انتخابات بحرین در میان تحریم مخالفان برگزار شد

انتخابات پارلمانی در بحرین روز شنبه ۲۴ نوامبر درحالیکه مخالفان حکومت آن‌را تحریم کرده‌اند، برگزار خواهد شد.

این در حالی است که فعالان و مخالفان حکومت با «مضحکه» خواندن انتخابات خواهان تحریم آن شده‌اند.

دولت بحرین که توسط خاندان اهل سنت آل‌خلیفه اداره می‌شود می‌گوید انتخابات دموکراتیک است و از مردم خواسته است به «پیغام‌هایی که می‌گویند رای ندهید» توجه نکنند.

تظاهرات شیعیان بحرینی در جریان بهار عربی در سال ۲۰۱۱ توسط دولت این کشور و با همکاری عربستان سعودی سرکوب شد. در پی این واقعه حکومت بحرین شماری از فعالان سیاسی را به زندان انداخت و بخشی از احزاب مخالف را منحل کرد.

بحرین گروه های مخالف را منع وسران این گروه ها را بازدشت ومانع فعالیت سیاسی انان شد.

بسیاری از شیعیان بحرینی اکنون می‌گویند از مشاغل دولتی کنار گذاشته شده‌اند و با آنان همچون «شهروند درجه دو» رفتار می‌شود.

سازمان هیومن رایتس واتش اعلام کرد دولت بحرین با بازداشت ومحاکمه سران مخالف دولت عملا زمینه انتخابات ازاد را تعطیل کرده است.

۵۰۶ کاندیدا در این انتخابات بر سر ۴۰ کرسی پارلمان به رقابت  پرداختند .

انتخابات از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز  و تا ۸ شب ادامه  یافت. شیخ خالد بن علی ال خلیفه وزیر کشور بحرین اعلام کرد میزان مشارکت مردم در انتخابات به ۶۷ در صدر رسید.

از سوی دیگر شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین انتخابات پارلمانی این کشور را  «غیر قانونی» خواند.

به گزارش  العالم، شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین اظهارداشت: این انتخابات فاقد مشروعیت است و بسیاری از طرف‌های بین‌المللی در خصوص قانونی بودن این انتخابات تشکیک کرده‌اند.

وی گفت که مقامات آل خلیفه با تحت فشار قرار دادن رسانه‌های داخلی و محدود کردن آن مانع بیان حقایق مربوط به میزان مشارکت مردم در انتخابات شدند.

معاون دبیر کل الوفاق بحرین تاکید کرد که رژیم آل خلیفه پس از سیلی خوردن از ملت، در تضعیف اراده ملی مردم شکست خورده است.

وی تاکید کرد انتخابات کنونی در فضایی خفقان آور و سرکوبگرانه برگزار شد و بر اساس آنچه که سازمان عفو بین الملل گزارش کرده است پیش از برگزاری انتخابات رژیم آل خلیفه حملات سرکوبگرانه شدیدی را علیه معترضین بحرینی اعمال کرده است.

منبع : رویترز ، مهر ، یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *