بیانیه گروه‌های فلسطینی در محکومیت دیدار نتانیاهو با رئیس شورای انتقالی سودان

گروه‌های فلسطینی دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس شورای انتقالی سودان که در راستای عادی‌سازی روابط میان آنها انجام شد را محکوم کردند.

به گزارش رسانه ها عرب  دیدار دوشنبه میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان در اوگاندا واکنش و انتقاد شدید گروه‌های فلسطینی را به همراه داشت.

در همین راستا، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) ضمن محکوم کردن این دیدار، اظهار کرد: دیدار البرهان با نتانیاهو خنجری است که از پشت به مردم فلسطین زده شده و نقض آشکار ابتکار عمل صلح عربی است. این دیدار زمانی صورت گرفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درصدد از بین بردن مسأله فلسطین، و الحاق اراضی کشور فلسطین اشغالی به اراضی اشغالی است.

وی همچنین اظهارات رئیس جمهوری اوگاندا مبنی بر بررسی افتتاح سفارت در قدس را محکوم کرد و گفت: از کشورهای اتحادیه آفریقا می‌خواهیم تا به قطعنامه‌های اتحادیه پایبند باشند. اوگاندا نباید سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کند.

جبریل رجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح نیز  دیدار نتانیاهو با البرهان را در تناقض با موضع ملت برادر سودان که حامی حقوق ملت فلسطین هستند، دانست.وی در این باره گفت: این دیدار به منزله خروج از ابتکار عمل صلح عربی است.

در همین حال، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز این دیدار را محکوم کرد.وی در این باره افزود: دیدارهایی که در راستای عادی سازی روابط انجام می‌شوند، رژیم اشغالگر را به ادامه ارتکاب جنایت و تجاوز علیه فلسطین تشویق می‌کند و هتک حرمت به مقدسات امت عربی و اسلامی است.

همچنین جنبش جهاد اسلامی نیز به شدت دیدار مذکور را محکوم کرد.این جنبش در بیانیه‌ای تأکید کرد: این دیدار بیانگر موضع ملت سودان که حامی مسأله فلسطین هستند، نیست.

جهاد اسلامی در ادامه بیانیه خود از ملت سودان، نیروهای زنده و انقلابیون خواست دیدار نتانیاهو با البرهان را محکوم کنند.

در همین راستا، جبهه خلق آزادی‌بخش فلسطین هم تأکید کرد که این دیدار ضربه‌ای به قلب منافع ملت سودان و موضع آنها است که هیچگاه حمایت از مسأله فلسطین را متوقف نکرده‌اند.در بیانیه جبهه خلق آزادی‌بخش فلسطین آمده است، این مسأله بیانگر میزان ذلت و پیروی از سیاست‌ها و طرح‌های خصمانه‌ای است که به دنبال هدف قرار دادن منافع امت عربی، نابودی مسأله فلسطین و عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی است.

بنیامین نتانیاهو شامگاه دوشنبه در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت که در اوگاندا با عبدالفتاح البرهان دیدار کرده است.

طبق گفته نتانیاهو، دو طرف در این دیدار بر سر همکاری برای عادی سازی روابط به اتفاق نظر رسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *