الفیاض در مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی: تجاوز امریکا به خاک عراق بی‌پاسخ نمی‌ماند.

رئیس  سازمان الحشد الشعبی عراق فالح الفیاض، امروز یکشنبه در مراسم تشییع شهدای این سازمان، تجاوز بامداد شنبه آمریکا به غرب عراق را «بازی با آتش» توصیف و تاکید کرد که این تجاوز بی‌پاسخ نمی‌ماند.

الفیاض در مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی: آمریکا با آتش بازی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکرهای شهدای تجاوز اخیر آمریکا به غرب عراق، امروز (یکشنبه، ۴ فوریه) با حضور خیل عظیمی از مردم و نیروهای سازمان الحشد الشعبی و برخی مقامات سیاسی این کشور از جمله وزیر بهداشت و رئیس سازمان الحشد الشعبی برگزار شد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی، فالح الفیاض با حضور در مراسم بزرگداشت و تشییع پیکرهای شهدای منطقه «القائم» و عکاشات تصریح کرد که آمریکا با هدف قرار دادن الحشد الشعبی با آتش بازی کرد و این تجاوز بی‌پاسخ نخواهد ماند. آمریکا در این تجاوز مستقیما نیروهای الحشد الشعبی را هدف قرار داد.

وی افزود که خون نیروهای الحشد الشعبی نشان دهنده جایگاه و منزلت عراق است، اجازه نخواهیم داد که این خون‌ها ارزان شمرده شود. الحشد الشعبی مایه افتخار نیروهای مسلح و همه عراقی‌است. کشور ما باید از حضور بیگانگان پاک شود.

دولت عراق، ظهر شنبه اعلام کرده بود که در حمله بامداد شنبه آمریکا، منطقه‌های عکاشات و القائم در غرب این کشور و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفت و طی آن ۱۶ نفر از جمله چند غیرنظامی شهید و ۲۵ نفر دیگر مجروح شدند و به برخی ساختمان‌های مسکونی و اموال شخصی مردم خسارت وارد شد.

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق در واکنش به شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی و غیرنظامیان این کشور در حملات آمریکا، عزای عمومی اعلام کرد و وزارت خارجه عراق، بعدازظهر شنبه، اعلام کرد که کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار و اعتراض بغداد را به وی ابلاغ کرد.

واشنگتن بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که جنگنده‌هایش ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور طی روزهای اخیر هدف حمله قرار دادند.

پایان پیام/

دهها کامیون از بنادر عربستان سعودی و امارات برای شکست محاصره دریایی اسرائیل، راهی اردن شده‌اند تا از آن‌جا وارد فلسطین اشغالی شوند.

صف کامیون‌‌های حامل کالا از امارات و عربستان برای اسرائیل+فیلم

دهها کامیون حامل کالا از مقصد بنادر امارات و عربستان سعودی راهی سرزمین اشغالی فلسطین شده‌اند، آن هم نه برای کمک‌ به غزه، بلکه برای شکستن محاصره‌ای که یمنی‌ها در دریای سرخ بر اسرائیل تحمیل کرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی چندین بار به این موضوع پرداخته و نوشته‌اند که اسرائیل در شرایطی که «حوثی‌ها» مانع حرکت کشتی‌ها به سمت بندر ایلات می‌شوند، کمک سعودی‌ها و اماراتی‌ها را یک موهبت می‌دانند.

این بار اما شبکه ۱۳ اسرائیل به مرز اردن رفته است، گذرگاه «شیخ حسین/ نهر الاردن» گذرگاهی که اردن را به کرانه باختری متصل می‌کند. به گفته گزارشگر شبکه، اینجا اتفاقی به شکل محرمانه در حال رخ دادن است، جایی که دهها کامیون از امارات و عربستان برای اسرائیل کالا وارد می‌کنند.

شبکه ۱۳ اسرائیل با استفاده از یک پهپاد نشان می‌دهد که دهها کامیون پشت مرز صف کشیده‌اند تا وارد اراضی اشغالی شوند.

یک راننده کامیون به نام «جهاد» به مأمور گمرک اسرائیل می‌گوید که از دبی آمده و بارش تجهیزات الکترونیکی است، به طور دقیق مشخص نیست که روزانه چه تعداد کامیون از این گذرگاه وارد اسرائیل می‌شود، اما چندی پیش «حنان فریدمن» رئیس شرکت «تراکنت» اسرائیل که اداره این گذرگاه را در دست دارد به روزنامه یدیعوت احارانوت گفته بود که این گذرگاه ظرفیت پذیرش روزانه ۳۰۰ کامیون را داراست.

با حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بندر ایلات هستند، فشار اقتصادی شدیدی متوجه تل آویو شده است، اما به قول روزنامه یدیعوت احارانوت، ریاض و ابوظبی تلاش دارند برای کاهش فشار اقتصادی به اسرائیل کمک کنند.

شرکت‌های کشتیرانی اسرائیلی به جای دور زدن آفریقا و رسیدن به اسرائیل از طریق یک مسیر طولانی و گران‌قیمت، محموله‌های خود را در بنادر امارات و عربستان در خلیج فارس تخلیه می‌کنند و از آن‌جا کالاها با کامیون از طریق خاک عربستان و سپس اردن به سمت فلسطین اشغالی منتقل می‌شوند.به گفته رسانه‌های اسرائیلی در ماه گذشته دهها کامیون از طریق خشکی کالاهای تخلیه شده در بنادر امارات، بحرین و عربستان را به اسرائیل برده‌اند، کالاهایی که پیش از این از طریق دریای سرخ وارد می‌شد.

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داده است که تا پیش از حملات یمنی‌ها، هزینه هر کانتینر ۲۰۰۰ دلار بود و اما اکنون به ۸۰۰۰ دلار افزایش یافته است و اگر پیش از این کشتی‌ها یک ماهه خود را به اسرائیل می‌رساندند، اکنون این زمان دو برابر شده است. در این میان حمل کانتینرهای یک کشتی از عربستان یا بحرین و امارات به اسرائیل بین ۱۵ الی ۲۰ روز طول می‌کشد.

طبق این گزارش، در پی ممانعت «حوثی‌ها» از حرکت کشتی‌ها به سمت بندر ایلات، کشتی‌ها مجبور شده‌اند با دور زدن قاره آفریقا و عبور از دماغه «امید نیک» و صرف یک ماه زمان بیشتر خود را به بنادر غربی اسرائیل برسانند. همچنین بسیاری از شرکت‌های آفریقایی از ترس اقدام یمنی‌ها، کالاهای خود را در ایتالیا یا قبرس تخلیه می‌کنند تا از آن‌جا به اسرائیل منتقل شود.

از سوی دیگر سخنگوی نیروهای مسلح یمن می‌گوید که «کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهایی که به هر طریقی با آنها مرتبط هستند کوچکترین فرصتی برای عبور از دریای سرخ نخواهند داشت».

البخیتی در مصاحبه با یک شبکه روسی درباره نگرانی سایر کشورها  برای عبور و مرور از دریای سرخ گفت: نیروهای مسلح یمن، عبور امن کشتیهای تجاری سایر کشورها از حمله کشتیهای روسی و چینی را تضمین می‌کنند.

باب المندب، تنگه‌ای است میان آفریقا و شبه جزیره عربستان و مسیر خروجی دریای سرخ به اقیانوس هند که معمولاً ۱۲ تا ۱۵ درصد تجارت دریایی از این مسیر جریان دارد که در مجموع ۸۵ درصد از کل تجارت جهانی را شامل می شود.

مراد منصور، پژوهشگر اقتصادی یمن در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت که رژیم صهیونیستی به خاطر حملات یمن در دریای سرخ تا کنون بیش از ۳ میلیارد دلار متضرر شده است و با حساب اینکه نیروهای مسلح یمن تصمیم گرفته‌ مانع همه کشتی‌های عازم بنادر اسرائیل صرف نظر از ملیت‌ آنها شود، این رقم خسارت احتمالاً  به بیش از ۶.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره همه جانبه مردم، انصارالله یمن اعلام کرد تا زمانیکه اسرائیل مانع از ورود کمکهای بشردوستانه به مردم غزه شود کشتیهای تجاری که عازم بنادر این رژیم هستند را در دریای سرخ هدف حمله قرار خواهد داد. یمنی‌ها تا کنون چندین کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف و به دهها کشتی آمریکایی و اسرائیلی حمله کردند و البته دهها کشتی دیگر نیز مجبور به تغییر مسیر و یا بازگشت به مبدا شده‌اند.

پایان پیام/

دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه در سخنانی گفت که کشتار، قحطی، تشنگی و ویرانگی در نوار غزه برای حدود ۱۲۰ روز، مایه ننگ بشریت است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه بار دیگر درباره اوضاع وخیم نوار غزه هشدار داد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کشتار، قحطی، تشنگی و ویرانگی در نوار غزه برای حدود ۱۲۰ روز مایه ننگ بشریت است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «باید به قطعنامه‌های الزام آور دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند بود و نگران اوضاع انسانی فلسطینیان در غزه هستیم».

گوترش افزود: «آنروا (آژانس امداد رسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) ستون فقرات تلاش‌های بشردوستانه در غزه است».

 رژیم صهیونیستی پس از طرح اتهامات علیه کارکنان سازمان ملل در زمینه همکاری آنها با حماس علیه این رژیم، اکنون خواستار استعفای دبیر کل سازمان ملل متحد شده است.

به گزارش «پولیتیکو» «یسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی عنوان کرد که این رژیم در پی طرح اتهاماتی مبنی بر دست داشتن کارکنان سازمان ملل در جریان حملات ۷ اکتبر حماس علیه اراضی اشغالی، از آنتونیو گوترش می‌خواهد از سمت خود به عنوان دبیر کل سازمان ملل استعفا دهد.

اسرائیل در حالی ادعا کرده است که ۱۲ تن از کارمندان سازمان ملل در آنروا(آژانس امداد رسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی)به دست داشتن در حملات ۷ اکتبر متهم کرده است که «استفان دو جاریک» سخنگوی این سازمان عنوان کرده است، این رژیم هنوز هم اطلاعات موثقی را در رابطه با ادعاهای مطرح شده‌‌اش در اختیار سازمان ملل قرار نداده است.

کاتز با تاکید بر این ادعاها گفته است: گوترش به عنوان دبیر کل سازمان ملل مسوولیت دارد و یا باید استعفا دهد و یا شخص دیگری باید جایگزین وی شود.

پایان پیام/.

 

 

 

 

 

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه یکشنبه شب از مرگ ۳ نظامی و جراحت ۲۵ نفر دیگر از پرسنل این کشور در جریان حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه خبر داد.

سنتکام: در حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا 3 نظامی کشته و 25 نفر مجروح شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» کشته شدن سه آمریکایی در منطقه «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه تشدید تنش در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

تاکنون بیش از ۱۵۸ حمله به نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در عراق و سوریه صورت گرفته است.

سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

ارتش  آمریکا در روزهای گذشته نیز به طور ضمنی مرگ دو نظامی خود را در آب‌های سومالی تایید کرد. سنتکام اعلام کرد که ۲ تفنگدار دریایی ناپدید شده در جریان عملیات در سواحل سومالی به عنوان کشته شده طبقه بندی شده‌اند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا هفته گذشته در ۲۳ دی ماه در بیانیه‌ای از مفقود شدن دو ملوان نیروی دریایی  طبق اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا عملیات جستجو و نجات برای این دو ملوان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان است. با این‌حال جزئیات بیشتر از جمله در خصوص کشتی که این دو عضو نیروی دریایی آمریکا سوار بر آن بوده‌ و یا حتی نام این ملوان‌ها تاکنون منتشر نشده است.

یک مقام آمریکایی نیز به خبرگزاری «رویترز» گفت: «۳۴ پرسنل آمریکایی برای آسیب مغزی احتمالی پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین  در اردن مورد ارزیابی پزشکی قرار می‌گیرند.»

پایان پیام/

جنبش مقاومت نجباء در بیانیه‌ای گفت که هرگز دست از حمله به آمریکا نخواهد کشید،؛ حتی اگر «نظامیان اشغالگر» خاک عراق را ترک کنند.

جنبش نجباء: حمله به آمریکا حتی با خروج از عراق متوقف نخواهد ش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء امروز (۷ بهمن) اعلام کرد که با همه ابعاد حضور و مداخله آمریکا مخالف است و حتی اگر نظامیان اشغالگر از عراق خارج شوند، مقاومت در مرحله بعدی به سراغ سایر زوایای نفوذ دشمن در این کشور خواهد رفت.

این گروه مقاومت در بیانیه خود ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) و روز «شهید مقاومت» در عراق، گفت: «ما به عملیات نظامی خود در پاسخ به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد و تا پیروزی و اخراج آخرین سرباز بیگانه از سرزمین‌مان، متوقف نخواهیم شد».

نجباء تأکید کرد که اعتنایی به وعده و وعیدهای آمریکا از برنامه‌ریزی برای عقب‌نشینی از خاک عراق اعتنایی ندارد و ملاک این گروه مقاومت عقب‌نشینی واضح و واقعی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «دیدگاه مقاومت درباره همه اَشکال حضور آمریکایی‌ها یکسان است و همچنین در رابطه با استقلال عراق و رهایی کشور از وابستگی به آمریکایی‌ها و کمک‌ها و تسلیحات آمریکایی، چشم‌انداز روشنی دارد.  پس مقاومت حتی اگر مأموریت اخراج آمریکایی‌ها از عراق را به پایان برساند، از نفوذ و تسلط آنان بر ارکان دولت و دخالت سفارت آمریکا غافل نخواهد بود و در صدد لغو برخی توافقنامه‌ها و مصوبه‌های تحمیلی اشغالگران برخواهد آمد».

نجباء افزود: «از جمله این قوانین، مصوبه‌ای است که سازمان رسانه و ارتباطات را به همکاری با سفارت آمریکا وامی‌دارد، یا آنچه که نیروهای آمریکایی را بر فرماندهی عملیات مشترک مسلط ساخته و صدور مجوز ورود فرماندهان عراقی را به آنان سپرده است. همچنین مداخله و چنبره شرکت‌های وابسته به اشغالگران بر برق، حریم و ناوبری هوایی، قراردادهای نظامی و تسلیحات راهبردی و…».

این گروه مقاومت عراقی تأکید کرد: «خائنانی که دین، شرف و باور خود را به اشغالگران فروخته‌اند، باید پیش از تکرار سناریویی مشابه افغانستان، فکری به‌حال خود کنند؛ چراکه یا به‌شکلی شرم‌آور از اینجا فراری می‌شوند، یا می‌مانند و به‌زودی تقاص پس می‌دهند. به‌ویژه کسانی که با اشغالگران در ارتباط مستقیم هستند و منافعشان به ادامه حضور دشمن در کشور گره خورده است. اینها مزدور و ذینفع قراردادهای ننگین‌اند و به همین دلیل مسئولان عراقی را می‌ترسانند و خروج اشغالگران را خطری برای کشور جلوه می‌دهند».

 وزارت خارجه عراق، عصر چهارشنبه هفته گذشته، با صدرو بیانیه‌ای از توافق با دولت آمریکا در پی مذاکرات شش‌ماهه با این کشور برای کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف موسوم به ضدداعش خبر داد و گفت که طبق این توافق مأموریت «مبارزه با داعش» که این ائتلاف برای خود تعریف کرده است، به پایان می‌رسد.

دفتر نخست‌وزیری عراق امروز با انتشار تصاویری از اولین نشست دو طرف، اعلام کرد «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق بر این نشست نظارت داشته است.

پیش از این وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرده بود نیروهای مسلح این کشور برای خروج نیروهای ائتلاف از خاک عراق و به عهده گرفتن وظیفه تامین امنیت در سراسر خاک کشور کاملا آماده هستند.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴ برای بار دوم وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه  ۳۰۰۰ نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد.  پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

تأکید مردم عراق بر اخراج آمریکا زمانی شدت گرفت که  آمریکا سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساند. در واکنش به این جنایت،  پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

پایان پیام/م

 

 

 

 

 

 

مقاومت عراق که به‌تازگی از مرحله دوم عملیات‌های خود علیه نظامیان آمریکایی خبر داده است، محل استقرار نظامیان آمریکایی را در پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق بار دیگر هدف حمله قرار داد.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «عین الاسد»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عراقی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از شنیده شدن صدای انفجار در محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد (غرب عراق) خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد محل استقرار نظامیان آمریکایی در عین الاسد هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. لحظاتی بعد از انتشار این گزارش، شبکه «الجزیره» گفت این حمله توسط مقاومت اسلامی عراق انجام شده است.

با این حال، رسانه‌های عراقی درباره میزان خسارات وارده به پایگاه آمریکا و تلفات احتمالی جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند.

وبگاه عراقی «بغداد الیوم» اخیرا به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد که نیروهای آمریکایی در پی حملات نیروهای مقاومت، در پایگاه «عین الاسد» به حالت آماده باش درآمده‌اند.

آمریکا، بامداد امروز چهارشنبه، مواضع گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» را در غرب عراق مورد حمله قرار داد. وزیر دفاع آمریکا در این خصوص گفت که این حمله در واکنش به حمله به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی انجام شده است.

مقاومت عراق به دنبال این حمله اعلام کرد که عملیات‌های خود را وارد مرحله دوم خواهد کرد. «ابو الاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق بامداد چهارشنبه اعلام کرد: «در حالی که آمریکایی‌ها دوباره به ما حمله کردند، رزمندگان ما هم مرحله دوم عملیات خود را آغاز می‌کنند».

الولائی توضیح داد مرحله دوم عملیات مقاومت عراق شامل محاصره کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی اسرائیل در دریای مدیترانه و حذف بندرها در فلسطین اشغالی خواهد بود.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

ک منبع بلندپایه در سازمان ملل خبر داد که انصارالله به کارکنان آمریکایی و انگلیسی یک ماه فرصت داده است تا از مناطق تحت کنترل آن خارج شوند.

صنعاء کارمندان آمریکایی و انگلیسی را از یمن اخراج کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یک منبع بلندپایه در سازمان ملل که در صنعاء حضور دارد، گفت که جنبش انصارالله اعلام کرده است کارکنان دارای تابعیت آمریکایی و انگلیسی حاضر در یمن، عناصر نامطلوب به شمار می‌روند.

این منبع به شبکه خبری المیادین گفت که انصارالله به کارکنان آمریکایی و انگلیسی یک ماه فرصت داده است تا از مناطق تحت کنترل آن خارج شوند.

وی همچنین خبر داد که انصارالله قصد دارد در مناطق تحت کنترل خود، از کارکنانی که تابعیت انگلیسی و آمریکایی دارند، استفاده نکند.

این اقدام صنعاء در حالی صورت گرفته است که آمریکا و انگلیس در ادامه حمایتهای خود از رژیم صهیونیستی، چندین بار یمن را مستقیما هدف قرار داده‌اند؛ حملاتی که نیروهای مسلح یمن هم به آن پاسخ داده‌اند.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین به هیچ کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نمی‌دهد؛ همین مسئله باعث شده است که آمریکا و انگلیس به فکر حمایت از صهیونیستها بیافتند.

آمریکا که برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ یک ائتلاف نظامی تشکیل داده است، بامداد امروز به همراه انگلیس و دیگر متحدان مواضعی را در خاک یمن هدف قرار داد.

«محمد علی الحوثی» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، امروز گفت که «ارتش یمن به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ خواهد داد. نمی‌توان در برابر تجاوزات آمریکا و اسرائیل سکوت کرد».

عضو ارشد انصارالله اضافه کرد که ارتش یمن به حملات خود به کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داد و پاسخ‌ها به تجاوزات به نوار غزه ادامه خواهد یافت و صنعاء تنها به ندای وجدان بشری گوش فرا خواهد داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز در واکنش به حملات گسترده ائتلاف آمریکایی به مناطق مختلف یمن، گفت که این تجاوزات بدون پاسخ نخواهند ماند.

پایان پیام/

 

 

 

 

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که نیروی هوایی این کشور ۵۰ پرواز شناسایی بر فراز غزه برای ارائه اطلاعات به ارتش اسرائیل انجام داده است.

50 پرواز شناسایی انگلیس برای کمک به اسرائیل در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «دکلاسفاید یو کی» (Declassified UK) متخصص سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی نوشت که نیروی هوایی انگلیس از ابتدای ماه دسامبر سال گذشته تاکنون ۵۰ پرواز شناسایی بر فراز غزه جهت کمک به اسرائیل انجام داده است.

به نوشته این روزنامه، هواپیماهای شناسایی انگلیس از پایگاه هوایی این کشور به نام «اکروتیری» در قبرس جنوبی به پرواز در آمده و خود را به غزه می‌رسانند، روزانه یک پرواز انجام می‌شود و اطلاعات جمع‌آوری شده در اختیار اسرائیل قرار داده می‌شود.

«دکلاسفاید یو کی» نوشت که ارتش انگلیس در این پروازها از هواپیماهای شناسایی «Shadow R۱» بهره می‌برد، هواپیماهایی که می‌توانند ب سرعت ۴۵۳ کیلومتر تا ارتفاع ۱۰۶۶۸ متری پرواز کنند.

به نوشته این روزنامه در یک مورد این هواپیماهای در سوم دسامبر سه بار برای کار شناسایی در غزه به پرواز در آمدند که هر پرواز ۶ ساعت به طول انجامید.

وزارت دفاع انگلیس در سوم دسامبر سال گذشته اعلام کرد که «به منظور ارائه اطلاعات به اسرائیل با هدف نجات گروگان‌ها در غزه» بر فراز غزه پروازهای شناسایی انجام خواهد داد که این تصمیم با واکنش حماس مواجه شد و این گروه مقاومت، اقدام لندن را «همدستی مستقیم انگلیس در نسل‌کشی رژیم اشغالگر» خواند.

حمایت اطلاعاتی انگلیس از رژیم اسرائیل در غزه در حالی است که لندن به همراه واشنگتن در دریای سرخ نیز به کمک اسرائیل آمده است تا مانع محاصره اقتصادی این رژیم از سوی یمنی‌ها شود. جنگنده‌های انگلیسی تاکنون در چندین نوبت به همراه جنگنده‌های آمریکایی خاک یمن را بمباران کرده‌اند.

پایان پیام/م

به گزارش ایسنا، روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: بار دیگر رژیم جنایتکار صهیونیستی اقدام به تجاوز به شهر دمشق پایتخت کشور سوریه نمود و طی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیروهای سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

 

جهاد اسلامی حمله رژیم صهیونیستی به دمشق را به‌شدت محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» در سوریه، شهادت تعدادی از مستشاران نظامی سپاه در این تجاوز را به مردم ایران تسلیت گفت.

جهاد اسلامی حمله رژیم صهیونیستی به دمشق را به‌شدت محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بعدازظهر امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به محله «المزه» در دمشق را به‌شدت محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی، صبح امروز، یک ساختمان مسکونی را در منطقه المزه سوریه هدف قرار داد که دنبال آن تعدادی از مستشاران نظامی سپاه پاسداران و مدافعان حرم و همچنین تعدادی از نیروهای سوریه به شهادت رسیدند.

جهاد اسلامی در واکنش به این اقدام اعلام کرد: «این تجاوز که در آن، تعدادی از فرماندهان سپاه هدف قرار گرفتند، در راستای تلاش‌های کابینه رژیم غاصب برای صدور ناکامی نظامی در میدان جنگ از طریق توسعه دامنه تجاوزات در منطقه است».

این جنبش فلسطینی در ادامه به دولت و مردم ایران و همچنین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت گفت و تاکید کرد که چنین عملیات‌های تروری انسجام در سپاه را بیشتر خواهد کرد و آن‌ها را از ادامه مسیر مبارزه با دشمن بازنخواهد داشت.

جهاد اسلامی فلسطین در پایان همچنین تاکید کرد که این اقدام جایگاه سوریه به عنوان حامی آرمان فلسطین را متزلزل نخواهد کرد.

پایان پیام/م

 

 

کابینه پاکستان تصمیم گرفت به مناقشه با ایران پایان داده و روابط کامل دیپلماتیک با تهران را از سر بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز با استناد به رسانه‌های پاکستان گزارش داد دولت این کشور تصمیم گرفته به مناقشه با ایران پایان داده و روابط کامل دیپلماتیک با ایران را از سر بگیرد.

رویترز گزارش داد کابینه پاکستان در جلسه‌ای به ریاست نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، انجام اقدامات لازم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با ایران را تأیید کرد.

پیش از نشست کابینه، «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفته بود اسلام‌آباد مایل به تشدید تنش‌ها با ایران نیست.

ساعاتی قبل‌تر از آن سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از ایران به عنوان «کشور دوست» یاد کرده و بر ضرورت تنش‌زدایی میان دو طرف تأکید کرده بود.

«انوار الحق کاکر»، نخست‌وزیر پیشبرد امور پاکستان امروز در راستای «بازبینی‌های گسترده امنیتی بعد از حوادث میان ایران و پاکستان» با سران سرویس‌های نظامی این کشور تشکیل جلسه داد.

خبرگزاری فرانسه ساعتی قبل‌تر به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان و رئیس نهادهای اطلاعاتی این کشور از جمله افراد حاضر در این جلسه بودند.

کاکر بعد از حمله موشکی ایران به پاکستان سفرش به نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در «داووس» هلند را ناتمام گذاشته و به کشورش بازگشته بود.

تنش در روابط دو کشور بعد از حمله شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ایران به دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم آغاز شد.

در واکنش به آن حمله، وزارت خارجه پاکستان صبح روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از «حملات نظامی دقیق و کاملاً هدفمند» را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت خارجه ایران کشاند.

پاکستان بعد از حمله موشکی ایران روز چهارشنبه سفیرش در ایران را فراخوانده و تمامی تعاملات دوجانبه با تهران را به حالت تعلیق درآورده بود.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای بعد از اتمام نشست کابینه تصریح کرد: «پاکستان و ایران در خصوص کاهش تنش‌ها و احترام به حاکمیت هر یک بر سرزمین‌های خود توافق دارند.»

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله پهپادی به نقطه‌ای در مرز ۲ کشور اعلام کرد که حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست.

وزارت خارجه:‌ حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۲۸ دی ماه و در پی حوادث اخیر در مرز پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیرمتوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله پهپادی به شهروندان غیرایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه پاکستان صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت خارجه ایران کشاند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: جمهوری اسلامی در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند، امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویا انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

در بیانیه وزارت خارجه عنوان شده است: در حادثه سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مستقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران برای انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه‌ای راسک، اقدام به عملیات پیشگیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آنها در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی کرد که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله متناسب با هرگونه تهدید تروریستی قریب الوقوع علیه مردم و شهروندان کشور است.

در این بیانیه همچنین آمده است: حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و جمهوری اسلامی ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها این روابط را به ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی مسأله اول جهان اسلام است، تیره کنند.

پایان پیام/

 

 

 

 

در پی حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران، کاردار این کشور در تهران امروز به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

کاردار پاکستان در تهران به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی تجاوز مرزی پاکستان، کاردار این کشور در تهران امروز (پنجشنبه) ۲۸ دی ماه توسط سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و مراتب اعتراض ایران به وی ابلاغ شد.

سید رسول موسوی در احضار کاردار پاکستان ضمن محکوم کردن اقدام نظامی انجام شده علیه مناطق مسکونی مرزی که منجر به کشته شدن ۶ کودک، دو زن و یک مرد پاکستانی مرزنشین شد، گفت: آنچه در عملیات ضد تروریستی قرارگاه مرزی استان سیستان و بلوچستان انجام شد، دقیقا علیه تروریست‌های مسلحی بود که آماده عبور از مرز برای انجام اقدامات جنایتکارانه خود علیه شهروندان بودند.

وی با اشاره به سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران و رابطه خوب ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین‌المللی و دوجانبه خود درباره مبارزه با تروریسم عمل کند.

کاردار پاکستان هم در این دیدار گفت که مطالب مطروحه را به وزارت خارجه کشورش منتقل خواهد کرد.

پیش از این نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام پاکستان را محکوم و گفته بود به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران به وزارت خارجه احضار خواهد شد.

 بعد از حمله انجام شده توسط پاکستان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ممتاز زهرا بلوچ در کنفرانسی خبری اعلام کرد که «پاکستان مردم ایران را دوست و برادر خود می‌داند و علاقه‌ای به تشدید اوضاع ندارد».

پایان پیام/

گروه تروریستی «جیش‌العدل» را هدف قرار دادیم

وزیر امور خارجه گفت: هیچ یک از اتباع کشور دوست و بردار پاکستان مورد هدف پهپاد و موشک‌های ایران نبودند بلکه گروهی موسوم به جیش‌العدل(جیش‌الظلم) که یک گروه تروریستی ایرانی است هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان حضور در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس در گفت‌وگو با فرید زکریا گفت: ایران هر اقدامی که از طرف رژیم اسرائیل انجام بپذیرد را با قدرت پاسخ خواهد داد. ما مقر موساد در اقلیم کردستان را با موشک دقیق هدف قرار دادیم. این به معنای هدف قرار دادن عراق نیست. اسرائیل دشمن مشترک ما است.

وی افزود: هیچیک از اتباع کشور دوست و بردار پاکستان مورد هدف پهپاد و موشک‌های ایران نبودند بلکه گروهی موسوم به جیش‌العدل (جیش‌الظلم) که یک گروه تروریستی ایرانی است و در بخش‌هایی از بلوچستان پاکستان مستقر هستند و ما در مورد آن بارها با مقامات امنیتی پاکستانی گفت‌وگو کردیم عملیات‌هایی در ایران انجام دادند که منجر به شهادت جمعی از نیروهای ایرانی شد. پاسخ ما روی تروریست‌های ایرانی در داخل خاک پاکستان است. به حاکمیت پاکستان و عراق احترام می‌گذاریم؛ هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و اقلیم کردستان عراق نداریم. اقدام ما در راستای کمک به امنیت ایران، پاکستان، عراق و منطقه است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما از آغاز نسل‌کشی اسرائیل در غزه هشدار دادیم که اگر جنگ در غزه و جنایات جنگی متوقف نشود دامنه جنگ گسترش می‌یابد. این به دلیل نقش ایران نبود به دلیل درک درست ایران از شرایط منطقه بود. آمریکا دو خطا مرتکب شد. اول رژیم اسرائیل را همراهی کرد؛ دوم درگیری را به دریای سرخ و روی یمن کشید. امنیت کشتیرانی مورد توجه ایران است.

 

 

 

 

 

 

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از موشک باران مقر تروریست ها در منطقه خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۳ اطلاعیه‌ جداگانه از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۳ خود تشریح کرد:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۳ از هدف قراردادن و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق با موشکهای بالستیک در عملیات ساعاتی پیش خبر داد.
متن اطلاعیه به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
” إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ”

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی- امت بزرگ اسلام
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک ، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.
این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.
به ملت عزیزمان اطمینان می دهیم عملیات های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره های خون شهیدان ادامه خواهد یافت.
” وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ”

همچنین سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۲ خود نیز اعلام کرد:
در پی عملیات موشکی ساعتی پیش علیه مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک های تروریستی ضد ایرانی در بخش هایی از منطقه، اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
” أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ”

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر ؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می دهد ، گروهک های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.
سایر اهداف منهدم شده اعلام خواهد شد.
” وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ”

پیشتر سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۱ خود از این موشک باران خبر داده بود.

متن اطلاعیه شماره ۱ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به این شرح است :
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج ) در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه در نیمه شب امشب با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.
جزئیات این عملیات متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

پایان پیام/

⁦⁩وزیر امور خارجه هند که صدر هیاتی به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با رییس جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سوبرامانیام جایشانکار ⁦⁩وزیر امور خارجه هند که صدر هیأتی به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو داشته است.

انهدام مقر گروهک جیش‌الظلم در پاکستان با پهپاد و موشک

مقر گروهک جیش‌الظلم در پاکستان با پهپاد و موشک منهدم شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دقایقی پیش دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان هدف قرار گرفت. این مقرها توسط موشک و پهپاد منهدم شده است.

پایان پیام/

 

وزیر امور خارجه هند با رییسی دیدار و گفت‌وگو کرد

⁦⁩وزیر امور خارجه هند که صدر هیاتی به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با رییس جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سوبرامانیام جایشانکار ⁦⁩وزیر امور خارجه هند که صدر هیأتی به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو داشته است.

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اولین کنفرانس بین‌المللی « طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» که صبح امروز یک شنبه ۲۴ دی ماه در سالن دریای نور هتل پارسیان استقلال تهران آغاز به کار کرد، گفت:  اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز مسئله فلسطین است، وافزود : امام خمینی(ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.

رئیس‌جمهور افزود: امروز مسئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است.

رئیسی تاکید کرد: تفکر و جریان ایستادگی و مقاومتی که در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شکل گرفت، تفکری بود که در مقابل زیاده خواهی و ظلم و تعدی تنها راه “مقاومت و ایستادگی” است.

وی با بیان اینکه تنها منطق در مقابل طرف مقابل مقاومت و ایستادگی است، گفت: اگرجریان ظالم‌منطق، گفت و گو و مذاکره را برنمی تابد تنها منطق در برابر او قدرت و ایستادگی و مقاومت است.

تشکیل مجمع تقریب، برای ارتقای سطح آشنایی مذاهب و صاحبان نظر در مذاهب مختلف با یکدیگر است و یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب ارتقای احترام‌ متقابل مذاهب نسبت به یکدیگر است است و تحکیم اخوت بین امت اسلامی از دیگر کارکردهاست‌.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز مسئله فلسطین است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بارها بدون‌لکنت اعلام کردیم در سیاست جمهوری اسلامی حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد، مگر می‌توان بی تفاوت بود نسبت به مردمی که در جای جای جهان‌مورد ظلم قرار گرفته‌اند، باید از کسی که از خود، دین و خانواده خود دفاع مشروع می‌کند حمایت شود.

رئیسی با تاکید براینکه باید به اِشغال پایان داده شود و اِشغال‌گر مورد مجازت و کیفر قرار گیرد و خسارت را پرداخت کند، افزود: ادامه اِشغال نه مالکیت می‌آورد نه مشروعیت. کدام‌نظام ‌حقوقی و مکتب حقوقی در دنیا می‌پذیرد که ادامه اشغال مالکیت و مشروعیت بیاورد!

وی گفت: پرچم دفاع از فلسطین را امام(ره) برافراشت و رهبری فرزانه انقلاب نسبت به فلسطین در این سال‌ها ذره‌ای عقب نشینی نکردند و همواره به کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند تاکید کردند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هیچ وجه امنیت ساز نیست نه برای کشورهای منطقه و نه برای رژیم صهیونیستی.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اکنون کسی در جهان جرات می‌کند سخن از عادی سازی بگوید کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کردند می‌توانند جلوی مردم و امت‌شان، سر خود را بلند کنند؟

وی ادامه داد: جریان سازش یا تفکر کنار آمدن در موضوع فلسطین جواب نداد؛ نشستن سازمان آزادی بخش فلسطین پای میز مذاکرات کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو پاسخگو نبود.

رئیسی تصریح کرد: دلیل اینکه جریان سازش نتوانست کاری از پیش ببرد این بود که طرف مقابل به میثاقش پایبند نیست؛ رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از  ٤٠٠ قرارداد، مصوبه و بیانیه‌ بین المللی را نقض کرده است.

وی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی با هم اتحاد می‌داشتند، شاهد این‌همه قتل و کشتار توسط رژیم غاصب اسرائیل بودیم؟ اگر کشورهای اسلامی به ندای وحدت رهبر معظم انقلاب گوش فرا می‌دادند تا مقابل این رژیم قرار بگیرند، اسرائیل جرأت می‌کرد این جنایات را رقم بزند؟ اگر روزی که جنایات این رژیم در غزه شروع شد، تمام روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با آن قطع می‌شد، امروز شاهد این وقایع بودیم؟ کشورهایی که با اسرائیل روابط دارند، باید به خدا و وجدان بشری پاسخ دهند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ۱۰۰ روز ازاین وقایع می‌گذرد و دادگاه بین‌المللی تشکیل شده اما رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش دارند دادگاه را از جریان خارج کنند اما متولیان آن دادگاه در مقابل خدا، وجدان بشری و تاریخ پاسخگوی ظلمی باشد که بر حقوق انسان‌ها می‌رود. اگر دادگاه حکم عادلانه‌ای بدهد سربلند است و امت اسلامی و بشریت از او تقدیر می‌کند ولی اگر خدای ناکرده تحت تاثیر قدرت‌ها قرار بگیرند، بدانند که سربلند نخواهند بود. انتظار بشریت از این دادگاه حکم عادلانه و محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی است.

رئیسی اظهار داشت: آن‌چه این رژیم انجام داده جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نقض حقوق انسان است و همه قوانین و مصوبات جهانی، نقض شده است. مجامع بین‌المللی، اتحادیه عرب، کنفرانس اسلامی و سازمان‌های جهانی کارآمدی خود را در قبال این جنایات از دست داده‌اند و انتظار امت اسلامی این است که در ادامه راه، بازگشت کرده و وظیفه خود را نسبت به فلسطین انجام دهند.

وی گفت: یقین می‌دانیم که پیروزی از آن فلسطین، و نابودی از آن رژیم صهیونیستی خواهد بود. ممکن است دیگران این را دیر و دور بپندارند ولی ما این مهم را بسیار نزدیک و شدنی می‌دانیم و در زمان خودمان نابودی اسرائیل را خواهیم دید.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

گروه «مقاومت اسلامی عراق» اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و مقابله با اشغالگری آمریکا در منطقه، ۳ پایگاه آن در خاک سوریه را هدف حملات قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی بامداد یکشنبه از وقوع حملاتی علیه پایگاه‌های نظامی غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه خبر دادند.

گروه «مقاومت اسلامی عراق» بامداد یکشنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و مقابله با اشغالگری آمریکا در منطقه، پایگاه «خراب الجیر» در سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

ساعتی بعد، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» از حمله به محل استقرار اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در دیرالزور خبر داد.

صابرین‌نیوز در ادامه در خبری فوری گزارش داد که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در روستای «الخضراء» در سوریه نیز هدف حمله قرار گرفته است که این دومین حمله به پایگاه‌های آمریکا طی ۵ دقیقه اخیر بود.

مقاومت اسلامی عراق باز هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و مقابله با اشغالگری آمریکا در منطقه، پایگاه‌های آمریکا در میدان نفتی «العمر» و روستای «الخضراء» در سوریه را با دو پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق تاکنون ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا را در شرق و شمال شرق سوریه و در غرب و شمال عراق هدف حمله پهپادی و راکتی قرار داده است. مقاومت عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه به حملات خود ادامه خواهد داد.

پایان پیام/

 

 

 

 

گروهی از مبارزان فلسطینی بعد از نفوذ به یکی از شهرک‌های اسرائیلی در جنوب کرانه باختری با نیروهای رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، منابع فلسطینی، شامگاه امروز (جمعه)، از تبادل آتش میان نیروهای مقاومت فلسطین و گروهی از نظامیان اسرائیلی در شهرک «ادورا» در جنوب کرانه باختری خبر دادند.

تعدادی از نیروهای مقاومت فلسطین، امشب، به شهرک ادورا در نزدیکی شهر «الخلیل» (جنوب کرانه باختری) نفوذ کردند که به دنبال این اقدام، آژیرهای خطر در این شهرک فعال شدند.

گروهی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با مجریان این عملیات درگیر شدند و برای شناسایی عوامل این اقدام منور شلیک کردند. ارتش نیز نیروهای پشتیبان و ویژه خود را به محل اعزام کرد.

جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی در پی اعلام خبر نفوذ، از شهرک‌نشینان خواست در خانه‌هایشان بمانند و به هیچ عنوان خارج نشوند.

با این حال، منابع اسرائیلی از مجروح شدن یک شهرک‌نشین و یک نیروی ارتش اسرائیل در پی این عملیات خبر دادند و نیروهای امدادی اسرائیل بلافاصله به محل اعزام شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳ نفر از فلسطینیانی را که به شهرک ادورا نفوذ کرده بودند، به شهادت رسانده است. با این حال، وزارت بهداشت فلسطین تا لحظه انتشار این گزارش این خبر را تایید نکرده است.

پایان پیام/

 

 

 

 

به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز توقیف شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد؛ به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر ان کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح امروز با حکم قضائی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضائی است.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) از دقایقی پیش شروع به کار کرد.

اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی آغاز شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،  اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) امروز چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

گفتنی است؛ این کمیته در نشست مجالس آسیایی ترکیه با نظر اعضا تشکیل و به احترام مردم فلسطین ریاست این کمیته بر عهده فلسطین قرار داده شد و ایران به عنوان نائب رئیس انتخاب شد.

شایان ذکر است؛ در این نشست ۱۹کشور در سطح روسای مجالس و نواب حضور دارند.

صبح امروز نیز پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با حضور نمایندگانی از ۲۶ کشور برگزار شد و با صدور بیانیه حمایتی از مردم فلسطین به پایان رسید.

پایان پیام/

 

قالیباف: رژیم صهیونیستی حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را به صورت فاحش نقض کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) گفت: رژیم صهیونیستی با اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی فلسطین و انتقال جمعیت خود به اراضی اشغالی، حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را به صورت فاحش نقض کرده است. بر این اساس مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری و نقض فاحش و مستمر حقوق بشر آنها، به معنی واقعی کلمه «دفاع مشروع و قانونی» آنها در برابر ظلم و تجاوز و تعدی است.

قالیباف: رژیم صهیونیستی حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را به صورت فاحش نقض کرده است

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA) که عصر امروز(چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در تهران برگزار شد، گفت: در ابتدا مایلم مراتب خوشنودی خود را از حضور در جمع همکاران خویش از مجالس کشورهای آسیایی در اولین نشست کمیته فلسطین ابراز کنم و در همین جا باید از اهتمام پارلمان های کشورهای آسیایی برای تشکیل کمیته فلسطین در این شرایط حساس قدردانی کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: لازم می دانم از آقای دکتر مجیدی و همکاران ایشان در دبیرخانه APA برای انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری این نشست تشکر کنم. همچنین از تک تک اعضای هیئت ها و پارلمان ها برای پذیرش دعوت ما و حضورشان در تهران و توجهشان به رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم رنج کشیده فلسطین تشکر می کنم.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز موضوع غزه مهم ترین مساله منطقه آسیا و بلکه جهان است، عنوان کرد: غزه آزمونی است تا بشریت وجدان خود را بیازماید. وضعیتی که امروزه در فلسطین اشغالی حاکم است هم مصداق آشکار ناامن سازی منطقه ای و بین المللی است و هم نمود روشن جنایت و نسل کشی؛ موضوع فلسطین و اشغال ۷۵ ساله یک سرزمین کهن و آواره کردن اکثریت ساکنان بومی آن و سرکوب و تحقیر باقیمانده جمعیت در غزه و کرانه باختری یک موضوع فلسطینی-اسرائیلی صرف نیست.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه مساله فلسطین، مساله بشریت و کل جامعه بین المللی است، گفت: بنابراین همه کشورها و تک تک انسان ها برای پایان دادن به این وضعیت غیرانسانی و شرم آور مسئولیت دارند. هم اکنون در غزه با یک هولوکاست واقعی مواجه هستیم. روزی نیست که شاهد تهاجم گسترده این رژیم به مراکز غیرنظامی از قبیل مدارس، مجتمع های مسکونی، مساجد، کلیساها و حتی بیمارستان ها نباشیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با بیان اینکه در ۳ ماه اخیر، رژیم اسرائیل بیش از ۲۳ هزار فلسطینی را قتل عام کرده است که حدود ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، اظهار کرد: جای بسی تاسف است که در برابر وقوع چنین حجم بالایی از بمباران، ویران سازی، نسل کشی، جنایت جنگی و نقض کلیه اصول حقوق بشردوستانه، جهان به اصطلاح متمدن غربی سکوت و انفعال اختیار کرده و در این قضیه سایه سنگین جاهلیت مدرن را به وضوح شاهد هستیم.

وی افزود: طی سال ها و دهه های اخیر متاسفانه جامعه جهانی و نهادهای حقوقی و حقوق بشری چشم خود را بر استمرار ۷۵ سال اشغال، استعمار و استثمار کشور فلسطین توسط بیگانگان اروپایی و آمریکایی تبار و ارتکاب انبوهی از جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت توسط رژیم کودک کش بسته اند و در مقابل، انتظار خویشتنداری و پذیرش شرایط اشغال توسط ملت فلسطین را داشته اند.

 قالیباف همچنین با بیان اینکه آنچه در فلسطین اشغالی و به ویژه غزه می گذرد مایه نگرانی و تأسف و شرمساری عمیق برای نوع انسان است، تأکید کرد: جنایاتی که در حال وقوع است ظلم مضاعف به ملتی است که از همه مولفه های حقوق بشری و کرامت انسانی خود محروم بوده اند؛ هیچ انسان با وجدان و هیچ دولت مسئولیت شناسی نمی تواند نسبت به جنایات شنیع درحال وقوع و نیز با آثار و تبعات بسیار خطرناک آن بر وضعیت بر صلح و امنیت منطقه بی اعتنا باشد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه ماده ۱ منشور ملل متحد بر حق تعیین سرنوشت ملت ها تأکید دارد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی فلسطین و انتقال جمعیت خود به اراضی اشغالی، حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را به صورت فاحش نقض کرده است. بر این اساس مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری و نقض فاحش و مستمر حقوق بشر آنها، به معنی واقعی کلمه «دفاع مشروع و قانونی» آنها در برابر ظلم و تجاوز و تعدی است.
وی افزود: حق دفاع مشروع، یک حق ذاتی است که ملت فلسطین به عنوان ملتی که به ناحق از حق بنیادین تعیین سرنوشت خود محروم شده است و هر لحظه در معرض تعرض و نقض حقوق بشر و هتک کرامت انسانی قرار دارد، در برابر اشغالگری و تجاوز رژیم جعلی اسرائیل از آن برخوردار است. این حقی است که ملت فلسطین برای اعمال آن نیاز به کسب مجوز یا دستور از هیچ طرف دیگری ندارد و خودش با بهره مندی از استقلال و بلوغ کاملی که محصول دهه ها مجاهدت و تحمل شدیدترین مصائب است، در مورد کیفیت دفاع از خود و نحوه اعمال حقش تصمیم گرفته و می گیرد.

قالیباف در ادامه گفت: فرافکنی های گمراه کننده این واقعیت مسلم را تغییر نمی دهد که عملیات طوفان الاقصی نماد حرکت خودجوش و طبیعی ملت فلسطین برای دفاع از حقوق ذاتی و کرامت انسانی خود و واکنشی ناگزیر در برابر ظلم و تعدی بی پایان اشغالگران علیه مردمان بی گناه فلسطین بوده است. کسانی که به دنبال مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی هستند باید پاسخ دهند که در کدام مکتب حقوقی تداوم اشغالگری منجر به مشروعیت آن می شود. طبق هیچ اصل حقوقی، تداوم اشغال موجب مشروعیت اشغالگری نشده و برای اشغالگر حق مالکیت ایجاد نمی کند، ولو آنکه ۷۵ سال هم از آن بگذرد!

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز انتظار و مطالبه بجای ملت بی دفاع فلسطین و نیز افکار عمومی دنیا آن است که در برابر جنایات اسرائیل اشغالگر و متوحش گامی فراتر نهاده و صرفاً به موضع گیری و محکومیت این رژیم بسنده نکنیم و اقدامات عملیاتی را در پیش بگیریم.

وی اضافه کرد: در برهه فعلی آنچه می تواند به نحو موثر افسار جنایات اسرائیل را به دست گیرد و آنان را مهار کند، اقدامات علمیاتی شامل قطع و یا کاهش سطح روابط سیاسی و اقتصادی، تحریم نفت و کالاهای رژیم صهیونیستی، شناسایی حق ملت فلسطین در دفاع از خود و تلاش برای آزادسازی مناطق اشغالی، همچنین شناسایی رژیم اسرائیل به عنوان رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان تروریستی و ایجاد یک ماموریت ویژه بین المللی برای رسیدگی به جنایات اسرائیل نزد محاکم بین المللی است.

 قالیباف اظهار داشت: در این مرحله ضرورت دارد ۴ اولویت اساسی «توقف فوری، کامل و دائم حملات»، «تسهیل، تسریع و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و گشایش کریدور انسانی جهت انتقال مجروحان و بیماران به خارج غزه»، «رفع کامل محاصره غزه» و «مخالفت قاطع با کوچ اجباری» در دستور کار دولت های ما قرار گیرد. به علاوه بازسازی غزه یک فوریت اساسی پس از جنگ محسوب می شود. از کلیه اعضای این نهاد انتظار می رود برای موضوع بازسازی غزه و جمع آوری کمک های مالی، فنی و لجستیکی از هم اکنون طراحی و برنامه ریزی کنند.
رئیس قوه مقننه افزود: جمهوری اسلامی ایران مجدداً و موکداً مسئولیت حامیان طرف اشغالگر برای فشار بر رژیم صهیونیستی و متوقف کردن اقدامات جنایتکارانه اش شامل تلاش برای نسل کشی فلسطینیان و ایجاد تغییرات دموگرافیک عمده در سیمای فلسطین اشغالی و منطقه را گوشزد کرده و هشدار می دهد، حامیان رژیم صهیونیستی هرچه سریعتر این رژیم را از ادامه جنایت هایش باز دارند. این تنها راه ممکن برای جلوگیری از گسترش و سرایت بحران در پهنه منطقه و فراتر از آن است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آینده فلسطین از آن ملت فلسطین است و هیچ بازیگری حق ندارد که به جای این مردم تصمیم بگیرد، عنوان کرد: هرگونه طرح سیاسی در رابطه با آینده غزه باید با نظرخواهی از مردم این باریکه انجام شود. ما معتقدیم در این برهه حساس و تعیین کننده، ضرورت دارد پیامی واحد و قوی به رژیم متجاوز صهیونیستی داده شود. این نشست باید با ابراز انزجار از جنایات افسارگسیخته صهیونیست ها در غزه، منجر به اتخاذ موضعی واحد و برداشتن گام‌هایی اثربخش و هماهنگ در فعال سازی همه اهرم های فشار جهت توقف فوری حملات ارتش سفاک رژیم صهیونیستی به غزه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب عرف، حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل، ضمن به رسمیت شناختن حق مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگر، بر ضرورت اعمال حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت آوارگان تأکید داشته و از تمامی کشورها می خواهد که رسیدگی به این موضوع را در دستور کار فوری و جدی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: موضع جمهموری اسلامی ایران در این رابطه روشن و اصولی است. طرح کشور ما تحت عنوان همه پرسی از ملت فلسطین مبتنی بر قواعد حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بوده و یگانه راه حل عادلانه برای حل مساله فلسطین است که در سازمان ملل ثبت شده و می تواند آینده امیدبخشی را برای فلسطینیان ترسیم کند.

پایان پیام/

 

 

 

یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه خبر داد که هزاران نفر از نیروهای رژیم صهیونیستی از شمال غزه خارج شده و این رژیم عقب نشینی بزرگ از شمال غزه را آغاز کرده است.

مقام آمریکایی: اسرائیل عقب‌نشینی بزرگ از شمال غزه را آغاز کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که اسرائیل هزاران نفر از نیروهایش را تحت چارچوب عقب‌نشینی بزرگ، ‌از شمال غزه خارج کرده است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «اسرائیل به واشنگتن تصمیمش برای کاهش عملیات در مرحله بعدی در جنگ غزه را اعلام کرده است»

بر اساس گفته این مقام آمریکایی، اسرائیل به آمریکا گفته که حداقل تعداد نیرو را در غزه باقی خواهد گذاشت و حملات هوایی خود را نیز کاهش می‌دهد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «اسرائیل نیروهای ویژه خود را برای از بین بردن سران و توانایی‌های حماس در غزه مستقر می‌کند».

وی افزود: «تضمین‌های قبلی اسرائیل محقق نشده و امیدواریم که این آغاز عملی کاهش نیروهای اسرائیلی در غزه باشد».

از سوی دیگر، «عامی ایالون» رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت/شاباک) طی سال‌های ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۰ در گفت‌و‌گو با روزنامه هاآرتص گفت: «اسرائیل هرگز با چهره پیروز از جنگ در غزه خارج نخواهد شد، حتی اگر بتواند یحیی السنوار را ترور کند».

رئیس اسبق شاباک افزود: «هرکسی که معتقد باشد فلسطینی‌ها تسلیم خواهند شد، نه فلسطینی‌ها و نه حماس و نه جنبش‌های اسلامی تندرو در قرن حاضر را نشناخته است».

وضعیت تلفات صهیونیست‌ها در غزه نیز بسیار وخیم گزارش شده است. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که از زمان آغاز جنگ زمینی در نوار غزه ۱۸۰ نظامی خود را از دست داده است، اما نیروهای مقاومت فلسطین تاکید دارند که شمار تلفات بسیار بیشتر از آماری است که ارتش اسرائیل آن را اعلام می‌کند.

پیش از این، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز در گزارشی به این مسئله اشاره کرده بود و فاش کرد آماری که بیمارستان‌های اسرائیلی از تعداد مجروحان نظامی ثبت کرده‌اند، بسیار بیشتر از آماری است که ارتش آن را اعلام می‌کند.

پایان پیام/.

انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا امروز دوشنبه از امارات متحده عربی وعربستان سعودی دیدن می کند تا درباره تجاوز صهیونیست ها به مردم غزه بحث وگفت وگو نماید.وی سپس عازم فلسطین اشغالی می گردد .

وزیر خارجه امریکا در چارچوب دیدار پنج روزه اش از خاورمیانه دیروز یکشنبه از اردن وقطر دیدن کرد ..قرار است وزیر خارجه امریکا در هفته جاری از کرانه باختری ومصر نیز دیدن کند.

********************

در تعدادی از پایتخت‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان و نیز در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه برپا شد.

به گزارش ایسنا، شماری از شهروندان انگلیسی و کارکنان بخش بهداشت در لندن تجمع اعتراض‌آمیزی را در مقابل مقر پارلمان انگلیس در حمایت از فلسطین برپا کرده و خواستار توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شدند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند و خواستار برقراری فوری آتش‌بس شدند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی مسیرهای منتهی به مقر پارلمان انگلیس در لندن را بستند.

آنها خواستار توقف کشتارجمعی در غزه شدند و از دولت و پارلمان انگلیس نیز خواستند تا برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه اقدامی را اتخاذ کنند.

راهپیمایی در شهرهای اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین ادامه دارد

معترضان تصاویری را از کشتار شنیع در غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان در دست داشتند و جنایت‌های اشغالگران را محکوم کردند.

در همین راستا، شهروندان فرانسوی در پاریس، استراسبورگ، رن و شهرهای دیگر راهپیمایی برگزار و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کردند.

آنها خواستار برقراری فوری آتش‌بس شدند.

راهپیمایی در شهرهای اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین ادامه دارد

معترضان همچنین از دولت فرانسه خواستند موضع قاطعانه‌تری را در قبال رژیم اشغالگر اتخاذ کند.

آنها با سردادن شعارهایی سکوت بین‌المللی در قبال اوضاع انسانی در غزه را محکوم کردند.

در همین رابطه، وزارت خارجه فرانسه نیز خواستار برقراری فوری آتش‌بس دائمی شد.

این وزارتخانه همچنین مخالفت خود را با سیاست کوچ اجباری ساکنان غزه اعلام کرد.

وزارت خارجه فرانسه همچنین از اعمال تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان افراطی به دلیل اقدامات خشونت‌بارشان در حق فلسطینیان خبر داد.

در همین راستا، شهروندان آلمانی نیز تجمع اعتراض‌آمیزی را در برلین برپا کرده و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.

آنها سکوت در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

راهپیمایی در شهرهای اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین ادامه دارد

شهرهای دیگر آلمان مانند هامبورگ، هانوفر و نورنبرگ نیز شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین بوده و معترضان خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ورود فوری کمک‌های بشردوستانه به این باریکه شدند.

شهرهای مختلف سوئد نیز شاهد برگزاری تظاهرات در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و جنایت‌های اشغالگران علیه ساکنان این باریکه بود.

ساکنان شهر میلان ایتالیا نیز تظاهراتی را در حمایت از مسأله فلسطین و محکومیت کشتار رژیم صهیونیستی در غزه برگزار کردند.

آنها از جامعه جهانی خواستند که غزه را نجات دهند.

شهر خوریکم هلند نیز شاهد برگزاری راهپیمایی در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بوده و معترضان خواستار توقف این جنگ شدند.

در همین رابطه، در شماری از شهرهای آمریکایی نیز راهپیمایی در همبستگی با فلسطین برگزار شد و معترضان خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه شدند.

راهپیمایی در شهرهای اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین ادامه دارد

ده‌ها تن در شهر شیکاگو راهپیمایی برپا کرده و خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه و توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شدند.

معترضان با سردادن شعارهایی پاکسازی نژادی ساکنان غزه و جنایت‌های اشغالگران در این منطقه را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، اسرائیل را دولتی نژادپرست خواندند و تاکید کردند که بدون صلح، عدالتی برقراری نمی‌شود.

آنها خواستار فراهم کردن آب و غذا برای ساکنان غزه شدند.

شهر لیتل راک در ایالت آرکانزاس آمریکا نیز شاهد برگزاری راهپیمایی در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بود.‌

آنها با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین خواستار توقف جنگ علیه غزه و نجات جان کودکان این باریکه شدند.

در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از راهپیمایی ساکنان شهر نیویورک در حمایت از فلسطین و در محکومیت جنگ علیه غزه منتشر شده است.

انتهای پیام

 

 

 

فرمانده کل نیروهای مسلح یمن با اشاره به آغاز جنگ تازه این کشور با آمریکا، تأکید کرد که واشنگتن باید هزینه جنایت خود علیه نیروی دریایی یمن را بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده کل نیروهای مسلح یمن، تأکید کرد: خون شهدای نیروی دریایی ما، آغازگر جنگ جدیدی با دشمن آمریکایی است و پاسخ به آن، قطعی است.

المشاط نشستی با فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور برگزار کرد و گفت: ما ملت مسلمانی هستیم که ظلم را نمی‌پذیریم و نمی‌توانیم در برابر جنایاتی سکوت کنیم که علیه برادران ما در فلسطین رقم خورده است. ما موضع خود را برای مقابله با زورگویی آمریکا و اسرائیل مشخص کرده‌ایم».

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نیروهای یمنی در دریای سرخ درگیر شده و ۱۰ نظامی یمنی را به شهادت رسانده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال بیانیه سنتکام تاکید کرده بود که آمریکا باید مسئولیت به شهادت رساندن نیروهای دریایی یمن را بپذیرد و اقداماتش مانع نیروهای یمنی برای عمل به وظیفه دینی و اخلاقیشان در قبال فلسطین نخواهد شد.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

المشاط نیروهای مسلح یمن را «حافظان دریای سرخ» دانست و تصریح کرد: ۴۰ میلیون مبارز یمنی، حامی این نیروها هستند که برای مبارزه آمادگی دارند. ما همچنان مانع از عبور کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم بندرهای این رژیم می‌شویم.

این مقام یمنی با تأکید بر اینکه این کشور در برابر آمریکا، آماده هر احتمالی هست، خاطر نشان کرد: آمریکا که مدعی صلح بود، امروز در نادیده گرفتن حقوق بین‌الملل، در برابر مردم جهان رسوا شده است و این مسئله لکه ننگی برای این کشور به شمار می‌رود. به آمریکا می‌گوییم که باید هزینه جنایت علیه نیروهای دریایی ما را بپردازد.

پایان پیام/

 

 

 

 

حملات رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته به شهادت و زخمی شدن دست‌کم ۹۵ نفر منجر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره گزارش داده بمباران اسرائیل در مرکز نوار غزه از روز گذشته به شهادت ۳۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر منجر شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند.

به عنوان مثال «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی چند روز پیش در یک یادداشت در روزنامه هاآرتص نوشته بود که نتانیاهو خودش هم می‌داند که قادر به حذف حماس نیست.

انتهای پیام/

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار قربانیان از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۲۱۸۵ شهید ۵۷۰۳۵ زخمی رسیده است.

به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی ۱۵ کشتار دسته جمعی انجام داد که در آن ۲۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۳۸ تن زخمی شدند.

در همین حال، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به مقر هلال احمر در خان یونس، چندین تن از آوارگان به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

انتهای پیام

مقاومت عراق، امروز سه‌شنبه از حملات پهپادی به مقرهای نظامیان آمریکایی در شمال عراق و شرق سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه مقاومت عراق، امروز (سه‌شنبه، ۲ ژانویه)، از دو حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل و یکی از مقرهای نظامیان آمریکایی در سوریه خبر داد.

رسانه‌های عراقی از بلند شدن ستون‌هایی از دود در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند.

بر اساس این گزارش، امروز مقاوت عراق، دهکده سبز محل استقرار نیروهای آمریکایی در حریم نفتی عمر در دیرالزور واقع در شرق سوریه را نیز هدف حمله پهپادی قرار داد.

تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات، در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد به طوری که شمار این حملات به بیش از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است

مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را به تدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و  تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف قرار داد و نشان داد که توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد.

پایان پیام/

 

هزاران نفر روز شنبه با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کابینه این رژیم خواستند تا اسرا در غزه را بازگردانند.

تظاهرات معترضان در تل‌‌آویو علیه نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خانواده اُسرا در غزه و همچنین هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای را در تل‌آویو علیه نتانیاهو برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار دست یابی به توافقی با گروه‌های مقاومت برای آزادی اُسرا در نوار غزه شدند.

این در حالی است که جروزالم‌پست ساعات پایانی شب گذشته با انتشار گزارشی در این باره نوشت «قطر پیشنهاد داده که در مرحله اول توافق، ۵۰ گروگان از سوی حماس آزاد و آتش‌بس چندهفته‌ای برقرار شود».

این رسانه عبری درباره مرحله دوم این طرح گزارش داد که جزئیات آن هنوز منتشر نشده اما شکل‌گیری آن منجر به عقب‌‎نشینی نظامیان اسرائیلی از غزه خواهد شد.

براساس این گزارش رئیس موساد دیوید بارنیا به کابینه اسرائیل اطلاع داده که حماس اکنون خواهان آتش‌بس ۲۰ تا ۳۰ روزه در ازای ۵۰ کودک، زن و سالمند اسیر شده است.

پایگاه خبری واللا با انتشار گزارشی، تغییرات مورد انتظار تل‌آویو در خصوص این پیشنهاد قطری را فاش کرده و نوشت که «اسرائیل برای انعقاد آتش‌بس یک هفته‌ای در نوار غزه، آزادی اسرای فلسطینی و بازگشت حدود ۴۰ نفر از ربوده‌شدگان اسرائیلی آماده است».

رسانه‌های اسرائیلی از شب گذشته با انتشار اخباری مدعی موافقت اولیه حماس با آغاز گفت‌وگوها براساس طرح قطر هستند و می‌گویند که مقامات تل‌آویو هم به این پیشنهادی که البته هنور به طور رسمی به آن‌ها ارائه نشده، فکر می‌کنند.

پیش از قطر، مصر هم در هفته گذشته پیشنهاد توافقی سه مرحله‌ای را مطرح کرده بود که در نهایت به آزادسازی تمامی اسرای هر دو طرف منجر می‌شد. براساس طرح پیشنهادی قاهره، سومین مرحله توافق شامل پایان جنگ، خروج اسرائیل از غزه و تشکیل یک دولت تکنوکرات در غزه می‌شد.

پایان پیام/.

بمباران مناطق مختلف غزه

بمباران شدید مناطق مختلف غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز صبح نیز با شدت تمام ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، حمله‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت مناطقی از غزه را بمباران کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به منازل در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه ۲۰ نفر شهید و دهها نفر دیگر مفقود شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خان یونس در جنوب غزه را نیز بمباران کردند.

اردوگاه البریج در مرکز غزه نیز به شدت بمباران شد. این در حالی است که درگیری شدیدی میان مبارزان مقاومت فلسطین و اشغالگران در این منطقه جریان دارد.

همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه البریج در مرکز غزه و نیز شرق و جنوب خانیونس در جنوب غزه را گلوله باران کرد.

خبرنگار المیادین در غزه نیز گزارش داد: بر اثر بمباران شدید مناطق المغازی و النصیرات در مرکز غزه ۳۰ نفر به شهادت رسیدند. صدای انفجار مهیبی مرکز غزه را لرزاند.

همچنین خبرنگار المیادین به حمله‌های رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب غزه اشاره کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه الشابور در مرکز رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که به شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی منجر شد.

کد خبر ۵۹۷۹۳۴۳

بسته شدن کامل گذرگاه رفح وادامه  موج جدید حملات رژیم صهیونیستی ، اوضاع معیشت مردم غزه را وخیم‌تر کرد.

‌وضعیت معیشت مردم غزه با بسته‌شدن کامل گذرگاه‌ رفح وخیم‌تر شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، رژیم صهیونیستی بار دیگر محاصره نوار غزه را تشدید کرده است و مانع ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح در مرز با مصر می‌شود.

با توجه به اینکه در همان یک هفته آتش‌بس هم کمک‌های محدودی وارد نوار غزه شد، مشکل کمبود کالاهای اساسی و از جمله نبود گاز پخت و پز به قوت خود باقی است. این امر بسیاری از خانواده‌ها را بر آن داشته است تا در سایه شرایط زندگی بسیار سخت به اجاق‌های هیزمی متوسل شوند.

با شروع آتش‌بس موقت پس از گذشت یک ماه و نیم مقادیر بسیار محدودی گاز پخت و پز و سوخت وارد نوار غزه شده بود که مردم در مناطق جنوب نوار غزه با ایستادن در صف‌های طولانی توانسته بودند تنها یک سیلندر از آن را پر کنند که آن هم دوباره تمام شده است، افزون بر اینکه بسیاری از آوارگان به همین مقدار اندک هم دست نیافتند.

در طول روزهای قبل از آتش‌بس، ساکنان به جمع آوری چوب برای پخت و پز یا استفاده از گاز پخت و‌ پز برای کار کردن خودروها، به ویژه خودروهایی که با گازوئیل کار می‌کردند، متکی بودند که بسیاری را به یاد سال‌های اول محاصره رژیم صهیونیستی بر نوار غزه در سال ۲۰۰۷ انداخته بود که برای غلبه بر بحران به هر راهکاری متوسل می‌شدند، افزون بر اینکه با هر تجاوز نظامی تازه رژیم صهیونیستی مشکلات غزه دوچندان شده است.

در وضعیت قبل از آغاز حملات رژیم صهیونیستی، روزانه ۵۰۰ کامیون حامل همه نیازهای تجاری، غذایی، بهداشت، سوخت و گاز وارد نوار غزه می‌شد که شامل ۴۰۰ هزار لیتر بنزین و گازوئیل و نزدیک به ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن گاز پخت و پز بود.

احمد النجار، شهروند فلسطینی است که می‌گوید در یکی از روزهای آتش‌بس بیش از ۱۰ ساعت را در صف مقابل یکی از پمپ بنزین‌های جنوب نوار غزه منتظر مانده تا کمی سوخت برای خودروی خود دریافت کند، اما به دلیل ازدحام شدید از همان هم محروم ماند.

وی افزود: سازمان ملل و نهادهای بین المللی هیچ کاری برای تامین نیازهای ضروری ساکنان غزه در این شرایط بحران زده انجام نمی‌دهند. در شرایط کنونی آوارگان در محل‌های اسکان خود در سرما به سر می‌برند و پخت و پز با اندک مواد اولیه باقیمانده روی هیزم که پیدا شدن آن هم دردسرساز شده کار راحتی نیست.

ابوالنجا دیگر شهروند فلسطینی هم می‌گوید در این فصل سرما با تداوم بمباران‌های اسرائیل آوارگان از زن و کودک و خردسال با اندک توشه خود چندین بار از اینجا به آنجا نقل مکان می‌کنند. اسرائیل مناطق جنوب نوار غزه را هم زیر آماج حملات خود گرفته و هیچ نقطه امنی وجود ندارد.

هشام عدوان، سخنگوی کمیته مرزها و گذرگاه‌های غزه می‌گوید: مجموع مقادیری که قبل از جنگ اسرائیل علیه غزه وارد نوار غزه شده بود، بالغ بر ۴۴ کامیون سوخت‌های مختلف اعم از گازوئیل، گازوئیل و بنزین بود که روزانه وارد غزه می‌شد.

وی افزود: اما مقادیری که از زمان ابتدای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی از زمان آغاز آتش بس در ۲۴ نوامبر تا ۳۰ نوامبر وارد نوار غزه شد، بالغ بر ۲۴ کامیون گاز و ۱۷ کامیون سوخت دیزل بود که بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز غزه در روزهای عادی است، به ویژه با توجه به  اینکه مقادیر ذخیره در ایستگاه ها هم وجود نداشته است.

عدوان تاکید کرد: متوسط ​​مقادیر مجاز برای ورود روزانه از سمت مصر در دوره آتش بس ۴ کامیون گاز و ۳ کامیون گازوئیل بوده که در روزهای مختلف آتش بس تکرار شده است در حالی که این مقادیر برای نیازهای مردم اصلا کافی نبود، زیرا قبل از آتس بس روزانه ۴۴ کامیون سوخت وارد شده بود.

گزارش خبرنگاران خبرگزاری های خارجی از شهر غزه حکایت از این دارد که مردم غزه بعلت کمبود اب شرب والوده بون اب های استفاده شده با بیماریهای متعددی روبرورو شده اند وبیمارستان های این شهر قادر به پذیرش این بییماران نیستند.

” کودک فلسطینی : تاکی گرسنگی بکشیم،   دلمان برای گوشت ومرغ تنگ شده است” .

زمانی که باران بر شهر غزه می بارد می بینید کودکان ونوجوانان وزنان با حمل دیگ وکاسه وگالن سعی می کنند  اب باران جمع وانرا بیاشامند وباران در غزه بهترین هدیه برای مردم این سرزمین است.تعداد زیادی از مردم غزه پس از بمباران خانه هایشان در شمال این شهر بسوی جنوب غزه سرازیر شدند ودر چادرهای  پارچه ای زندگی کردند ودر زمستان فعلی قادر به تحمل سرما زیر چادر ها نیستند بویژه که باران های تند بطور مستمر بر نوار غزه وکرانه باختری می بارد واب باران کف چادرها را خیس می کند ومردم  قادر به زندگی در این چادرها نیستند ولی مجبورند در ان زندگی کنند وسرمای طاقت فرسا را تحمل کنند.

گزارش خبرنگاران حاکی است که مردم جنگ زده غزه که خانه وکاشانه خودرا از دست داده اند حتی لباس های خودرا نتوانسته اند از زیر اوارها بردارند از اینرو حتی لباس برای پوشاندن خود ندارند.یکی از مقامات حکومت خودگرادان فلسطین طی مصاحبه ای با خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم ضمن تشریح اوضاع نابسامان مردم غزه گفت مردم  نه حمام دارند ونه می توانند خودرا بشویند واین سبب بیماری های متعددی شده است.وی نکته دیگری را مطرح کرد که مردم غزه در چادرها زندگی می کنند ودر هر منطقه تعداد اندگی سرویس بهداشتی وجود دارد که مردم در صفهای طویلی برای قضای حاجت می ایستند.وی  امار عجیبی می داد که صفهای طویلی تشکیل می شود تا بزرگ وکوچک بتوانند از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

یکی از خبرنگاران فلسطینی گزارش داد که زنان قادر به دادن شیر خود به نوزادان وکودکان نیستند چون غذایی نمی خورند که به نوزادان وکودکان خود شیر بدهند وی افزود زنان فلسطینی که قادر به دادن شیر خود نیستند از ابهای الوده برای ساختن شیر استفاده می کنند واین امر سبب بیماری نوزادان وکودکان می شود.

یکی دیگر از خبرنگاران می نویسد : مردم غزه بجای غذای سالم از علف ومیوه های نارس استفاده می کنند  حتی بعضی از مردم از مواد غذائی مصرف گذشته استفاده می کنند تا از گرسنگی هلاک نشوند.

یکی از خبرنگاران فلسطینی ضمن تشریح اوضاع دردناک مردم غزه این سوال را مطرح کرده که ایا مردم کشورهای عربی واسلامی  که از امنیت وسلامت برخوردارند چگونه راضی می شوند خود در ناز ونعمت زندگی کنند ولی مردم غزه در عذاب ورنج وگرسنگی وسرمای زمستان   بسر برند  وبعضی از انها بجای همدردی با مردم  حرف های نامربوطی درمورد مردم غزه می زنند واز خدا نمی ترسند که سرنوشت مردم غزه را نصیب انان کند.

اخیرا سازمان ملل متحد در گزارشی تصریح کرده بیش از یک چهارم جمعیت غزه در حال مرگ از گرسنگی هستند.

سازمان ملل: ۵۷۰ هزار نفر درغزه در حال مرگ از گرسنگی هستند

به گزارش  خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد در گزارشی  اعلام کرده بیش از ۵۷۰ هزار نفر در غزه هم‌اکنون در حال مرگ از گرسنگی در نتیجه تبعات جنگ هستند.

طبق گزارش روزنامه هاآرتص، در گزارشی که روز پنجشنبه توسط سازمان ملل و برخی سازمان‌های دیگر منتشر شده تصریح شده که بیش از نیم میلیون نفر از مردم غزه – یعنی یک چهارم جمعیت این منطقه- در حال مرگ به دلیل ورود ناکافی غذا به این منطقه هستند.

این گزارش به بررسی تبعات بیش از ۱۰ هفته حمله نظامی اسرائیل به غزه پرداخته و نوشته میزان گرسنگی جمعیت این منطقه موجب شده وضعیت نزدیک به قحطی در افغانستان و یمن طی سال‌های اخیر نیز کمرنگ به نظر برسند.

عارف حسین، اقتصاددادن ارشد برنامه جهانی غذا گفت: «از این بدتر نمی‌شود. هیچ‌وقت شاهد وضعیتی که از لحاظ وخامت قادر به برابری با غذه باشد نبوده‌ام. آن هم با این سرعت. این اتفاق فقط ظرف دو ماه افتاده است.»

تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند. از این میان هشت هزار نفر کودک و ۶۲۰۰ نفر زن هستند.

انتهای پیام/

تأمین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *