اعتراضات دانشجویان دانشگاههای امریکا در حمایت از مردم بی دفاع غزه ، وعکس العمل خشونت آمیز پلیس این کشور

دانشجویان دانشگاه کلمبیای امریکا در ۱۸ اوریل جاری ( ۳۰ فروردین )  در اعتراض به سرمایه گزاری این دانشگاه در شرکت هایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند  ، دست به اعتصاب در دانشگاه زدند .

این تظاهرات اعتراض امیز دانشجویان امریکا به کشتار مردم غزه وفلسطین اشغالی به دانشگاه های دیگر امریکا از جمله دانشگاه های نیویورک ، بل ، ، انستیتو ماساچوست ودانشگاه نورت کارولنیا وتکزاش سرایت کرد.

تظاهرات دانشجویان دانشگاه های امریکا به  دانشگاه های فرانسه نیز سرایت کرد بطوریکه دانشجویان دانشگاه سربن فرانسه هنگام دیدار مکرون رئیس جمهوری از این دانشگاه دست به اعتصاب  زدند ونیز دانشجویان دانشگاه امریکایی قاهره در اعتراض به کشتار فلسطینی ها نیز دست به اعتصاب زدند ولی با خشونت پلیس مصر مواجه شدند.

اعتراضات گسترده دانشجویان امریکایی  با خشونت پلیس امریکا مواجه شد وتعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه های امریکا توسط پلیس دستگیر شدند.

مقامات اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو از این بیم دارند که تظاهرات دانشجویان امریکائی گسترش یابد ، از این رو نتانیاهو تظاهرات دانشجویان دانشگاه های امریکا را بشدت محکوم کرد ه است .

در این میان ایتمار بن گویر وزیر امنیت اسرائیل با اشاره به تظاهرات دانشجویان در دانشگاه های امریکا خواستار تشکیل ملیشیاهای مسلح در امریکا جهت سرکوب دانشجویان وحمایت از یهودیان وموسسات اسرائیلی در امریکا شده است .

مقامات اسرائیلی از جمله نتانیاهو وبن گویر اعتراضات دانشجویان دانشگاه های امریکا واروپا به کشتار مردم غزه وفلسطین را دشمنی با یهودیان قلمداد می کنند وبه مقامات امریکایی پیشنهاد می کنند که اعتراضات دانشجویی را در نطفه خفه کنند .

به نظر می رسد مقامات امریکایی که بشدت دانشجویان معترض دانشگاه ها را سرکوب می کنند نیاز به کمک صهیونیست ها وملیشیاهای بن گویر ونتانیاهو ندارند. تاکنون صدها تن از دانشجویان معترض را دستگیر وسرکوب کرده اند..

بنظر می رسد سرکوب دانشجویان دانشگاه های امریکا نمیتواند این حرکت رو به گسترش را متوقف کند زیرا دانشجویان نه تنها کشتار فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را محکوم می کنند بلکه از مقامات امریکایی بویژه جو بایدن رئیس جمهور امریکا که از کشتار مردم غزه حمایت کرده وبا ارسال کمک مادی وتسلیحاتی سران رژیم صهیونیستی را تشویق به ادامه جنگ وکشتارمی کند درخواست توقف حمایت از رژیم صهیونیستی قاتل کودکان وزنان بی گناه فلسطینی می نمایند

این حرکت اعتراض امیز دانشجویان می تواند دگرگونیهایی در هئیت حاکمه امریکا ایجاد نماید که مقامات امریکایی از این بیم دارند وتلاش می کنند این حرکت را در نطفه خفه نمایند.

پاسخ کوبنده ایران به صهیونیست های متجاوز به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق

ایران شنبه شب گذشته پاسخ کوبنده ای به رژیم صهیونیستی بخاطر بمباران ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق وبه شهادت رساندن تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران داد که این پاسخ در تاریخ منطقه خاورمیانه بی سابقه بوده است.

ملت ایران وملت های منطقه بویژه مردم فلسطین وبالاخص مردم نوار غزه این پاسخ را تاریخی توصیف کردند ودر همان شب نسبت به این حمله کوبنده اظهار خوشحالی وخرسندی نمودند که رسانه های جمعی جهان این خوشحالی را با صدا وتصویر مخابره کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  پاسخ کوبنده را به تجاوز صهیونیست ها به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق داد وجهان را در تحیر وشگفتی قرار داد .چرا که کشورهای عربی  که خودرا حامی قدس شریف وفلسطین ومردم فلسطین قلمداد می کنند طی بیش از صد ونود روز از تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه هیچگونه عکس العمل موثر وواقعی از خود نشان ندادندوبه صدور بیانیه ومحکوم کردن صهیونیست هابسنده کردند ولی برخی از این رژیم ها جنبش حماس را مقصر دانسته واز این جنبش بخاطر مقابله با تجاوزات صهیونیست ها انتقاد کردند.

انچه که در این میان  توجه اعراب ومسلمانان وجهانیان را جلب کرد این بود که امریکا ، انگلیس وفرانسه ورژیم اردن از رِژیم  صهیونیستی دفاع کرده وبی شرمانه اعلام کردند که در سرنگون کردن تعداد زیادی هواپیمای بدون سرنسین وموشک های ایرانی سهیم بوده اند .

نباید از حمایت ودفاع نظامی امریکا ، انگلیس وفرانسه از  رژیم صهیونیستی تعجب کرد زیرا این سه کشور علنا وطی سال های متمادی از رژیم صهیونیستی  با اسلحه وکمک های مادی ومعنوی حمایت کرده وعلنا نسبت به جمهوری اسلامی ایران موضع خصمانه داشته ودارند .

ولی انچه که تعجب همکان بویژه مردم ایران ومردم کشورهای عربی واسلامی را بر انگیخت این بود  که رژیم پادشاهی اردن بی شرمانه شنبه شب همزمان با اعلام تهاجم موشکی وپهبادی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین های اشغالی اعلام کرد که مانع عبور هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایرانی شده وتعدادی از انها را سرنگون کرده تا به امنیت مردم اردن آسیب وارد نشود.

همه اعراب رژیم پادشاهی اردن را از سال ها پیش می شناسند واز روابط این پادشاهی با صهیونیست ها  از دوران حکومت  ملک حسین پدر پادشاه فعلی اردن ( عبد الله دوم) آگاهند وموضع خصمانه ملک حسین وپسرش عبد الله دوم نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشکار است ونیاز به دلیل وبرهان ندارد.ملک حسین دوست شاه ایران بود وبعد از سرنگونی حکومت شاه موضع ملک حسین همواره مخالف جمهوری اسلامی ایران بود واو دوست صدام حسین بود وفیلم سفر ملک حسین بهمراه صدام حسین به جبهه های غرب وسلیک گلوله توپ بسوی ایران اسلامی موجود است ونیاز به تفسیر وتحلیل ندارد

 عبد الله دوم پادشاه کنونی اردن به تبعیت از موضع خصمانه پدرش ملک حسین نسبت به  ایران اسلامی همواره جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله وتوهین قرار می دهد وادعای او مبنی بر اینکه ایران قصد دارد هلال شیعی را زنده کند عملا نشان می دهد که کینه ودشمنی  او نسبت به ایران اسلامی پابرجاست وتا می تواند این خصومت وعداوت را به منصه ظهور می رساند.

خبر های چند روز گذشته حکایت از این دارد که دولت اردن سعی کرده مسئله مشارکت هواپیماهای اردتی در سرنگون کردن هواپیماهای بدون سرنشین وموشک های ایرانی را تکذیب کند و مواضع خصمانه پادشاه این کشور نسبت به جمهوری اسلامی ایران را غیر واقعی قلمداد نماید ولی مردم مسلمان اردن وفلسطین ومردم کشورهای عربی در توضیح مواضع خصمانه رژِیم اردن نسبت به ایران اسلامی  تاکید می نمایند که رژیم اردن دوست صمیمی امریکا وصهیونیست ها است ونه تنها میوه وتره بار برای  صهیونیست ها صادر می کند بلکه اجازه می دهد مواد غذایی حمل شده از دبی بسوی فلسطین اشغالی از سرزمین اردن عبور ودر اختیار صهیونیست ها قرار گیرد.

اعراب ومسلمانان خوب می دانند که رژیم کنونی اردن با دریافت کمک های مالی وتسلیحاتی از امریکا  ۲۰ پایگاه در اختیار امریکائی ها قرار داده است ونیروهای امریکائی در اردن حضور گسترده دارند وپادشاه اردن با دریافت کمک مالی از امریکا وصهیونیست ها اجازه می دهد هواپیماهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی  اردن استفاده کنند  ومانع تهاجم هواپیماهای رژیم صهیونیستی  به   سوریه ، عراق نمی شود.

بهر حال ، پاسخ ایران به تجاوز صهیونیست ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق با استفاده از   هواپیماهای بدون سرنشین وموشک های گوناگون درس بزرگی به اعراب ومسلمانان بود چرا که مردم عرب ومسلمان جهان خوب دانستند که چه کشورهایی  دوست ملت فلسطینند وچه کشورهایی فقط نقش تماشاگر را انفا کرده  وهیچ کمکی به فلسطینی ها نمی کنند وبه حمایت لفظی بسنده می نمایند.

مسلما در صورت تجاوز صهیونیست ها به ایران اسلامی پاسخ کوبنده ای  از سوی سپاه پاسداران وارتش جمهوری اسلامی دریافت خواهند کرد .اینرا مسئولین ایران اسلامی علنا بیان کرده اند وصهیونیست های متجاوز بایستی عواقب هرگونه اقدام خصمانه خودرا علیه ایران اسلامی بدانند وریسک نکنند زیرا با  پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد .

مسلما مردم مسلمان ایران موضع دشمنانه وخصمانه امریکا ،  انگلیس ، فرانسه واردن نسبت به جمهوری اسلامی ایران وکمک آنها به صهیونیست های متجاوز در تحولات اخیر را فراموش نخواهند کرد وپاسخ لازم را در وقت مناسب به انها خواهند داد.

 

 

 

 

چرا رژیم صهیونیستی همچنان مانع پیشرفت مذاکرات دوحه می شود ؟

جنبش حماس  شرایط خود را برای برقراری آتش بس ارائه کرده ،   است ولی رژیم صهیونیستی همچنان به مخالفت خود  با آتش بس ادامه می دهد.

جنبش اسلامی فلسطینی حماس شرایط خودرا در ۱۴ مارس جاری تقدیم میانجیگران مصری وقطری نمود ولی بنیامین نتانیاهو همچنان به مخالفت خود با شرایط حماس ادامه می دهد.

حماس اعلام کرد که به شرایط خود از جمله برقراری اتش بس کامل در سرزمین های اشغالی وعقب نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه وبازگشت آوارگان فلسطینی به خانه وکاشانه خود پلیبند است ویهیچوجه از ان دست نمی کشد.

جنبش حماس اعلام کرد که مذاکرات در دوحه پایتخت قطر با شکست مواجه نشده است ، چرا که نرمش کافی از خود نشان داده تا به توافق دست یابد ولی طرف اسرائیلی مانع حصول توافق می شود.

منابع آگاه معتقدند که مذاکرات شکست نخورده  هرچند لجبازی بنیامین نتانیاهو موانعی در راه مذاکرات قرار داده است پبیش بینی می شود این مذاکرات مجددا در دوحه از سرگرفته شود ، وویلیامز بیرنز رئیس سازمان سیا پیشنهادهایی بهمراه  خود به دوحه می آورد.

بهر حال جنبش حماس شرایط خودرا به میانجیگران ارائه کرده می ماند طرف اسرائیلی که باید تصمیم بگیرد .گفته می شود امریکا فشارهایی به نتانیاهو وارد کرده تا مذاکرات دوحه به نتیجه برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *