امارات متحده تحت فشار انگلیس یک دانشجو را که محکوم به حبس ابد شده بود عفو کرد

امارات متحده عربی یک دانشجوی انگلیسی را که متهم به جاسوسی شده بود در اثر  فشار مقامات انگلیسی اورا عفو کرد واجازه بازگشت به کشورش را داد.

ماثیو هیدجز دانشجوی دکترا که پایان نامه خودرا در مورد مسائل دفاعی ونظامی امارات متحده عربی نوشته بود وبرای تکمیل ان به امارات رفته بود پنج ماه پیش دستگیر ومتهم به جاسوسی شد وپس از محاکمه چند دقیقه ای محکوم به حبس ابد شد.ولی حکام امارات در اثر فشار مقامات ومطبوعات انگلیس اورا مورد عفو قرار  دادند وازاد کردند واجازه دادند به کشورش بازگردد.

مقامات امارات به هیچکس نه به مردم خود ونه به خارجیان اجازه اطلاع از اعضای حکومت ویا جستجوی مراکز قدرت در این امیر نشین را نمیدهند وتاکنون ده ها تن از خارجیان را به بهانه های مختلف زندان ویا از این کشور اخراج کرده اند.

طبق گزارش سازمانهای حقوق بشر زندان های امارات مملو از زندانیان بیگناه اماراتی وخارجی است که بدون محاکمه وبه اتهام جاسوسی سال ها در زندان بسر می برند.

ناظران معتقدند که مقامات امارات از اروپائی ها حساب می برند واز ترس اعمال مجازات علیه این امیر نشین دانشجوی سی ویک ساله انگلیسی را فورا ازاد کردندتا مقامات انگلیسی را نرنجانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *