیم که اقدامات خود را شدت ببخشند. ما از امتمان می‌خواهیم که به اقدامات خود در حمایت از مقاومت شدت ببخشد.

وی افزود: ما به مقاومت شجاع کرانه باختری و تمامی تلاش‌ها در وجب به وجب خاک سربلندمان درود می‌فرستیم. نخستین جبهه مقاومت جبهه کرانه باختری است.

کد خبر ۶۰۸۶۸۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *