در بیستمین سالگرد حمله ۱۱ سپتامبر به برج های دو قلو امریکا

در همین حال مارک میلی رئیس ستاد ارتش امریکا طی سخنانی بهمین مناسبت اعلام کرد نیروهای مسلح امریکا با تروریسم  در عراق وافغانستان ودیگر جاها مبارزه کردند.

این در حالیست که جرج بوش رئیس جمهوری وقت امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم دست به ماجراجویی هایی زد به افغانستان حمله کرد وحکومت طالبان را سرنگون وبه عراق حمله نمود ودست به کشتار مردم عراق زد .

اقدامات امریکا نه تنها تروریسم را ریشه کن نکرد بلکه تروریسم را در سرتاسر جهان گسترش داد.

جرج بوش رئیس جمهوری سابق امریکا به تلافی حمله به دو برج دو قلو ، امریکا را به دو جنگ خانمانسوز کشاند.جنگ در افغانستان که بیست سال طول کشید واواخر ماه اوت کذشته نیروهای امریکایی از افغانستان با خفت وخواری فرار کردند وطالبان مجددا قدرت را در افغانستان بدست گرفت.. وجنگ علیه عراق که پس از هفده سال همچنان اثار تخریبی حضور امریکا در عراق مشاهده می شود.و عراق نه تنها از حضور امریکائیان استفاده نکرد بلکه اوضاع این کشور با حضور نیروهای امریکایی روز بروز بدتر می شود ومردم عراق خواستار خروج نیروهای امریکایی از این کشورند.

امریکا در همان زمان اعلام کرد که قصد دارد دمکراسی را در جهان بگستراند این در حالی بود که امریکا از رژیم ها مرتجع منطقه حمایت کرد وانها را به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی مجبور ساخت.

اینک رئیس جمهوری امریکا در بیستمین سالگرد حمله به دو برج دو قلو اعلام می کند که  امریکا نباید در دیگر کشورها دخالت کند ویا در تشکیل حکومت ها دخیل گردد.

اینک جو بایدن رئیس جمهوری امریکا پس از بیست سال کشتار وتروریسم ودخالت کشورش در امور داخلی دیگر کشورها به این نتیجه رسیده است که نباید امریکا در امور دیگر کشورها دخالت کند .

اکنون این سوال مطرح می شود چرا باید کشور بزرگی چون امریکا پس از بیست سال قتل وکشتار وغارت ودخالت در امور داخلی دیگر کشورها از جمله افغانستان وعراق به این نتیجه برسد که نباید در امور دیگر کشورها دخالت نماید .ایا ملت امریکا نباید از رئیس جمهوری فعلی امریکا بپرسد که مسئول این همه خسارت های  جانی ومالی ناشی از سیاست ها مقامات امریکایی کیست وچه کسی باید جوابگو باشد؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *