عادی سازی روابط با اسرائیل چه نفعی برای مردم کشورهای عربی دارد؟

سال گذشته سال عادی سازی روابط بین چهار کشور عربی واسرائیل بود .این عادی سازی با فشار وتشویق دونال ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا صورت گرفت .

کشورهایی چون امارات متحده عربی ، بحرین ، مغرب وسودان با رژیم صهیونیستی قراردادهایی امضا کرردند وروابط دیپلماتیک برقرار نمودند.وسفارتخانه مبادله کردند.

علاوه بر ان مثقامات اسرائیلی از امارات ، بحرین ومغرب دیدن کردند وقراردادهای نظامی امضا نمودند.

رژیم صهیونیستی پارا فراتر گذاشته مراکز امنیتی وجاسوسی در دبی وابو ظی تاسیس کرد وشرکت های اسرائیلی شعبه هایی در دبی گشودند واسرائیل وامارات قراردهادهای نظامی امضا کردند. امارات اعلام کرد ده میلیارد دلار در اسرائیل سرمایه گذاری می کند ویکی از میلیاردرهای امارات برای کمک به فقرای اسرائیل میلیون های دلار تقدیم اسرائیلی ها کرد بی انکه از فلسطینی های سرکوب شده نامی ببرد ویا کمکی به انها بدهد.

دولت امارات که همه اعراب انرا می شناسند تنها به فکر تجارت وخرید وفروش وکسب میلیاردها دلار به هر وسیله حتی وسایل نامشروع واز طریق گشودن درهای دبیی بروی صدها هزار جهانگرد اسرائیلی وفراهم کردن وسایل عیاشی وفساد برای انان می باشد .

نباید امارات را با دیگر کشورهای عربی که حاضر نیستند برای کشب اموال نامشروع به هر وسیله ای متوسل می شوند مقایسه کر د .رژین ال خلیفه در بحرین که بر اکثریت شیعه این امیر نشین حکومت می کند ومردم را بخاطر دین ومذهب محاکمه وزندان واعدام می نماید ودستورات ارباب سعودی خودرا مو به مو اجرا می کند با دیگر کشورهای عربی مقایسه کرد.

نباید تعجب کنیم که رژیم مغرب که سابقه داشتن روابط با رژیم صهیونیستی را دارد با اسرائیلی ها روابط دیپلماتیک برقرار کند وهمه ما شاهدیم که مردم مغرب تا دیروز علیه برقراری روابط با اسرائیلی ها تظاهرات کردند وهمچنان مخالف برقراری روابط با صهیونیست ها  هستند واز ملت فلسطین دفاع می کنند.

رژیم نظامی سودان که به هر وسیله ای برای ادامه حکومت خود متوسل می شود اخیرا دست به کودتا زد تا مانع به قدرت رسیدن غیر نظامیان شود .سران این رژیم بنا به دستور ترامپ با مقامات اسرائیلی دیدار وروابط دیپلماتیک با صهیونیست ها برقرار کردند.

برقراری روابط بین چهار کشور عربی (امارات ، بحرین ، معغرب وسودان ) با اسرائیل تنها منفعتش ادامه حکومت  حکام این کشورها است وگرنه هیچ نفعی برای مردم این چهار کسور در بر ندارد .

همه ما می دانیم  که امضای قراردادهای  کمپ دیوید بن مصر واسرائیل وامضای قرارداد وادی عربه بین اردن واسرائیل نتوانست اوضاع اقتصادی مصر واردن را بهبود بخشد بلکه مصر واردن را فقیر تر کرد وهمه ما می بینیم که سران کنونی مصر واردن از سران  دیگر کشورهای ثروتمند عرب درخواست کمک مالی  می کنند تا بلکه بتوانند اوضاع اقتصادی کشورشان را سر وسامان بخشند.

از اینرو برقراری روابط دیپلماتیک بین چهار کشور عربی ( امارات ، بحرین ، مغرب وسودان ) از یک سو  واسرائیل از سوی دیگر هیج نفعی برای ملت های عرب ندارد وفقط عمر سران این کشورهارا طولانی تر می کند.

بنا بر این رژیم های عرب سازشکار با اسرائیل دل خوش کرده اند که جلب رضایت امریکا واسرائیل می تواند  عمر حکومت های خود را طولانی تر کند وچند صباحی بیشتر به ظلم وستم خود به ملت های عرب ادامه دهند .

ملت های مسلمان چها کشور عرب اینرا خوب درک کرده اند که برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تنها به نفع حکام این کشورها است وانها باید زیان این روابط  را تحمل کند از اینرو می بینیم که  ملت های بحرین ، مغرب وسودان به مخالفت با برقراری روابط با اسرائیل ادامه می دهند ومردم امارات از ترس حکام خودکامه  خود سکوت کرده وقادر به اظهار مخالفت با برقراری روابط با اسرائیلی ها نیستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *