تظاهرات ضد صهیونیستی در «استانبول» و «بارسلونا»

 هزاران هوادار فلسطین در «استانبول» و «بارسلونا» روز یکشنبه تظاهرات ضد صهیونیستی برپا کردند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در «استانبول» و «بارسلونا»+ فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی شهروندان ساکن «استانبول» در ترکیه و «بارسلونا» در اسپانیا روز یکشنبه در این دو شهر تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» هواداران فلسطین در شهر بارسلونا در ایستگاه راه آهن «دفرانسا»  تجمع کرده و همبستگی خود را با مردم فلسطین در بحبوحه تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه نشان دادند.

مقاومت فلسطینی روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «سخنگوی ارتش اسرائیل برای تبرئه خود از کشتار کودکان، اکاذیب و ادعاهای نادرست پخش می‌کند».

در این بیانیه تاکید شده است: «ارتش اشغالگران با حمله و بمباران علیه ۵ بیمارستان [در نوار غزه]، قتل عام مرتکب شده است».

گروه‌های فلسطینی گفتند: «ما از سازمان ملل خواستیم که برای افشای حقایق، پاسخگو کردن و جلوگیری از جعل حقایق، از بیمارستان‌های غزه بازدید کند».

این بیانیه همچنین افزود: «تلاش اشغالگران برای نشان دادن ظاهری انساندوستانه از خود، پس از عدم اثبات ادعاهایشان مبنی بر نظامی‌ بودن بیمارستان‌ها صورت گرفت.»

از سوی دیگر، سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از ۱۸ آمبولانسی که در شهر غزه فعالیت می‌کردند، اکنون فقط ۷ دستگاه باقی مانده است.

صدها هوداران فلسطین نیز در حمایت از فلسطین و علیه رژیم اسرائیل در شهر استانبول تظاهرات کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گزارش داد که صدها هزار نفر از مردم در راهپیمایی بی‌ سابقه ای در لندن در حمایت از غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی شرکت کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، شرکت کنندگان در این تظاهرات گسترده در این راهپیمایی خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه شدند.

آن‌ ها همچنین بمباران بیمارستان‌ ها از سوی اشغالگران قدس را به شدت محکوم و رژیم صهیونیستی را به جنایت جنگی متهم کردند.

 

۰ seconds of 0 secondsVolume 90%

 تلویزیونی «یورو نیوز» هم به پوشش این رویداد مهم پرداخت.

به گزارش این رسانه، هزاران تن از حامیان فلسطین روز شنبه به نشانه حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات مرگبار صهیونیست ها به غیرنظامیان در غزه، در پایتخت انگلیس تظاهرات کردند.

گزارش این رسانه در این خصوص حاکیست: بر اساس آخرین‌ گزارش‌ ها، دست کم ۸۰ نفر تاکنون در جریان این تظاهرات از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در ادامه افزود: راهپیمایی گسترده حامیان غزه در اسکاتلند علیه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز اکنون در جریان است.

 

۰ seconds of 0 secondsVolume 90%

 

 

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که پلیس انگلیس در حاشیه تظاهرات میلیونی امروز در لندن در محکومیت جنایت های وحشیانه رژِم صهیونیستی علیه غزه، ۸۲ نفر از مردم را بازداشت کرده است.

کد خبر ۵۹۳۶۱۷۱
آمار شهدای غزه از ۱۱ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون ۱۱۰۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که ۴۵۰۶ نفر از آنان کودک و ۳۰۲۷ نفر زن هستند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی در روز سی و پنجم تجاوز علیه نوار غزه، حملات هوایی جنون‌آمیز خود به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مناطق مسکونی را ادامه داده و همچنان به مخالفت‌های قاطع افکار عمومی جهانی و سازمان‌های مردم‌نهاد با جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین بی‌توجهی می‌کند.

هشدار وزارت خارجه قطر درباره جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحرکات رژیم صهیونیستی در قبال بیمارستان الشفا غزه واکنش نشان داد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: نسبت به نیت آشکار اشغالگران اسرائیلی جهت ارتکاب جنایتی جدید در بیمارستان الشفا غزه هشدار می‌دهیم.

وزارت خارجه قطر در ادامه بیانیه خود از جامعه بین‌المللی خواست که به صورت فوری جهت حمایت از بیمارستان الشفا و کسانی که در آن حضور دارند مداخله کند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه قطر در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در قبال بیمارستان الشفا آمده است: ما جنایات نظامیان اشغالگر در هدف قراردادن بیمارستان‌ها، مدارس و مجتمع‌های مسکونی غزه را محکوم می‌کنیم.

هشدار وزارت خارجه قطر درباره جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه

رییس بیمارستان الشفا غزه: امروز روز حمله به بیمارستان‌ها بود/قادر به انجام عمل جراحی نیستیم

رییس بیمارستان الشفا غزه در سخنانی اعلام کرد که هیچ کمکی به شمال نوار غزه وارد نمی‌شود و اوضاع این منطقه به معنای واقعی کلمه، غم‌انگیز است.

وی در ادامه افزود: امروز، روز حمله به بیمارستان‌ها بود. پس از بمباران مدرسه البراق ۲۵ شهید به بیمارستان ما منتقل شدند. بیماران و زخمی‌ها در همه جای بیمارستان حضور دارند و ما نمی‌توانیم عمل جراحی انجام بدهیم. آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان حضور دارند.

رییس بیمارستان الشفا غزه گفت: نگرانیم که اشغالگران بیمارستان را بمباران و آن را بر سر ما آوار کنند. تمامی جهان را در قبال بیماران و مجروحان بیمارستان الشفا مسئول می‌دانیم. در حالی که ما در بحرانی واقعی به سر می‌بریم، جامعه جهانی یک بطری آب یا یک لیتر سوخت به ما نداده است. کادر پزشکی ناامید شده‌اند، زیرا نمی‌توانند هیچ درمانی را برای زخمی‌ها به انجام برسانند.

وی ادامه داد: هر روز بیماران سرطانی یا کودکانی قحطی‌زده را از دست می‌دهیم. بدن مجروحان تکه تکه شده است و زخم‌های آنان عمیق است. تمامی سوخت نوار غزه مصرف شده است و من در این باره به جهان هشدار می‌دهم. سوخت ما فردا به پایان خواهد رسید و ۱۰ دقیقه پس از قطع برق تمامی بیمارانی که تحت تنفس مصنوعی هستند جان خود را از دست خواهند داد.

امروز روز حمله به بیمارستان‌ها بود/قادر به انجام عمل جراحی نیستیم

نوه هنیه به شهادت رسید

«روی همام اسماعیل هنیه» نوه «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در جریان بمباران غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وی که دانشجوی رشته پزشکی بود در جریان حملات بی‌رحمانه و ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در نتیجه بمباران مدرسه «البراق» به جمع شهدای فلسطینی پیوست.

۲۵ مهرماه نیز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در اردوگاه الشاطی واقع در نوار غزه را بمباران کرده بودند.

مقاومت فلسطین اراضی اشغالی را موشک‌باران کرد

حملات پهپادی، موشکی و خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به مواضع، نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی اراضی اشغالی را موشک‌باران کرده است.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کردند که تل‌آویو، پایگاه نظامی «رعیم» و شهرک صهیونیستی «کیبوتس نیریم» را موشک‌باران کرده‌اند.

قسام تاکید کرد که مبارزان مقاومت فلسطین ۸ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرده‌اند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه الکرامه با خمپاره و تسلیحات مناسب هدف قرار داده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «سدیروت» و برخی مناطق اشغالی دیگر در اطراف نوار غزه به صدا درآمده است.

مقاومت فلسطین اراضی اشغالی را موشک‌باران کرد

گردان‌های قسام نظامیان و جنگ‌افزارهای صهیونیستی راهدف قرار دادند

درگیری میان مبارزان گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) و ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

گردان‌های قسام اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را با خمپاره‌های سنگین در منطقه حجر الدیک واقع در شرق بخش مرکزی نوار غزه هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این قسام از هدف قراردادن یکی از ماشین‌آلات مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه حجرالدیک با راکت «یاسین ۱۰۵» خبر داد و اعلام کرد که اطمینان دارد به دشمن آسیب وارد کرده است.

از سوی دیگر گردان‌های قسام از حمله خمپاره‌ای به شهرک صهیونیستی «کیبوتس نیریم» واقع در اطراف نوار غزه خبر داد.

علاوه بر این المیادین از موشک‌باران اراضی اشغالی توسط مقاومت فلسطین خبر داد.

گردان‌های قسام اعلام کردند که در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی تل‌آویو را موشک‌باران کرده‌اند.

منابع خبری از به صدادرآمدن آژیر هشدار در تل‌آویو، گوش دان، مناطق مرکزی اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر می‌دهند.

گردان‌های قسام نظامیان و جنگ‌افزارهای صهیونیستی راهدف قرار دادند

حمله پهپادی گردان‌های قسام به نظامیان صهیونیست در غزه

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) با استفاده از پهپاد بر روی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر غزه خمپاره ریختند و آنان را هدف قرار دادند.

قسام اعلام کرد که پس از این حمله پهپادی نظامیان صهیونیست را در همین منطقه مجدداً با خمپاره هدف قرار داده است.

علاوه بر این گردان‌های قسام از حمله موشکی به شهرک صهیونیستی «مفتاحیم» خبر دادند.

از سوی دیگر هدف قراردادن جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی توسط گردان‌های قسام نیز همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قسام یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک الزیتون واقع در شهر غزه با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند.

آمار شهدای غزه از ۱۱ هزار نفر فراتر رفت / شهادت ۴۵۰۶ کودک

وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۱۱۰۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که ۴۵۰۶ نفر از آنان را کودکان، ۳۰۲۷ نفر از آنان را زنان و ۶۶۸ نفر از آنان را افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، بیش از ۲۷ هزار فلسطینی زخمی شده‌اند.

تداوم تبادل آتش در مرز لبنان و اراضی اشغالی

مواضع صهیونیستی الجرداح و برکه ریشا در مقابل بخش غربی مرزهای جنوبی لبنان با موشک هدف قرار داده شدند.

خبرنگار المنار نیز گزارش داد که مواضع صهیونیستی الضهیره و برکه ریشا با موشک‌های هدایت‌شونده مورد هجوم قرار گرفته‌اند.

خبرنگار المیادین نیز از مورد هدف قرارگرفتن موضع صهیونیستی حدب البستان از سمت لبنان خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که آژیر هشدار در شمال اراضی اشغالی و منطقه عرب العرامشه واقع در الجلیل غربی به صدا درآمده است.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های رامیا، مروحین، البستان، یارین، بلیدا، اللبونه و ام التوت در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

تداوم تبادل آتش در مرز لبنان و اراضی اشغالی

رایزنی امیر قطر و رییس جمهور مصر با محوریت جنگ غزه

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره مسائل جاری منطقه و جهان به ویژه جنگ غزه بحث و رایزنی کردند.

در جریان این گفت‌وگو تلاش‌های مشترک دو طرف جهت توقف حمله به غزه، کاهش تنش و ورود کمک‌های فوری به نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تمیم و السیسی بر حمایت پایدار و مداوم از مساله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید کردند.

در جریان این گفت‌وگو دو طرف بر حق ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی نیز تاکید نمودند.

رایزنی امیر قطر و رییس جمهور مصر با محوریت جنگ غزه

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «العاصی» رژیم صهیونیستی و تخلیه بی‌سابقه «الجلیل اعلی» در مرز لبنان

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان اشغالگر صهیونیستی را در نزدیکی پادگان «العاصی» با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داد و این حمله تلفات مستقیمی را در میان اشغالگران بر جا گذاشت.

رسانه‌های عبری هم اعلام کردند که یک موشک ضد زره از لبنان به منطقه «تل رامیم» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد و ارتش رژیم صهیونیستی به آن پاسخ داد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان هم گزارش داد که پس از شنیده شدن صدای انفجار، دود از یک پادگان نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک المناره به هوا برخاست.

این خبری در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه «الجلیل اعلی» در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی متروکه شده‌اند و حتی مقر فرماندهی لشکر شمال ارتش اشغالگر هم تخلیه و به عقب منتقل شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به این واقعیت، تأیید کردند که تا کنون سابقه نداشته است که ساکنان منطقه الجلیل اعلی این گونه آواره شوند.

در تحولی دیگر، این رسانه‌ها اعلام کردند که تا کنون ۳۵۰ مجروح وارد مرکز پزشکی زیرزمینی شده‌اند که معمولاً مجروحان جنگی در منطقه شمالی اراضی اشغالی را پذیرش و مداوا می‌کند.

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه/ تخلیه بی‌سابقه «الجلیل اعلی»

اردوغان: روزهای بدی در انتظار نتانیاهو است

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که روزهای بدی در انتظار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار دارد و آمارها نشان می‌دهد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم اسرائیل مخالف بنیامین نتانیاهو هستند.

رجب طیب اردوغان طی سخنانی درباره تحولات غزه افزود که رژیم صهیونیستی باید تحت فشار قرار گیرد تا اجازه دهد مجروحان از غزه خارج شوند.

انهدام تانک صهیونیست‌ها با راکت «یاسین ۱۰۵»

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک تانک متعلق به فرماندهان یگان زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محور شمال غرب غزه با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرد.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد در پاسخ به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم غزه شهرک‌های صهیونیست‌نشین «نیریم» و «العین الثالثه» را هدف حملات موشکی قرار داد.

رسانه‌های رژیم اشغالگر هم از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست‌نشین «نیر عوز» در مجاورت نوار غزه در پی حملات موشکی خبر دادند.

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه/ بمباران بیمارستان الشفاء

شهادت ۴۸۰۰ کودک فلسطینی در ۳۵ روز گذشته

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که طی یک ماه گذشته حدود ۴۸۰۰ کودک فلسطینی در غزه به شهادت رسیده و بسیاری هنوز زیر آوار مانده‌اند.

«فولکر تورک» در نشست خبری در عمان افزود: اسرائیل باید فوراً استفاده از سلاح‌های ویرانگر در مناطق مسکونی غزه را متوقف کند. همچنین حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها در غزه و مناطق مسکونی اطراف آن باید متوقف شود.

وی ادامه داد: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و انواع مجازات‌های دسته جمعی علیه غیرنظامیان باید پایان یابد. اسرائیل باید هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه را متوقف کند و به محاصره مستمر و تحمیل شده بر آنها پایان دهد.

هلاکت ۳۵۴ نظامی رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی از هفتم اکتبر گذشته تا کنون ۳۵۴ نظامی اشغالگر به هلاکت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، از این تعداد، ۳۸ نظامی از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه کشته شده‌اند.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفاء شهر غزه را هدف شدیدترین و وحشیانه‌ترین حملات هوایی قرار دادند.

در این حملات که ساختمان کلینیک‌های سرپایی بیمارستان الشفاء را هدف قرار داد، چندین مجروح و بیمار فلسطینی به شهادت رسیدند.

مدیر بیمارستان الشفاء در مصاحبه با الجزیره گفت: رژیم اشغالگر از سحرگاه امروز تا کنون چهار بار بیمارستان الشفاء را هدف حملات هوایی قرار داده است. این رژیم اکنون جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه را آغاز کرده است.

«محمد ابو سلیمه» افزود: اگر بیمارستان‌های غزه از چرخه خدمت‌رسانی خارج شوند، هزاران بیمار و مجروح جان خود را از دست خواهند داد. هیچ مکان امنی هم برای انتقال بیماران و مجروحان به آنجا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما در مرکز کلینیک‌های سرپایی که هدف حملات هوایی رژیم اشغالگر قرار گرفت، حالت‌های اورژانسی و آوارگان را پذیرش می‌کردیم.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه هم گفت: رژیم اشغالگر تلاش می‌کند تا همه بیمارستان‌های غزه را از خدمت‌رسانی خارج کند. جامعه جهانی باید تجاوزگری رژیم صهیونیستی را متوقف و به برای بیمارستان‌های غزه سوخت و تجهیزات ارسال کند.

۰ seconds of 48 secondsVolume 90%

 

ریخته شدن ۱۳ هزار بمب و ۳۲ هزار تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که ویرانی‌های ناشی از حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه بی‌سابقه است و در این حملات تا کنون ۴۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۵۰ درصد از خانه‌ها کاملاً نابود شده‌اند.

بر اساس گزارش این دفتر، رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۳۲ هزار تُن مواد منفجره و ۱۳ هزار بمب بر سر مردم غزه ریخته است. حجم خسارت‌های وارد شده به زیر ساخت‌های غزه نیز یک میلیارد دلار برآورد شده است.

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه/ بمباران بیمارستان الشفاء

 

محاصره بیمارستان الرنتیسی با تانک‌های رژیم صهیونیستی

تانک‌های رژیم صهیونیستی، بیمارستان کودکان الرنتیسی شهر غزه را محاصره کردند و فعالیت این بیمارستان متوقف شده است. بیمارستان الرنتیسی تنها بیمارستان کودکان سرطانی در نوار غزه است.

تانک‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر بیمارستان الرنتیسی، بیمارستان‌های روانپزشکی و چشم پزشکی و بیمارستان کودکان النصر را هم محاصره کرده و برای تخلیه آنها هشدار صادر کردند.

همچنین در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه (آن روا) در منطقه «حی الرمال» در مرکز نوار غزه شماری شهید یا زخمی شدند. این مدرسه در مجاورت یک بیمارستان قرار دارد.

۰ seconds of 28 secondsVolume 90%

 

 

حملات موشکی مقاومت به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و شهرک‌های اشغالی

رزمندگان مقاومت فلسطین شهرک‌های اشغالی و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف موج جدید حملات موشکی و راکتی از نوار غزه قرار دادند.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم غزه، پایگاه نظامی رعیم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

پایگاه نظامی «رعیم» به «ستاد فرماندهی لشکر غزه» معروف است که یک یگان نظامی بزرگ متشکل از تمامی تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی در آن مستقر است و نزدیک پایگاه نیروهای زرهی قرار دارد. مأموریت اصلی پایگاه رعیم تأمین امنیت تمام مرزهای فلسطین اشغالی با مصر از شرق رفح تا منطقه السودانیه و شهرک «زکیم» در داخل اراضی اشغالی است.

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه/ بمباران بیمارستان الشفاء

هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در درگیری‌های زمینی غزه

درگیری‌های مسلحانه بین رزمندگان مقاومت و نظامیان نفوذی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در منطقه «تل الهوی» در غرب شهر غزه همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در موج جدید درگیری‌های زمینی در نوار غزه یک نظامی اشغالگر به هلاکت رسیده است. به اذعان این رسانه‌ها، از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تقریباً ۲۵۰ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند که حال ۱۰۰ نفر آنها وخیم است.

متوقف شدن خدمت‌رسانی همه بیمارستان‌های کودکان در غزه

طی ساعات گذشته هواپیماهای رژیم اشغالگر صهیونیستی اکثر بیمارستان‌های نوار غزه را هدف قرار دادند. مدیر مجتمع پزشکی الشفاء در غزه اعلام کرد که تقریباً همه بیمارستان‌های کودکان در نوار غزه به طور کامل از خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

در دو جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه بیش از ۱۰ غیرنظامی فلسطینی در دو منطقه «النادی» و «دوار الحلبی» به شهادت رسیدند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از آپارتمان‌های مسکونی مجتمع «روضه» روبروی بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

کد خبر ۵۹۳۴۸۷۰

شمار شهدای غزه به ۱۰۸۱۲ نفر از جمله ۴۴۱۲ کودک و ۲۹۱۸ زن و شمار زخمی ها به ۲۶۹۰۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۰۸۱۲۲ نفر خبر داد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه در نشست خبری گفت در حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون ۱۰ هزار و ۸۱۲ فلسطینی شهید شده‌اند که ۴ هزار و ۴۱۲ نفر آنها کودک و ۲ هزار و ۹۱۸۸ نفر آنها زن و ۶۶۷ نفر سالخورده هستند.

به گفته وی شمار زخمی‌ها هم ۲۶ هزار و ۹۰۵ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین از توقف فعالیت دو بیمارستان چشم پزشکی و روانپزشکی غزه و همچنین تمام خدمات درمانی متعلق به کودکان در غزه خبر داد و افزود که شمارش معکوس برای توقف خدمت در بیمارستان اندونزی و سایر بیمارستان‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر از سلاح گرسنه کردن علیه بیماران و مجروحان در بیمارستان‌های غزه استفاده می‌کند. ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه در مناطق شمالی غزه بی سرپناه شده‌اند و به دارو دسترسی ندارند. اوضاع به حدی رسیده است که سازمان آن روا هم ساکنان غزه و بیماران آن را به حال خود رها کرده است.

کد خبر ۵۹۳۴۶۶۹

 

 

 

 

 

 

در جریان حملات رژیم صهیونیستی، چهار هزار و ۲۳۷ کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۳ هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند.

13 هزار و 500 شهید و مفقود در حملات صهیونیستی به غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی خبر دادند که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر شهید و مفقود شده‌اند.

در جریان حملات رژیم صهیونیستی، چهار هزار و ۲۳۷ کودک به شهادت رسیده‌اند. صهیونیستها همچنین هزار و ۷۱ کشتار علیه مردم غزه انجام داده‌اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز گذشته (دوشنبه) خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تل‌آویو در خصوص وجود گذرگاههای امن برای آوارگان و کادر درمان دروغ می‌گوید، خاطر نشان کرد: گذرگاههای امنی که اسرائیل درباره آن سخن می‌گوید، فقط گذرگاه مرگ به شمار می‌رود.

آمریکا و غرب، همسو با جنایات رژیم صهیونیستی، همچنان در پی ادامه جنگ نابرابر علیه مردم غزه هستند؛ هر چند برخی از مسئولان و نهادهای غربی، در ادامه ژستهای انسان‌دوستانه خود، مدعی هستند که برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف هم درباره آتش‌بس در غزه نوشت: «ما به آتش بس فوری بشردوستانه درغزه و آزادی بی قید و شرط همه غیرنظامیان گروگان نیاز داریم. ۳۰ روز (از آغاز جنگ) گذشته است، دیگر بس است. این مسئله هم اینک باید متوقف شود.»

طبق گزارش یونیسف، فقدان آب سالم و بهداشت ناکافی غزه را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است و تا زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشتی فراهم نشود، این امکان وجود دارد که تعداد بیشتری از غیرنظامیان از جمله کودکان در اثر کم آبی و بیماری های مربوط به آن بمیرند.

یونیسف در گزارش خود به تاثیرات بسیار منفی خشونت و درگیری های کنونی بر روی سلامت روان کودکان پرداخته و عنوان کرده تداوم این روند به جز به خطر انداختن جانشان می تواند، موجب ایجاد اختلالات بسیاری در رشد شناختی و فیزیکی کودکان شود.

طبق گزارش این سازمان ارسال کمک های بشردوستانه برای کودکان در نوار غزه بسیار چالش برانگیز شده است و بایستی اقدامات اساسی جهت جلوگیری از قطع برق،آب و سوخت از جانب رژیم صهیونیستی صورت بگیرد تا غیرنظامیان به خدمات مورد نیاز بیشتری برای زنده ماندن در شرایط جنگی دسترسی داشته باشند.

پایان پیام/

بمباران جنون‌آمیز مناطق مختلف غزه؛ ۱۰۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی در عرض نیم ساعت

منابع رسانه‌ای فلسطین از دور جدید کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران جنون‌آمیز مناطق مختلف باریکه غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی به دنبال ضربات سختی که از مقاومت دریافت کرده، دور جدیدی از کشتار غیرنظامیان در غزه را آغاز کرده است.

رژیم  صهیونیستی از حدود یک ساعت پیش بی‌وقفه در حال بمباران نوار غزه به ویژه مناطق شمالی آن است.

منابع محلی گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در کمتر از نیم ساعت گذشته ۱۰۰ نقطه را در نوار غزه بمباران کردند.

conds of 0 secondsVolume 90%

 

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین محوطه‌های اطراف بیمارستان شفاء در شهر غزه را هدف حملات خود قرار دادند که در نتیجه آن، برق بخش‌هایی از این بیمارستان قطع شده است.

منابع خبری فلسطین گزارش دادند که تا این لحظه ده‌ها شهید و مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده‌اند.

۰ seconds of 0 secondsVolume 90%

 

ارتش رژیم صهیونیستی در حملات امشب به نوار غزه از بمب‌های فسفری و خوشه‌ای که دو بمب ممنوعه بین‌المللی هستند، استفاده کرد.

همزمان رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ۱۰ موشک دقایقی قبل از جنوب لبنان به سمت کریات شمونا و المطله در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد که به دنبال آن، شش انفجار مهیب در کریات شمونا و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی به وقوع پیوست.

آژیر خطر در برخی مناطق شمالی فلسطین اشغالی از جمله کریات شمونا، المطله، الجلیل علیا، کفار گلعای، دفنا و تل حادی به صدا درآمده است.

انتهای پیام

ارتش رژیم صهیونیستی در دور جدید جنایات خود علیه مردم بی گناه غزه، اقدام به هدف قرار دادن مخازن آب آنها کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، رژیم صهیونیستی پس از بستن آب سالم آشامیدنی به روی مردم غزه، دیشب یکی از مهم‌ترین مخازن آب باقیمانده نوار غزه واقع در اردوگاه تل الزعتر در جبالیا را بمباران و بحران کمبود شدید آب در نوار غزه را تشدید کرد.

هواپیماهای اسرائیلی مسجد ابو الخیر را در تقاطع الجرن در شرق جبالیا در شمال نوار غزه بمباران کردند.

بمباران مخازن آب در نوار غزه/ یک مسجد دیگر ویران شد+ فیلم

بمباران مخازن آب در نوار غزه/ یک مسجد دیگر ویران شد+ فیلم

در عین حال منابع فلسطینی تصاویری از ویرانی‌های به جا مانده در رفح در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کردند.

۰ seconds of 18 secondsVolume 90%

 

منابع فلسطینی همچنین لحظه بمباران ساختمانی در مجاورت بیمارستان القدس در محله تل الهوای غزه منتشر کردند.

کد خبر ۵۹۳۰۸۵۴

 

 

 

 

 

من امید را روی مقوای سفید رنگی میبینم که با قلم قرمز روی آن نوشته شده بود: «امام خامنه‌ای به ما در جنگ ۳۳ روزه گفت ما پیروزمی‌شویم و ما پیروز شدیم؛ حالا من به همه می‌گویم غزه پیروز می‌شود.»

خبرگزاری مهر، : آن روز، شنبه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، خیابان‌ها شلوغِ شلوغ بود. هر جا را که نگاه می‌کردی بچه‌ها و جوان‌هایی را می‌دیدی که کتاب‌هایشان را زیر بغلشان گرفته بودند و به این طرف و آن طرف می‌رفتند. خُب آنجا چه می‌خواستند؟ دانش آموزان کلاس درس را تعطیل کرده بودند تا به مردم کمک کنند. مردم می‌خواستند شاه را از کشور بیرون کنند. برای همین دانش آموزان آن روز مثل همه مردم به خیابان‌ها آمدند تا به آنها کمک کنند؛ ولی سربازان شاه به آنها رحم نکردند!

امام خمینی (ره) فرموده بودند همه مبارزه کنند؛ برایِ همین آن روز دانش آموزان احساس مسئولیت کردند و از مدرسه به خیابان‌ها رفتند و با فریاد بلند به دشمن گفتند که باید از ایران بیرون برود. دشمن ترسو که از فریادهای دانش آموزان وحشت کرده بود بسیاری از آنها را شهید کرد و ما الآن هر سال، یاد و خاطره و راه آن دانش آموزانِ شجاع را زنده نگه می‌داریم.

راهپیمایی ۱۳ آبان رنگ و بوی«پیروزی غزه» به خود گرفت

امروز، شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ خیابان‌ها شلوغِ شلوغ بود. هر جا را که نگاه می‌کردی بچه‌ها و جوان‌هایی را می‌دیدی که از سر کلاس درس مدرسه و دانشگاه کتاب‌هایشان را داخل کوله پشتی گذاشته، پرچم ایران و فلسطین، عکس حاج قاسم، مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله و پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به دست گرفته، یک طرف صورتشان پرچم ایران و طرف دیگرش پرچم فلسطین نقاشی کرده و از روی پرچم بزرگ اسرائیل که کف خیابان پهن بود با غیظ و کینه به این طرف و آن طرف می‌رفتند. خُب آنجا چه می‌خواستند؟ دانش آموزان کلاس درس را تعطیل کرده‌اند تا یاد و خاطره و راه دانش آموزانِ شجاع ۱۳ آبان ۱۳۵۷۷ را که با فریادهای بلند دشمن را بیرون کردند، زنده نگه دارند.

قاب عکس حاج قاسم که طرف راست آن پرچم ایران و طرف چپ آن پرچم فلسطین است، نظرم را جلب می‌کند! این قاب عکس نه به دست یک دانش آموز است و نه به دست یک دانشجو! به دست پیرمردی است که کمر او خم شده و لرزش داردقاب عکس حاج قاسم که طرف راست آن پرچم ایران و طرف چپ آن پرچم فلسطین است، نظرم را جلب می‌کند! این قاب عکس نه به دست یک دانش آموز است و نه به دست یک دانشجو! به دست پیرمردی است که کمرش خم شده و دست‌هایش لرزش دارد. سلام پدر جانی می گویم و از او سوال می‌کنم: «امروز روز دانش آموز است و بیشتر دانش آموزان در مراسم شرکت می‌کنند، شما با این همه سن و سال و در باران و هوای پاییزی بین دانش آموزان چه می‌کنید؟» لبخندی روی چهره مهربانش می‌نشاند: «اینکه بخوام بگم پشت رهبرم هستم، پای کشورم و آرمان‌ها و راه شهدا می مونم، وقت و زمان و گرما و سرما و باران و برف و آفتاب و مهتاب و روز دانش آموز و ۲۲ بهمن نمی شناسه!» با تکان سر و لبخندی از او جدا می‌شوم.

مقوای زرد رنگی که با قلم مشکی روی آن نوشته شده بود: «دیگر صهیونیست‌ها بیشتر از خود حسن نصرالله ایمان آوردند که اسرائیل سست‌تر از خانۀ عنکبوت است.» من را یاد انتظار دیروز کل جهان برای سخنرانی سید حسن نصرالله روحانی شیعه و سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌اندازد. بعد از سخنرانی ۱۲ بهمن ۱۳۵۷۷ امام خمینی (ره) در بهشت زهرا (س) و بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در فتنه خرداد سال ۱۳۸۸ هیچ وقت همه جهان را این‌طور منتظر یک سخنرانی ندیده بودم! آنقدر این سخنرانی مهم بوده که به تمام مردمی که داغدار جنایت‌های اسرائیل اشغالگر در بیمارستان المعمدانی،جبالیا و قتل عام مردم غزه در حمله شدید هواپیماهای اسرائیلی به یک بازار بوده‌اند، امید داده! من امید را روی مقوای سفید رنگی میبینم که با ماژیک قرمز روی آن نوشته شده بود: «امام خامنه‌ای به ما در جنگ ۳۳۳ روزه گفت ما پیروز می‌شویم و ما پیروز شدیم؛ حالا من به همه می‌گویم غزه پیروز می‌شود.» روی پلاکارد دختری که پرچم فلسطین را به تن کرده بود، میبینم: «کشورهای عربی، فروش نفت را به آمریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل تعطیل کنید. دولت‌های عربی و اسلامی باید روابط خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند و عرضۀ نفت، گاز و غذا به اسرائیل را متوقف کنند.» به نظرم از این جملات سید حسن نصرالله باید قاب طلا گرفته و تحلیل شود. امید روی مقوای آبی رنگی مادری که کنار دو پسر خردسالش ایستاده بود، چشمک می‌زد «فلسطین فصل جدیدی در تربیت نیروی تراز انقلاب جهانی و جهانی سازی مهدویت به وجود آورد که باید ساعت‌ها بر روی آن درس فقه التربیت گذاشت.»

راهپیمایی ۱۳ آبان رنگ و بوی«پیروزی غزه» به خود گرفت

همین مادران و زنان بودند که اجتماع بانوان و مادران انقلابی در محکومیت جنایات رژیم موقت اسرائیل در فلسطین خطاب به سردار قاآنی گفتند: «ما زن‌ها را بفرستید غزه… مردها بلد نیستند بچه‌ها را آرام کنند! مادران فرزند مرده را دلداری دهند و بگویند آرام باش… ما زن‌ها را بفرستید، همه کودکان را پناه می‌شویم. ما بلدیم چطور اشک‌های بچه‌ها را پاک کنیم، ما که از پشت هر عکس و فیلم بچه‌ها را نوازش می‌کنیم… حتی بعد دیدن فیلم‌ها جانم جانم می‌کنیم، گریه نکن مادر، بمیرمبرات عزیزم.»

گروه‌های سرود زیادی مشغول خواندن بودند. من رو به روی گروه سرود دختران انقلاب می‌ایستم. دختران خردسالی که می‌خواندند: «سربازات آمادن، بیا ببین که پای عهدشون وایسادن، ایران کشور امام زمان، این مردم ساکن عشق آبادن…» کمی آن طرف تر از جایگاه سرود پرچم اسرائیل را آتش می‌زنند، صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم بلند است. من اما همه حواسم به گروه‌های سرودی بود که فرمانده را صدا می‌زدند و او را طلب می‌کردند و جوابِ سلام فرمانده این بود که این همه را یک دل و یک جا جمع کرده بود. مگر شرط ظهور بیداری و منتظر بودن نیست تا مهدی ظهور کند؟ همه منتظر و بیدار بودند و یک صدا مهدی را صدا می‌زدندمن اما همه حواسم به گروه‌های سرودی بود که فرمانده را صدا می‌زدند و او را طلب می‌کردند و جوابِ سلام فرمانده این بود که این همه را یک دل و یک جا جمع کرده بود. مگر شرط ظهور بیداری و منتظر بودن نیست تا مهدی ظهور کند؟ همه منتظر و بیدار بودند و یک صدا مهدی را صدا می‌زدند.

خیره شده بودم به عکس شهید آرمان علی وردی در دست پسر دانش آموزی که روی آن نوشته شده بود «نظم نوین جهانی با نسل آرمان»، از او سوال کردم: «آرمان رو می‌شناسی؟» نگاهی به عکس در دستش کرد و جواب داد: «بله. از آرمان خواستن به آقا خامنه ای توهین کنه، اما چون توهین نکرد، شهیدش کردن، هر وقت بیام راهپیمایی یا بخوام سلام فرمانده بخونم، تو دلم به آرمان علی وردی قول می دم منم مثل خودش تا آخرین لحظه عمرم پای کار نظام باشم.» دوست کناری اش دهانش را نزدیک ریکوردر من آورد و گفت: «دلم خواست بگم اسرائیل جایی روی نقشه دنیا نداره و رفتنیه…»

راهپیمایی ۱۳ آبان رنگ و بوی«پیروزی غزه» به خود گرفت

آن خانم چادری که با بچه‌ها سرود را همخوانی می‌کرد، نمی‌شناختم! وقتی برای مصاحبه کوتاهی کنارش رفتم و از لذت همخوانی سرود با بچه‌ها از او پرسیدم، گفت: «حلیمه فخریان مسئول گروه سرود دختران انقلاب هستم، همخوانی و همراهی سرود با بچه‌ها خیلی شیرین و لذت بخش است.» نگاهی به بچه‌های قد و نیم قد سرود کردم: «چرا بچه‌های خردسال رو برای تشیکل گروه سرود انتخاب کردید؟» خانم فخریان در پاسخ به حدیثی از امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کردند: «دل نوجوان مانند زمین خالی است، هر آنچه در آن انداخته شود، می‌پذیرد. به همین دلیل این رده سنی را تشکیل گروه سرودم انتخاب کردم، تا هر آنچه از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را در دل آنان می‌اندازم، برداشت کنم دل نوجوان مانند زمین خالی است، هر آنچه در آن انداخته شود، می‌پذیرد. به همین دلیل این رده سنی را تشکیل گروه سرودم انتخاب کردم، تا هر آنچه از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را در دل آنان می‌اندازم، برداشت کنم.»

حالا از تقاطع خیابان طالقانی و سپهبد قرنی به زیر پل حافظ رسیده بودم. پسری که به او می‌خورد از دانشجوهای سال اولی باشد، میکروفون را برداشته بود و اینگونه دعا می‌کرد: «خدا همه حسین آقاها رو حفظ کنه، بگید الهی آمین» اطرافیان با قهقهه خنده گفتند: «الهی آمین» پسر دانشجو نگاه به مأموران نیرو انتظامی و سربازان کنار خیابان کرد و دعایش را ادامه داد: «خدایا مامورهاینیروی انتظامی که تو راهپیمایی‌ها امنیت رو برقرار می کنن برای خانواده هاشون حفظ کن.» همه بلند گفتند: «الهی آمین»

من هم خنده‌ای می‌کنم و الهی آمین می گویم. جمله «امنیت برقرار می کنن…» پسر جوان من را می‌برد به ۱۳ آبان ۱۴۰۱ و بیانات آقا با دانش آموزان، سال گذشته مردم به خاطر شهادت آرمان علی وردی و سید روح الله عجمیان و حادثه تروریستیشاهچراغ به خیابان‌ها آمدند تا موضع خود را نشان بدهند و بگویند: «راه مردم از راه اغتشاشگران جداست.» مقام معظم رهبری در این روز در دیدار با دانش آموزان از نظم نوین جهانی، هوشمندی دشمن، ضرورت جهاد تبیین، افول آمریکا و قدرت گرفتن ایران گفتند و امسال که دل‌ها از شرایط غزه پر از غم و غصه و از اسرائیل و جنایت‌هایش بیزار است در دیدار با دانش آموزان گفتند: «دل‌های ما خون است به خاطر مصائب مردم فلسطین و به خصوص مردم غزّه؛ ناراحتیم؛ اما حوادث امروز غزه باعث آزادی قدس و نابودی صهیونیسم می‌شود.»

 

 

 

 

 

 

جنبش حزب‌الله لبنان امروز جمعه از شهادت یکی از رزمندگان این جنبش در درگیری با نظامیان صهیونیست در مرز این کشور و فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حزب‌الله لبنان امروز جمعه اعلام کرد که یکی از رزمندگان این جنبش از شهرک المجادل واقع در جنوب لبنان در راه آزادسازی قدس به شهادت رسیده است.

بنابر گزارش شبکه المیادین، جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که «علی ابراهیم رمیتی»(جواد اسماعیل) از شهرک المجادل در حین انجام مأموریت جهادی به شهادت رسید.
با شهادت این رزمنده جنبش حزب‌الله لبنان شمار شهدای این جنبش طی ۲۸۸ روز گذشته از آغاز عملیات طوفان الأقصی به ۵۶ نفر رسید.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه، سوم نوامبر از زخمی شدن ۲ نظامی بر اثر حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به اردوگاه ارتش در مزارع شبعا خبر داد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر با وجود افزایش تلفات، همچنان مدعی حملات به نیروها و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان است.

پایان پیام/

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها از به کارگیری سلاح های ممنوعه علیه ساکنان غزه ابایی ندارند.

خبرگزاری مهر گروه بین الملل: حملات همه جانبه هوایی، توپخانه ای و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و بر اثر این حملات روزانه تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی مقابل دیدگان نابینای کشورهای جهان شهید می‌شوند.

شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه دو فلسطینی ـ در شهرهای قلقیلیه و بیره ـ به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید شدند و ۶ نفر دیگر نیز مجروح شدند که حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

از سوی دیگر حماس اعلام کرد که قصی فرعان به دست نظامیان صهیونیستی در جریان یورش آنها به شهر قلقیلیه به شهادت رسیده است.

زخمی شدن چهار فلسطینی در بمباران شرق رفح

منابع فلسطینی اعلام کردند که چهار فلسطینی در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المطار در شرق رفح زخمی شدند.

وزیر بهداشت ترکیه زنگ خطر را به صدا درآورد

فخر الدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه گفت: بیمارستان الصداقه ترکیه در غزه از روز گذشته در نتیجه اتمام سوخت به کلی از خدمت خارج شده است. جامعه جهانی و نهادهای ذی‌ربط تدابیر لازم را برای ممانعت از بمباران بیمارستان‌ها در غزه اتخاذ نکردند.

از سوی دیگر منابع بیمارستانی در غزه اعلام کردند: هفتاد درصد خدمات رسانی بیمارستان اندونزی در غزه به علت از کار افتادن ژنراتورها به علت تمام شدن سوخت در معرض تعطیلی قرار دارد.

بمباران مدارس آنروا وابسته به سازمان ملل در غزه با فسفر سفید

رژیم صهیونیستی مدارس آنروا را با فسفر سفید هدف قرار داده است. ده‌ها انسان آواره و بی‌سرپناه در این مدارس اسکان داده شدند.

۰ seconds of 10 secondsVolume 90%

 

اذعان افسران اسرائیلی به توان بالای حماس

منابع عبری در گزارش های خود به توانمندی بالای مقاومت فلسطین در نبرد زمینی اذعان کردند.

رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از افسران اتاق عملیات جنگ ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند: سطح جنگی میدانی و مقاومت حماس به مراتب بالاتر از آن چیزی است که ما در گذشته با آن روبرو بودیم. کاملا آشکار است که حماس خود را به خوبی برای این جنگ آماده کرده است.

تال لیو رام تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو هم فاش کرد: افسران ارشد نیروهای ذخیره ارتش که قبلا در غزه خدمت کردند و با این منطقه به خوبی آشنا هستند، گفته‌اند که توانمندی و مهارت‌های جنگی نیروهای حماس نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به نظر می‌رسد که این جنبش طرحی دفاعی را از قبل برای تعامل با این سناریو (حمله زمینی) آماده کرده بود و این یعنی اینکه فروپاشی و نابودی این جنبش در این مرحله با وجود ترور شماری از فرماندهان میدانی آن بعید به نظر می‌رسد.

شهادت ۵ فلسطینی در حمله به الشاطی غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که حملات اسرائیل به اطراف مدرسه آنروا در اردوگاه الشاطی در غزه به شهادت ۵ فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

حمله به برج مسکونی در تل الهوی

خبرنگار المیادین هم از شهادت شماری بر اثر حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به برج مسکونی در منطقه تل الهوی خبر داد.

کمربند آتش تل آویو بر روی ۴ منطقه در غزه

همچنین المیادین با اشاره به حملات شدید به مناطق الزیتون، الشجاعیه، الرضوان و الشاطی و ریختن کمربند آتش بر روی این مناطق، گزارش داد: شماری در زیر ساختمانهای ویران شده در محله های الزیتون، الکرامه و اردوگاه الشاطی هستند.

حملات قایق‌های جنگی اسرائیلی به ساحل غزه

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی مناطق ساحلی غزه را زیرآتش قرار دادند.

قسام یک تانک اسرائیلی را شکار کرد

گردانهای قسام از هدف قرار دادن یک تانک دیگر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

در بیانیه قسام آمده است: یک تانک صهیونیست که در کنار آن نظامیان صهیونیست قرار داشتند را در منطقه جحر الدیک با موشک یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادیم.

قسام همچنین از هدف قرار دادن یک جنگ افزار رژیم صهیونیستی در محور شمال غرب غزه با موشک یاسین ۱۰۵ خبر داد.

همچنین قسام به هدف قرار دادن یک بولدزر نظامیان صهیونیست در شمال غرب غزه اشاره کرد.

درگیری شدید میان مقاومت و نظامیان صهیونیست در سه محور

این در حالی است که درگیری های شدیدی میان نظامیان رژیم صهیونیستی که از دو محور جنوب غرب و جنوب شرق غزه رخنه کرده با رزمندگان مقاومت فلسطین جریان دارد.

در شمال غرب شهر غزه هم درگیری شدیدی جریان دارد.

همزمان صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطرف غزه به صدا درآمد.

شهادت و زخمی شدن شماری از ساکنان غزه در حمله جدید هوایی رژیم صهیونیستی

بر اثر بمباران منزلی در در اردوگاه جبالیا در شمال غزه سه نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجدداً منطقه فالوجا در غرب اردوگاه جبالیا در شمال غزه را بمباران کردند.

جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده الشامی در نزدیکی مسجد السلام در محله صبره در غزه را بمباران و با خاک یکسان کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز محله تل الهوا در غرب غزه را به طرز جنون‌آمیزی مورد حمله قرار داد.

برخی منابع تاکید کردند که بیش از ۲۰ موشک در عرض چند دقیقه به سمت محله تل الهوا شلیک شده است.

جنگنده‌‎های اسرائیلی حملات سنگینی را به اطراف بیمارستان قدس در محله تل الهوا در جنوب غزه انجام دادند.

همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شمالی غزه را گلوله باران کرد.

تداوم بمباران وحشیانه غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده الشامی در نزدیکی مسجد السلام در محله صبره در غزه را بمباران و با خاک یکسان کردند.

اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی دیگر

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یکی دیگر از نظامیان خود در درگیری با مبارزان قسام در غزه اذعان کرد. ارتش این رژیم در بیانیه‌ای اعلام کرد که یوال زیلبر از گردان ۷۰۰۷ در درگیری‌های غزه کشته شده است.

زیلبر هفدمین نظامی اسرائیلی است که در ۲۴ ساعت گذشته در مرز غزه کشته می‌شود. بدین ترتیب تعداد کشته‌های ارتش در نبرد طوفان الاقصی که به طور رسمی اعلام شده، به ۳۳۲ نفر افزایش می‌یابد.

حزب الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد

حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از سرنگونی یک فروند پهپاد متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در نواحی مرزی خود با فلسطین اشغالی خبر داد. جنبش مقاومت اسلامی لبنان بیانیه‌ای در خصوص هدف قرار دادن یک فروند پهپاد رژیم صهونیستی با بکار گیری موشک زمین به هوا صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در ساعت ۱۲:۳۵ شب پنجشنبه مطابق با دوم نوامبر ۲۰۲۳ میلادی، رزمندگان مقاومت اسلامی یک فروند پهپاد مجهز به سلاح رژیم صهیونیستی را هنگام پرواز بر فراز مناطق مرزی با فلسطین اشغالی در حریم هوایی روستاهای مالکیه و هونین هدف قرار دادند.

این پهپاد دشمن اسرائیلی پس از اصابت مستقیم موشک زمین به هوا با آن بلافاصله متلاشی شد و سقوط کرد.

اعلام آمادگی چین برای برگزاری فوری کنفرانس صلح درباره غزه

«وانگ یی» وزیر خارجه چین اعلام کرد: پکن از برگزاری یک کنفرانس صلح برای رسیدگی به مناقشه فلسطین در اسرع وقت حمایت می‌کند. همچنین ما آمادگی خود را برای اعمال فشار به منظور اجرای راهکار دو کشور ابراز می‌کنیم.

وانگ در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی خود، خاطر نشان کرد: ما شاهد وخیم‌تر شدن وضعیت کنونی در نوار غزه هستیم که با افزایش شمار تلفات همراه است. هیچ کشور وظیفه شناس و مسئولیت پذیری نمی‌تواند اجازه ادامه یافتن چنین وضعیتی را بدهد.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: با شروع ریاست ما بر شورای امنیت سازمان ملل، ما هماهنگی‌ها را با تمامی کشورهای به ویژه کشورهای عربی به منظور رعایت عدالت، تقویت خواهیم کرد. ما به دنبال ایجاد اجماع تلاش‌های بی وقفه برای کاهش تنش‌ها هستیم.

پکن پیش‌تر خواستار استقرار فوری آتش بس در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان شده بود. وزارت خارجه چین همچنین وعده داده است کمک‌های بشردوستانه بیشتری را به غزه ارسال کند.

در حال تکمیل..

کد خبر ۵۹۲۸۱۷۱

مدیر بیمارستان شفا در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران یک نانوایی در شرق غزه ده‌ها نفر شهید یا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مدیر بیمارستان شفا در غزه اعلام کرد که در جدیدترین جنایت صهیونیست‌ها، ده‌ها فلسطینی پس از بمباران یک نانوایی در شرق غزه به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

وی در ادامه گفت: طی چند ساعت ژنراتور برق بیمارستان به دلیل اتمام سوخت خاموش خواهد شد. این اتفاق یک فاجعه انسانی در نوار غزه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اوضاع فاجعه‌آمیز است. اوضاع از کنترل خارج شده و نمی‌توانیم کاری برای زخمی‌ها انجام بدهیم.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: یک‌سوم بیمارستان‌های غزه به دلیل اتمام سوخت از کار افتاده‌اند. ما به ورود بدون قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به ویژه سوخت به غزه نیاز داریم. ورود فوری سوخت به غزه مساله مرگ و زندگی است.

وی در ادامه افزود: در سایه قطع برق و سوخت زندگی بیماران در غزه با تهدید واقعی روبرو شده است. ما برای این که نیروهایمان بتوانند به وظیفه خود در غزه عمل کنند به تضمین نیاز داریم.

گفتنی است پیش‌تر وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و اعلام کرد: تاکنون هشت هزار و ۷۹۶ نفر به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش از این تعداد سه هزار و ۶۴۸ نفر را کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین دو هزار و ۲۹۰ زن هم تاکنون و طبق اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت رسیده‌اند. همچنین تاکنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۲۲ هزار و ۲۱۹ نفر هم زخمی شده‌اند.

کد خبر ۵۹۲۷۹۹۰

 

 

 

 

 

وزارت بهداشت فلسطین بامداد چهارشنبه گفت که هنوز پیکر هزاران شهید حملات رژیم موقت صهیونیستی به این منطقه، زیر آوارها وجود دارد که دسترسی به آنها فعلا ممکن نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد چهارشنبه گفت که هنوز پیکر هزاران شهید حملات رژیم موقت صهیونیستی به این منطقه، زیر آوارها وجود دارد که دسترسی به آنها فعلا ممکن نیست.

سخنگوی این وزارتخانه گفت: «از هر کسی که هر مقدار سوخت دارد می‌خواهیم برای نجات جان مجروحان و بیماران، به مجتمع پزشکی شفا و بیمارستان اندونزی بیاورد».

وی ادامه داد: «ما از برادران خود در کشورهای تولیدکننده نفت می‌خواهیم برای تامین سوخت مجتمع الشفاء و بیمارستان اندونزی مداخله کنند».

وزارت بهداشت فلسطین با بیان اینکه فقط چند ساعت تا خاموشی ژنراتور برق در این دو مرکز درمانی وقت دارند، افزود: «ما برای نجات ۴۲ کودک در انکوباتور، ۶۲ مجروح و بیمار تحت تنفس مصنوعی و ۶۵۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه نیازمند سوخت هستیم».

از سوی دیگر، رئیس سازمان «پزشکان بدون مرز» بامداد چهارشنبه ضمن اشاره به نیاز تیم‌های پزشکی این سازمان به کمک‌های بیشتر، خواستار خودداری رژیم صهیونیستی از حمله به بیمارستان‌های نوار غزه شد.

پایان پیام/

 

 

مدیر اجرایی یونیسف، شورای امنیت سازمان ملل را از وضعیت وخیم و غیرانسانی کودکان در نوار غزه،آگاه کرد

مدیر اجرایی یونیسف، شورای امنیت سازمان ملل را از وضعیت وخیم و غیرانسانی کودکان در نوار غزه، تحت تاثیر حملات مرگبار رژیم صهیونیستی با خبر و عنوان کرد هزینه واقعی جنگ در غزه را می توان از زندگی هزاران کودکی که جان خود را از دست داده و یا در شرایط جنگی اسفناکی قرار دارند،بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اظهارات ارائه شده از سوی «کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف، پس از گذشته بیش از سه هفته از تداوم جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، آمارهای وحشتناکی از شکل گیری تخلفات گسترده و فاحش در غزه علیه کودکان منتشر می‌شود.

به گزارش «یونیسف» و طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر فلسطینی در اثر حملات رژیِم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند. از این تعداد بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کودک بوده اند و بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کودک دیگر هم مجروح شده اند.

طبق بررسی های انجام گرفته شده، هم اکنون روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می دهند. البته که خشونت علیه  کودکان فراتر از نوار غزه بوده و این خشونت ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس هم علیه کودکان ادامه دارد.

نگرانی ها در حالی از شرایط کودکان در غزه رو به افزایش است که زیر ساخت های غیرنظامی این منطقه نیز مورد حملات شدیدی قرار گرفته اند و طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۳۴ حمله علیه مراکز درمانی از جمله ۲۱ بیمارستان از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. ضمن اینکه ۱۲ بیمارستان از ۳۵ بیمارستانی که به عنوان سرپناهی برای آوارگان استفاده می شدند، دیگر کار نمی کنند.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی یونیسف، حداقل ۲۲۱ مدرسه و بیش از ۱۷۷ هزار واحد مسکونی هم آسیب دیده و یا ویران شده است. در عین حال میزان کمی آب شرب باقی مانده و ذخیره آب نوشیدنی هم رو به اتمام است و ۲ میلیون نفر در نیاز مبرم به آب آشامیدنی قرار دارند. این در حالی است که نزدیک به ۵۵ درصد از زیرساخت های آبی نیز آسیب دیده و نیاز به تعمیرات فوری دارد.

طبق گزارش یونیسف، فقدان آب سالم و بهداشت ناکافی غزه را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است و تا زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشتی فراهم نشود، این امکان وجود دارد که تعداد بیشتری از غیرنظامیان از جمله کودکان در اثر کم آبی و بیماری های مربوط به آن بمیرند.

یونیسف در گزارش خود به تاثیرات بسیار منفی خشونت و درگیری های کنونی بر روی سلامت روان کودکان پرداخته و عنوان کرده تداوم این روند به جز به خطر انداختن جانشان می تواند، موجب ایجاد اختلالات بسیاری در رشد شناختی و فیزیکی کودکان شود.

طبق گزارش این سازمان ارسال کمک های بشردوستانه برای کودکان در نوار غزه بسیار چالش برانگیز شده است و بایستی اقدامات اساسی جهت جلوگیری از قطع برق،آب و سوخت از جانب رژیم صهیونیستی صورت بگیرد تا غیرنظامیان به خدمات مورد نیاز بیشتری برای زنده ماندن در شرایط جنگی دسترسی داشته باشند.

پایان پیام/م

 

 

 

یک روزنامه اسرائیلی روز یکشنبه خواستار آزادی همه اسرای فلسطینی از  زندان های رژیم صهیونیستی در مقابل ازادی همه اسرای اسرائیلی در نوار غزه شد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتس در سرمقاله خود نوشت : بایستی اسرائیل همه زندانیان امنیتی فلسطینی را آزاد وهمه یخچال های نگهداری مرده ها را تخلیه نماید ، وهر اقدامی که موجب بازگشت گروگان ها به خانه های خود شود انجام دهد.

این روزنامه اضافه کرد : این وظیفه اسرائیل ، دولت اسرائیل ، نخست وزیر ، کنیست ( پارلمان ) ، رئیس رژیم ، مقامات امنیتی ومقام های خاخامی بزرگ (رهبران مذهبی )  است که این کار را انجام دهد.

اسرائیل مدعی است که جنبش حماس ۲۳۰ اسرائیلی را که در میان آنها سرباز وعناصر پلیس است  در اختیار دارد.

به نوبه خود موسسات اسرای فلسطینی می گویند که اسرائیل بیش از ۵۵۰۰ فلسطینی را قبل از حمله اخیردر اختیار داشته واز ان تاریخ به بعد ۱۵۹۰ فلسطینی دیگر را بازداشت کرده است .

 

 

 

 

 

 

برخلاف کارشکنی‌های رژیم صهونیستی در مسیر آتش‌بس، یک منبع آگاه به رویترز گفت که مذاکرات بین حماس و تل‌آویو با میانجیگری قطر ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد، حتی در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی حملات علیه مواضع فلسطینیان در غزه را تشدید کرده است، مذاکرات با میانجیگری قطر میان تل‌آویو و حماس با هدف تنش‌زدایی در غزه روز گذشته (شنبه) ادامه داشت.

یک منبع آگاه به رویترز گفت که مذاکرات شکست‌ نخورده است بلکه «با سرعت بسیار کندتر» از قبل از حملات جمعه شب رژیم صهیونیستی علیه مواضع فلسطینیان در غزه، در حال انجام است.

ارتباطات مردم تحت محاصره غزه با جهان بیرون روز گذشته پس از آن قطع شد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمب‌های بیشتری را به قلمرو فلسطینیان در غزه پرتاب کردند و فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله زمینی رژیم موقت به فلسطینیان در حال آماده شدن است.

بر اساس گزارش رویترز، قطر بیش از سه هفته است که به دیپلماسی پشت پرده ادامه داده است و با هدف ترویج صلح و تضمین آزادی بیش از ۲۰۰ اسیر که در بازداشت حماس هستند، با مقام‌های حماس وارد مذاکره شده است.

طبق ادعای رویترز، هفته گذشته با میانجیگری قطر، دو اسیر آمریکایی و دو اسیر صهیونیست آزاد شدند.

مذاکرات با میانجیگری قطر در حالی پیش می‌رود که رژیم صهیونیستی در پایبندی به تعهداتش در خصوص آتش‌بس کارشکنی کرده است به طوریکه روز جمعه هفته گذشته، علی‌رغم آن‌که دوحه اعلام کرد که مذاکرات با سرعت زیادی در حال پیشروی است اما صهیونیست‌ها به طور ناگهانی با بیش از ۱۰۰ جنگنده، به مواضعی در قلمرو فلسطینیان در غزه حمله کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گشته تصریح کرد که تلاش برای آزادسازی اسرا حتی در جریان عملیات زمینی تل‌آویو در غزه، ادامه خواهد داشت. وی در این خصوص گفت:‌ «ما از هر امکانی برای بازگرداندن آنها به خانه استفاده خواهیم کرد».

پیش‌تر، شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود که به حصول توافق با رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا به توافق رسیدند اما رژیم صهیونیستی در این مسیر مانع‌تراشی کرده است.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان «عزالدین قسام» همچنین در یک سخنرانی ویدئویی گفت که تنها در صورتیک تمامی اسرا را آزاد می‌کند که رژیم صهیونیستی تمامی زندانیان فلسطینی را آزاد کند.

در بیست و دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به ۷۷۰۳ نفر از جمله ۳۵۹۵ کودک و شمار مجروحان به بیش از ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی طی چند ساعت اخیر ۵۳ جنایت جدید مرتکب شده که به شهادت ۳۷۷ نفر منجر شده است.

پایان پیام/م

 

 

 

شبکه المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی پس از نزدیک شدن به آتش‌بس در غزه با میانجیگری دوحه، همه کارت‌های روز میز را برهم زد و حملات خود علیه نوار غزه را تشدید کرد.

تشدید حملات علیه غزه پس از نزدیک شدن به آتش‌بس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین، تصریح کردند، اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی در تشدید حملات علیه نوارغزه، پس از نزدیک به شدن به دستیابی به یک توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با میانجیگری قطر صورت گرفت.

به گفته این منابع، «اسرائیل» می‌خواست تنها یک روز به آتش‌بس پایبند بماند و گذرگاه رفح را برای تنها یک روز باز کند، امری که مقاومت آن را رد کرد. تشدید حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه غزه، پس از نزدیک به شدن به یک توافق آتش‌بس که شامل آزادی کلیه اسرای زن و کودک نزد رژیم صهیونیستی در قبال آزادی اسرای غیرنظامی اسرائیلی بود، صورت گرفت.

این منابع تصریح کردند: این توافق شامل آزادی کلیه زنان، کودکان و نوجوانان فلسطینی زیر ۱۸ سال از جمله ۴۰ زن و ۱۰۰ کودک و نوجوان در مقابل آزادی ۱۰۰ اسیر غیرنظامی اسرائیلی بود.

از دیگر شروط این توافق، باز شدن آب به روی نوار غزه، بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود سوخت و ماشین‌های سنگین به منظور آواربرداری و ممانعت از پرواز جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز نوار غزه در طول ایام آتش‌بس بود.

به گفته این منابع، اسرائیل تنها برای یک روز به این آتش‌بس پایبند بود و گذرگاه رفح را برای تنها یک روز بازگذاشت و این امری بود که مقاومت با آن مخالفت کرد.

وبگاه فلسطین‌الیوم در روز جمعه (۲۷ اکتبر)، نوشت که مذاکرات برای توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرای در جریان است و منابع آگاه در شبکه الجزیره نیز اعلان کردند که مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل با میانجیگری قطر، تسریع شده است.

«محمد الخلیفی» وزیر مشاور در امور خارجه قطر نیز پیشتر، اعلام کرده بود که آزادی کلیه «گروگان‌ها» نزد حماس در نوار غزه، در صورت توقف درگیری‌ها، طی روزهای آتی میسر است.

 وی به عنوانی مذاکره‌کننده ارشد در امور اسرای اسرائیلی نزد حماس، گفت: «مذاکرات دشوار است و با افزایش خشونت و تداوم هر روزه بمباران‌ها، ماموریت ما دشوارتر شده است. اما پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است. من به تحقق گشایش در پرونده گروگان‌ها خوش‌بینم. هدف ما آزادی کلیه گروگان‌های غیرنظامی است. این چیزی است که به دنبال آن هستیم و می‌خواهیم که محقق شود.

این در حالی است که کتائب شهید عز‌الدین القسام، شاخه نظامی حماس، در این مدت، تاکنون چهار اسیر از جمله یک مادر و دختر آمریکایی و دو زن سالمند اسرائیلی را آزاد کرده‌اند.

به اعلام ارتش رژیم اشغالگر، از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری علیه رژیم صهیونیستی، حماس ۲۲۴ نفر را به اسارت گرفته است و بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی از جمله ۳۰۹ نظامی کشته شده‌اند. در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز، همچنان برای بیست و دومین روز متوالی ادامه دارد. تجاوزی که تاکنون به شهادت ۷۳۲۶ نفر از جمله بیش از ۳۰۰۰ کودک و ۱۷۰۹ زن و ۳۹۷ سالمند منجر شده و به مجروحیت ۱۸۴۸۴ نفر و مفقود بودن نزدیک به دو هزار نفر منجر شده‌است.

شب گذشته، شبکه «العربیه»، نیز از جریان داشتن مذاکرات آتش‌بس میان تل‌آویو و حماس با میانجیگری مصر و قطر خبر داد و اعلام کرد: «مذاکراتی میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر برای آزادسازی گروگان‌ها جریان دارد. اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس به ازای آزادسازی تمام گروگان‌ها و اجساد کشته‌شدگان اسرائیلی را مطرح کرده است».

بر اساس این گزارش، حماس پیشنهاد اسرائیل را رد کرده و خواستار آزادی تمام اسرای فلسطینی شده است و رژیم موقت نیز به خواسته حماس برای برقراری آتش‌بس بلندمدت پاسخی نداده است.

تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس یک قطعنامه‌ غیر الزام‌آور که خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه است را با ۱۲۰ رأی موافق، ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع به تصویب رساند.

پایان پیام/

رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (جمعه) شمال نوار غزه را هدف حملات شدید خود قرار داد و در پی این حملات، اینترنت به طور کامل در بخش‌های گسترده‌ای از نوار غزه قطع شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری، شامگاه امروز (جمعه)، از حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند؛ به نحوی که شبکه رادیو ارتش اسرائیل، حملات جنگنده‌های این رژیم را بی‌سابقه توصیف کرد.

در واکنش به این حملات، نیروهای مقاومت نیز مناطق زیادی را در عمق فلسطین اشغالی هدف حملات راکتی قرار دادند. صهیونیست‌ها خبر دادند در پی این حملات، آژیرهای خطر در تل‌آویو، عسقلان، زیکیم، الرمله و چند شهرک اسرائیلی به صدا در آمده است.

به دنبال حملات صهیونیست‌ها، شرکت مخابرات فلسطین اعلام کرد اینترنت و تمامی خدمات ارتباطی با نوار غزه به صورت کامل قطع شده است و صهیونیست‌ها تمامی مسیرهایی را که غزه به جهان وصل می‌شد، قطع کرده‌اند. روزنامه صهیونیستی معاریو هم خبر داد کشتی‌های جنگی اسرائیلی هم در حال بمباران غزه هستند.

کادر درمانی مستقر در فلسطین، صبح امروز، خبر داده بودند دو مسجد هدف جنگنده‌های رژیم اشغالگر قرار گرفته و طی حملات سحرگاه صهیونیست‌ها به خان‌یونس در جنوب نوار غزه ۱۵ فلسطینی شهید شده‌اند.

حملات امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خان یونس، منجر به شهادت «ایاد ابو ناموس» خبرنگار فلسطینی و مادرش شده است. وزارت امور داخلی در نوار غزه اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد «الابیض» را بمباران کردند تا تعداد مساجدی که از آغاز حملات اشغالگران در حدود ۳ هفته پیش مورد هدف قرار گرفتند، به بیش از ۴۰ مسجد برسد.

تیم‌های دفاع مدنی در محله «الیرموک» واقع در مرکز نوار غزه به تلاش برای پیدا کردن اجساد قربانیان بمباران هوایی صهیونیست‌ها که یک ساختمان ۷ طبقه و منازل مسکونی اطرافش را کاملاً با خاک یکسان کرد، ادامه می‌دهند.

پایان پیام/

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای بمباران‌های نوار غزه به ۷۰۲۸ نفرخبر داد و اتحادیه خبرنگاران فلسطین نیز شمار شهدای خبرنگار را ۲۴ نفر اعلام کرد.

بیستمین روز جنگ غزه؛ شهادت ۷۰۲۸ فلسطینی از جمله 24 خبرنگار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین، امروز (پنجشنبه، ۲۶ اکتبر) از افزایش شمار شهدای بمباران‌های نوار غزه به ۷۰۲۸ خبر داد و اعلام کرد که از این میزان، ۲۹۱۳ نفر کودک، ۱۷۰۹ زن هستند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت در غزه، اعلام کرد که طی ساعات گذشته، رژیم اشغالگر ۴۳ جنایت جدید مرتکب شده که ۴۸۱ قربانی برجای گذاشته است. ۱۶۵۰ نفر هنوز مفقود هستند که از این میزان ۹۴۰ نفر کودک و زیر آوارند. شمار مجروحان نیز به بیش از ۱۸ هزار نفر رسید.

وی  پیشتر اعلام کرده بود مجروحانی نزد ما هستند که بالای ۸۰ درصد سوختگی دارند، امری که بیانگر استفاده اسرائیل از یک سلاح جدید است. در جریان بمباران‌های مستمر نوار غزه، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشت در نوار غزه متوقف شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت شب گذشته نیز با تاکید مجدد بر فروپاشی کامل نظام سلامت در بیمارستان‌های غزه گفت که باز بودن در بیمارستان‌ها به معنای امکان خدمات‌رسانی آن‌ها به مجروحان نیست. جامعه جهانی هشدارهای ما در خصوص از کار افتادن بیمارستان‌ها را جدی نمی‌گیرد. تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ نفر از جمله ۳۴۴ کودک و ۳۹۷ سالمند به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر، اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان بمباران‌های مستمر نوار غزه، از هفتم اکتبر جاری (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا امروز که بیست روز از آن می‌گذرد، شمار خبرنگاران شهید به ۲۴ نفر افزایش یافته است.

این نهاد ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در نوار غزه، اعلام کرد که از آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر تا به امروز، ۲۴ خبرنگار شهید و چندین خبرنگار مجروح شده‌اند. علاوه بر آن، تداوم بمباران‌های غزه به شهادت و مجروحیت اعضای خانواده‌های این خبرنگاران نیز منجر شده است.

اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فلسطین ضمن تسلیت به خانواده‌های این شهدا، اعلام کرد پنج خبرنگاری که از چهارشنبه (۲۵ اکتبر) به صف همرزمان شهیدشان پیوسته‌اند، عبارتند از:  سلمى مخیمر، سائد الحلبی، أحمد أبو مهادی، جمال الفقعاوی. آخرین خبرنگار شهید «دعاء شرف» از رادیو «صوت الاقصی» است که به همراه «عبیده» فرزند کوچکش به شهادت رسید.

پیشتر این نهاد، اسامی ۱۹ تن از خبرنگاران شهید را در نوار غزه اعلام کرده بود که عبارتند از: محمد عماد لبد، احمد شهاب، محمد الصالحی، محمد فایز ابو مطر، هشام النواجحه، ابراهیم لافی، سعید الطویل، محمد جرغون، اسعد شملخ، محمد ابو رزق، سلام میمه، حسام مبارک، عصام بهار، عبد الهادی حبیب، محمد بعلوشه، خلیل ابو عاذره، سمیح النادی، محمد ابو علی و رشدی السراج.

این در حالی است که مقاومت فلسطین، همچنان در حال شلیک موشک به سوی مناطق مختلف در اراضی اشغالی فلسطین و شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مواضع ارتش اشغالگر است و روز گذشته نیز با موشک «R۱۶۰»، حیفا را هدف قرار داد و با موشک «عیاش ۲۵۰»، منطقه «ایلات» هدف قرار داد و مقر فرماندهی یگان ضد غزه (رعیم) را نیز موشک‌باران کرد.

امروز نیز شاخه نظامی حماس، تل‌آویو و اطراف آن و پایگاه نظامی «مارس» را با موشک هدف قرار داد و آن را پاسخ به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه دانست.

نخستین تصاویر از آسمان تل‌آویو پس از شلیک موشک مقاومت

رسانه‌های صهیونیستی امروز، همچنین از شنیده شدن صدای آژیر در شهرک‌های اطراف نوار غزه خبر دادند و پس از آن «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از هدف قرار دادن «کرم ابوسالم» با راکت و خمپاره و تائب شهید ابوعلی مصطفی از هدف قرار دادن شهرک «مفلاسیم» با راکت خبر دادند.

پایان پیام/

جنگ در غزه در حالی وارد بیستمین روز خود شد که با ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و کمبود شدید امکانات، شمار شهدا رو به افزایش بوده و شرایط انسانی در این منطقه بحرانی شده است، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز به مقابله با این حملات ادامه می‌دهند و القسام امروز یک بالگرد ارتش دشمن را هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز پنجشنبه از افزایش آمار شهدا به ۶۵۴۶ نفر که ۲۷۰۴ تن از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، خبر داد.

به گزارش رسانه‌های مختلف، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه پنج‌شنبه نیز مناطق متعددی در شمال نوار غزه از جمله اطراف مسجد الهدی را هدف حملات شدید خود قرار دادند.

در این زمینه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی منطقه نزدیک به بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح را به شدت هدف قرار داد.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شرقی اردوگاه البریج و نیز شرق اردوگاه المغازی در نوار غزه را هدف قرار داد و صدای تیراندازی نیز در منطقه شنیده شد.

در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در خان‌یونس نیز ۱۹ نفر به شهادت رسیدند.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی محله النصر در غرب شهر غزه و منطقه رفح در جنوب غزه را هدف قرار دادند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۶۵۴۶ نفر/ القسام بالگرد ارتش صهیونیستی را هدف قرار داد

پاسخ مقاومت فلسطین به حملات صهیونیست‌ها

از سوی دیگر گردان‌های «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز عصر چهارشنبه اعلام کرد «در پاسخ به حملات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه، تل‌آویو را با موشک‌هایی هدف قرار دادیم».

منابع عبری زبان اعلام کردند، در نتیجه حمله موشکی اخیر از غزه، چهار شهرک‌نشین در نزدیکی تل‌آویو زخمی شدند و صدای آژیرهای هشدار در مناطقی چون ریشون لتزیون، نس تسوینا، بلماحیم، بیت حنان و ایروس در غلاف غزه به صدا درآمد.

پیش از آن گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که در پاسخ به حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه، تل‌آویو و ایلات را هدف قرار داد.

علاوه بر این، گردان‌های القسام صبح امروز اعلام کرد که یک فروند بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق اردوگاه البریج در نوار غزه با یک موشک «سام ۷» هدف قرار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز امروز اعلام کردند که در درگیری که در شهر قدس اشغالی میان جوانان فلسطینی و شهرک‌نشین‌ها شکل گرفت، ۲ شهرک‌نشین زخمی شدند و وضعیت یکی از آن‌ها وخیم است.

افزایش شمار شهدای غزه به ۶۵۴۶ نفر/ القسام بالگرد ارتش صهیونیستی را هدف قرار داد

ادعای نفوذ به غزه

اما سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز مدعی شد که پدافند هوایی آن با یک موشک زمین به هوای شلیک شده از لبنان به سمت یک فروند پهپاد این ارتش مقابله کرده و محل شلیک موشک در خاک لبنان هدف حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز به نقل از این ارتش مدعی شد که شامگاه چهارشنبه نیروی زمینی آن عملیات نفوذ نسبتا بزرگی را در نوار غزه انجام داد که هدف از آن حمله به پایگاه‌های حماس در این منطقه بود.

در این رابطه «رونن برگمن» تحلیلگر برجسته مسایل سیاسی و نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ۲ گزینه پیش رو دارد که هر دو انتخاب‌های سختی هستند؛ یکی قراردادی برای نجات اسراست و دیگری عملیات زمینی انتقام‌جویانه در غزه برای تحقق اهداف نظامی جنگ. این ۲ گزینه را نمی‌توان به شکل همزمان اجرا کرد و مسوولان سیاسی باید در اسرع وقت و پیش از آنکه زمان از دست برود، در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

درخواست توکیو از تل‌آویو

مقامات ژاپن نیز روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواستند درگیری در نوار غزه را به صورت موقت متوقف کند تا امکانی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه فراهم شود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزایش شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۶ هزار نفر و گردهمایی رهبران مقاومت در بیروت از مهمترین تحولات مربوط به فلسطین اشغالی است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که تعداد شهدای فلسطینی به رقم شش هزار نفر نزدیک می‌شود نیروهای مقاومت فلسطین از آمادگی خود برای مبارزه با دشمن صهیونیستی در هر مکان و شرایطی خبر دادند.

هشدار آنروا درباره وضعیت بحرانی غزه/ بیش از یک میلیون نفر آواره

سخنگوی آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل در گفتگو با شبکه العربی تاکید کرد: تنها چند ساعت دیگر تا اتمام سوخت ذخیره باقی مانده است، اگر سوخت به اتمام برسد و ژنراتورهای بیمارستان‌ها خاموش شود، زندگی در غزه متوقف خواهد شد.

وی افزود: اوضاع به شکل بی‌سابقه‌ای رو به وخامت می‌رود. بیش از یک میلیون نفر در غزه خانه‌های خود را ترک کرده و آواره هستند. این در حالی است که قبل از آغاز جنگ روزانه ۵۰۰ کامیون کمک وارد غزه می‌شد.

وی تصریح کرد: مراکز اسکان آوارگان در غزه ۴ برابر بیشتر از گنجایش خود پذیرای افراد آواره و بی‌سرپناه بودند و افراد زیادی هم مجبورند در خیابان‌ها بخوابند.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های بسیار قوی و پیشرفته، زیرساخت‌های مسکونی و حیاتی نوار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است.

هشدار آنروا درباره وضعیت بحرانی غزه/ بیش از یک میلیون نفر آواره

خشم تل‌آویو از سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره غزه

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به سخنان «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص غزه واکنش نشان داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: سخنان گوترش تعجب آور بوده و باعث برانگیخته شدن خشم تل آویو شده است. این سخنان به مثابه لکه ننگی بر پیشانی گوترش و سازمان ملل خواهد بود!

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: سخنان گوترش بیانگر موضع جانبدارانه علیه تل آویو و توجیه کننده عملیات ۷ اکتبر است. وی باید از این سخنان و مواضع خود عقب نشینی کرده و به خاطر ناراحت کردن اسرائیلی‌ها عذرخواهی کند!

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: تل آویو موضوع اعطای مجوز ورود به کارمندان سازمان ملل بعد از سخنان گوترش را بررسی می‌کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نشست شورای امنیت درباره غزه در سخنانی تصریح کرد: خوشبختانه بالاخره برخی کمک‌ها وارد غزه شدند، اما قطره‌ای در دریایی هستند که مورد نیاز است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره ادامه داد: حفاظت از غیرنظامیان به معنای دستور تخلیه بیش از یک میلیون نفر به جنوب (غزه) و ادامه بمباران جنوب نیست. من عمیقاً نگران نقض آشکار قوانین بین المللی هستم که در غزه شاهد آن هستیم.

گوترش گفت: اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) رو به وخامت است و جنگ در غزه ممکن است به منطقه گسترش یابد. کشتن غیرنظامیان توجیهی ندارد. حمله حماس بی‌دلیل نبوده و مردم فلسطین با محاصره‌ای شدید مواجه هستند. روند شهرک سازی سرزمین‌های فلسطینی را می بلعد و آرمان‌های فلسطینیان را نابود می‌کند. حملات بی امان و بمباران شدید (رژیم) اسرائیل علیه غزه به‌طور نگران کننده‌ای ادامه دارد.

این مقام سازمان ملل افزود: ۳۵ نفر از کارکنان آژانس سازمان ملل «آنروا» در غزه کشته شدند که این اقدام را محکوم می‌کنیم. نقض گسترده قوانین بین المللی در غزه را شاهد هستیم. کمک‌های بشردوستانه رسانده شده به غزه ناچیز است و باید بی محدودیت به غزه کمک رسانی شود. فراخوان‌ها برای برقراری آتش‌بس انسان دوستانه فوری را تجدید می‌کنم. فلسطینی‌ها حق دارند آرمان‌های خود را برای داشتن کشوری مستقل محقق کنند.

خشم تل‌آویو از سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره غزه

ایهود اولمرت خواستار برکناری نتانیاهو شد/انتقاد رسانه‌ها از بی بی

«ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو عبری زبان ۱۰۳ اف ام تاکید کرد که بزرگ‌ترین مشکل و معضلی که تل آویو اکنون با آن مواجه است، مساله اسرا یا موضوع غزه نیست، بلکه ضرورت کنار زدن نتانیاهو و انتخاب فردی دیگر بجای اوست.

اولمرت تاکید کرد که منطقی و عاقلانه نیست یک شخص نالایق زمام امور را بدست گیرد و این مساله از هر چیزی دیگری مهم‌تر است.

روزنامه عبری یسرائیل هایوم نیز امروز در گزارشی نوشت: صراحتاً باید اذعان کنیم که این حماس است اکنون زمام امور را بدست دارد و اوضاع را پیش می‌برد.

در ادامه این گزارش آمده است: تمامی اقدامات این جنبش برنامه‌ریزی شده و هدفمند است، از فشار بر تل آویو در قضیه اسرا گرفته تا حملات موشکی هدفمند و ناامن نگه داشتن شهرک‌ها و شهرهای ما!

ایهود اولمرت خواستار برکناری نتانیاهو شد/انتقاد رسانه‌ها از بی بی

رایزنی رهبران حماس و جهاد با «سیدحسن نصرالله» درباره فلسطین

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله و رهبران حماس و جهاد اسلامی در این دیدار در خصوص آخرین تحولات مربوط به عملیات طوفان الاقصی و اوضاع نوار غزه بحث و تبادل نظر کردند.

آنها همچنین اوضاع جبهه شمالی و درگیری‌های جاری در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی را بررسی کردند.

در این دیدار در خصوص مواضع بین المللی و منطقه‌ای اتخاذ شده و اقداماتی که محور مقاومت باید در مرحله حساس کنونی اتخاذ کند رایزنی شد.

شرکت کنندگان در این نشست در خصوص راه‌های تحقق پیروزی واقعی مقاومت در نوار غزه و فلسطین و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه و کرانه باختری بحث و تبادل نظر کردند.

سید حسن نصرالله، زیاد نخاله و صالح العاروری بر ضرورت تداوم هماهنگی‌ها و پیگیری‌های مداوم و روزانه تحولات تاکید کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با ارسال پیامی خطاب به نهادهای رسانه‌ای این حزب، خواهان نام گذاری شهدایی که از تاریخ هفت اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به شهادت رسیده اند به «شهدای راه قدس» شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در این دیدار تاکید کرد که نام گذاری «شهدای راه قدس» در چارچوب واقعیت نبرد کنونی با دشمن صهیونیستی صورت می‌گیرد.

رایزنی رهبران حماس و جهاد با «سیدحسن نصرالله» درباره فلسطین

شمار خبرنگاران شهید در غزه به ۲۱ نفر رسید / بازداشت ۵۸ فلسطینی

«سائد الحلبی» خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الاقصی در بمباران خانه‌اش در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تاکنون ۲۱ خبرنگار در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه شهید شدند.

بازداشت ۵۸ فلسطینی در کرانه باختری

نظامیان اشغالگر صهیونیست در حملات بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری ۵۸ فلسطینی را بازداشت کردند.

در این حملات ۵ فلسطینی هم به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

تخریب یک مسجد و بمباران نانوایی‌ها و منازل مسکونی غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه تعدادی از نانوایی‌ها و منازل و زیرساخت‌های مسکونی در نوار غزه را بمباران کردند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای قبل مساجد نوار غزه را هدف قرار دادند به طوری که در جدیدترین حملات آنها، مسجد حطین واقع در خیابان الجلاء تخریب شد.

افزایش تعداد شهدای فلسطینی در حملات جنگنده‌های صهیونیست در غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه از آغاز بمباران این منطقه توسط جنگنده‌های صهیونیست تاکنون به شش هزار تن نزدیک شده و حدود ۲۰ هزار تن نیز زخمی شده‌اند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی شب گذشته متوقف نشده و اشغالگران یک جنایت جدید در اردوگاه المغازی در غزه مرتکب شدند.

آنها شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را نیز برای چندمین بار پیاپی بمباران کردند. شهر خانیونس در جنوب غزه نیز هدف حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در جریان حملات هوایی اشغالگران به جبالیا، تل الهواء، اردوگاه النصیرات و خانیونس دست کم ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

نبرد سنگین جوانان کرانه باختری با نظامیان صهیونیست

نظامیان صهیونیست بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله طولکرم و اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی یورش بردند.

جوانان فلسطینی با بمب‌های دستی خود در برابر اشغالگران صهیونیست که به اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی حمله کردند ایستادند و با این عناصر صهیونیست مقابله کردند.

با شهادت یک جوان فلسطینی در طولکرم طی ساعات قبل تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۱۰۰ تن رسید.

افزایش تعداد شهدای فلسطینی در حملات جنگنده‌های صهیونیست در غزه

مقاومت فلسطین: آماده‌ایم و غافلگیری‌های زیادی داریم

از سوی دیگر شبکه المیادین به نقل از نیروهای گردان جنین وابسته به سرایا القدس گزارش داد: ما به برادران مقاوم خود در نوار غزه که با خون خود زیباترین حماسه‌ها را در برابر سرکشان، رقم زده‌اند درود می‌فرستیم.

این نیروها تاکید کردند: اعضای گردان جنین یک عملیات منحصر به فرد انجام داده و سلاح جدیدی را که برای نبرد با دشمن صهیونیستی متناسب بوده وارد کارزار کرده‌اند. در جریان این عملیات تعدادی از عناصر دشمن صهیونیستی به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند.

گردان جنین تصریح کرد: ما آمادگی خود را برای مقابله با دشمن صهیونیستی در هر زمان و تحت هر شرایطی اعلام می‌کنیم. غافلگیری‌های زیادی برای دشمن داریم.

این نیروها اضافه کردند: استفاده از جنگنده‌ها توسط عناصر دشمن در جریان رویارویی مستقیم با نیروها و رزمندگان ما دلیل آشکاری برای ترس نظامیان صهیونیست است.

گردان طوباس وابسته به نیروهای سرایا القدس نیز اعلام کرد: رزمندگان قهرمان ما به مبارزه با نظامیان صهیونیست که به طوباس یورش برده‌اند ادامه می‌دهند.

این گردان تاکید کرد: رزمندگان ما مستقیماً وارد درگیری‌های سنگین و خشونت باری با عناصر پیاده نظام صهیونیست در چهارراه طمون و تیاسر شدند.

نیروهای گردان طوباس اضافه کردند: در جریان این درگیری‌ها یک بولدزر نظامی دشمن در محور تیاسر گلوله باران و با اصابت نارنجک منهدم شد.

افزایش تعداد شهدای فلسطینی در حملات جنگنده‌های صهیونیست در غزه

وحشت صهیونیست‌ها از تکرار شکست اطلاعاتی این بار مقابل حزب الله

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی به ترس و وحشت در این رژیم نسبت به عملکرد حزب الله اذعان کردند.

این رسانه‌ها گزارش دادند: کسی در اسرائیل نمی‌تواند گام‌های بعدی حزب الله را پیش بینی کند چرا که ترس آن وجود دارد که مانند عملیات طوفان الاقصی در جنوب، شاهد یک شکست اطلاعاتی باشیم.

شهادت ده‌ها فلسطینی طی چند ساعت گذشته در غزه، توقف فعالیت ۱۲ بیمارستان در غزه و از سرگیری حملات شدید صهیونیست‌ها در این منطقه از جدیدترین اخبار میدانی فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که در جریان حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه تنها طی چند ساعت ۱۳۵ فلسطینی به شهادت رسیده اند فعالیت ۱۲ بیمارستان بزرگ از کل ۲۴۴ بیمارستان غزه متوقف شده است.

این خبر در حال به روز رسانی است..

موشک‌باران مناطق مختلف اراضی اشغالی توسط گردان‌های قسام

موشک‌باران مناطق مختلف اراضی اشغالی توسط گردان‌های قسام

گردان‌های قسام در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی، تل‌آویو، فرودگاه بن گوریون و بئر السبع را موشک‌باران کردند.

به گزارش الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که در واکنش به کشتار فلسطینیان توسط ارتش رژیم صهیونیستی تل‌آویو و بئر السبع در نقب را موشک‌باران کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در شهرک صهیونیستی «الفی مناشه» واقع در شمال غزه، دست کم دو فروند از موشک‌های قسام به اهداف صهیونیستی برخورد کرده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری اذعان کردند که بر اثر برخورد موشک‌های مقاومت به شهرک صهیونیستی الفی مناشه، چند صهیونیست زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که دو موضع نظامی «کیسوفیم» و «العین الثالثه» را موشک‌باران کرده است.

در نتیجه این موشک‌باران‌ها آژیر هشدار در مرکز و جنوب اراضی اشغالی، فرودگاه بن گوریون، حاتسریم، اور یهودا، بئر السبع، بلماخیم و رأس العین واقع در شمال شرق تل‌آویو به صدا درآمد.

پیش‌تر نیز منابع محلی در غزه از پاسخ موشکی گردان‌های قسام به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه خبر داده بودند.

بر این اساس گردان‌های قسام اعلام کرده بود که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، شهرک مفتاحیم در اطراف غزه را هدف حمله راکتی قرار داده است.

شلیک موشک ضدزره به سوی مواضع صهیونیست‌ها/ کفرشوبا بمباران شد

شلیک موشک ضدزره به سوی مواضع صهیونیست‌ها/ کفرشوبا بمباران شد

 منابع خبری از ازسرگیری درگیری‌های مرزی میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک صهیونیست‌نشین شتولا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

در پی این رخداد، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شهرک کفرشوبا در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی اطراف شهرک کفرشوبا در جنوب لبنان را با دو موشک هدف قرار دادند.

در روزهای اخیر درگیری‌های شدیدی در نقاط مرزی لبنان و اراضی اشغالی رخ داده و طی آن شماری از نیروهای حزب الله به شهادت رسیده و نظامیان صهیونیست نیز تلفات جانی متعددی داشته اند.

قتل عام ۴۷ خانواده فلسطینی/وداع با شهدای خانواده ایرانی الاصل غزه

قتل عام ۴۷ خانواده فلسطینی/وداع با شهدای خانواده ایرانی الاصل غزه

 جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی امروز در ادامه بمباران غزه، منزل یک خانواده ایرانی الاصل در این باریکه را نیز بمباران کردند.

جنگنده‌های صهیونیستی امروز منزل خانواده بهبهانی‌های غزه را بمباران و این خانواده را نیز قتل عام کردند.

قتل عام ۴۷ خانواده فلسطینی/وداع با شهدای خانواده ایرانی الاصل غزه

بهبهانی‌های غزه اصالتاً از بهبهان خوزستان ایران هستند که در گذشته به کویت و مناطق عربی دیگر از جمله غزه مهاجرت کرده‌اند.

قتل عام ۴۷ خانواده فلسطینی/وداع با شهدای خانواده ایرانی الاصل غزه

وزارت بهداشت فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۵۷۹۱ نفر افزایش یافته است. ۲۳۶۰ نفر از شهدا کودک و ۱۲۹۲ نفر هم زن هستند.

قتل عام ۴۷ خانواده فلسطینی/وداع با شهدای خانواده ایرانی الاصل غزه

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد در شرایط کنونی ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز درمانی از خدمت خارج شده اند و ما نگران توقف فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز بیشتری به سبب ادامه حملات و اتمام سوخت هستیم.

قتل عام ۴۷ خانواده فلسطینی/وداع با شهدای خانواده ایرانی الاصل غزه

وی با اشاره به فروپاشی کامل نظام سلامت در بیمارستان‌های نوار غزه، افزود: رژیم صهیونیستی دست به ۴۷ مورد کشتار و قتل عام خانواده‌های فلسطینی زده که طی آن ۷۰۴ فلسطینی به شهادت رسیدند.

قتل عام ۴۷ خانواده فلسطینی/وداع با شهدای خانواده ایرانی الاصل غزه

وی تاکیدکرد که بمباران مراکز پزشکی منجر به شهادت ۶۵ نفر از کادر درمان و پزشکی و نابودی ۲۵ دستگاه آمبولانس شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اجازه دسترسی ساکنان غزه به آب و برق را نمی‌دهد و مانع از ورود سوخت به این باریکه می‌شود تا رنج و مشکلات غیرنظامیان در این منطقه را تشدید کند.

آمار جدید شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه

آمار جدید شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه

سخنگوی وزارت بهداشت غزه آمار جدیدی از شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه ارائه داد.

به گزارش الجزیره، در جریان بمباران منزلی در شرق دیر البلح در غزه دو کودک شهید و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان وزارت بهداشت غزه آمار جدیدی از شهیدان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه منتشر کرد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران مرتکب ۴۷ کشتار طی ساعات گذشته علیه خانواده‌های فلسطینی شده اند که بر اثر آن ۷۰۴ نفر به شهادت رسیده اند.

وی افزود: شمار شهیدان حملات اسرائیل به ۵ هزار ۷۹۱ نفر افزایش یافته است که دو هزار و ۳۶۰ نفر از آنها را کودکان و ۱۲۹۲ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

ناخرسندی مقامات تل‌آویو از روایت اسیر آزاد شده درباره حماس

ناخرسندی مقامات تل‌آویو از روایت اسیر آزاد شده درباره حماس+ فیلم

یکی از اسرای زن صهیونیست آزاد شده از سوی حماس در گفت و گو با رسانه‌های عبری از برخورد انسانی نیروهای قسام تمجید به عمل آورد.

یوخاوید لیویشتر اسیر اسرائیلی پس از بازگشت در مصاحبه با رسانه‌های عبری از رفتار انسانی مبارزان حماس گفت.

وی گفت: کیلومترها در تونل زیر زمین راه رفتیم. هر کدام از ما نگهبانی داشت. به چند گروه تقسیم شدیم.

این اسیر آزاده شده در ادامه افزود: وقتی وارد غزه شدیم ابتدا به ما گفتند که به قرآن ایمان دارند و مسلمان هستند و به ما آسیبی نمی‌زنند. به ما گفتند که همچنان که با اطرافیان خود رفتار می‌کنند، با ما نیز رفتار خواهند کرد. تحت حفاظت شدیدی بودیم. امدادگر و پزشکی آمدند تا از وجود داروهای مصرفی اطمینان پیدا کنند.

۰ seconds of 1 minute, 22 secondsVolume 90%

 

وی تاکید کرد: از لحاظ پزشکی و درمانی خیلی به ما رسیدگی کردند. هر دو سه روز یک بار پزشک می‌آمد و ما را معاینه می‌کرد. مسئولیت پذیر بودند و دلسوزانه داروها را می‌آوردند. اگر اصل داروها نبود داروهای مشابهی می‌آوردند.

یوخاوید لیویشتر افزود: بسیار خوب و مهربان بودند. همیشه می‌خواستند مطمئن شوند که ما خوب غذا می‌خوریم. غذای ما و آن‌ها فرقی نداشت. خیلی خوب با ما رفتار کردند. به همه جزئیات توجه داشتند. زنانی نزد ما بودند که خوب با نظافت زنانه آشنا بودند و رسیدگی کاملی می‌کردند، از جمله شامپو و مایع خوشبو کننده!

این در حالی است که مقامات صهیونیست در گفتگو با شبکه عبری زبان کان اعلام کردند که نباید به یوخاوید لیویشتر اسیر آزاده شده از غزه اجازه داده می‌شد با رسانه‌ها مصاحبه کند و این یک اشتباه بزرگ بود!

بمباران بسیار شدید دیرالبلح و الیرموک از سوی جنگنده‌های صهیونیستی

بمباران بسیار شدید دیرالبلح و الیرموک از سوی جنگنده‌های اسراییلی

منابع خبری از بمباران شدید مناطق دیرالبلح و الیرموک در غزه خبر دادند که بر اثر آن شماری زیادی شهید و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد.

در جدیدترین حمله، منزلی در دیرالبلح هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت که بر اثر آن شماری شهید و زخمی شدند.

همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حال بمباران شدید منطقه الیرموک و خیابان الجلاء در شهر غزه هستند.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد که دشمن صهیونیست اطراف بیمارستان الامل در قلب خانیونس را بمباران کرد.

بمباران مسجد، بازار و اطراف بیمارستان‌ها توسط جنگنده‌های صهیونیست

بمباران مسجد، بازار و اطراف بیمارستان‌ها توسط جنگنده‌های صهیونیست

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات وحشیانه خود که ساعتی قبل علیه نوار غزه آغاز شده بازارها، مساجد و مناطق اطراف بیمارستان‌ها را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بازار اردوگاه النصیرات واقع در نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین مناطق نزدیک به بیمارستان الوفاء واقع در غزه را بمباران کردند.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد: نیروهای سرایا القدس مواضع نظامیان صهیونیست در پایگاه صوفا را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.

دقایقی قبل نیز گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، شهرک اشغالی مفتاحیم در اطراف غزه را هدف حمله راکتی قرار داده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز سه شنبه خواستار اعلام آتش بس انسانی فوری در غزه شد.

فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای اظهار داشت که اولین اقدام باید اعلام آتش بس انسانی فوری به منظور نجات جان غیرنظامیان از طریق ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای آنان باشد.

سازمان ملل قرار است روز پنج‌شنبه نشستی را برای بررسی جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس برگزار کند.

تاکنون چند قطعنامه برای توقف جنگ در غزه به شورای امنیت ارائه شده که هیچکدام از آنها به تصویب نرسیده است.

شهادت ۱۰ فلسطینی دیگر در غزه/ لحظه بمباران مرکز تجاری در النصیرات

شهادت ۱۰ فلسطینی دیگر در غزه/ لحظه بمباران مرکز تجاری در النصیرات

منابع فلسطینی از شهادت دستکم ۱۰ فلسطینی در دور جدید حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قدس الاخباریه، در حمله جدید جنگنده‌های صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۱۰۰ فلسطینی شهید و تعداد زیادی هم مجروح شدند.

۰ seconds of 20 secondsVolume 90%

 

منابع فلسطینی تصاویری از لحظه بمباران مرکز تجاری ابودلال در منطقه النصیرات را منتشر کرده اند که طی آن شماری از فلسطینیان که برای خرید نیازهای روزانه خود در آن حضور دارند به شهادت می رسند.

بمباران مسجدی دیگر در غزه

جنگنده‌های صهیونیستی در ادامه حملات خود مسجد فرقان در محله شیخ رضوان در شهر غزه را بمباران کردند.

آژانس سازمان ملل هشدار داد: بیمارستان‌های غزه فردا تعطیل می‌شوند

آژانس سازمان ملل هشدار داد: بیمارستان‌های غزه فردا تعطیل می‌شوند

 آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل نسبت به توقف فعالیت بیمارستان‌های غزه با توجه به اتمام ذخایر سوختی در این منطقه هشدار داد.

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ذخایر سوختی این آژانس رو به اتمام است.

این آژانس هشدار داد که بدون سوخت، آب نیز وجود نخواهد داشت و فعالیت‌های بیمارستان‌های غزه و حتی نانوایی‌ها متوقف خواهد شد.

آنروا اعلام کرد: ما به واردات سوخت نیاز داریم در غیر این صورت امدادرسانی و فعالیت بیمارستان‌ها و آب رسانی به مناطق مختلف طی فردا متوقف می‌شود.

خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که نگرانی‌ها نسبت به گسترش بیماری‌های واگیردار در نوار غزه به دلیل قطع آب و نبود دارو افزایش یافته است.

از سرگیری بمباران شدید نوار غزه / حمله راکتی قسام به مفتاحیم

از سرگیری بمباران شدید نوار غزه/ حمله راکتی قسام به مفتاحیم

منابع خبری در غزه از آغاز دور جدید بمباران شدید نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

خبرنگار الجزیره در نوار غزه گزارش داد که دور جدید بمباران شدید غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

بنابراین گزارش، جنگنده‌های صهیونیستی دقایقی پیش منطقه مجاور بیمارستان وفا در غزه را بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره هم اعلام کرد که خانه‌ای دیگر در منطقه بئر النعجه در شمال نوار غزه هدف بمباران قرار گرفته است.

جنگنده‌های صهیونیستی بار دیگر بازار النصیرات در نوار غزه را بمباران کردند.

یک مرکز تجاری هم در اردوگاه النصیرات هدف حمله قرار گرفته که طی آن شماری شهید و زخمی شدند.

جنگنده‌های صهیونیستی همچنین خان یونس در جنوب نوار غزه را هم مورد حمله قرار دادند.

همزمان با آغاز این دور از حملات صهیونیست‌ها منابع محلی در غزه از پاسخ موشکی گردان‌های قسام به این حملات خبر دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، شهرک مفتاحیم در اطراف غزه را هدف حمله راکتی قرار داده است.

شمار شهدا به ۵۵۰۰ نفر رسید / توقف فعالیت ۱۲ بیمارستان در غزه

شمار شهدا به ۵۵۰۰ نفر رسید/ توقف فعالیت ۱۲ بیمارستان در غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدا و مجروحان ناشی از حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای غزه در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به ۵۵۰۰ نفر خبر داد. در این حملات تاکنون ۱۷ هزار فلسطینی نیز زخمی شده اند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه پایان سوخت لازم برای فعالیت ژنراتورهای بیمارستان‌ها در غزه تاکنون، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشتی در نوار غزه متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه در کل نوار غزه ۲۴ بیمارستان وجود دارد، افزود: در شرایط کنونی اکثر بیمارستان‌های غزه با استفاده از آخرین میزان سوخت باقی مانده در حال فعالیت هستند و ممکن است هر لحظه فعالیت در آنها نیز متوقف شود.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بر لزوم بازگشایی گذرگاه‌ها در غزه جهت ورود سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت خدمات رسانی به بیماران و مجروحان در غزه بسیار دشوارتر خواهد شد.

اذعان ارتش اشغالگر به بمباران ۴۰۰ هدف طی ۲۴ ساعت گذشته در غزه

اذعان ارتش اشغالگر به بمباران ۴۰۰ هدف طی ۲۴ ساعت گذشته در غزه

در حملات وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی ساعات گذشته ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ساعتی قبل مجدد حملاتی را علیه شمال نوار غزه انجام دادند. شبکه المیادین گزارش داد که بیش از ۱۳۵ فلسطینی طی ساعات گذشته بر اثر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ هدف در نوار غزه را بمباران کرده است.

شبکه فلسطین الیوم نیز از حملات توپخانه ای سنگین ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق نزدیک به مرزهای شمالی نوار غزه خبر داد. این شبکه همچنین از شهادت ابراهیم مرزوق یکی از همکاران فلسطین الیوم در جریان بمباران منزلش در منطقه التفاح واقع در شهر غزه به همراه اعضای خانواده اش خبر داد.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که تعداد شهدای بمباران منازل مسکونی در رفح و خانیونس واقع در جنوب نوار غزه طی ساعات گذشته به ۵۷ شهید و ده‌ها زخمی رسیده است.

امیر قطر: باید یک اجماع منطقه‌ای و بین المللی جدی برای توقف جنگ شکل گیرد

باید یک اجماع منطقه‌ای و بین المللی جدی برای توقف جنگ شکل گیرد

امیر قطر با تاکید بر ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اتخاذ سیاست یک بام و دو هوا را در این خصوص رد کرد.

شبکه الجزیره به نقل از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گزارش داد: ما در پیش گرفتن سیاست یک بام و دو هوا را که گویی زندگی کودکان اهمیتی ندارد نمی‌پذیریم. نباید بیش از این اقدامات اشغالگران، محاصره فلسطینی‌ها و شهرک سازی ها نادیده گرفته شود.

وی در ادامه افزود: ما خواهان صلح بوده و به قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح کشورهای عربی پایبند هستیم.

امیر قطر تصریح کرد: آنچه که در حال رخ دادن است از جمله نابود کردن تمام ارزش‌ها و مبانی دینی و دنیوی، بسیار خطرناک است. بس است؛ اسرائیل نباید چراغ سبز بی قید و شرط و مجوز بی قید و شرط برای کشتار دریافت کند.

وی بیان کرد: نمی‌توان پذیرفت که در عصر ما از قطع آب و غذا و کمک‌های دارویی به عنوان سلاحی علیه یک ملت استفاده کرد. ما خواهان یک اجماع منطقه‌ای و بین المللی جدی در برابر این اقدامات خطرناک که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند هستیم.

امیر قطر اضافه کرد: این جنگ که تمام حد و مرزها را زیر پا گذاشته باید متوقف شده و غیرنظامیان باید از پیامدهای این درگیری نظامی دور نگه داشته شوند. جنگ هیچ راهکاری از هیچ نوعی، ارائه نمی‌دهد و آنچه که برجای می‌ماند افزایش دردها و رنج‌ها و تعداد قربانیان است.

ماکرون: نمی‌خواهیم دایره جنگ در منطقه گسترش یابد

افزایش تصاعدی شمار شهدا و مجروحان فلسطینی

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شد که پاریس خواهان گسترش جنگ در منطقه نیست.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی در تل‌آویو به سر می‌برد اعلام کرد که «برای بازگرداندن امنیت و ثبات به اسرائیل و منطقه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.»

رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به جنایت‌های هر روزه و چند دهه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین عملیات بزرگ و انتقام‌جویانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را «حمله تروریستی» خواند و در این‌باره گفت: حمله تروریستی ۷ اکتبر به اسرائیل شوک و غافل‌گیری بزرگی برای فرانسه و جهان بود.

وی با بیان اینکه «اولین هدف امروز آزادی همه گروگان‌ها بدون تبعیض است» افزود: ما هر کاری که در توان داریم برای بازگرداندن امنیت و ثبات به اسرائیل و منطقه انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور با ادعای اینکه «حزب الله (لبنان) در آستانه جنگ است و ما چالش‌های فوری در این زمینه را درک می کنیم» مدعی شد: ما نمی‌خواهیم درگیری در منطقه گسترش یابد.

افزایش کشته‌های سازمان ملل در حملات اشغالگران به غزه

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که تعداد کارمندان این آژانس که در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه کشته شده اند افزایش یافته است.

بر اساس اعلام آژانس آنروا، ۶ تن دیگر از نیروهای این آژانس در جریان حملات هوایی اشغالگران صهیونیست علیه نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته کشته شده اند.

آنروا تاکید کرد که تعداد کشته‌های این آژانس سازمان ملل در نوار غزه از آغاز حملات علیه این منطقه تاکنون به ۳۵ تن رسیده است.

چند روز قبل، فیلیپ لازارینی مدیر آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرده بود که در جریان بمباران نوار غزه در ۱۵ روز گذشته تاکنون ۱۷ کارمند این سازمان کشته شده و ده‌ها مرکز وابسته به آن هم آسیب دیده است که تعدادی از آن‌ها مستقیماً هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

افزایش کشته‌های سازمان ملل در حملات اشغالگران به غزه

بسته شدن کانال‌های «حماس» و «قسام» در تلگرام

کانال‌های جنبش حماس و گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش در پلتفرم تلگرام به محض انتشار ویدئوی آزادی ۲ زن اسیر نزد این جنبش بسته شد.

حماس و قسام اعلام کردند که یک کانال جدید در تلگرام برای انتشار اخبار فلسطین ایجاد کرده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین در سایه تلاش‌های شرکت‌های بین المللی فعال در زمینه رسانه برای متوقف کردن انتشار اخبار جنایات رژیم صهیونیستی می‌کوشند صدای مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

شبکه سی ان ان گزارش داد که استفاده حماس از فضای رسانه‌ای توسط شرکت‌های متا و گوگل محدود شده اما هنوز می‌تواند در تلگرام فعالیت داشته باشد.

براساس این گزارش یکی از کانال‌های حماس که نزدیک به ۲۰۰ هزار دنبال کننده داشت از هفت اکتبر یعنی آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۷۰۰ هزار دنبال کننده رسیده است.

مسئولان المیادین نیز اعلام کردند که تعداد دنبال کننده‌های کانال‌ها و صفحات حماس در تلگرام از جمله صفحه ابوعبیده سخنگوی رسمی قسام سه برابر افزایش یافته است.

پیشتر حساب‌های کاربری حماس در پلتفرم ایکس نیز بعد از ضرب العجل اتحادیه اروپا به مسئولان این پلتفرم بسته شده بود.

اتحادیه اروپا به برخی پلتفرم‌ها هشدار داده بود تا مطالب مربوط به حماس را پاک کنند. در این راستا یوتیوب اعلام کرد که ده‌ها هزار ویدئوی مربوط به حساب‌های کاربری حماس را حذف و صدها کانال را بسته است.

بسته شدن کانال‌های «حماس» و «قسام» در تلگرام

نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه پنج‌شنبه برگزار می‌شود

رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو اعلام کرد که جلسه این مجمع برای بررسی تحولات در غزه و اراضی اشغالی روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون در صدور قطعنامه درباره جنگ در غزه موفق نبوده؛ اما برخی از کشورها از جمله اردن به نمایندگی گروهی از کشورهای عرب، روسیه، سوریه، بنگلادش، و کامبوج رسماً از «دنیس فرانسیس»، رئیس مجمع عمومی درخواست کردند که تاریخ نشست مجمع عمومی را مشخص و اعلام کند.

هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه روسیه برای توقف جنگ در جنگ و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را رد کردند.

رییس‌جمهور فرانسه وارد تل‌آویو شد

در ادامه حمایت سران کشورهای غربی از کشتار مردم غزه و اعلام «همبستگی و همدلی» با مقامات رژیم صهیونیستی، دقایقی پیش امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه وارد فلسطین اشغالی شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ماکرون به تل‌آویو رفته تا «همبستگی کامل» پاریس با اسرائیل را نشان دهد.

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی برای ابراز همدلی و همبستگی با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده که بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه تا امروز سه‌شنبه به ۵ هزار و ۸۷ نفر، شامل ۲ هزار و ۵۵ کودک و هزار و ۱۱۹ زن رسید. ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر نیز مجروح شده‌اند.

رییس‌جمهور فرانسه وارد تل‌آویو شد

ژنرال صهیونیست: ارتش اسراییل آمادگی حمله زمینی به غزه را ندارد

رسانه‌های عبری زبان با انعکاس سخنان «اسحاق بریک» ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گزارش دادند: من به بنیامین نتانیاهو توصیه کردم در خصوص حمله زمینی به نوار غزه تأمل کند.

وی افزود: ارتش اسراییل آمادگی چنین حمله‌ای را ندارد. ورود ارتش اسراییل به نوار غزه از راه زمینی ممکن است باعث شود شرایط به سمت جنگ منطقه‌ای پیش برود.

اسحاق بریک پیشتر نیز با هشدار به مقامات تل آویو گفته بود: «ورود به غزه اکنون یک دام است، تلفات سنگینی به جا خواهد ماند و این جنگ بسیار طولانی خواهد شد، باید به محاصره غزه و بمباران آن ادامه داد و پس از آن حمله زمینی را آغاز کرد!»

گفتنی است که بریک از آغاز جنگ در غزه چند بار با نتانیاهو دیدار کرده است.

این در حالیست که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده است: دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا نسبت به نبود اهداف نظامی قابل تحقق در نوار غزه و عدم دسترسی اسراییل به این اهداف نگران است.

ژنرال صهیونیست: ارتش اسراییل آمادگی حمله زمینی به غزه را ندارد

این مسئولان تاکید کرد: آمریکا نسبت به این موضوع نگران است که اسراییل هنوز آماده حمله زمینی به نوار غزه در چارچوب یک طرح موفقیت آمیز نیست.

شهادت ۱۳۵ فلسطینی طی چند ساعت گذشته در اثر بمباران مناطق مسکونی

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ساعتی قبل مجدد حملاتی را علیه شمال نوار غزه انجام دادند. شبکه المیادین گزارش داد که بیش از ۱۳۵ فلسطینی طی ساعات گذشته بر اثر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ هدف در نوار غزه را بمباران کرده است.

شبکه فلسطین الیوم نیز از حملات توپخانه ای سنگین ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق نزدیک به مرزهای شمالی نوار غزه خبر داد. این شبکه همچنین از شهادت ابراهیم مرزوق یکی از همکاران فلسطین الیوم در جریان بمباران منزلش در منطقه التفاح واقع در شهر غزه به همراه اعضای خانواده اش خبر داد.

شهادت ده‌ها فلسطینی طی چند ساعت گذشته

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که تعداد شهدای بمباران منازل مسکونی در رفح و خانیونس واقع در جنوب نوار غزه طی ساعات گذشته به ۵۷ شهید و ده‌ها زخمی رسیده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجدداً مناطق نزدیک به مرکز درمانی الشفا الطبی در غزه را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها یک منزل مسکونی در اطراف بیمارستان شهداالاقصی واقع در دیر البلح در مرکز غزه را نیز بمباران کردند.

توقف فعالیت بیمارستان اندونزی در غزه / هشدار حماس نسبت به پیامدهای کمبود سوخت

از سوی دیگر گزارش‌های خبری از توقف فعالیت بیمارستان اندونزی در نوار غزه به دلیل نبود سوخت لازم و قطع برق این بیمارستان حکایت دارد.

جنبش حماس با اشاره به توقف فعالیت این بیمارستان اعلام کرد که قطع برق بیمارستان اندونزی در غزه جنایت ضدبشری به شمار می‌رود.

این جنبش در ادامه تاکید کرد: از کشورهای عربی و اسلامی و سازمان ملل می‌خواهیم برای وصل مجدد برق در این بیمارستان به صورت فوری وارد عمل شوند.

شهادت ده‌ها فلسطینی طی چند ساعت گذشته

جنبش حماس اضافه کرد: کشورهای عربی، اسلامی و سازمان ملل باید فوراً برای ارسال سوخت به نوار غزه با هدف ازسرگیری فعالیت بیمارستان‌ها اقدام کنند.

این جنبش تصریح کرد: ما نسبت به پیامدهای قصور در تهیه سوخت لازم و وصل برق بیمارستان‌ها هشدار می‌دهیم چرا که این مساله در حکم مرگ تمام بیماران و زخمی‌ها خواهد بود.

یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

از سوی دیگر شبکه الجزیره از یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری خبر داد به طوری که این نظامیان به روستای برقه واقع در شمال نابلس در کرانه باختری حمله کرده، به سمت فلسطینی‌ها شلیک کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین به اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی حمله کردند. عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه جبع واقع در جنوب جنین در کرانه باختری نیز یورش بردند.

شهادت ده‌ها فلسطینی طی چند ساعت گذشته

نگرانی بایدن از ناتوانی ارتش اشغالگر در حمله زمینی به غزه

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نسبت به نبود اهداف نظامی قابل تحقق در نوار غزه و عدم دسترسی اسرائیل به این اهداف نگران است.

این مسئولان تاکید کرد: آمریکا نسبت به این موضوع نگران است که اسرائیل هنوز آماده حمله زمینی به نوار غزه در چارچوب یک طرح موفقیت آمیز نیست.

کد خبر ۵۹۲۰۱۶۵

Oct 23, 2023

برای هفدهمین روز کشتار مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد وامریکا مدرنترین سامانه موشکی خودرا ببرای صهیونیست ها ارسال کرد   .

۴۰۰ غیر نظامی فلسطینی اکثرشان زن وکودک روز یکشنبه  شهید شدند.گلوله باران غزه بشدت ادامه دارد .خرابی وویرانی همه مناطق شهر غزه را فراگرفته است مردم غزه بدون اب ،غذا ،دارو وسوخت زندگی می گذرانند..

به گزارش خبرگزاری اناتولی ترکیه ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته مناطق جبالیا وبیت لاهیا وحی الرمال واردوگاه الشاطی وخان یونس ورفح را گلوله باران کرد.

گزارش ها حاکیست که ۵۷ در صد کشته ها از زنان وکودکان غزه می باشد.

روزگذشته در خان یونس ۴۴ فلسطینی ورفح ۵۷ فلسطینی وغزه ۶۶ فلسطینی وشمال غزه ۴۴ نفر به شهادت رسیدند.

وأضافت المصادر أن نسبة الشهداء من الأطفال والسيدات والمسنين وصلت إلى نحو ۷۰ بالمئة.

وقالت: “استشهد في محافظة خان يونس ۴۴ فلسطينيا، وفي رفح ۵۷، والوسطى ۱۶۸، وغزة ۶۶، والشمال ۴۴ مواطنا”.

++++++++++++++++++++++

منابع آگاه و رسانه‌ای از حملات موشکی بامداد یکشنبه  رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های دمشق و حلب و پاسخ پدافند سوریه به آن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه و رسانه‌ای از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های بین‌المللی حلب و دمشق و مقابله سامانه پدافندی سوریه با این حمله خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، صبح امروز به نقل از یک منبع آگاه نظامی نوشت: حدود ساعت ۵:۲۵ بامداد امروز، دشمن اسرائیلی همزمان با شلیک موشک از سمت دریای مدیترانه در غرباللاذقیه و از سمت جولان اشغالی سوریه، فرودگاه‌های بین‌المللی دشمق و حلب را هدف قرار داد که منجر به شهادت یک کارگر غیرنظامی در فرودگاه دمشق و مجروحیت یک کارگر دیگر شد و خسارت مادی به باندهای هر دو فرودگاه وارد آمد که موجب توقف فعالیت‌های آن دو شد. وزارت حمل و نقل سوریه نیز اعلام کرد که پروازهای برنامه‌ریزی شده از طریق فرودگاه‌های دمشق و حلب به فرودگاه بین المللی لاذقیه منتقل شد.

پایگاه خبری شبکه المیادین نیز با انتشار خبر حمله موشکی به فرودگاه‌های بین المللی دمشق و حلب نوشت که حمله به فرودگاه بین‌المللی حلب در شمال سوریه با چهار موشک صورت گرفته است و صدای چهار انفجار از حلب به گوش رسیده است.

بر اساس این گزارش، پدافند هوایی سوریه به حملات رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های حلب و دمشق پاسخ داد و به نوشته المیادین، صدای انفجارهای مهیبی که بامداد امروز در مجاورت فرودگاه بین‌المللی دمشق شنیده شد، بر اثر هدف قرار گرفتن موشک‌های دشمن صورت گرفت.

پایگاه خبری فلسطینی «فلسطین الیوم» نیز نوشت که این این حمله موشکی را جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

طی دو هفته اخیر، این سومین بار است که از هدف قرار گرفتن فرودگاه‌های دمشق و حلب از سوی رژیم صهیونیستی، خبر منتشر می‌شود.

بیستم مهرماه جاری نیز، منابع خبری در سوریه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق و حلب خبر داده و نوشتند که فعالیت هر دو فرودگاه متوقف شده است.

به نوشته وبگاه روزنامه الوطن سوریه، در این حملات باند فرود هر دو فرودگاه هدف قرار گرفته است. همچنین پدافند هوایی سوریه نیز اقدام به مقابله با موشک‌ها کرده و موفق به انهدام چند فروند از آن‌ها شده است.این حمله تلفات جانی در پی نداشته و فقط خسارت مادی بر جای گذاشته است.

پایان پیام/

 

اولین کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه با عبور از گذرگاه رفح از مصر وارد غزه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری در غزه امروز (۲۹ مهر) از ورود اولین کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه شامل دارو و غذا از طریق گذرگاه رفح در مصر خبر دادند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه اعلام کرد که ۲۰ کامیون شامل مقادیری ملزومات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی وارد این منطقه شده است. گذرگاه رفح تنها روزنه ارتباطی غزه با جهان خارج محسوب می‌شود و رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تهدید کرده بود که در صورت ورود هرگونه کمکی به غزه آن را بمباران خواهد کرد.

اشغالگران طی ۱۵ روز گذشته آب و برق و سوخت را بر روی غزه بسته‌اند و به گفته سازمان ملل ۱.۴ میلیون نفر در این منطقه آواره شده‌اند.

در این میام سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی ساعاتی پیش اعلام کرد اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر این که گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر امروز شنبه (۲۱ اکتبر، ۲۹ مهر) ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی باز می‌شود.

رسانه‌های مصری پیش از آن گزارش داده بودند گذرگاه رفح روز جمعه برای ورود کمک‌ها به نوار غزه باز خواهد شد که این اتفاق نیفتاد. قاهره صبح پنجشنبه اعلام کرده بود «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی توافق کرده‌اند «کمک‌های بشردوستانه را از طریق گذرگاه رفح به شکلی پایدار به نوار غزه برسانند».

خبرگزاری «فرانسه» نیز جمعه به نقل از منابعی در سازمان ملل اعلام کرد انتظار می‌رود محموله کمک‌های اولیه «در دو روز آینده» وارد نوار غزه شود.

ورود اولین محموله کمک‌های بشردوستانه به غزه در حالی است که ۱۵ روز از جنگ در این باریکه می‌گذرد؛ نبردی که با عملیات بی نظیر طوفان الاقصی آغاز شد که تاکنون موجب هلاکت حداقل ۱۴۰۰ صهیونیست شده است؛ در مقابل نیز اشغالگران به شکل جنون‌آمیز در حال بمباران غزه هستند که تاکنون نزدیک به چهار هزار شهید در پی داشته که ۷۰ درصد آن زن و کودک هستند.

پایان پیام/

 

 

تجمع عاشقان مبارزه با رژیم صهیونیستی در میدان فلسطین تهران برگزار۳ شد.

تجمع عاشقان مبارزه با رژیم صهیونیستی برگزار شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، تجمع عاشقان مبارزه با رژیم صهیونیستی، با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، در میدان فلسطین آغاز شد.

تجمع‌کنندگان در این مراسم، علاوه بر حمل پلاکاردها و پرچم‌هایی با مضمون محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نیز سر می‌‌دادند.

همچنین تجمع‌کنندگان با سردادن شعار «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «فلسطین حمایتت می‌کنیم»، خواستار برخورد قاطع جبهه مقاومت با صهیونیست‌ها شدند.

همچنین در ادامه این مراسم، گروه‌های سرود وصال و آوای حرم نیز به اجرای سرود پرداختند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز در میان تجمع‌کنندگان حضور یافت و در سخنانی ضمن محکوم کردن جنایان رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: مردم غزه به گردن جهانیان حق دارند زیرا اروپایی‌ها و مسیحیان را نیز دارند از زیر یوغ صهیونیست‌ها نجات می‌دهند.

وی افزود: آنانی که در حال حاضر دوست دارند آب و غذا و دارو به مردم غزه بفرستند، بدانند که بهترین کمک، بیدار کردن مردم اروپاست. رسالت بزرگ ما رساندن صدا به مردم اروپا و آمریکا و آمریکای لاتین است.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: ما چیزی مهم‌تر از سلاح برای مردم غزه فرستادیم و آن آموزش تولید سلاح و موشک برای نابودی صهیونیست‌هاست. مهم‌ترین سلاحی که برای مردم غزه فرستادیم، تفکر مقاومت است.

طنین‌انداز شدن شعار «یا مَنْصورُ اَمِتْ» در میدان فلسطین تهران

وی ادامه داد: ما الآن به درس‌هایی فراتر از شهادت‌طلبی و تقدیر از شهدا نیاز داریم. سیدالشهدا، درس‌آموز‌ شهادت فقط برای ما نبود. برای امام‌ زمان فقط شهادت‌طلب، کافی نیست، بلکه امام‌ زمان می‌خواهد جهان را اداره کند و کسانی را می‌خواهد که ظالمان و صهیونیست‌ها را در گوشه و‌ کنار جهان، نابود کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: ما د‌ر کنار شهادت، کسانی را می‌خواهیم که اهل نصرت امام زمان (عج) باشند.

پایان پیام/

بمباران کلیساهای غزه بعد از حمله به مساجد توسط رژیم صهیونیستی

بمباران کلیساهای غزه بعد از حملات به چندین مسجد از سوی رژیم صهیونیستی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شاهدان عینی در گفت و گو با شبکه الاقصی اعلام کردند که در بمباران یکی از ساختمان‌های کلیسای ارتدوکس در غزه، افراد زیادی شهید و مجروح شدند و بیش از ۲۰۰۰ نفر دیگر در داخل این ساختمان گرفتار شدند.

نگهبان این کلیسا گفته که بیش از ۴۰۰ پناهنده مسیحی و مسلمان در داخل آن حضور داشتند.

یک جوان مسیحی فلسطینی در غزه با غم جانکاهی فریاد می‌زند که «ما را بمباران کردند. هیچ جایی در غزه نیست که به آنجا برویم و در امان باشیم.»

این جوان مسیحی از بمباران ساختمان کلیسای روم ارتدوکس غزه جان سالم به در برده است.

ارتش صهیونیستی این کلیسا در غزه را بمباران کرد. اخیراً صدها مسیحی ساکن غزه و همچنین شهروندان دیگری به گمان اینکه ممکن است در کلیساها در امان خواهند بود، به این اماکن دینی پناه برده بودند.

رژیم صهیونیستی با بمباران این کلیسا و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تاکید می‌کند که هیچ جایی در نوار غزه از حملاتش در امان نخواهد بود.

کلیسای بمباران شده در غزه، سومین کلیسای قدیمی در جهان است. منابع فلسطینی اعلام کردند که کلیسای «سن پورفیریوس» در شهر غزه که امشب توسط جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد و یکی از ساختمان‌های آن فرو ریخت، سومین کلیسای قدیمی در جهان است.

کلیسای ارتدوکس روم قدس با صدور بیانیه‌ای بمباران کلیسایش در غزه را محکوم و تاکید کرد به شدت اقدام اسرائیل در بمباران کلیسایمان در غزه را محکوم می‌کنیم.

کلیسای ارتدوکس روم قدس افزوده است که بمباران کلیساها و نهادهای وابسته که به سرپناهی برای مردم بی‌دفاع غزه تبدیل شده است، جنایت جنگی است.

به گفته کلیسای ارتدوکس روم قدس، اخیراً صدها مسیحی ساکن غزه و همچنین شهروندان دیگری به گمان اینکه ممکن است کلیساها جای مناسبی برای پناه گرفتن از شدت بمباران‌ها باشد، به این اماکن دینی پناه برده بودند و رژیم صهیونیستی با بمباران این کلیسا و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تاکید می‌کند که هیچ جایی در نوار غزه از حملاتش در امان نخواهد بود.

حماس نیز از جامعه جهانی و شورای جهانی کلیساها خواست که حمله به این کلیسا و بیمارستان معمدانی قویاً محکوم شود. حماس افزود که بمباران کلیسای پورفیریوس در غزه، جنایت علیه ادیان و غیرنظامیان بی‌سرپناه است.

دو روز پیش نیز، شورای جهانی کلیساها به بمباران بیمارستان معمدانی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و اعلام کرده بود که به موجب قوانین بین‌الملل یک جنایت جنگی است.

این شورا طی بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست رژیم صهیونیستی را به خاطر ارتکاب این جنایت و کشتار غیرنظامیان در غزه مجازات کند.

این بیانیه می‌افزاید که این حمله کاملاً بی‌معنی و غیرقابل توجیه است، چرا که یک بیمارستان و مکانی که متعلق به کلیسا بوده و صدها بیمار و خانواده بی‌سرپناه در آن نگهداری می‌شدند، هدف قرار گرفته است.

شورای کلیساهای مسیحی تاکید کرد که این جنایت همزمان با اعلام یک روز روزه و نماز برای صلح در غزه توسط اسقف‌ها و روساهای کلیساهای قدس انجام گرفته است.

کد خبر ۵۹۱۶۵۶۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» شکست خورده همچنان به حملات وحشیانه خود به غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می‌دهد و طی ساعات اولیه صبح امروز (پنج شنبه) نیز مناطق مختلفی از این باریکه را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز اعلام کرد که در حملات ۱۳ روز اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه دستکم ۳۷۸۵ نفر شهید شده‌اند.
براساس اعلام این وزارتخانه، شمار زخمی‌ها نیز به  ۱۲۵۰۰ نفر رسیده است.

بخش بهداشت و درمان غزه فلج شده است

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اسرائیل به ۲۴ بیمارستان ازجمله بیمارستان «الشفاء» در نوار غزه پیام هشدار داده و خواستار تخلیهٔ این بیمارستان‌ها شده است.

این در حالی است که پزشکان و کادر درمان در محاصره انبوهی از اجساد تکه تکه شده و بیماران ناامیدی قرار دارند که پس از انفجار ویرانگر در بیمارستان المعمدانی غزه درخواست کمک دارند. مدیر بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح اعلام کرد: ذخیره استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی ما به پایان رسیده است. ایاد الجبری، مدیر بیمارستان شهدای الاقصی غزه هم نسبت به وضعیت بیمارستان‌ها هشدار داد.

وی در این باره گفت: وضعیت پزشکی بسیار دشوار است و ما از کمبود نیرو و ذخیره استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی رنج می‌بریم. ذخیره استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی ما به پایان رسیده است.

دکتر یوسف العقاد، رئیس بیمارستان اروپایی غزه در کنفرانس مطبوعاتی و درحالی که اجساد شش کودک فلسطینی در مقابل وی بود گفت که بیمارستان‌های نوار غزه از کمبود شدید دارو، تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی پزشکی رنج می‌برند و این مشکل مانع از ارائه خدمات درمانی به تعدادی از مجروحان می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی: غزه در آستانه فاجعه است

وی گفت: ما منتظر باز شدن گذرگاه‌ها برای انتقال این مجروحان به خارج از فلسطین برای درمان هستیم.
العقاد در پیامی برای جهانیان می گوید: «به این بچه ها نگاه کنید. چه کسی این بچه ها را می‌کشد؟»
وی ادامه داد: اسرائیل برق نوار غزه را قطع کرده و در نتیجه بیمارستان کاملاً با ژنراتور کار می‌کند و به مقدار زیادی سوخت نیاز دارد که به سرعت تمام می شود. اوضاع بسیار پیچیده و دشوار است.
در همین حال، وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرده است که سه بیمارستان در این باریکه به صورت کلی از کار افتاده اند.

احمد المنظری مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه با بیان اینکه اجساد موجود در بیمارستان‌های غزه از ظرفیت سردخانه‌های این بیمارستان‌ها فراتر رفته، این موضوع را یک فاجعه زیست محیطی توصیف کرد که سلامت عمومی در نوار غزه و خارج از آن را تهدید می‌کند.
او در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت، به دلیل کمبود آب‌ آشامیدنی و استفاده مردم غزه از آب‌های آلوده، نگرانی از شیوع بیماری‌هایی که از طریق آب منتقل می‌شوند، وجود دارد.
المنظری همچنین عدم بازگشایی گذرگاه رفح را فاجعه انسانی مضاعف دانست.
او با تاکید بر اینکه وضعیت در غزه هیچ تاخیری را تحمل نمی‌کند، گفت: «هر ثانیه یا ساعتی که از بسته نگه داشتن گذرگاه می‌گذرد، بیگناهان بسیاری چه بیمارانی که در بیمارستان هستند و چه شهروندانی که در بمباران زخمی می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند.

حملات هوایی به غزه

و با این همه، حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه جنایتگری این رژیم منزل ۳۳ خانواده بریکه، حسونه و ضهیر را در غزه بمباران کردند که طی آن ۱۵ عضو خانواده بریکه، ۱۰ عضو خانواده ضهیر و ۶ عضو خانواده حسونه به شهادت رسیدند.
در این حملات ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی سه برج مسکونی را در شهر الزهراء در نوار غزه بمباران کرد و باعث تخریب آنها شد.

رژیم صهیونیستی همچنین تهدید به هدف قرار دادن دو برج دیگر در الزهراء کرده است.

منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین چند خانه در مرکز خان‌یونس در جنوب نواز غزه را هدف قرار دادند.

رسانه های فلسطینی در این باره گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با تخریب این سه برج ۶۰ خانواده را بی‌سرپناه کرده است.

منابع مطلع از شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در این حملات خبر داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی: غزه در آستانه فاجعه است

 

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند: ۲۱ شهید و ۴۴ زخمی در نتیجه بمباران چند منطقه در شمال نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ثبت شده است.

خبرنگار المیادین در غزه نیز اعلام کرد: درپی ادامه حملات اجساد بیشتری از شهدا که بیشتر آنها کودک هستند به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده است.

المیادین همچنین اعلام کرد که حملات ساعات گذشته به نوار غزه بیش از ۱۰۰ شهید برجای گذاشته است.

این شبکه در ادامه با هشدار نسبت به شمار زیاد شهدا و کمبود ظرفیت سردخانه‌ها اعلام کرد که برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه از یخچال‌های بستنی برای نگهداری پیکرهای شهدا استفاده می‌شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت

ادامه جنایتگری رژیم صهیونیستی واکنش و هشدار سازمان جهانی بهداشت را به همراه داشته است.

سازمان جهانی بهداشت در این باره اعلام کرد که تعداد شهدا در غزه بسیار بیشتر از ظرفیت سردخانه‌ها است.

این سازمان همچنین هشدار داد که این اتفاق یک فاجعه زیست محیطی است و سلامت عمومی را تهدید می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی: غزه در آستانه فاجعه است

آوارگی ده‌ها خانواده طی ساعات گذشته

در همین راستا، شبکه خبری المیادین از آوارگی شمار قابل توجهی از فلسطینی‌ها درپی تداوم حملات رژیم صهیونیستی خبر داده است.

این شبکه اعلام کرد که تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان طی ساعات گذشته در مناطق و شهرهای مختلف نوار غزه منجر به بی‌خانمان شدن تعداد زیادی خانواده و آواره شدن آنها در داخل این باریکه شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه آواره شده‌اند.
طبق اعلام این دفتر،۶۰۰۰ هزار نفر از آنها نیازمند نیازهای اولیه زندگی بوده و از شرایط فاجعه بار ناشی از توقف خدمات آنروا در مناطق شمالی غزه رنج می‌برند.
این نهاد فلسطینی از آنروا خواست به مسئولیت‌های خود در قبال آوارگان و ازسرگیری خدمات رسانی در شمال غزه عمل کند.

سازمان بهداشت جهانی: غزه در آستانه فاجعه است

 

افزایش تعداد نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی

با ادامه عملیات و حملات راکتی مقاومت فلسطین در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه ارتش رژیم اشغالگر از افزایش تلفات نظامیان خود در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داد.
رادیو ارتش رژیم اشغالگر امروز اعلام کرد تعداد نظامیان صهیونیستی که در درگیری با مقاومت کشته شده‌اند، به ۳۰۶ نفر رسیده است.
همچنین منابع عبری اعلام کرده‌اند که ۷۱۱ نفر از نظامیان تیپ گولانی پرمدعاترین بخش ارتش رژیم صهیونیستی در جریان نبرد طوفان الاقصی کشته شده اند.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرده است در طول عملیات مذکور که ۲۰۳۳ صهیونیست توسط مقاومت فلسطین اسیر شده و به نوار غزه منتقل شده‌اند.

درخواست صلیب سرخ برای گشودن گذرگاه‌ها

با ادامه وضعیت فاجعه بار غزه سازمان صلیب سرخ نیز خواستار گشودن گذرگاه‌ها با هدف ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.
ایمان الطرابلسی، سخنگوی منطقه‌ای صلیب سرخ نیز درباره وضعیت غزه به الجزیره اعلام کرد: ما از مقامات و طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که اجازه دهند لوازم و مواد امدادی در اسرع وقت وارد غزه شود.
سخنگوی صلیب سرخ گفت: ما ۶۰۰ تن کمک اولیه و یک تیم جراحی داریم که منتظر اجازه ورود به غزه هستند.

هدف‌گیری عمدی نانوایی‌ها

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد: اسرائیل عمدا نانوایی‌ها را بمباران کرد.

طبق ابن گزارش، این اقدام غیر انسانی در حالی رخ داده است که ده‌ها شهروند فلسطینی در مقابل نانوایی‌ها صف کشیده بودند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه در این باره گزارش داد: دست‌کم ۵ نانوایی در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار گرفته شدند که منجر به شهادت ده‌ها تن شد.

تخریب خانه‌ها با بولدوزر

منابع خبری گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی به تخریب خیابان‌های محله المنشیه در اردوگاه نور شمس با بولدوزر مبادرت کرده است.

رسانه فلسطینی القدس البوصله گزارش داد: بولدوزرهای رژیم اشغالگر از ساعاتی پیش سرگرم تخریب جاده‌ها، خیابان ها، زیرساخت ها و دارایی های مردم در اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سیزدهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌ است؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

انتهای پیام

 

 

 

همزمان با بمباران نوار غزه در سیزدهمین روز جنگ، نظامیان صهیونیست،بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند و نزدیک ۷۰ فلسطینی از جمله چند رهبر حماس، نماینده و آزاده فلسطینی را به اسارت گرفتند و موجب شهادت ۴ جوان فلسطینی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان اشغالگر، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) در کرانه باختری اقدام به یورش به برخی منازل و اسارت شماری از شهروندان فلسطینی کردند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «صفا»، نظامیان اسرائیلی، بامداد امروز در با یورش به استان‌های مختلف، شماری از فلسطینی‌ها را به اسارت گرفتند.

بر اساس این گزارش، در حمله اشغالگران به شهرک «بیتونیا» در نزدیکی رام‌الله، «حسن یوسف» از رهبران جنبش حماس که تنها چند هفته است از زندان‌های اسرائیلی آزاد شده و از چند بیماری مزمن رنج می‌برد، بار دیگر به اسارت گرفتند. «فلاح ندی» یکی دیگر از رهبران حماس در حمله اشغالگران به منزلش در شهر «البیره» به اسارت گرفته شد. اشغالگران همچنین به منزل «جمال الطویل» از دیگر رهبران مقاومت یورش بردند و دو پسرش یحیی و نصرالله را به گروگان گرفتند تا وی، خود را تسلیم کند. نظامیان اسرائیلی در حمله به منزل «علاء الریماوی» خبرنگار فلسطینی، پسر او را به گروگان گرفتند تا وی خود را تسلیم کند.

 «عماد ابو عواد» از تحلیلگران امور اسرائیل نیز از دفترش در «البیره» و «ریاض ناصر» آزاده فلسطینی از منزلش در روستای «دیر قدیس» به اسارت گرفته شد.

نظامیان صهیونیست در ادامه به شهرک «بیت لقیا» در جنوب غرب رام‌الله یورش بردند و هفت نفر دیگر از جمله چند آزاده را به اسارت گرفتند که عبارتند از: بکر مفارجه، أحمد مفارجه، هانی عاصی، فؤاد عاصی؛ حقوقدان،  رفیق مفارجة، محمد صالح موسى و إسلام صالح موسى فرزندان اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد به نام صالح دار موسى.

شهرک «نعلین» در غرب رام الله نیز شاهد یورش نظامیان اسرائیلی و تحقیق میدانی بود و طی آن ۱۱ شهروند فلسطینی از جمله چند آزاده به اسارت گرفته شد که عبارتند از:  شکری الخواجا، أحمد عاید سرور و برادرش عبد الرحمن، محمد عبد الکریم سرور وپسرش تمیم، یوسف علی الحبازی، طالب تیسیر نافع، صهیب فهمی سرور، ولید نمر نافع، مصعب محمد سرور وبرادرش معتصم.

صهیونیست‌ها در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری نیز دو جوان فلسطینی به نام‌های مؤید معالی و جارح المعالی را در یورش به شهرک بیتا واقع در جنوب شهر و دو جوان به نام‌های بشار العامودی و عباده العامودی را به اسارت گرفتند.

در استان الخلیل نیز، اشغالگران، ۴۱ آزاده فلسطینی را در حمله به ده‌ها منزل و تفتیش و تحقیق میدانی به اسارت گرفت که اسامی آن‌ها عبارت است از:

نایف الرجوب نماینده فلسطینی، غالب طه، هانی أبو سباع  کارشناس امور اسرائیل، علاء الجعبری، محمد أبو حدید، محمود دویک، لؤی غیث، فرید السلایمة، شادی القواسمی، یوسف صرصور، محمد أبو فنونه، أشرف بدر، یوسف القزاز، عماد جاد الله، شادی النمورة،علاء الربعی خبرنگار، جاد الله رجوب، أسامة شاهین، یوسف أبو راس، منذ زونه، محمد أبو هلیل، طارق عاشور، عبد الجلیل الشحاتیت، نبیل عواودة، منتصر شدید، زید الجعبری، علی سکافی، محمود أبو وردة، عدی عواودة، عنتر الناظر، سلیم رجوب، أنس عمرو، عز الدین أبو حسین، یوسف نصار، سعید علامی، مهند مرشد عوض ودو برادرش مهدی ومحمد، محمد نبیل عوض و ورد عوض.

اشغالگران همچنین پدر شهید ندیم راسم را در الخلیل بازداشت کردند تا وی فرزندش را تسلیم کند.

این در حالی است که یورش شبانه اشغالگران به مناطق مختلف استان رام‌الله موجب شهادت چهار جوان فلسطینی به نام‌های «محمد عبدالرحمن فواقه» (۲۱ ساله) در روستای «دورا القرع» در شرق رام‌الله، «جبرئیل احمد عوض» (۳۲ ساله) از روستای «بدرس» در غرب رام‌الله، «طه محامید» (۱۶ ساله) از اردوگاه نورشمس در طولکرم و «احمد منیر صدوق» (۱۷ ساله)، از اردوگاه الدهیشه در بیت‌لحم منجر شد.

پایان پیام/

 

 

 

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: از شب گذشته تا کنون از طرف کادر درمان درخواست های زیادی را برای حمایت و اعزام به غزه از سراسر کشور داشته‌ایم.

محمد حسین زارع‌زاده مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن عرض تسلیت به آزادی‌خواهان جهان بخاطر حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: واقعیت این است که ما در طول سال‌های متمادی شاهد حملات زیادی از طرف رژیم غاصب صهیونیستی بودیم اما در شب گذشته حمل دردمنشانه جدیدی را از اسرائیل دیدیم و آن حمله به بیمارستان المعمدانی غزه بود که زنان و کودکان مجروح زیادی در آنجا بودند.

وی در خصوص این حمله ناجوانمردانه بیان کرد: در واقع رژیم صهیونیست اسرائیل پایبند به حقوق بین الملل مانند کنوانسیون ژنو و مسائل حواشی آن نبوده و زنان و کودکان زیادی را مورد حمله وحشیانه خودش قرار داده است. من به عنوان نماینده سازمان بسیج پزشکی کشور ضمن در خواست از آزادی خواهان جهان برای اعلام انزجار از این حرکت جنایت کارانه، از مجامع بین المللی درخواست می‌کنم تا حتما رژیم اسرائیل را بخاطر این حرکت به عنوان جنایت کار جنگی به دنیا معرفی کنند. تا دنیا بداند که رژیم اسرائیل چه نسل کشی‌ای را در غزه رقم میزند.

زارع زاده در خصوص اعزام کادر پرستاری و پزشکی از ایران به غزه بیان کرد: ما در این ۱۲ روز که طوفان الاقصی اجرایی شده این درخواست را داشتیم تا نیروهای پزشکی و کادر درمان برای حمایت از مردم مظلوم غزه به حماس اعزام شوند. همچنین از شب گذشته که بیمارستان غزه مورد حمله صهیونست‌ها قرار گرفته است تا کنون از طرف کادر درمان درخواست های زیادی را برای حمایت و اعزام به غزه، از سراسر کشور داشته‌ایم. در حال حاضر ما نقاطی را برای ثبت نام، افراد آماده اعزام مشخص کرده‌ایم و به محض این که رایزنی‌ها انجام شود، این امکان وجود دارد که اعضای کادر درمان برای کمک به غزه اعزام شوند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *