دبی بعلت درگیر شدن در جنگ های منطقه ای مرکز تجاری خودرا از دست می دهد

خبرگزاری امریکائی بلومبرگ طی گزارش از دبی نوشت این امیر نشین روزی مرکز تجاری منطقه بود ولی اینک بعلت درگیر شدن در جنگ های منطقه از جمله جنگ یمن جایگاه خودرا به تدریج از دست می دهد.

در گزارش این خبرگزاری بقلم زینب فتاح امده است خارجیان مقیم دبی بعلت گرانی ونبودن مشاغل درامد زا وبی کاری وتوقف ساخت وساز خودرا اماده ترک این امیر نشین می کنند.

این خبرگزاری می نویسد شرکت هواپیمایی امارات وشرکت ساختمان سازی دبی اعلامکردند  که سود این دو شرکت یاس اور است وبورس دبی در سال جاری بیشترین ضرر را متحمل شده است.

نویسنده گزارش می افزاید تجار خارجی در دیدار با شیخ محمد بن راشد ال مکتوم حاکم دبی در  ماه اوریل گذشته به وی اعلام کردند که افزایش مالیات بر درامد سرمایه گذاران وقوانین دست وپاگیر این امیر نشین درمورد اقامت  خارجیان  سبب فرار بازرگانان وسرمایه گذاران خارجی می شود.

این گزارش حاکیست که مردم دولت های عربی حوزه خلیج فارس به دبی مسافرت نمی کنند وجهانگردان چینی وهندی بعلت افزایش هزینه ها به سفر به دبی علاقه نشان نمی دهند.این گزارش می افزاید اتباع سعودی کمتر به دبی می ایند زیرا دولت سعودی با اعمال صرفه جوئی ومصادره اموال بازرگانان وسرمایه داران این کشور به مردم فرصت سفر وتفریح نمی دهد.

در گزارش خبرگزاری بلومبرگ امده است امارات متحده عربی خودرا درگیر جنگ در یمن ولیبی کرده وبهمراه عربستان مبادرت به محاصره قطر نموده است ودیگر دبی سوئیس خلیج فارس نیست .

این خبرگزاری در گزارش خود بنقل از یک نویسنده خارجی  نوشت نمی توان بین شرکت در جنگ و عقد قر اردادهای تجاری ارتباط برقرار کرد.

در این گزارش امده است بحران بین دبی وقطر برای شرکت های خارجی فاجعه بار بود زیرا این شرکت ها دیگر نمیتوانستند کالاهای خودرا به قطر بفرستند وتجارتشان با قطر کساد شد.

در گزارش خبرگزاری بلومبرگ امده است: زمانی که محمد بن سلمان ده ها تن از تجار وسرمایه داران سعودی رازندانی  کرد از بانک مرکزی امارات خواسته شد اطلاعات تجار سعودی در بانک های این کشور را در اختیار مقامات سعودی قرار دهند واین امر سبب نگرانی سرمایه گذاران در دبی شد

زیرا این اقدام امارات اعتماد سرمایه گذاران را بکلی از بین برد زیرا دادن اطلاعات سرمایه گذاران به دولت ها سبب بی اعتمادی می شود واین یکی از علل بی اعتمادی تجار وسرمایه گذاران خارجی به حکومت دبی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *