امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه بری: نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود

وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با رئیس پارلمان لبنان با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود، گفت: آمریکا و انگلیس با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، به تشدید بحران در منطقه و دریای سرخ دامن می‌زنند.

امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه بری: نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ر‌أس هیأتی سیاسی و در سفری به منطقه و در نخستین مقصد این سفر در بیروت حضور دارد، امروز (شنبه)‌ ۲۱ بهمن ماه با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تجلیل از نقش برجسته نبیه بری در صحنه سیاسی لبنان و نیز حمایت وی از فلسطین، حمایت جمهوری اسلامی ایران را از روند سیاسی و نیز ثبات و امنیت لبنان مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و ملت فلسطین را از اصول ثابت ایران برشمرد و افزود: همه بازیگران مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی اعتراف می‌کنند که برغم همه کشتارها توسط رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه با شکست مواجه شده و این در حالی است که آمریکا با تمام وزن و توان خود از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و متأسفانه هنوز هم نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود و این برخلاف ادعای آنهاست که می‌گویند به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستند.

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه آمریکا و انگلیس با حمله به یمن مرتکب خطای راهبردی شده‌اند، افزود: آمریکا و انگلیس با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، به تشدید بحران در منطقه و دریای سرخ دامن می‌زنند.

وی  با تأکید بر اینکه جنگ راه‌حل نیست و هیچ نتیجه‌ای برای جنگ طلبان نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: راه‌حل در پایان فوری جنگ علیه غزه است و اینکه فرصت به فلسطینی‌ها برای توافق و تصمیم گیری در خصوص نحوه اداره غزه و کرانه بعد از جنگ داده شود.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان، بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور و خروج لبنان از شرایط فعلی تأکید و آخرین وضعیت روند سیاسی لبنان را تشریح کرد.

رئیس پارلمان لبنان مسأله فلسطین را مسئله حق و باطل خواند و نقش حمایتی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین را ستود.

وی با تأکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها برای آتش بس فوری در جنگ علیه فلسطینی‌ها، از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در غزه تجلیل کرد و گفت: ما از توافق بین گروه‌های فلسطینی برای اداره سرزمین‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران پیش از این هم با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

سوریه و قطر مقاصد بعدی سفر امیرعبداللهیان به منطقه هستند.

پایان پیام/

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به بیروت با اشاره به اینکه حزب الله با درایت نقش بازدارنده و تاثیرگذار خود را ایفا کرده است، گفت: آمریکا باید حمایت از اسرائیل را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین مقصد از سفر منطقه‌ای خود دقایقی پیش وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بیروت ضمن تشکر از حضور مقامات دولتی و مقاومت لبنان گفت: بعد از گذشت چهار ماه از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی امروز شاهدیم که تل آویو به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود نائل نیامد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان، هم در عرصه عمل و هم سیاست با درایت و خردمندی عمل کردند، گفت: آنچه شاهدیم به لطف خدا و قدرت مقاومت فلسطین و لبنان و منطقه حاصل شد. امروز شاهدیم که مقاومت پیروز فلسطین طرح سیاسی را به نام حماس بر روی میز قرار داده است. به ایالات متحده گفتیم که در نسل کشی علیه غزه و جنایت، از صهیونیست‌ها حمایت نکند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه آمریکا باید حمایت از رژیم نسل‌کش را فورا متوقف کند، تصریح کرد: با صدای بلند از ابتدا اعلام کردیم که جنگ راه حل نیست. ادامه حمایت آمریکا از نتانیاهو نتیجه‌ای جز شکست قطعی نخواهد داشت. رژیم اسراییل به دنبال این است که آمریکا را نیز در باتلاق جنگ در خاورمیانه گرفتار و غرق کند.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: حزب الله با درایت و شجاعانه نقش بازدارنده و تاثیر گذار خود را ایفا کرد. به همه شهدای مقاومت فلسطین منطقه و مقاومت لبنان درود میفرستیم. درود‌های گرم ایران را به ارتش، دولت و مقاومت و مردم عزیز لبنان ابلاغ می‌کنیم. ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد. ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های لبنانی، عصر امروز (پنجشنبه)، از شنیده شدن صدای یک انفجار بزرگ در شهر نبطیه در جنوب این کشور خبر دادند.

به دنبال انتشار این گزارش، منابع محلی لبنان خبر دادند یک پهپاد اسرائیلی خودرویی را در نزدیکی مجسمه «حسن کامل الصباح» در شهر نبطیه هدف قرار داده است.

پیش از انتشار این گزارش، شبکه «المنار» به نقل از خبرنگار خود گزارش داده بود پهپادهای اسرائیلی هرمس ۴۵۰ و هرمس ۹۰۰ به‌شدت در حال پرواز در منطقه‌های نبطیه و الزهرانی هستند.

منابع لبنانی تا لحظه انتشار این گزارش جزئیات بیشتری درباره تلفات احتمالی و میزان دقیق خسارات وارده منتشر نکرده‌اند.

این حمله در حالی انجام شده است که یک پهپاد اسرائیلی، دیشب، نیز با تجاوز به حریم هوایی لبنان خانه‌ای را در جنوب این کشور مورد حمله قرار داده بود.

پایان پیام/

دفترتبلیغات  دولت در غزه شنبه اعلام کرد که در اثر بمباران نوار غزه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی ۳۶۰ هزار واحد مسکونی این شهر تخریب وصاحبان این واحدها اواره شئده ودر خیابانها وراه ها زندگی می کنند .

به گزارش خبرگزاری آلمان  ، این بیانیه افزود هواپیماهای رژیم صهیونیستی  ۶۶ هزار تن مواد منفجره بر غزه  فروریختند که در اثر ان علاوه بر تخریب ۳۶۰ هزار واحد مسکونی ۲۰۰ مرکز باستانی و۳۹۵ باب مدرسه ودانشگاه و۴۴۷ مسجد و۳ کلیسا تخریب گردید.

اشغالگران همچنین دست  به ۲۳۲۵ کشتار زده  که در اثر ان ۲۷۲۳۸ نفر شهید که در میان انها ۱۲ هزار کودک و۸۱۹۰ زن و۳۳۹ تن از کادرهای پزشکی و۴۶ تن از امدادگران و۱۲۲ روزنامه نگار می باشد .

این رژیم همچنین ۳۰ بیمارستان و۵۳ مرکز بهداشت را تخریب ویا قادر به تقدیم خدمات به بیماران نمی باشند  ومانع کار ۱۵۰ مرکز بهداشتی گردید.و۱۲۲ دستگاه امبولانس را بمباران واز کار انداخت  تا مراکز بهداشتی نتوانند به بیماران خدمت کنند.”.

در این بینانیه آمده است که ۱۰ هزار بیمار سرطانی در غزه وجود دارد که با مرگ دست وپنجه نرم می کنند و۷۰۰ هزار نفر با بیماریهای گوارشی مبتلا هستند و۸ هزار تن از انها دچار التهاب کبد شده اند.

در این بینانیه امده است ۶۰ هزار زن حامله  محروم از هرگونه کمک می باشند و۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج که از دریافت کمک دارویی محرومند.

رژیم صهیونیستی در این چهار ماه ۸۰۰ قبر را تخریب وجسد ۲۲۰ مرده را به سرقت برده است .

اکنون بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی بعلت نبود مواد غذائی دچار گرسنگی شده چرا که اشغالگران مانع ورود کمک ها ومواد غذایی وسوخت به نوار غزه شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

جنگ در غزه در حالی وارد صد و بیستمین روز شد که حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای ادامه دارد و بیمارستان الامل در خان یونس تحت محاصره شدید قرار دارد.

آخرین تحولات غزه؛ از کشته شدن 15 نظامی اشغالگر تا ادامه بمباران‌ شدید

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ورود جنگ در غزه به صد و بیستمین روز، ارتش اشغالگر اسرائیل همچنان به حملات شدید خود به مناطق مختلف ادامه می‌دهد، حملاتی که به گفته  آژانس امدادرسانی سازمان ملل در نوار غزه (آنروا) تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در غزه، کشته، مجروح یا مفقود و همچنین ۱۷ هزار کودک بی سرپرست به جا گذاشته است.

در این میان در شرایطی که نگرانی‌ها از وخیم‌تر شدن بحران انسانی در پی کمبود شدید مواد غذایی و ملزومات پزشکی افزایش یافته است، درگیری‌های شدید در محورهای مختلف ادامه دارد.

همزمان برای سیزدهمین روز متوالی، نظامیان اسرائیلی بیمارستان «الامل» در خان یونس را از چهار طرف محاصره کرده و مانع ورود و خروج کسی داخل آن می‌شوند تا جایی که حرکت آمبولانس‌ها نیز با مانع روبه‌رو می‌شود، تا جایی که هلال احمر فلسطین امروز درباره به خطر افتادن جان بیماران به دلیل عدم انتقال آن‌ها به بیمارستان‌های دیگر و کمبود اکسیژن هشدار داد.

در خصوص آخرین آمار تلفات نیز دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز  از افزایش شهدا به ۲۷۲۳۸ نفر خبر داد. به گفته او ۶۶۴۵۲ نفر نیز تاکنون زخمی شده‌اند. طبق این گزارش رژیم اشغالگر قدس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت جدید مرتکب شده که طی آن ۱۰۷ نفر شهید و ۱۶۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.

هلال احمر  فلسطین همچنین از پرتاب بمب‌های دودزا به سمت محل اسکان آوارگان در خان یونس خبر داد که طی آن ۱۱ فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

حملات هوایی در تمامی ساعات بامداد تا صبح امروز ادامه داشت، به طوری که منطقه «دیرالبلح» در مرکز باریکه غزه در ساعت یک بامداد به وقت محلی شاهد بمباران شدید بود.

از سوی دیگر جنگنده‌های اسرائیلی بخشی از حملات خود را بر شهر رفح متمرکز کرده بودند، شهری که صدها هزار نفر از مناطق شمالی غزه به سمت آن‌جا فرار کرده‌اند. در پی یکی از این حملات یک خانه مسکونی در محله «الجنینه» در شهر رفح بمباران شد که هشت شهید و تعدادی مجروح در پی داشت. ساعتی بعد نیز یک خانه مسکونی دیگر در این محله هدف قرار گرفت.

اما در محله «التنور» در شرق رفح نیز یک خانه مسکونی مورد اصابت موشک جنگنده قرار گرفت و بر سر ساکنانش آوار شد، در این حمله نیروهای امدادی توانستند پیکر مطهر ۱۲ شهید از جمله یک کودک را از زیر آوار بیرون بکشند.

بمباران‌ها همچنین در ساعات ابتدایی صبح از سر گرفته شد و در ساعت هفت و نیم صبح به وقت محلی، یک آپارتمان مسکونی در خان یونس هدف قرار گرفت، آماری از تعداد شهدای این حمله منتشر نشده است. ساعتی بعد بمباران سه خانه در شهر «رفح» و «دیرالبلح» ۱۵ شهید به جای گذاشت.

درگیری‌های شدید در مناطق مختلف

اما در حوزه تحولات میدانی، گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنان به هدف قرار دادن نظامیان و خودروهای نظامی در مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند، در این راستا گردان‌های «عزالدین القسام» در آخرین اطلاعیه خود از کشته شدن ۱۵ نظامی اشغالگر در غرب شهر غزه خبر داد. گروه مقاومت «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز گفته است در منطقه «الامل» در غرب خان یونس خانه‌ای که نظامیان اسرائیلی در آن کمین گرفته بودند را با شلیک یک راکت TPG منهدم کرده و در پی آن ۱۰ نظامی اسرائیلی کشته و زخمی شده‌اند.


صحنه‌ای که عزالدین القسام از لحظه شلیک به مواضع ارت اشغالگر منتشر کرده است

همچنین درگیری‌های شدید میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در محورهای مختلف شهر خان یونس در طول ساعات بامدادی ادامه داشت و صدای تیراندازی و شلیک راکت لحظه‌ای اجازه آرامش در سطح شهر را نداد.

امروز همچنین مناطق «الصناعه»، «الجوازات» و «الجامعات» در غرب غزه نیز محل درگیری‌ شدید بود

گروه مقاومت «نیروهای شهید عمر القاسم» شاخه نظامی «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» نیز گفته است که با خمپاره‌های سنگین نظامیان اسرائیلی را در شهر غزه هدف قرار داده است.

گروه «کتائب المجهادین» شاخه نظامی جنبش «المجاهدین الفلسطینیین» که از جنبش فتح جدا شده است نیز خبر داد که تجمع نظامیان اسرائیلی را در مرکز غزه با خمپاره هدف قرار داده که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شده است.

گروه «کتائب شهداء الاقصی» به عنوان یک گروه فلسطینی مستقل نیز از درگیری‌های شدید با نظامیان اسرائیلی در مرکز و غرب شهر غزه خبر داده است. این گروه در اطلاعیه‌ای گفت که یک نفربر ارتش اسرائیل را در غرب غزه با راکت «عاصف» هدف قرار داده و سپس با شلیک گلوله‌های آر.پی.جی آن را به طور کامل منهدم کرده است.

تلاش‌های دیپلماتیک

در حوزه دیپلماسی نیز جنبش حماس از دیدار «اسماعیل هنیه» با « زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد. در این دیدار آخرین تحولات میدانی و سیاسی مورد بحث قرار گرفت.

«آنتونی بلینگن» وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است از فردا (یکشنبه) سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا را باهدف آتش‌بس در غزه آغاز خواهد کرد، سفری که تا روز پنج شنبه به طول می‌انجامد.

رایزنی‌ها و تلاش‌های برای به اجرا گذاشتن مفاد نشست پاریس همچنان ادامه دارد، با این حال هنوز نه حماس و نه کابینه نتانیاهو موضع رسمی خود در این باره بیان نکرده‌اند، هرچند مقامات رژیم اشغالگر تحت فشار شدید افکار عمومی و خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد حماس هستند. در این راستا شامگاه پنج‌شنبه (اول فوریه) و همزمان با برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی طرح پیشنهادی مبادله اسرا، خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر وزارت جنگ دست به تظاهرات زدند و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا برای آزادی اعضای خانواده خود در غزه شدند.

در این راستا «اسامه حمدان»، یکی از اعضای ارشد حماس گفته است که جنبش مقاومت فلسطین فقط آتش‌بس دائمی را می‌پذیرد.

مذاکره‌کنندگان اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر روز یکشنبه هفته گذشته (۸ بهمن) در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. توافقی که با استقبال بالای آمریکا مواجه شده است.

پایان پیام/م

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ فلسطینی در ۱۳ جنایت رژیم صهیوینستی به شهادت رسیده و ۱۴۸ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت در غزه مرتکب شده که شهدای این اقدامات بالغ بر ۱۱۲ نفر بوده است و ۱۴۸۸ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه خود می‌افزاید که به این ترتیب تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ابتدای عملیات ۷ اکتبر تاکنون به عدد ۲۷۱۳۱ شهید و ۶۶۲۸۷ زخمی رسیده است.

شبکه خبری الجزیره همچنین گزارش داد که رژیم صهیونیست یک منزل مسکونی در شرق منطقه خانه یونس واقع در مرکز نوار غزه را موشک باران کرده است.

هلال احمر فلسطین نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی به موشک باران مناطق غزه و تیراندازی به اطراف بیمارستان الأمل واقع در خان یونس ادامه می‌دهد.

دیشب و امروز توپخانه رژیم صهیونیستی به گلوله باران مناطقی از شهر خان یونس پرداخت. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز مناطق شرقی شهر رفح در جنوب غزه را به شدت بمباران کردند. همچنین مرکز و غرب خان یونس به شدت از سوی توپخانه رژیم صهیونیستی گلوله باران شد.

همزمان با با حمله‌های رژیم صهیونیستی، منابع فلسطینی از کشف پیکرهای ۱۲ شهید در زیرآوار در مرکز خان یونس در جنوب غزه خبر دادند. همچنین منابع فلسطینی به دفن ۱۵ شهید در داخل بیمارستان الامل در خان یونس در نتیجه محاصره این بیمارستان از سوی اشغالگران اشاره کردند.

کد خبر ۶۰۱۲۲۲۰

وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین آمار خود از افزایش تعداد شهدا به ۲۷۰۱۹ نفر خبر داد. همچنین ۶۶۱۳۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (۱۲ بهمن) و با گذشت ۱۱۸ روز از جنگ در این منطقه، از افزایش شهدا به ۲۷۰۱۹ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۶۶۱۳۹ نفر خبر داد.

به گفته این وزارتخانه طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم اشغالگر دست به ۱۵ جنایت جدید علیه غیرنظامیان زده که ۱۱۸ شهید و ۱۹۰ زخمی به جا گذاشته است.

در ادامه این گزارش آمده است که بیش از هفت هزار نفر همچنان زیر آوار هستند و ارتش اسرائیل به امدادگران اجازه دسترسی به آن‌ها را نمی‌دهد.

ادامه بمباران شدید و گلوله‌باران مناطق مختلف غزه در حالی است که بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سوی شبکه بی بی سی، بین ۱۴۴۰۰۰ تا ۱۷۷۰۰۰ ساختمان در نوار غزه از آغاز جنگ تا این هفته آسیب دیده‌اند، در این میان روزنامه واشنگتن پست نیز ماه گذشته گزارش داد که مناطق «بیت حانون»، «جبالیا» و محله «الکرامه» در شهر غزه به طور کامل ویران شده‌اند

تحقیقات این روزنامه همچنین نشان داد که از اواخر ماه گذشته و در کل نوار غزه، حدود ۳۵۰ مدرسه و ۱۷۰ مسجد و کلیسا آسیب کلی و جزئی دیده است.

در گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل نیز آمده که اقتصاد غزه برای رسیدن به سطح قبل از جنگ، به میلیاردها دلار نیاز دارد و وضع اجتماعی و اقتصادی غزه از زمان حملات اسرائیل به شدت وخیم شده و بازسازی شرایط اجتماعی-اقتصادی نوار غزه، به ده‌ها سال و کمک بین‌المللی قابل توجه نیاز است.

پایان پیام/

وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین آمار خود از تلفات حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۶۶۳۷ نفر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت امروز (۹ بهمن) در صد و پانزدهیمن روز جنگ در غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۶۶۳۷ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر طی ۲۴ ساعت دست به ۱۴ جنایت جدید در غزه زده که منجر به شهادت ۲۱۵ نفر و مجروحیت ۳۰۰ نفر دیگر شده است.

هلال احمر فلسطین نیز خبر داد که وضعیت بیمارستان الامل بسیار وخیم است و بخش جراحی بیمارستان به دلیل تمام شدن اکسیژن تعطیل شده است. به گفته هلال احمر فلسطین، اشغالگران اسرائیلی هر فردی را که اطراف بیمارستان حضور دارد را هدف قرار می‌دهند.

در این میان درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت با ارتش اشغالگر در محورهای مختلف شهر غزه وجود دارد و همزمان در خان یونس نیز رزمندگان فلسطینی به شدت در برابر پیشروی نظامیان اسرائیلی مقاومت می‌کنند.

علاوه بر حملات هوایی و توپخانه‌ای، پهپادها و یگان‌های تک تیرانداز نیز اقدام به هدف قرار دادن غیرنظامیان به خصوص در شهر خان یونس می‌کنند، جایی که صدها هزار فلسطینی از مناطق شمالی به آن‌جا پناه برده‌اند.

راهپیمایی‌ها و تیم‌های تک تیرانداز اسرائیل همچنان با عملیات تک‌تیرانداز، تیراندازی تصادفی و گلوله باران غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، به‌ویژه در شهر خان یونس، جایی که فلسطینی‌ها موج دیگری از آوارگی را تجربه می‌کنند.

پایان پیام /

در حالی که تشدید بارندگی و سرما، مشکلات آوارگان فلسطینی را در نوار غزه دوچندان کرده است و اشغالگران بیمارستان‌های خان‌یونس را با تانک محاصره کرده‌اند، نبرد زمینی مقاومت در محورهای مختلف همچنان با قدرت ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ غزه در حالی وارد صد و چهاردهمین روز شده که ارتش رژیم اشغالگر به گسترش عملیات زمینی خود در شهر خان یونس ادامه می‌دهد و همزمان حملات هوایی مداوم و گلوله باران‌های توپخانه‌ای خشونت آمیز علیه غیرنظامیان و آوارگان را دنبال می‌کند تا فلسطینیانی که از «جهنم شمال نوار غزه» به این شهر پناه آورده‌اند را بار دیگر آواره و قربانی کند.

چادرهای آوارگان در غزه؛ غرق در آب

از سوی دیگر آوارگان فلسطینی و ساکنان جنوب نوار غزه، در سایه تشدید برودت هوا و بارندگی‌های شدید در شرایط دشواری به سر می‌برند و ساکنان شمال نوار غزه نیز به دلیل قطع ارسال کمک‌ها در حال تجربه قحطی و گرسنگی شدید هستند. تشدید بارندگی‌ها موجب شد که چادرهای آوارگان غرق در آب شوند و  بیش از نیمی از ساکنان غزه، شب گذشته را در میان آب خوابیدند.

وضعیت چادرهای آوارگان غزه

بیمارستان‌های جنوب غزه در محاصره تانک‌ها

«العربی الجدید» امروز نوشت که نبرد در جنوب نوار غزه تشدید شده و ارتش اسرائیل با محاصره غیرنظامیان و آوارگان در مراکز پناهندگی و بیمارستان‌ها و هدف قرار دادن آنها، جنایات خود در شمال نوار غزه را این‌بار در جنوب تکرار می‌کند. این ارتش گام به گام به تکرار سناریوی بیمارستان‌های الشفاء، کمال عدوان و المعمدانی در شمال نوار غزه، در بیمارستان‌های ناصر و الامل در خان یونس نزدیک می شود و در حاضر این دو بیمارستان در محاصره کامل توسط تانک‌ها قرار گرفته‌اند.

تنها در روز شنبه (دیروز) به  اعلام وزارت بهداشت فلسطین، پیکرهای ۱۵۰ فلسطینی در محوطه بیمارستان ناصر دفن شدند. برق اغلب بخش‌های بیمارستان قطع شده، داروهای مسکن و بیهوشی تمام شده و بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان با کمبود شدید دارو مواجه است.

تداوم نبرد زمینی مقاومت با اشغالگران در محورهای مختلف

همزمان نبرد زمینی میان مقاومت و ارتش اشغالگر در خانیونس ادامه دارد و در این میان مقاومت دستاوردهای مهمی کسب کرده است.

پایگاه خبری شبکه المیادین نوشت که نیروهای شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی سرایا القدس، در محورهای مختلف خان‌یونس با نظامیان صهیونیست با سلاح‌های سبک و سنگین درگیر هستند. شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر را در محورهای جنوب غرب و غرب خان‌یونس با خمپاره هدف قرار داده و امروز با آر.پی.جی یک تانک و نفربر اسرائیلی را هدف قرار داده و در مرکز نوار غزه و به طور مشخص شرق اردوگاه المغازی، خط امداد و تردد جنگ‌افزارهای اسرائیلی را زیر آتش قرار داده است.

نیروهای شهید عمر القاسم، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز صبح امروز جنگ‌افزارهای اسرائیلی را که در حال پیشروی در چندین محور در نوار غزه و به طور مشخص غرب بیت‌لاهیا و شمال نوار غزه بودند با خمپاره‌های سنگین هدف قرار دادند.

کتائب المجاهدین شاخه نظامی جنبش المجاهدین، پایگاه هوایی اسرائیلی «رعیم» را با چند راکت هدف قرار داد. چند ساعت پیش نیز کتائب شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس از هدف قرار دادن یک تانک مرکاوا با راکت «یاسین ۱۰۵» در شهر خان‌یونس خبر داد.

پایان پیام/م

 

 

 

 

 

 

بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از ۲۶ هزار و ۲۵۰ نفر فراتر رفته و تعداد مجروحان به ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است.

شمار شهدای غزه افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (شنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۶ هزار و ۲۵۷ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ کشتار جمعی در غزه انجام داده که در پی آن، ۱۷۴ نفر شهید و ۳۱۰ مجروح شده‌اند.

همزمان با این بیانیه، شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد نیروهای اسرائیلی کارکنان یک شرکت ارتباطات فلسطینی را در غزه در حالی که قصد تعمیر شبکه‌های اینترنتی را داشتند و از پیش هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودند، هدف قرار دادند.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، در پی حملات ارتش اسرائیل، اینترنت در این منطقه دست‌کم ۱۰ بار به طور کامل قطع شده است.

۱۱۳ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و درگیری‌ها همچنان میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در بخش‌های مختلفی از غزه ادامه دارد.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به نابودی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.

اکثر  مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

در صد و یازدهمین روز جنگ غزه، بیمارستان‌های خان‌یونس به شدت زیر آتش حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دارند و نیروهای مقاومت نیز در مناطق غربی این شهر در تلاشند تا پیشروی نظامیان اسرائیلی را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز پنجشنبه (۲۵ ژانویه)، در صد و یازدهمین روز جنگ غزه، در میان افزایش مستمر شمار تلفات غیرنظامی، کودکان و زنان، بمباران‌های کور شهر خان‌یونس همچنان ادامه دارد. ارتش رژیم صهیونیستی از چند روز پیش همزمان با حملات هوایی و بمباران‌ پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در حال پیشروی زمینی در خان‌یونس در جنوب غزه است و در حال حاضر تلاش دارد به بیمارستان‌هایی که در این شهر هنوز در حال «خدمات‌رسانی در شرایطی بسیار دشوار و غیرقابل تصور به ده‌ها هزار مجروح هستند» نزدیک شود.

به نوشته وبگاه روزنامه «العربی الجدید»، درگیری‌های زمینی میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در اطراف بیمارستان «ناصر» یکی از بزرگترین بیمارستان‌های شهر ادامه دارد و بیمارستان‌های دیگر از جمله بیمارستان «الامل» تحت آتش بمباران هوایی قرار دارند.

شبکه العربیه نیز صبح امروز اعلام کرد که نیروهای مقاومت در مناطق غربی خان یونس، اطراف بیمارستان ناصر، منطقه جنوبی محله النمساوی و بیمارستان صحرایی اردن به شدت با اشغالگران درگیر هستند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که ساختمان‌های مرکز بهداشتی و درمانی ناصر، به شدت آسیب دیده‌اند و جان بیماران و کادر پزشکی آن در خطر است و بیمارستان الامل نیز در دایره خطر زیاد قرار دارد.

بر اساس این گزارش، میانگین شهدای فلسطینی طی سه روز اخیر به میزان زیادی افزایش یافته است و طی تنها ۲۴ ساعت اخیر، ۲۱۰ فلسطینی شهید شده‌اند و شمار شهدا به ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است که اغلب آنها زن و کودک هستند و بیش از ۷ هزار نفر نیز هنوز مفقود یا زیر آوار هستند و کادرهای امدادرسان تجهیزات و توانایی لازم برای بیرون آوردن افراد زیر آوار را ندارند.

در شمال نوار غزه، اشغالگران همچنان از ورود کمک‌ها و امدادرسانی به ۸۰۰ هزار فلسطینی تحت محاصره جلوگیری می‌کنند و به صورت سیستماتیک به دنبال تشدید بحران معیشتی و گرسنگی دادن به فلسطینی‌ها هستند و همزمان ساختمان‌های مسکونی آنها را با بمباران توپخانه‌ای یا حملات هوایی ویران می‌کنند.

در سطح سیاسی، سخنگوی کاخ سفید جان کربی چهارشنبه اعلام کرد که مشاور امور خاورمیانه رئیس‌جمهور بایدن در دوحه حضور دارد تا مذاکرات برای احتمال امضای سند تبادل اسرا میان تل‌آویو و حماس را انجام دهد. این دومین سفر مک‌گورک به دوحه در ماه جاری برای بررسی موضوع تبادل اسرا است. وی نهم ژانویه نیز به این منظور به قطر سفر کرده بود.

پایان پیام/

وزیرخارجه نروژ در اظهاراتی بر لزوم برقراری آتش بس در غزه و توقف جنگ در این باریکه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزیرخارجه نروژ در اظهاراتی تازه درباره وضعیت بحرانی غزه پس از گذشت ۱۱۰ روز از جنگ ویرانگر در این باریکه، به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی در این باره با اشاره به وضعیت بحرانی غزه در همه ابعاد انسانی و اجتماعی، گفت: شرایط کنونی نوار غزه، مشابه یک جهنم بر روی زمین است!

وزیرخارجه نروژ تاکید کرد: جامعه بین المللی باید در شرایط کنونی برای توقف دائمی جنگ در غزه و افزایش گسترده کمک‌های بشردوستانه به این باریکه وارد عمل شود.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق راهکار دو دولتی، افزود: نروژ برای برگزاری کنفرانس بین المللی در زمینه بازسازی غزه آمادگی دارد.

این در حالی است که دولت نروژ در ماه نوامبر گذشته نیز به طور جدی خواستار برقراری آتش بس در غزه شده بود.

نخست وزیر نروژ در آن زمان تاکید کرده بود که بمباران شدید نوار غزه از سوی اسرائیل، نقض آشکار قوانین بین المللیجنگی از سوی تل آویو محسوب می‌شود.

کد خبر ۶۰۰۳۸۱۹

وزارت بهداشت غزه خبر داد که از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۲۴۹۲۷ نفر به شهادت رسیده و ۶۲۳۸۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

شهدای غزه به حدود 25 هزار نفر افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت غزه امروز (۳۰ دی) در صد و ششمین روز جنگ غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۴۹۲۷ نفر خبر داد.

این وزارتخانه همچنین گفت که تاکنون ۶۲۳۸۸ نفر زخمی شده‌اند، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ارتش اشغالگر دست به ۱۴ جنایت علیه غیرنظامیان زده است که در این حملات نیز ۱۶۵ نفر به شهادت رسیده و ۲۸۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نهاد زنان سازمان ملل نیز در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد حدود ۷۰ درصد جانباختگان در غزه زنان و کودکان هستند.

شبکه المیادین نیز همچنین از ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به شمال تا جنوب غزه خبر داد و گفت که اطراف بیمارستان «اروپایی»در شرق خان یونس و منطقه «البطن السمین» در غرب این استان هدف حمله توپخانه‌‌ای قرار گرفته است.

اردوگاه النصیرات در شهر غزه نیز همچنان زیر حملات شدید قرار دارد و در تازه‌ترین مورد نیز جنگنده‌های اسرائیلی چند خانه مسکونی را بمباران کردند که تعداد زیادی به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند. منابع فلسطینی همچنین از درگیری‌های شدید در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه خبر می‌دهند.

مناطق «بنی سهیلا»، «الزنه» و «عبسان» در شرق خان یونس نیز هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار گرفت.

در این میان جنگ در غزه در حالی در صد و ششمین روز خود شده است که «تد شیبان» معاون رئیس صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز گذشته پس از بازدید خود از غزه، این منطقه را «خطرناک‌ترین نقطه برای کودکان» توصیف کرد و گفت که جنگ فعلی علیه کودکان است، اما به نظر می‌رسد کسی قصد گوش دادن به این واقعیت‌ها را ندارد.

پایان پیام/

تداوم بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

تداوم بمباران بخش‌های مسکونی و درمانی نوار غزه و وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های حزب الله لبنان از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات عملیات طوفان الاقصی است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمله‌های هوایی و بمباران منازل مسکونی در نوار غزه طی بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته و تعداد زیادی شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

بمباران منازل مسکونی در غزه و نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که اشغالگران صهیونیست مجتمع‌های مسکونی در محله الامل واقع در نزدیکی هلال احمر نوار غزه در شرق شهر خان یونس را هدف قرار دادند که در جریان این حمله وحشیانه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

خبرنگار المیادین نیز تاکید کرد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه منطقه تل الهوی و الزیتونه واقع در جنوب شهر غزه ادامه داشته است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین منازل مسکونی در جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

تداوم بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده منطقه بطن السمین جنوب خان یونس را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران متجاوز در اطراف مرکز درمانی ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه حکایت دارد.

حمله صهیونیست‌ها به شهرهای مختلف کرانه باختری

این در حالی است که حمله‌های روزانه عناصر صهیونیست به بخش‌های مختلف کرانه باختری همچنان ادامه دارد و متجاوزان بامداد امروز به صورت گسترده به این منطقه یورش بردند.

منطقه کفر ثلث واقع در شرق قلقیلیه و اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی شاهد حمله عناصر صهیونیست بوده است.

نظامیان اشغالگر در جریان حمله به این اردوگاه و درگیری با شهروندان فلسطینی از گاز اشک آور استفاده کردند. آن‌ها به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس و منطقه تقوع واقع در جنوب شرق بیت لحم نیز یورش بردند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در ایست بازرسی تیاسیر واقع در شرق شهر طوباس با متجاوزان درگیر شده و تلاش کردند مانع پیشروی آن‌ها شوند.

تشدید اعتراضات صهیونیست‌ها علیه عملکرد نتانیاهو

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که خانواده اسرای صهیونیست و هزاران معترض دیگر با تجمع مقابل منزل بنیامین نتانیاهو در شهر بندری قیصریه خواستار انحلال کابینه ناکارآمد وی و بازگشت فوری اسرا شدند.

شب گذشته هزاران تن از ساکنان اراضی اشغالی به همراه خانواده اسرای صهیونیست نزد حماس در تجمع شبانه مقابل منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سردادن شعار علیه کابینه نتانیاهو خواستار توافق فوری با گروه‌های فلسطینی و بازگشت هر چه زودتر فرزندان خود از غزه شدند.

معترضان خشمگین در مقابل ویلای شخصی نتانیاهو در شهر بندری قیصریه خواستار برکناری نتانیاهو و کابینه ناکارآمد وی شدند.

فشار به کابینه رژیم صهیونیستی برای اطلاع از سرنوشت اسیران نزد حماس و قبول آتش‌بس برای آزادی آن‌ها از دیگر خواسته‌های معترضان بود.

تداوم بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های دوربُرد حزب الله

این در حالی است که با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انتقاد مسؤولان سیاسی و نظامی کنونی و سابق در این رژیم علیه عملکرد نتانیاهو افزایش یافته است.

در همین راستا فلسطین الیوم به نقل از «ماییر شطریت» یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی نوشت: آن چیزی که خطرناک‌تر است این است که حزب الله لبنان موشک‌های دقیق و دوربردی در اختیار دارد که اگر جنگ گسترده‌ای در بگیرد از این موشک‌ها فقط برای هدف قرار دادن کریات شمونه استفاده نمی‌کند بلکه تل آویو و دیمونا و هر نقطه دیگری در عمقاسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: اوضاع در مرزهای اسرائیل و لبنان پیچیده است چرا که حزب الله لبنان موشک‌های زیادی در اختیار دارد. شهرک نشینان در این منطقه‌ها در ترس و وحشت به سر می‌برند و نگران نفوذ نیروهای ویژه حزب الله هستند. آن‌ها با وجود تداوم تهدیدات موشکی حزب الله نمی‌توانند در این منطقه زندگی کنند.

شطریت اضافه کرد: سامانه موشکی گنبد آهنین نمی‌تواند مانع این موشک‌ها شود. آن‌ها یک تهدید برای ما هستند چرا که بُرد این موشک‌ها به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وی به موشک‌های برکان که نیروهای حزب الله در حمله‌های خود علیه مواضع اشغالگران استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: این موشک‌ها نیم تُن مواد منفجره با خود حمل می‌کنند و اگر در داخل کریات شمونه بیافتند خرابی و آسیب جدی به بار خواهند آورد.

شطریت تصریح کرد: اسرائیل در جنگ گذشته با لبنان شهرک‌های شمالی را تخلیه نکرده بود. با وجود آنکه در آن زمان گنبد آهنینی نیز وجود نداشت اما اینک شاهد گسترش قدرت موشکی حزب الله هستیم.

پایان

 

 

 

کشورهای مکزیک و شیلی اعلام کردند پرونده اقدامات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را برای رسیدگی به اتهام «جنایت‌های جنگی» به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مکزیک و شیلی ضمن ابراز «نگرانی‌های فزاینده» در خصوص تشدید خشونت‌ها در غزه اعلام کردند پرونده جنگ اسرائیل در این منطقه را به «دیوان کیفری بین‌المللی» (ICC) ارجاع داده‌اند.

از زمان حملات اسرائیل در نوار غزه که باعث ویرانی‌های گسترده شده بسیاری از فعالان و نهادهای بین‌المللی خواستار پاسخگو کردن این رژیم شده‌اند.

طبق گزارش رویترز، وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای دیوان کیفری بین‌المللی را نهاد مناسبی برای رسیدگی به مسئولیت کیفری احتمالی اسرائیل دانسته است.

وزارت خارجه مکزیک به گزارش‌های متعدد نهادهای سازمان‌ملل استناد کرده که به توصیف وقایعی پرداخته‌اند که می‌توان آنها را مصداق «جنایت‌های جنگی» توصیف کرد.

خبرگزاری رویترز نوشته وزارت خارجه شیلی به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

وزارت خارجه مکزیک همچنین گفته به دقت شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در «دیوان بین‌المللی دادگستری» را نیز دنبال می‌کند.

آفریقای جنوبی چند هفته پیش با تنظیم دادخواستی نزد این دادگاه مستقر در لاهه خواستار رسیدگی به اتهام اسرائیل در خصوص ارتکاب نسل‌کشی در جنگ غزه شد.

جلسات این دادگاه هفته گذشته برگزار شد و در خلال آن وکیل آفریقای جنوبی، اسرائیل را به تلاش برای نسل‌کشی در غزه متهم کرد.

نماینده آفریقای جنوبی در این دادگاه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی، سیاست‌های آپارتاید را در قبال فلسطینیان نوار غزه اجرا می‌کند.

نماینده آفریقای جنوبی تصریح کرد: «اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به طور سیستماتیک، مردم فلسطین را آواره و پراکنده کرده و از روی عمد حق بین‌المللی آن‌ها برای تعیین سرنوشتشان را سلب کرده است…ما به طور خاص نگران قوانین و سیاست‌های تبعیض‌آمیز اسرائیل هستیم که به دنبال آپارتاید کردن مردم فلسطین است».

وزارت خارجه مکزیک در بیانیه روز پنجشنبه خود با حمایت از آفریقای جنوبی تصریح کرده «مکزیک اطمینان دارد این اقدامات می‌توانند مسیر را برای یک آتش‌بس فوری هموار کرده و در حرکت به سمت صلح ماندگار در منطقه بر اساس راهکار دو دولتی نقش داشته باشند.»

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

رهبر معنوی انقلاب یمن، آمریکا و انگلیس را حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد که با وجود این حمایتها، صهیونیستها در تحقق اهداف خود در غزه شکست خوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در ۱۰۴ روز گذشته، بیش از دو هزار کشتار علیه ملت فلسطین انجام داده است.

الحوثی موضعگیری آمریکا و انگلیس در قبال جنایات صهیونیستها را «نادر» عنوان کرد و گفت: سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب هم فقط به بیانیه‌ها و محکومیتهایی بسنده کردند که در حد مظلومیت ملت فلسطین نبود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین کم‌کاری کرده‌اند، خاطر نشان کرد: به سود امت اسلامی است که در مقابله با یک دشمن مشترک که دشمن همه مسلمانان است، از ملت فلسطین حمایت کنند.

رهبر انقلاب یمن با تأکید بر اینکه اهداف دشمن در غزه، باطل و شوم است و همگی شکست خورده است، گفت: آمریکا، عامل این است که اسرائیل جرأت می‌کند به جنایات خود در غزه ادامه دهد.

الحوثی، انگلیس را «بازوی قدیمی صهیونیسم» دانست و تصریح کرد: بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پس از هفت اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) مستقیما حمایت خود را از دشمن صهیونیستی ابراز کرد. آمریکاییها، تاریخ سیاهی در جنایت علیه ملتها دارند و به ورشکستگی اخلاقی هم شهره هستند.

 

احزاب آمریکایی، در خدمت به لابی صهیونیسم، از هم سبقت می‌گیرند

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه آمریکاییها، رویکردهای عملی برای خدمت به لابی صهیونیسم جهانی دارند، گفت: آمریکاییها آماده‌اند هر چه لابی صهیونیسم از آنان بخواهند، انجام دهند؛ هر چند که جنایات روشنی باشد که به منافعشان آسیب وارد کند.

وی با بیان اینکه آمریکاییها، خود را در قبال صهیونیستها متعهد می‌دانند، تصریح کرد: بسیاری در حزبهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا رقابت می‌کنند تا حمایت بیشتری از اسرائیل داشته باشند. غرب نیز دغدغه‌ای ندارد؛ جز اینکه مجاهدان را تروریسم بنامد.

الحوثی همچنین این سؤال را مطرح کرد: اگر آمریکا بر این باور است که باید از ۹ هزار کیلومتر دورتر از منطقه ما بیاید [و به اسرائیل کمک کند]، چگونه ما حق نداریم از ملت فلسطین که بخشی از ماست، حمایت کنیم؟.

وی رهبران لابی صهیونیسم را «مُشتی جنایتکار» دانست که گرایشات شیطانی دارند و در پایان گفت: صهیونیستها  فقط خطری برای ملت فلسطین نیستند، بلکه خطری برای تمامی امت اسلامی به شمار می‌روند.

حملات یمن، تأثیرات زیادی بر اقتصاد اسرائیل داشته است

رهبر انصارالله گریزی هم به حمایتهای یمن از ملت فلسطین زد و تأکید کرد: حمایتهای ما از طریق موشکهای بالستیک و جلوگیری از ورود کشتیها به بنادر اسرائیلی صورت گرفته است. آنچه ما در دریا انجام دادیم، تأثیرات اقتصادی زیادی بر روی این رژیم داشته است.

الحوثی با تأکید بر اینکه جنگ آمریکا و انگلیس، مواضع ما را تغییر نمی‌دهد و به حمایت از غزه ادامه خواهیم داد، خاطر نشان کرد: آمریکا از ۹ سال جنگ با ما درس نگرفته است. اینکه ما مستقیما با آمریکا، انگلیس و اسرائیل درگیر باشیم، هرگز مایه ترس ما نیست. ما این مسئله را نعمت بزرگی برای خود می‌دانیم.

وی، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را محور شرارت دانست و بیان داشت: مواضع آمریکا، ما را تضعیف نخواهد کرد. اینکه آمریکا انصارالله را تروریسم خوانده، مضحک است؛ زیرا این موضعگیری از سوی آمریکایی است که تاریخ سیاه و جنایتکارانه‌ای دارد.

پایان پیام/

 

 

 

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به اقدام آمریکا در قرار دادن نام این گروه در لیست به اصطلاح «تروریسم» را اقدامی فاقد ارزش دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امشب (۲۷ دی) به اقدام آمریکا در بازگرداندن نام این گروه یمنی به لیست موسوم به «تروریستی» واکنش نشان داد و گفت که یمن سال‌هاست تحت محاصره آمریکا قرار دارد.

به نوشته وبگاه المسیره یمن، در این بیانیه آمده است: «این مسأله مضحکی است که از سوی یک حکومت تروریستی جهانی، تروریست خوانده شوی. این اقدام تلاش آمریکا برای گمراهی جهانی و بدنامی انصارالله و مردم یمن است».

انصارالله تأکید کرد: «اقدام آمریکا در خصوص انصارالله در این مرحله به دلیل پشتیبانی از مردم فلسطین،همچون مدال افتخار و شرافت است»

 «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امشب اعلام کرد واشنگتن جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگردانده است.

آمریکا حدود سه سال پیش انصارالله را از فهرست تروریستی خود خارج کرده بود. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از به قدرت رسیدن در ژانویه ۲۰۲۱ این تصمیم را به عقب برگرداند.«ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان تصریح کرده بود که هدف دولت بایدن از این اقدام کاستن از تبعات انسانی تحریم «تروریستی» انصارالله است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نام انصارالله را در فهرست سیاه قرار داده بود. بسیاری از سازمان‌های امدادرسانی فعال در یمن از دولت آمریکا خواسته بودند این اقدام را به عقب برگرداند. سازمان  Mercy Corps، شورای پناهندگان نروژ، آکسفام، سازمان «کودکان را نجات دهید» و کمیته نجات بین‌المللی از جمله این سازمان‌ها هستند.

پایان پیام/

 آمریکا اعلام کرد که انصارالله یمن را به فهرست به اصطلاح «تروریستی» خود بازگردانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا امروز چهارشنبه بدون اشاره به جنایت های گسترده رژیم صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی به ویژه علیه مردم مظلوم غزه، در سخنانی اعلام کرد: واشنگتن دوباره حوثی‌های یمن (ارتش ملی یمن) را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می‌دهد.

بر اساس اعلام این رسانه، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در این خصوص ادامه داد: اگر حوثی ها (ارتش ملی یمن) حملات خود را در دریای سرخ متوقف کنند، واشنگتن انجام نشدن آن را مورد بررسی قرار می دهد.

«جیک سالیوان» با طرح ادعایی مضحک و عوام فریبانه مدعی شد: این تصمیم ظرف مدت ۳۰ روز اجرایی خواهد شد تا به ما فرصت دهد اثرات آن را بر مردم یمن کاهش دهیم.

وی افزود: واشنگتن می خواهد با این طبقه‌ بندی، حوثی‌ ها را مجبور به دور شدن از ایران کند.

در همین رابطه و به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم امرروز چهارشنبه اعلام کرد: واشنگتن باردیگر انصارالله یمن را در لیست تروریستی خود وارد کرده و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می شود.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به اقدامات ارتش یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: حوثی ها حملات بی سابقه ای را علیه کشتی ها در دریای سرخ و خلیج عدن و نیز علیه نیروهای مستقر در منطقه انجام دادند.

ارتش ملی یمن پیش‌تر اعلام کرده بود که در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در حمایت از مردم مظلوم این باریکه، به کشتی‌های متعلق یا وابسته به رژیم صهیونیستی که قصد عبور از دریای سرخ و آبراهه‌های حیاتی این دریا را دارند، حمله خواهد کرد.

در روزهای گذشته نیروهای ارتش ملی یمن اعلام کرده‌اند تا زمان ادامه تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل در غزه کشتی‌های تحت مالکیت یا تحت پرچم این رژیم که در حال عبور از دریای سرخ هستند را هدف قرار خواهد داد.

کد خبر ۵۹۹۷۶۶۶

سخنگوی جنبش انصارالله با تأکید بر تداوم حملات به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، گفت که حملات آمریکا، موضعگیری صنعا در قبال فلسطین را تغییر نداده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله امروز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که حملات نیروهای یمن به کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام با اشاره به اینکه پس از حملات آمریکا یا تهدیدهای این کشور، موضع یمن در قبال فلسطین و تجاوز به غزه تغییر نکرده است، گفت: درخواست ما پایان بخشیدن به حملات جنایتکارانه به غزه و وارد کردن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله غذا و دارو به این منطقه است.

علی‌رغم تهدیدهای چند روز اخیر انگلیس مبنی بر احتمال انجام حملات تجاوزکارانه بیشتر علیه ارتش و نیروهای مسلح یمن، لحن لندن در حال همراه شدن با شک و تردید است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس امروز گفت که لندن پیش از هرگونه اتخاذ تصمیمی درباره اجرای عملیات‌های تهاجمی بیشتر به یمن، وضعیت حاکم بر منطقه غرب آسیا را بررسی و تحلیل خواهد کرد.

شاپس در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس حملات بیشتری انجام می‌دهد، توضیح داد: «باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، زیرا ما نمی‌خواهیم در تحولات دریای سرخ دخیل باشیم. اما در نهایت، آزادی ناوبری یک حق بین‌المللی است».

عبدالسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: ارتباط ما با جامعه بین‌الملل ادامه دارد تا تأکید کنیم که حرکت کشتیرانی برای همه کشتیها امن است، به جز کشتیهایی که با اسرائیل ارتباط داشته باشند.

این مقام یمنی در عین حال گفت که این کشور به دنبال تنش نیست، بلکه این آمریکا و انگلیس هستند که دریای سرخ را با کشتیهای نظامی و ناوهای جنگی پر کرده‌اند.

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا شامگاه گذشته گفت که آمریکا یا کشورهای عضو ائتلاف، امروز هیچگونه حمله‌ای در یمن انجام نداده‌اند. منابع یمنی دیروز گفته بودند که آمریکا و انگلیس ارتفاعات «جدع» واقع در استان الحدیده (غرب یمن) را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع انگلیس نیز به شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که خبرها درباره حمله نیروی هوایی انگلیس در یمن اشتباه است.

پایان پیام/

 

 

 

 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» بامداد یکشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که یافتن اهدافی برای حملات روز جمعه و شنبه در یمن، دشوارتر از چیزی بود که واشنگتن فکر می‌کرد.

نیویورک تایمز: اکثر توانمندی یمن در حملات آمریکا آسیب ندید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ باوجود ادعاهای آمریکا و انگلیس مبنی بر موفق بودن حملات تجاوزکارانه به پایگاه‌های نظامی در یمن و از کار افتادن توانمندی ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمله به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ، گزارش‌ها اما از کذب بودن این ادعاها حکایت دارد.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» بامداد یکشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که یافتن اهدافی برای حملات روز جمعه و شنبه در یمن، دشوارتر از چیزی بود که واشنگتن فکر می‌کرد.

مقام‌های مذکور – که نامشان فاش نشد – به این روزنامه گفتند که بسیاری از قابلیت‌های نظامی و تهاجمی ارتش یمن پس از حملات هوایی آمریکا و انگلیس، دست‌نخورده باقی مانده است.

نیویورک‌تایمز البته برای حفظ وجه آمریکا تا حدودی، مدعی شد که فقط تقریبا ۲۰ درصد قابلیت‌های موشکی و پهپادی ارتش و نیروهای مسلح یمن در این حملات از بین رفته است.

مقام‌های آمریکایی در توضیح دشوار بودن شناسایی اهداف نظامی در یمن، به این روزنامه گفتند که سال‌ها غفلت سازمان‌های جاسوسی آمریکا و متحدانش از جنبش مقاومت انصارالله و عدم جمع‌آوری اطلاعات، باعث این امر شد.

پیش از این، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا اعلام کرد که بامداد جمعه در همکاری با انگلیس، با بیش از ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده از هوا و دریا به ۶۰ هدف در ۱۶ پایگاه نظامی در یمن حمله کردند. آمریکایی‌ها بامداد شنبه نیز حمله تجاوزکارانه دیگری علیه یمن انجام دادند.

پایان پیام/

 

 

منابع رسانه‌ای بین‌المللی مدعی شده‌اند آمریکا بامداد شنبه به صورت یکجانبه بار دیگر حملاتی را در یمن انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین بامداد شنبه از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در ضلع شمالی صنعا، پایتخت یمن خبر داد.

اندکی بعدتر شبکه المسیره یمن از حمله مجدد آمریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت یمن خبر داد. با وجود این، رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند این حمله به صورت یکجانبه و توسط آمریکا انجام شده است.

شبکه المیادین گزارش داد که حملات هوایی یا موشکی به پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا انجام شده است.

یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت که در حملات جدید در یمن یک تأسیسات راداری که مورد استفاده نیروهای انصارالله یمن بود هدف قرار گرفت.

این مقام همچنین گفت ارتش آمریکا به صورت یکجانبه حملات  را انجام داد. شبکه ان‌بی‌سی مدعی شد این حمله توسط یک ناو نیروهای دریایی آمریکا انجام شده است.

بامداد جمعه هم آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند.

در پی این حمله گروههای فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ ضمن حمایت از مردم یمن، حمله موشکی را محکوم کردند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

شورای عالی سیاسی یمن به عنوان عالی‌ترین نهاد سیاسی در این کشور، در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز آمریکا و انگلیس، آن را «توجیه‌ناپذیر»، «غیرقانونی» و در تضاد با تمامی قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن امروز (۲۲ دی) در بیانیه‌ای حمله موشکی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن را در ادامه حمله اخیر به نیروی دریایی یمن، تجاوزات به غزه و در امتداد تجاوز به یمن از مارس ۲۰۱۵ دانست.

شورای عالی سیاسی یمن (مستقر در صنعاء) عالی‌ترین نهاد سیاسی در این کشور محسوب می‌شود که ریاست آن را «مهدی المشاط» بر عهده دارد.

به نوشته خبرگزاری سبأ، در این بیانیه آمده است: «شورای عالی سیاسی تأکید می‌کند که حمله خائنانه و آشکار آمریکا و انگلیس در سحرگاه امروز، تجاوزی غیرقانونی، ناموجه و ناقص کلیه قوانین بین‌المللی و تهدید واقعی برای صلح و امنیت جهانی است».

این نهاد سیاسی، حمله موشکی بامداد امروز را «رفتار بی شرمانه» و «پلید» توصیف و آن را محکوم کرد و افزود: «این حمله منطقه را در معرض خطرات واقعی قرار می‌دهد که پیامدهای آن بر دوش آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌هاست».

شورای عالی سیاسی یمن همچنین تأکید کرد: «پاسخ یمن در چارچوب دفاع مقدس از یمن و حاکمیت و استقلال و آزادی‌اش کاملا قانونی است و آمریکا و انگلیس گمان نکنند که از مجازات نیروهای مسلح قهرمانمان قسر در رفته‌اند و شادی متجاوزان طول نخواهید کشید».

این نهاد عالی سیاسی یمن، همچنین گفت که تمامی منافع آمریکا و انگلیسی برای نیروهای مسلح یمنی، در پاسخ به تجاوزشان به یمن، اهداف مشروع هستند و حضور آن‌ها در دریای سرخ و باب‌المندب، هیچ توجیهی ندارد و تهدیدی برای جریان آزاد دریانوردی است.

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب هستند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

منابع خبری بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار در چند شهر یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا و انگلیس بامداد جمعه از حمله به بیش از ۱۲ نقطه در یمن خبر دادند.

 یکی از مقامهای ارشد انصارالله در لحظات اول حمله به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.

بعد از این حملات یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که حملات هوایی علیه یمن پایان یافته‌اند. او با وجود این مدعی شد: «ما در صورت ادامه تهدیدها حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانیم.»

مواضع مورد حمله

پس از آن مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه دولتی «صدای آمریکا» تصریح کردند که انگلیس و آمریکا سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن را هدف قرار دادند.

کشورهای مشارکت‌کننده

یک مقام آمریکایی به این رسانه دولتی گفت استرالیا، کانادا، هلند و بحرین هم در حمله به یمن به آمریکا و انگلیس کمک کرده‌اند.

گزارش‌هایی از پاسخ انصارالله

بعد از حملات آمریکا و انگلیس منابع بین‌المللی گزارش دادند نیروهای انصارالله یمن در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضعی در دریای سرخ هستند.

یک مقام انصارالله هم به الجزیره گفت که نیروهای این جنبش در حال پاسخ دادن به حملات آمریکا و انگلیس در دریای سرخ هستند.

آمریکا: حمله ما دفاعی بود

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد آنتونی بلینکن در سفر اخیر خود به منطقه به سران کشورهای منطقه گفته که حمله به مواضع انصارالله دفاعی است و به قصد تشدید تنش انجام نمی‌شود.

جزئیات رسانه‌های آمریکا از حمله به یمن

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد ائتلاف تحت رهبری آمریکا بیش از ۱۲ حمله علیه مواضع انصارالله در یمن انجام داد.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد بیش از ۱۲ پایگاه تحت کنترل انصارالله یمن توسط ائتلاف آمریکا هدف قرار گرفت.

طبق این گزارش سایت‌های راداری، موشک‌های بالیستیک، موشک‌های کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفتند.

به نوشته سی‌ان‌ان، در این حملات از جنگنده، کشتی‌های جنگی و زیردریایی و موشکهای تام‌هاوک استفاده شد.

هشدار انصارالله

معاون وزیر خارجه دولت مستقر در صنعا تجاوز ائتلاف آمریکا به یمن را محکوم کرد.

وی گفت: «کشور ما با یک حمله تجاوزکارانه از طرف کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و جنگنده‌های آمریکا و انگلیس روبرو شده است.

وی ادامه داد: بدون شک، آمریکا و انگلیس باید منتظر پرداخت بهای گزاف باشند و تبعات این تجاوز آشکار را تحمل کنند.

بیانیه سران آمریکا و انگلیس

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما با همکاری با بریتانیا و با حمایت استرالیا،بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد حملات انجام‌شده علیه مواضعی بوده‌اند که انصارالله از آنها برای تهدید آزادی تردید دریایی استفاده می‌کند.

بعد از بایدن، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس هم بیانیه‌ای صادر کرد. او گفت: «نیروی هوایی سلطنتی حملات هدفمندی علیه تأسیسات نظامی مورد استفاده حوثی‌ها در یمن انجام داد. عملیات ما حملاتی ضروری، محدود و متناسب برای دفاع از خودمان بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جنگ در نوار غزه در حالی امروز (پنجشنبه) وارد نود و هفتمین روز خود شد که درگیری‌ها در محورهای مختلف ادامه دارد و قرار است که دادگاه تاریخی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی در غزه امروز در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شود.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر خبر داد.

اشرف القدرهT سخنگوی وزارت بهداشت غزه در نود و هفتمین روز از جنگ غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۱۲ نفر شد و ۱۹۴ زخمی نیز برجای گذاشت.

وی گفت که با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر افزایش یافته است.

القدره در ادامه آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر اعلام کرد.

منابع رسانه‌ای فلسطین در این باره اعلام کردند که درگیری‌ها میان مبارزان فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف نبرد زمینی در غزه ادامه دارد و بمب‌افکن‌های رژیم اشغالگر نیز چند منطقه در این باریکه را بمباران کردند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین حملات وحشیانه چند خانه را در شهر خان‌یونس هدف قرار داده و این خانه‌ها را بر سر ساکنانش ویران کردند.

نود و هفتمین روز جنگ؛ غزه همچنان زیر آتش ارتش صهیونیستی است

 

تلفات‌گیری مقاومت از صهیونیست‌ها

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای درباره آخرین تحولات نبرد زمینی در غزه اعلام کرد که رزمندگان یک بولدوزر نظامی صهیونیستی را با بمب «شواظ» در شرق شهر خانیونس هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد: در عملیاتی مشترک با سرایا القدس اتاق فرماندهی ارتش صهیونیستی و یک بولدوزر صهیونیستی را به‌وسیله گلوله خمپاره و بمب شواظ در خانیونس هدف قرار دادیم.

در این بیانیه همچنین امده است: در ادامه عملیات خود نیروهای پیاده‌نظام اسرائیل در خانیونس را هدف قرار دادیم و طی این حمله چندین نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد سه خودروی نظامی صهیونیست‌ها را به‌وسیله راکت ضدزره «الیاسین ۱۰۵» منهدم کرده است.

افزایش شمار شهدای رسانه

در همین راستا، دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد که در ادامه حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه دو خبرنگار دیگر به شهادت رسیدند و شمار شهدای خبرنگار از آغاز تجاوزات اشغالگران به ۱۱۴ نفر رسید.

طبق این گزارش، «فواد ابو خماش» روزنامه نگار فلسطینی، در پی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به همراه چند فلسطینی دیگر در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

«احمد بدیر» دیگر روزنامه نگار نیز در بمباران صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان «شهدای الاقصی» در «دیر البلح» در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

حمله به نیروهای هلال احمر

هلال احمر فلسطین نیز در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن نیروهایش در غزه توسط صهیونیست‌ها خبر داد.

در بیانیه هلال احمر در این باره آمده است: اسرائیل عمداً و حتی پس از هماهنگی با شرکای بین‌المللی خدمه ما را هدف قرار می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نسبت به هدف قرار دادن بیمارستان‌های باقی مانده در خانیونس و در مرکز غزه هشدار می‌دهیم.

مجروح شدن ۶۰۰۰ نظامی صهیونیست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که ۶۰۰۰ نظامی ارتش رژیم اشغالگر از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون مجروح شده‌اند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: در جنگ کنونی غزه شاهد ارقام وحشتناکی در تعداد افراد دارای معلولیت دائمی هستیم.

طبق گزارش این رسانه‌ها، از میان ۶ هزار نظامی که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا کنون در جنگ زخمی شدند، ۲ هزار نفر به معلولیت دائم دچار شده‌اند.

یورش صهیونیست‌ها به جنین

رسانه‌های فلسطین نیز اعلام کردند که در ساعات اولیه صبح امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری یورش بردند.

طبق گزارش‌ها، در ساعات اولیه امروز گروه بزرگی از اشغالگران همراه با چند بولدوزر از محورهای مختلف به شهر جنین و محله‌ها یورش برده و تک‌تیراندازهای آنها بر بالای ساختمان‌های بلند مستقر شدند و اردوگاه جنین و چند بیمارستان این شهر را محاصره کردند.

نود و هفتمین روز جنگ؛ غزه همچنان زیر آتش ارتش صهیونیستی است

برخی منابع پزشکی اعلام کردند در یورش نیروهای اشغالگر به این شهر چند فلسطینی زخمی شدند.

در مقابل نیروهای مقاومت با یک بمب دست‌ساز بزرگ نیروهای اشغالگر را هنگام یورش‌شان به شهر جنین هدف قرار دادند.

منابع رسانه‌ای فلسطین همچنین از بازداشت چند فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به جنین خبر دادند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

وزارت بهداشت اسرائیل امروز چهارشنبه، ۱۰ ژانویه به بیمارستان‌ها دستور داد با توجه به تشدید تنش‌ها در مرزهای شمالی با حزب‌الله لبنان آماده پذیرش هزاران زخمی جنگی باشند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد که مدیرکل وزارت بهداشت تل‌آویو به همه بیمارستان‌های اسرائیل دستور داده است تا ظرف ۲۴ ساعت پس از درخواست آمادگی برای پذیرش زخمی‌های جنگی، به حالت اضطراری درآیند.

تلفات نظامی ارتش اسرائیل در غزه

درگیری‌های ارتش اسرائیل با مقاومت فلسطین وارد نود و ششمین روز خود شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ نظامی تل‌آویو، کشته و ۲۰ هزار نفر هم زخمی شده‌اند؛ دامنه درگیری نظامیان صهیونیست با حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی نیز در هفته گذشته افزایش یافته است.

حزب‌الله لبنان روز شنبه ششم ژانویه در پاسخ به ترور معاون رئیس دفتر حماس در بیروت صالح العاروری، پایگاه هوایی مرون را با ۶۲ موشک درهم کوبید؛ تل‌آویو هم در واکنش به این ضربه راهبردی یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله وسام حسن طویل را به شهادت رساند تا مرزهای شمال ملتهب‌تر از همیشه باشد.

آوارگی شهرک‌نشینان شمال بعد از حملات حزب‌الله

وزارت بهداشت اسرائیل همچنین به بیمارستان‌های شمالی از جمله زیو در منطقه صفد و مرکز پزشکی الجلیل در نهاریا دستور داد تا برای «وضعیت جزیره متروک»، یعنی امکان سپری روزها بدون تجهیزات پزشکی، دارو و غذا آماده شوند.

پایان پیام/م

 

 

 

 

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به شهادت و مفقودی بیش از ۳۰ هزار نفر در جنگ، خبر داد که صهیونیستها طی ۹۵ روز گذشته، ۱۷ هزار زن و کودک را به شهادت رسانده‌اند.

شمار شهدا و مفقودین غزه از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در نود و پنج روزی که از جنگ می‌گذرد، رژیم صهیونیستی هزار و ۹۴۴ کشتار انجام داده که ۳۰ هزار و ۲۱۰ شهید و مفقود بر جای گذاشته است.

خبرگزاری شهاب به نقل از این دفتر گزارش داد، در جریان حملات صهیونیستها، بیش از ۱۰ هزار کودک و هفت هزار زن به شهادت رسیده‌اند. کما اینکه شمار شهدای کادر درمان به ۳۲۶ نفر و شهدای دفاع مدنی، ۴۵ نفر و شهدای خبرنگار هم به ۱۱۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در رام الله هم ساعاتی پیش، با اشاره به کشته شدن ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که در غزه از هر ۱۰۰ نفر یک نفر تا کنون به شهادت رسیده است. این آمار حیرت آور تلفات به این معنی است که یک درصد جمعیت ۲.۲۷ میلیونی نوارِ محاصره شده غزه تا کنون از بین رفته‌اند.

بنا به اعلام این وزارتخانه، ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر نیز در حملات اسرائیل مجروح و زخمی شده‌اند که به این معنی است که از هر ۴۰ نفر یک نفر نیز مجروح جنگی است. آمارهای وزارت بهداشت رام الله در حالیست که مقامات حماس در غزه شمار تلفات این جنگ را بیش از ۲۳ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

در موازات شهادت مردم غزه، تلفات سنگینی نیز روزانه به صهیونیستها وارد می‌شود. روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت امروز سه‌شنبه درباره وضعیت نظامیان صهیونیست گزارش داد: ۹۰۰۰ سرباز اسرائیلی از آغاز جنگ تاکنون درخواست مشاوره روانی داشته‌اند؛ یک چهارم این تعداد به نبرد غزه برنگشتند».


کشته‌های ارتش اسرائیل

گزارش‌های عبری از ۲۴ ساعتِ گذشته درخصوص جنگ غزه در این جمله خلاصه می‌شد که «سخت‌ترین روز برای ارتش اسرائیل در غزه گذشت»؛ روزی که طی آن ۱۰۳ نظامی اسرائیلی در جبهه‌های مختلف درگیری زخمی شدند.

اوج بحران روانی در ارتش بعد از شکست‌های میدانی روز گذشته را می‌توان در وضعیت نظامیان اسرائیلی دید. شبکه ۱۲ عبری امروز اعلام کرد که «یک سرباز اسرائیلی از تیپ گیواتی پس از سکته قلبی جان خود را از دست داد»؛ هم‌رزمانش می‌گویند که وضعیت سلامتی او خوب بوده اما نتوانسته دیدن حقایق جنگ در غزه را  تحمل کند.

تاکنون ارتش اسرائیل با ثبت شکست‌های میدانی در برابر حماس تنها موفق شده تا روزانه تعدادی از نظامیان زخمی و کشته‌شده خود را از غزه خارج کند. براساس آخرین آمار بیش از ۵۰۰ نظامی تل‌آویو، کشته و ۲۰ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

رئیس‌جمهور بایدن در بحبوحه افزایش فشارها بر او بابت حمایت از اسرائیل مدعی شد در حال تلاش برای خروج نظامیان این رژیم از غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که حمایت‌های بی‌دریغ او از جنایت‌های اسرائیل در غزه با اعتراض‌های گسترده همراه شده روز دوشنبه مدعی شد در حال انجام تلاش‌هایی «بی‌ سر و صدا» برای خارج کردن اسرائیل از غزه است.

بایدن روز دوشنبه هنگامی که سخنرانی‌اش با شعارهای معترضان خواستار آتش‌بس در غزه قطع شد مدعی شد: «من به صورت بی سر و صاد با دولت اسرائیل همکاری کرده‌ام تا آنها را مجاب کنم حضور نظامی‌شان در غزه را کاهش داده و تا حد زیادی از آنجا خارج شوند.»

سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در کلیسای «چارلستون» در ایالت کارولینای جنوبی برگزار شد. این کلیسا سال ۲۰۱۵ صحنه تیراندازی یک سفیدبرترپندار به سمت حاضران و قتل ۹ فرد سیاه‌پوست بود.

بایدن بعد از آنکه معترضان فریاد زدند «آتش‌بس، همین حالا» گفت: «من شور آنها را درک می‌کنم.»

 

 

 

 

 

 

گروه مقاومت اسلامی عراق خبر داد که با یک فروند پهپاد، پایگاه آمریکا در الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه مقاومت اسلامی عراق خبر داد که در ادامه مسیر مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی و پاسخ به جنایات صهیونیتسها در غزه، یک پایگاه متعلق به نظامیان آمریکا را هدف قرار داده است.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این حمله را با یک پهپاد انجام داده است. در این حمله، پایگاه «قسرک» واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) هدف قرار گرفته است.

منابع خبری از حمله به پایگاه «عین الاسد» عراق منابع خبری از حمله به پایگاه «عین الاسد» واقع در غرب عراق خبر دادند. این پایگاه، محل استقرار نظامیان آمریکایی است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات، در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد به طوری که شمار این حملات به بیش از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است

مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را به تدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و  تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف قرار داد و نشان داد که توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد.

در پی حمله اخیر پهپادی آمریکا در بغداد در روز پنجشنبه پیش که به شهادت یک مقام نظامی عراقی در سازمان الحشد الشعبی منجر شد، درخواست‌ها در عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت واشنگتن، بار دیگر در این کشور قوت گرفت.

 حمله پهپادی روز پنجشنبه در شرق بغداد به شهادت «علی السعیدی» ملقب به «ابوتقوی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و دستیار او و  مجروحیت ۶ نفر دیگر منجر شد.نخست وزیر محمد شیاع السودانی در واکنش به این نقض حاکمیت عراق، وعده داد که نیروهای آمریکایی را از کشور بیرون کند و مقاومت اسلامی عراق نیز خواستار دریافت تضمین‌هایی برای اخراج اشغالگران آمریکایی شد.

السودانی به صراحت روز جمعه تاکید کرد که توجیهات حضور ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا در عراق به پایان رسیده است و دولت وی در حال تعیین تاریخ برای شروع گفت‌وگو از طریق کمیته دو جانبه تشکیل شده برای تعیین ترتیبات پایان حضور نیروهای این ائتلاف است و این تعهدی «برگشت‌ناپذیر» برای دولت عراق است و این دولت اهمالی در قبال حاکمیت ملی عراق بر زمین، آسمان و آبهای این کشور نخواهد داشت.

پایان پیام/

 

 

 

 

رئیس جمهور گفت: ما مصرانه به دنبال آن هستیم تا پیگیری‌های لازم درخصوص جنایت تروریستی کرمان از ناحیه دستگاه‌های امنیتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پایان سفر خود به کرمان در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: باید در ابتدا از مردم عزیز زنجان عذرخواهی کنم چون امروز باید به این شهر سفر می‌کردم ولی به خاطر حادثه کرمان سفرم را به ترکیه  هم لغو کردم چون احساس کردم این موضوع اولویت دارد و باید به آن بپردازم.

وی افزود: جلسه شورای امنیت ملی روز گذشته برای بررسی ابعاد این ماجرا در تهران تشکیل شد. در این جلسه،‌گزارشات دست اندرکاران شنیده و پیگیرهایی انجام شد و پیگیری‌هایی هم باید انجام شود. ما مصرانه به دنبال آن هستیم تا این پیگیری‌ها از ناحیه دستگاه‌های امنیتی ما انجام شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: حضور من در کرمان برای عرض تسلیت به خانواده‌های معظم شهدا و بعلت خاطر عزیز خانواده شهدا ایثارگران و مجروحین این حادثه بود. همچنین؛ حضور من در کرمان برای انجام بررسی میدانی نسبت به حادثه‌ واقع شده و پیگیری ابعاد قضیه، شنیدن سخنان مسئولان امنیتی ـ انتظامی و دست‌اندرکاران موضوع که ضرورت داشت و اول صبح امروز با دوستان و عزیزان جلسه‌ای در کرمان داشتیم.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع حتماً نیازمند بررسی‌های بیشتر است که در دستور کار خواهد بود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *